Inceput de diorama TT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Imi plac textura pietrisului si tufele cu flori! Pentru delimitari mai naturale cred ca va trebui sa faci rost de niste iarba galbuie si ruginie si de ceva nisip natur pe care sa le presari pe lateralele drumului, ale terasamentului etc, acolo unde verdele pare a fi in exces. De asemenea smocuri de iarba-fire plantate vertical cu penseta precum si zone "jupuite" vor crea diversitate vizuala si vor capta atentia privitorului :wink:
 
referitor la pietre , ele trebuie sa fie cu granulatii si culori diferite pentru un efect realist, drumul poate avea eventual si mai multe denivelari, ceva noroi ca sa fim in ton cu vremea.... :D

Boschetii si tufisurile sunt pretutindeni, nu numai la granita dintre drum si vegetatie.

De asemenea pietrisul drumului nu trebuie sa fie strict pe drum, ci pe alocuri poate sa iasa din "ruta" printre boscheti de exemplu.

Iarba in general nu este uniforma, poti sa faci chiar si petece de pamant, bucati mici de pietre, de asemenea de nelipsit, cararile printre iarba si tufisuri.

Cararile pot traversa calea ferata, iar inainte de calea ferata poti sa faci tot felul de garduri improvizate din lemn, pentru a proteja eventualii pietoni, turisti sau animale de accesul direct la calea ferata...

De asemenea foarte important la trecerea la nivel peste calea ferata sa montezi intre sine placi de lemn, iar delimitarea trebuie sa o faci cu contrasina...

Pune si crucea sfantului Andrei inainte de trecere...

De lucru si detalii ai de unde sa pui iar faptul ca nu mai sunt bani ar trebui sa te provoace sa gasesti metode alternative de a construi toate detaliile.

lemn, aracet, hartie, carton, cutter, tempera, pensule... timp si chef sa fie ca modelism se poate face.

Spor !!
 
Multumesc de sfaturi. Am de facut la detalii de ma doare capul.... problema e cu cele doua maini stangi, dar le formez pe parcurs. O alta problema e ca nu m-am gandit la carari. Cum le fac acum, ca am pus iarba pe toata diorama ? O metoda viabila de a curata iarba ? Multumesc anticipat.
Spor la trenulit.
 
Daca ai lipit-o cu aracet si substratul permite poti incerca sa umezesti locul cu apa si sa lasi la inmuiat cateva minute...apoi cureti cu degetul tras printr-o laveta de microfibra (sunt niste lavete aspre).
sogard2003 a spus:
iar faptul ca nu mai sunt bani ar trebui sa te provoace sa gasesti metode alternative de a construi toate detaliile.

...sau sa ne apucam (din nou) de trainz :D
 
Pai ce sa ne mai apucam din nou, si asa sunt "din nou" pe val dupa o foarte lunga pauza, in care am invartit avioane si elicoptere R/C. Am revenit si nu mai plec. Trainz forever !
 
cristi_m a spus:
...sau sa ne apucam (din nou) de trainz :D

Cristi nu vreau sa poluez topicul, dar ca o parere pot spune ca pentru mine a fost o curiozitate acum cativa ani dar a durat putin. De ordinul zilelor. Stiu ca s-au facut tot felul de chestii, rute, locomotive, vagoane si altele toate romanesti, ba mai mult unii au devenit fanatici si si-au facut propriul bord de locomotiva in casa... etc si blablabla.

Eu prefer lumea reala. :-|

on topic:

rastel, poti sa pensulezi iarba cu aracet, folosesti o pensula subtire, si aceasta se va culca la pamant. Dupa uscare te apuci si faci carararea. Exista la Noch un material pentru carare, dar ma gandesc ca textura o vei obtine din iarba culcata deci mai ramane sa ii dai o culoare aparte..

De asemenea poti folosi cu succes pamant din gradina, il lasi sa se usuce bine, il maruntesti daca e cazul si il presari peste carare. Eventual daca ai pretentii la granulatie il strecori prin diverse site. Nimic nu e mai natural decat naturalul nu-i asa ?
 
rastel a spus:
Maestre Obi, Luke are nevoie de help (macar o parere). Cand mergi acasa de la job, poate dai o raita pe la Cornetu, ca e aproape (vreo 500 km) :D sa-ti dai cu parerea, ce trebuie sa-i fac garii ? Desi nu mai e lucioasa, tot a jucarie arata. :(

Auzi tu, maestru. daca io-s maestru, LDH ce e? daca tot l-am nominalizat, vezi ca e mai aproape de Cornetu' decat Cluju'. La gara ta imi place in mod deosebit geometria si cromatica (dupa cum se stie, fix-ul propriu, invariabil) :D Daca ai aerograf incearca ceva contraste discrete, freaca peretii cu o carpa fina murdara. personal as incerca mai multe dracii dar fiind la distanta si nevoit sa fiu limitat la o parere te-as sfatui sa incerci pe suprafete de proba. Sigur trebuie sa iasa ceva. Daca nu convine, nu e greu de remediat. De-aia e weathering, nu?

Spor la zugraveli!

ca sa vezi contradictie de opinii, mai sus Cristi M afirma ca ii place textura pietrisului, adica fix cu ceea ce nu-s io de acord, siliciul din zona tradeaza materialul prelucrat fortat la scara. Insa imi place contextul si deasemenea, contrastul. Acolo as sugera o interventie: Pensula in gri tern, mat, cat mai inchis pe delimitarile laterale ale drumului, un pic de praf de piatra plasat in pete prelungi si ar fi artistiqueee. Ce ziceti?
 
rastel a spus:
... O metoda viabila de a curata iarba ?...

insista mai mult cu aspiratorul pe anumite portiuni si vei fi uimit cum dispare iarba...exact asa cum trebuie pentru a face o carare....


ca o parere personala...cred ca trebuiau inversate culorile intre pietrisul de pe drum si terasament...adica drumul ceva mai galbui si terasamentul mai gri...
 
Deci, ca asa incepe orice fraza inteligenta, m-ati bagat in ceata totala. Dar sa o luam cu inceputul.
1. dau fuguta in oras si cumpar un kit de weathering de la Noch (plus alte maruntisuri). Intrebare: se preteaza atat pentru cladiri cat si pentru drum ?
2. cu apa de la Noch cam ce suprafata se poate inunda ? Balta mea are cam 1 cm adancime. De la nivelul solului pana la luciul apei voi avea cam 3 - 5 mm (maxim 6 cai frumosi :D )
3. revin acasa si citesc din nou tot ceea ce scrie la teraformare/vegetatie/etc. Pe urma pun din nou intrebari, si pe urma ma apuc de treaba.

Succesuri :D multe.
 
Pai nu trebuie sa te mire - in domeniul acesta cate persoane vei intreba atatea pareri diferite vei obtine... ideea este sa faci incercari repetate si sa-ti dai sema ce fel de lucrari poti sa abordezi si cu ce fel de metode. Sa-ti dau un exemplu, pietrisul: cred ca s-au dezbatut pe forum pagini intregi despre cum trebuie sa fie. Insa fiecare este obisnuit cu scara la care lucreaza, ca sa nu mai spunem ca difera foarte mult cum se vede in poze si cum se vede in realitate!