Diorama montana la scara N - pas cu pas

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cred ca cu niste platforme o rezolvi relativ usor. Ce-i drept, ce merge la HO nu merge neaparat la N, unde totul este de 2 ori mai mic. Eventual daca gasesti echivalent niste platforme pentru camioane, am vazut ceva de la marklin (stiu, super scumpe), dar nu mai imi aduc aminte daca erau la ho sau la n (cred totusi ca erau la ho, daca macar le-am tinut minte). Dar cum spuneam, trebuie sa existe ceva asemanator si la n.
Iar cu ideea ta de distribuit sistemul de filmare pe 2 vagoane ar trebui sa mearga brici.
Bafta si asteptam cu mult interes.
Apropos, fara sa fac reclama, www.qik.com. Nu stiu daca are si varianta de pc, dar am facut streaming live de pe mobil (in lipsa de alte subiecte filmam drumul prin bucuresti - cam lame dar alte subiecte mai interesante n-am avut, ca diorama momentan cutzu).
 
Cu ajutorul lui Sogard am reusit sa pun la un loc toate cele necesare pentru a plimba micro-camera wireless pe diorama. Lucrurile au fost mai dificile decat pareau la inceput datorita constrangerilor impuse de marimea garniturii video. Iata si prima filmare de test realizata - cu imperfectiunile de rigoare si cu intunericul din tuneluri!...sper sa fie trecute cu vederea :wink:
 
Chiar sunt impresionat. Felicitari! O adevarata calatorie feroviara care reuseste sa "pacaleasca" ochiul de limitarile inerente ale unei diorame. Pacat de intreruperile de imagine... in rest o incantare. 8) Eu cand vad ce diorame faceti, nici nu mai am curaj sa ma apuc de a mea :D Deja sunteti artisti in domeniu. Succes in continuare !!!
 
Multumesc! Deocamdata mai am de lucru la diorama si sa nu uitam ca in poze totul se vede mai frumos decat este in realitate :D Mai sus am prezentat unul dintre traseele scurte. Pe traseul cel mai lung se mai adauga vreo doua minute la durata calatoriei cu aceeasi viteza - o sa fac o filmare in scurt timp si o sa o postez aici. Momentan mi-a "crapat" driverul placii de captura si nu mai pot face inregistrari si din pacate nici nu am suficient timp ca sa remediez problema, dar cu zilele de pauza care vin cu siguranta o sa ma apuc sa trag iarasi duble ;)
 
e clar ca trebuie sa bagi veioza in tunel :D sau niste faruri cu LED_uri ca tot e la moda.... frumoas film , frumoase etajatele. :D
 
Intre timp am profitat de zilele libere si am mai reglat aparatura... postez un nou filmulet - si putin prelucrat de data asta ;) cu un alt traseu de pe diorama :

Dimensiunile fiind mult mai reduse decat la H0 este destul de dificil sa captez imagini de pe traseu. Inca lucrez la vagonul video ca sa pot trece cu el printr-un tunel foarte stramt si sa va prezint si traseul cel mai lung de pe diorama :)
 
Vegetatia alpina urmeaza sa fie pusa impreuna cu multe alte detalii care inca lipsesc! Nu prea am timp sa ma ocup de diorama asa cum mi-as dori, deci imi mai pastrez de lucru si pentru la anul :) Deocamdata am reusit sa incarc acelasi video de mai sus si pe Youtube, dar la o calitate ceva mai buna (480p): http://youtu.be/R-nvhhhFwSk
 
Un filmulet

http://youtu.be/aBLOOHytXns

Din ciclul "In fiecare an cate o postare" mai incerc si anul asta sa va tentez cu ceva imagini de la scara N, poate poate reusesc sa conving pe cineva sa lase planurile marete cu diorame de 4x2metri si sa se apuce de diorame 1:160, nu de alta dar incap muuult mai bine in camera, si sunt bineinteles si mult mai usor de realizat! Reamintesc ca layout-ul din filmulet are 1,80x0,80 m (cam cat un oval de sine la H0 :D ) :
 
Intre timp a mai aparut ceva vegetatie pe diorama (a venit primavara si la mine!), si am profitat de ocazie ca sa fac cateva poze - mai mult sau mai putin reusite - cu o garnitura de vagoane incarcate cu carbuni, tractata de BR80, si cateva peisaje!


 
se vad urme de hartie la limita superioara a stancilor. incearca sa pui mai multa culoare inchisa in profunzimea acestora, mai ales daca le faci din glet sau ipsos. trebuie sa-ti aduc argila fina cand ajung la capitala, sa vezi efect.

Spor!
 
Chiar ca se vad, acu observai si eu! Dar iti trebuie un ochi ager, de claditor de munti din ziare cu aracet, ca sa-ti dai seama!! Bine cand vii la capitala te invit la o sueta pe teme trenulistice, si vedem ce facem si cu argila aia , in muntii mei :D
 
Mamaaaa dubla tractiune cu V200 la tren de noapte... :D tare misto ! Cred ca o sa facem o tripa in curand, pana nu intra in era digitala V200-ele meu :lol: .
Pe cand te apuci de lucru a a doua diorama ?
 
Super diorama !!!! Nu gasesc cuvinte . Dar sincer nu am reusit sa observ urme de hartie la limita superioara a stancilor ( si am vazut-o si de aproape ,unde este expusa in magazin), asta pt. ca m-a furat realizarea dioramei excelet realizate. O lucrare foarte, foarte reusita, jos palaria .
 
buna,
Mamaaaa dubla tractiune cu V200 la tren de noapte... tare misto ! Cred ca o sa facem o tripa in curand, pana nu intra in era digitala V200-ele meu .

de fantezie nu duceti lipsa, baieti, insa poate ca n-ar fi rau sa deschideti si un ochi spre "lumea reala" a trenurilor...

V200.0 si V200.1 (220 si 221) nu erau compatibile intre ele la dubla tractiune
vagonul T2s este in schema "CityNightLine" si a fost vopsit asa la Neumünster in martie 1999, a circulat cu acest logo pana in 2002 si s-a scos din serviciu in 2006.
alaturarea T2s (ca WLAsm166) epoca V cu WLABmh174 albastru TEN epoca IV si cu WRmh132 rosu DSG este strigatoare la cer!
s.a.m.d...
 
Draga Horia, stiu ca este un sacrilegiu ceea ce se vede acolo... de obicei seturile acelea de vagoane stau in cutiile lor aranjate pe epoci, au fost doar intamplator pe diorama la momentul pozelor! oricum remarcabil ca ti-ai dat seama ca cele doua locomotive nu sunt identice..oricat blur m-am straduit sa apara in foto :p