Saru RailRoad

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dan

Active Member
Trenulist
19 Septembrie 2016
152
0
Timisoara
www.info.uvt.ro
WEBSITE
http://www.info.uvt.ro/~mpopescu
YAHOO
mihai_dan_popescu
LOCATION
Timisoara
Imi incep si eu un thread pe care sper sa-l populez activ cu informatii incepand de pe 6 Iunie.

Pana atunci as dori sa ma lamuresc cu privire la cateva lucruri.

Primul ar fi: La ce inaltime ar trebui sa fie situat un pod astfel incat orice fel de locomotiva sa poata trece pe sub el? (inclusiv o locomotiva electrica cu pantografele ridicate alimentata la o linie caternata, sau o locomotiva cu aburi care 'pufaie')

Oarecum tot legat de aceasta problema, care ar fi inclinatia pe care ar putea urca o locomotiva fara sa derapeze? M-ar interesa in special pentru R2 si R3 de la Piko.
 
Inaltime pod, minima, e aproximativ 9-10 cm (aceeasi cu cea a unui portal de tunel)
Panta ce se poate urca fara probleme, (dar e si fct de model loco, daca are gume de aderenta, putere, etc ) e cam de 7 cm la un metru traseu .
Modelul de sine curbe nu are importanta, daca e o loco mare cu multe osii pe boghiu apar probleme de deraiere la raze mici, sub R2
RALLY
 
Compania Saru RailRoad are doua planuri de lansare:

Primul, fiind planul principal si cel ce va fi dezvoltat in urmatoarele luni, se bucura si de suportul financiar si entuziastic al partilor terte (aka tatal meu). Planul de lucru este urmatorul



Este la scara H0. Astept sugestile si comentarile voastre.

Al doilea a aparut datorita incertitudine locatie HQ companiei din octombrie in colo (aka nu stiu unde voi locui si cat spatiu voi avea la dispozitie) si cum nu se doreste abandonare dezvoltarii feroviare pe parcursul urmatorului an universitar, compania va achizitiona o linie de mocanita. Ma gandeam la urmatoarele combinatii. Acesta este la scara H0e fiind mai mica decat H0 ca spatiu ocupat (de fapt scara este aceasi 1:87, numai 'gauge'-ul este diferit), dar putand fi inclus intr-o macheta H0.

Roco 33241 + Roco 34041 + Roco 34041 + Roco 34042
sau
Roco 33241 + Tillig 03901 + Tillig 03902 + Tillig 03951 ( + Tillig 03952 sau /si + Tillig 03953)

As dori sa stiu daca se potrivesc aceste combinatii din punct de vedere al timpului si locului de circulatie vagoanelor/locomotivei

Traseul vreau sa fie unul minimal.



Singura linie vizibila fiind cea din fata, restul intrand prin tunele in munte. Traseul poate fi lungit in functie de spatiul ce-l voi avea, dar doresc sa gasesc traseul de lungime minima care sa imi permita intoarcere garniturii. Deci daca aveti idei cum sa modific planul astfel incat sa fie mai scurt ( sa aiba lungime mai mica) v-as fi recunoscator... Am incercat sa gasesc o incrutisare in X dar se pare ca nu exista asa ceva la scara H0e.

As dori sa mai intreb ce inseamna Feldbahn si care este diferenta intre Roco 32200 si Roco 32201.

Astept cu nerabdare criticile voastre.

Va multumesc,
dan
 
Vezi ca la a doua o sa ai probleme cu scurtcircuitul.
Ideea de la prima e buna, dar nu ai ocupat spatiul avantajos. Adica ai luat un concept de diorama obisnuita si i-ai intors tabla cu 30 de grade. In plus, nu o sa poti rula 2 trenuri in acelasi timp fara accidente. Cu cateva modificari in partea stanga, la macaze, poti sa faci 2 circuite separate.
Nu ai precizat ce spatiu ai.
 
@Radu161
Vezi ca la a doua o sa ai probleme cu scurtcircuitul.

:( mda, acum observ! hmmm... notand de la stanga la dreapta si de sus in jos macazele de la 1 la 4, nu s-ar evita scurtcircuitul daca la macazele 1 si 3, respectiv 2 si 4 schimbarea macazului s-ar face simultan? din moment ce vor fi macaze cu motor electric presupun ca se poate face o astfel de automatizare... numai ca nu prea imi dau seama daca evit scurtcircuitul... sunt prea obosit sa vizualizez si nu am un macaz la indemana sa vad cum sta treaba.
Ideea de la prima e buna, dar nu ai ocupat spatiul avantajos. Adica ai luat un concept de diorama obisnuita si i-ai intors tabla cu 30 de grade.

1) am incercat sa nu fac linile sa fie paralele cu marginile dioramei tocmai pentru a crea senzatia de spatiu
2) initial diorama ar fi avut 4,5m/2m. Acum are 3,5m/2,5m, dimensiune care imi convine mai mult.
In plus, nu o sa poti rula 2 trenuri in acelasi timp fara accidente. Cu cateva modificari in partea stanga, la macaze, poti sa faci 2 circuite separate.

:-| nu prea inteleg la ce te referi. Am uitat sa precizez ca la nivelul solului ramane numai linia care face intoarcere de 180 de grade in spate si linile duble din fata + linia de de refugiu a garii. Cea care pleaca din dreapta si duce la depou urca in curba, trece la 10cm peste cealalata linie si coboara spre depou. La fel si linia exterioara, urca la 10 cm in curba merge drept la 10 cm si coboara din nou. N-am stiut cum sa scot aceste lucruri in evidenta, dar nu vad cum s-ar produce accidente in urma acestei configuratii. Daca totusi n-am inteles te rog fi putin mai explicit.

Multumesc pentru raspuns,
dan

P.S. Legat de spatiu... pentru H0 care o sa-l fac acasa, ar fi destul atat timp cat nu intrec niste limite de bun simt avand la dispozitie un pod... sau un colt de pod... nu prea stiu care sunt si planurile mamei mele in legatura cu podul dar oricum am un loc rezervat acolo :D Cat despre H0e cum am spus... nu stiu depinde de unde o sa stau la anul.
 
nu prea inteleg la ce te referi
Cea ce vroia sa spuna este ca gara nu are dacat o linie de iesire, iesirea pe ambele trasee realizandu-se pe acelasi segment de linie. Pentru a putea realiza un traseu pe care sa circule fara probleme 2 trenuri ar trebui ca gara sa aiba 2 linii principale plus abatute. Ar trebui revizuit putin planul.
De asemenea, cum am mai spus si in alte dati, acel macaz triplu este complet ireal, pe linie principala negasindu-se macaz triplu. Mai ales la spatiul la care il detii poti cu usurinta sa il inlocuiesti cu 2 macazuri.
Iata planul pentru diorama mea. Gara a fost asezata in aceasta pozitie pentru a maximaliza cat mai mult liniile de garare (intr-o gara reala cea mai mica linie are, daca nu ma insel, 800m, cea ce tradus la H0 ar veni in jurul a 9-10m, o dimensiune care pentru majoritatea modelistilor e de neatins). De asemenea observa iesirea din gara. Ideea este ca din start 2 linii ale garii sunt directe, ele plecand din gara. Restu liniilor din gara sunt abatute. La tine pleaca o singura linie din gara care mai apoi se desparte. Acest lucru va determina unul dintre trenuri sa se opreasca la semnal pana celalat va trece de portiunea cu linie simpla (nu prea convenabil).
Iata deci si traseul meu http://www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/machete/diorama%20mea.jpg
De asemenea, cum a spus si radu, nu folosesti la maxim spatiul pe care il detii. eu personal as realiza o gara cat mai aproape de realitate (cu depou cu remiza, alimentare cu carbune, apa, nisip, etc). La final o diorama, desi aparent mai simpla ca traseu, insa mai apropiata de realitate iti va aduce satisfactii mai mari. Ai putea sa folosesti, la spatiul pe care il detii, doar linii R3 si R4 (suna ciudat insa, spre exemplu, o garnitura de etajate CFR arata oribil pe R2, sa nu mai vorbim de R1)

Tot nu ne-ai spus pe ce epoca si ce companie te vei axa. Sau nu am fost eu atent :?:

Bafta in continuare!
 
...

Ma gandeam ca in timp pot sa mai adaug module la diorama de ex. o zona industriala constructoare de locomotive bazata pe UCMR si o mina combinatie intre H0 si H0e...

Cat despre era si companie... pai initial era gandita pentru sfarsitul erei I inceputul erei II aburoase exclusiv... acum sunt mai multe posibilitati... in functie de achizitile ce le voi face la inceputul lui noiembrie si de inspiratia care o voi avea in decursul acestei veri la planificat cladiri si peisaje

De ales as alege intre:
SBB epoca 3 Roco 41259 Crocodilul este o feblete de-a mea.
DSB epoca 3 sau epoca 4/5
DB epoca 3... sub epoca habar n-am; poate voi incepe cu un Piko 50047 BR82, sau poate un G7.1
DRG anii '20... sau poate mai exotici ani fascisti ai DRG-ului
Nici epoca 5 CFR nu-mi pare de aruncat mai ales cu anuntul Tilligului de anul acesta
 
Tyco ti-a explicat mai detaliat ce vroiam sa-ti zic.
Legat de H0m/e, poate ca ar trebui sa arunci o privire si pe produsele Bemo ( http://www.bemo-modellbahn.de/ ). La H0m/e ai o libertate mai mare de aranjare a liniilor pe diorama. Cu putina imaginatie se pot face chestii faine pe un spatiu destul de mic. La ecartamentul ingust e misto ca n-ai nevoie de gari mari, asa ca pe diorama o sa arate realist.
 
@Radu161, acum m-am uitat peste planul H0e si se pare ca nu se rezolva problema scurtcircuitului... :( ... poate ai un sfat?

H0e este un proiect limitat atat din punct de vedere al spatiului cat si bugetar... Idea ar fi a unei diorame extensibila, usor de desfacut si mutat. Va fi formata din trei parti (sau doua) 1. semicercul stang + intoarcerea 2. doua linii paralele de lungime variabila (sau poate deloc) 3. semicercul drept + intoarcerea.

Nu vreau gara la diorama (sau nu vreau neaparat). Mai degraba vreau o diorama peisagistica cu deal, iarba, copacei, oi... pe care-o traverseaza o mocanita.

Va multumesc,
dan
 
M-am uitat din nou peste planul de la H0e si am realizat ca nici acum nu am rezolvat problema scurtcircuitului ci doar l-am 'amanat'.

Merci pentru linkuri LDH am sa studiez schemele respective. Momentan proiectul il pun pe pauza.



Ultimele modificari la planul H0:

1. Am introdus o linie noua la iesirea stanga din gara
2. Am inlocuit macazele triple
3. Am inlocuit unele R2 cu R3 si R4

Planul acum foloseste toate elementele pe care le detin deja si am redus costurile de achizitie a restului de materiale necesare cu peste 100 lei. Nu as vrea sa mai elimin din R2 deoarece cele folosite le detin deja.
 
Radu161 a spus:
Eu zic sa iei de la 0 ideea. Daca chiar vrei, eu am o schita de plan la H0m/e care te-ar putea ajuta sa te inspiri. Porneste de la un plan simplu, o bucla, pe care ulterior s-o dezvolti.

Daca se poate chiar te rog. Adresa mea de mail este mishu[dot]manson[at]gmail[dot]com

Multumesc,
dan
 
Eu as vrea sa ii dau pace dar nu pot...

Deci, daca am inteles bine cand se parcurge o bucla polaritatea la iesirea din bucla este inversata fata de cum era la intrarea in bucla (conform articolului din Almanahul Tehnium).

Prin urmare, fie


Cand locomotiva parcurge o bucla, in zona superioara polaritatea se inverseaza si pe fiecare bucla exista un sistem precum cel descris in Almanahul Tehnium.

Deci am gasit solutia? Am scapat de scurtcircuit?
 
@LDH apropo merci de linkuri, dar lol-ul tau nu prea e incurajator :(

N-am nimerit nu? Back to the drawing board! :roll:

Astept o propunere de plan cu urmatoarele cerinte:

un oval pe care garnitura sa-l poata parcurge in orice sens fara a fi necesara interventia umana... cu exceptia panoului de comanda desigur :D

si nu mi-ati spus Roco 33241 se preteaza la tras vagoane de calatori. Ce parere aveti despre urmatoarele garnituri?

Roco 33241 + Roco 34041 + Roco 34041 + Roco 34042
sau
Roco 33241 + Tillig 03901 + Tillig 03902 + Tillig 03951 ( + Tillig 03952 sau /si + Tillig 03953)