Diorama lui ASB

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ASB

Active Member
Trenulist
13 Iulie 2007
182
18
Bacau
LOCATION
Bacau
Dupa o lunga perioada in care nu am mai fost activ pe forum, m-am hotarat sa postez si eu mica mea colectie de trenulete.

Am sa postez in curand si o poza cu schita viitoarei diorame.


Locomotiva BR 290:


Locomotiva Br 218:





Si doua vagoane:



In aceasta seara montez kitul unui depou pentru o singura locomotiva. :)
 
Nu te inseala. O sa apara si restul la momentul potrivit, cat mai repede posibil :D
 
In 2011 vor incepe lucrarile la diorama. ;-) Aceasta va apartine epocii III sau V, dar poate voi reusi sa le imbin, diferenta dintre ele facandu-se in functie de trenurile ce vor rula.
Pentru inceput, postez schita primului segment al dioramei (cel din chenarul visiniu).



Dar ca orice incepator am nevoie de sfatul maestrilor de pe forum :) Mai jos am postat produsele ce voi vrea sa le achizitionez, (am optat pentru acestea pentru ca, cred ca se potrivesc epocii III, si daca le dau o patina chiar si epocii V, plus ca mai detin o remiza burgstein care este in acelasi stil). Voi folosi un macaz manual deoarece din punctul meu de vedere este mai realist si pretul este mai mic decat al unuia electric. :mrgreen: Pentru terasament voi folosi granule iar pentru vegetatie fire de iarba, nu covor. In mare cam astea ar fi...

Am sa ma mai documentez cu privire la organizarea garilor, sa vad daca schita realizata de mine ar putea fi reala.

Am o mare nelamurire: Pot construi acest segment pe o bucata de plexiglas sau o placa de lemn subtire de aproximativ 2-3mm; urmand sa o prind de diorama mare ? (Nu stiu dimensiunile pentru diorama finala, si nici nu le voi cunoaste prea curand, ca sa spun ca mai pot astepta)

 
Salut

O mica problema in schita ta

7ea59b3ba49e9e1adafdde353986f3d5.jpg


Ma refer la partea de depou.
Este facut sa functioneze greu :D

Mai spuneam cuiva, se vaita de spatiu, ca pentru a fi functional si "ergonomic" :D, un depou are o anumita ordine a instalatiilor.

In mod normal, o locomotiva se remizeaza pregatita de drum.
Asta inseamna, daca este cu abur, ca trebuie sa i se curete focarul de zgura, este necesara o groapa intre sine pentru colectare, apoi trece la alimentare cu apa, carbuni si nisip. Toate trebuie sa fie pe aceiasi linie.
In cazul tau in fata remizei.
Pe linia unde ai pus statia de nisip, nu stiu de ce ai pus-o in capatul linie, poti trage o naveta pentru alimentarea gospodariei de carbuni sau poti face un atelier in aer liber sau cu o copertina deasupra.

Cam atat.

Cat priveste aranjamentul liniilor in statie, fara micul depou, totul depinde de ce se intampla dincolo de statie, intr-o parte si alta.

Spoor!
 
despre instalatie alimentare nisip pot spune ca e ok (raport pretz/ calitate), insa daca te chinuie rau poti sa o imbunatatesti considerabil. Ideal ar fi sa o poti rigidiza bine dupa debavurare, apoi te joci cu pensule sau aerograf, depinde ce ai pe-acasa.

maniera proprie la nisiparnita:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2976&start=570

Despre carbunoteca, habar n-am, dar intr-o zi cu zapada fac ceva din lemn si metal :evil:
 
obiwan a spus:
Despre carbunoteca, habar n-am, dar intr-o zi cu zapada fac ceva din lemn si metal :evil:

Acu vazui pozele puse de ASB.
Pai carbunarul are si nisiparnita.
Pastreaza casa de la kitul cu nisiparnita si-l pune langa carbunar.

Despre carbunar spun io mai multe ca facui unul

Catva imagini din timpul lucrului




Si "in functiune"




Cu putina grija poate arata foarte bine - eu am tendinta spre suprarealism in ce priveste rugina si murdaria :D



:cafea:
 
LDH a spus:
Cu putina grija poate arata foarte bine - eu am tendinta spre suprarealism in ce priveste rugina si murdaria :D

Si eu am aceeasi "boala" cu suprarealismul de aceea vreau ca totul sa fie corect. Voi reface schita acelui segment. Multumesc pentru ajutor.
 
Am revenit cu o noua schita

Liniile se intrerup deoarece am sa vreau ca trenurile sa inconjure toata incaperea, pana atunci este o "diorama de manevre".
In trei etape de constructie am impartit-o pentru inceput.

Acum vorbesc despre etapa 1
Nu sunt hotarat ce sa amplasez pe linia de langa, tinand cont ca, totusi este o gara mica. :-| (Ma mai documentez...)
Pompele trebuie sa fie pe aceeasi linie cu turnul de apa, iar acesta nu poate fi amplasat chiar langa gara ? (in mai multe gari din Romania am vazut astfel de sitatii)
 
Bun.... si acu sa comentam putin planul prezentat:

1. nu inteleg prin ce element de cale se va realiza intrarea in zona de marfa. Nu pot sa imi dau seama daca acolo este un macaz 3-way (asa ceva nu exista in realitate pe o linie principala ). sau un cuplu macaz-DKW.

2. Linia scurta din dreptul turnului de apa nu isi are rostul. Daca se doreste realizarea unei statii de garare locomotive este recomandabil ca aceasta sa fie pe partea cu depoul pentru a nu efectua manevra in linia principala curenta.

3. Daca cele 2 linii principale NU sunt firele aceluiasi sens de circulatie poti folosi schema clasica de intrare intr-o statie (schimb intre liniile paralele terminat cu 2DKW la capatul inspre statie) pentru utilizarea cat mai eficienta a spatiului. Daca sunt poti intotdeauna sa utilizezi aceasta schema daca gasesti modalitati de aducere a caii de rulare la distanta dintre normala dintre doua fire paralele (59 mm Tillig elite - 61.9
mm Piko a-track).

4. dispunerea trapezoidala a liniilor intr-o statie desi este intalnita des in realitate, nu utilizeaza eficient spatiul intr-o diorama. Prin urmare trebuiesc gasite mijloace de a obtine linii aproximativ egale .

5. pt proiectarea corecta a garii este imperios necesar sa se cunoasca de la bun inceput epoca trenurilor care se doresc a fii rulate (pentru determinarea lungimii liniilor de garare, liniilor principale si a dimensiunilor depoului) cat si detalii referitoate la configuratia ulterioara a traseului
 
1. Vroiam sa folosesc un macaz trei cai PIKO 55225 si un macaz dreapta PIKO 55221

2. Atunci cum se explica faptul ca in realitate exista asemenea situatii ? Gara din Bacau

:-| Ce rol are totusi caci nu e construita degeaba, si se face legatura chiar de pe linia principala

4. Incerc sa imit cat mai bine realitatea... chiar daca acest lucru face ca o parte din spatiu sa fie pierdut, eventual poate fi ocupat de case, sau alte elemente de machetare.

5. Din cate stiu in Romania, majoritatea garilor, daca nu toate, au aceeasi lungime de garare a trenurilor, si totusi au existat si in epoca III :lol:, si depourile au ramas cam la aceleasi dimensiuni.

:)
 
ASB a spus:
1. Vroiam sa folosesc un macaz trei cai PIKO 55225 si un macaz dreapta PIKO 55221

2. Atunci cum se explica faptul ca in realitate exista asemenea situatii ? Gara din Bacau

:-| Ce rol are totusi caci nu e construita degeaba, si se face legatura chiar de pe linia principala

4. Incerc sa imit cat mai bine realitatea... chiar daca acest lucru face ca o parte din spatiu sa fie pierdut, eventual poate fi ocupat de case, sau alte elemente de machetare.

5. Din cate stiu in Romania, majoritatea garilor, daca nu toate, au aceeasi lungime de garare a trenurilor, si totusi au existat si in epoca III :lol:, si depourile au ramas cam la aceleasi dimensiuni.

:)

Pai sa vedem:

1. Cu riscul de a ma repeta. Macazele 3 cai nu sunt utilizate in realitate decat foarte foarte rar, si aproape NICIODATA pe liniile principale.

2. nu pot comenta despre situatia de la BAcau deoarece nu cunosc istoricul statiei si nu am acces la planurile de exploatare ale statiei. DIn schema dioramei pe care ai pus-o la dispozitie reiese ca acea linie nu poate fii inclusa eficient in exploatare, neavand practic utilitate tehnica. Daca aceea linie se doreste a fii pur de decor (eventual sa gazduiasca un vagon ruginit si uitat de timp) trebuie gasita o solutie care sa nu micsoreze lungimea utila a liniilor 1-3 din statie.

4-5 Este foarte importanta alegerea epocii deoarece 1 locomotiva ce trage 1-2 vagoane nu arata foarte atragator din punct de vedere vizual. Materialul rulant din epoca V este mult mai lung, o garnitura de 5 vagoane epoca V necesitand o linie efectiva de aprox 2m, in timp ce o garnitura cu 5 vagoane epoca III necesita o lungime efectiva cu 15-35% mai redusa.

Este foarte important ca intreaga garnitura de tren sa se incadreze in lungimea utila a liniei atat pentru aspectul corect vizual cat si pentru aspectul tehnic (asigurarea unui flux corect de trafic si a unei functionari corecte in control digital automatizat).
 
Multumesc Am sa tin cont si am sa refac schita, usor usor se leaga toate, deocamdata sunt intr-o oarecare ceata.

Dar zona din chenarul galben (unde se afla instalatia de carbune, nisip) este corecta ? trebuie sa mai adaug ceva ? si daca da cam ce lungime e de preferat sa aiba... 1 m pana la macaz ? Vreau sa finalizez acel segment; restul ansamblului cred ca se mai poate modifica ulterior.
 
Pai cam 1 m pana la macaz
O locomotiva lunga are cam 290 mm la care mai adaugi inca 290 mm, ca sa zici ca ai doua pe linia de realimentare, pui o distanta intre ele de 20 mm si 50 pana la remiza.
La toate astea adauga linia de racordare la macaz, un R9, si ai obtinut lungimea pana la macaz.

Zona din chenarul galben, din punct de vedere functional, este corecta.
Poate as mai lungi putin linia de langa remiza, sa treaca de ea.
Daca remiza ta are usi la ambele capete poti lungi si linia din remiza. .
Poti pune o rampa pentru curatat camera de fum la capatul liniei moarte de langa depou. Ar fi de efect.

Nu stiu cum o sa evolueze lucrarile dincolo de realizarea modulului cu depoul dar este bine daca l-ai amplasa intr-unul din capetele statiei.
Nu vezi un depou in dreptul cladirii statiei.

Nu gasesc acuma dar mi-a placut extraordinar de mult si, daca as avea posibilitatea as face aceiasi macheta, o organizare de statie mica.
La ce exista poti adauga ce mai vrei si consideri ca este necesar fara a incarca peisajul.

Apropo de statie.
Linia trei, avand in vedere numarul redus de linii al statiei este destinata marfarelor asa ca peronul intre liniile 2 si 3 nu are ce cauta.
Fa un peron intre liniile 1 si 2. Desi pare ciudat dar asa da mai bine, in opinia mea.

Inteleg ca pana la gara mai este cate ceva de facut asa ca o sa reluam discutia atunci.

Nu uita pozitionarea depoului fata de cladirea statiei.
Trebuie luata in calcul pentru lucrarile ulterioare.

Spoor!


Multumesc Rudi :wink:
 
Americanu a spus:
....4-5 Este foarte importanta alegerea epocii deoarece 1 locomotiva ce trage 1-2 vagoane nu arata foarte atragator din punct de vedere vizual. Materialul rulant din epoca V este mult mai lung, o garnitura de 5 vagoane epoca V necesitand o linie efectiva de aprox 2m, in timp ce o garnitura cu 5 vagoane epoca III necesita o lungime efectiva cu 15-35% mai redusa...

trenuri lungi s-au tras si in epoca I,II,III IV....daca nu putea o locomotiva,se puneau 2 :wink: ,deci e un amanunt de neglijat,iar pe o diorama rar ai sa vezi 20-30 vagoane,poate pe cele de pe continetul american.Nici la cladiri nu e bai,gari din epoca I supravietuind pana in zilele noastre...

macazul triplu chiar nu are ce cauta pe linia principala,mai bine foloseste macaze simple,chiar daca scurteaza linia 1,insa sunt destule cazuri in care trenul opreste la linia 1,pe macaz,acesta avand schimbatorul "la peron"...
 
Intre 2 cozonaci si multe carafe de vin fiert am schitat un plan rapid care poate constituii o solutie pentru problema lui domnului ASB





Aceasta este o solutie corecta si destul de eficienta pt o statie cu deviatie intrare-iesire de 0 grade. exista si solutii mai eficiente (sub aspectul lungimii modulului) dar acestea necesita un unghi de iesire de 15 grade lucru care nu stiu