Noua diorama din Sinaia

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Florinn a spus:
daca as face eu o diorama de la zero, as folosi tillig elite.

Din cate stiu eu Tillig are inaltimea sinei de 2,1 mm.
Ce ne facem daca materialul nostru rulant, cat o fi acolo, are buza bandajului mare si calca pe tirfoanele liniei Tillig?

Schimbam linia sau modelele?

Sunt sigur ca la achizitionarea unui sistem sau altul de linii trebuie tinut cont de materialul rulant din colectie.

Daca pleci de la zero, adica nu ai nimic, atunci poti alege, daca fondurile alocate o permit, ce este mai bun.
 
Salut,

tocmai de aceea am zis mai sus asa :
Daca as recomanda cuiva ce sine sa foloseasca la o diorama i-as spune "foloseste peco fara discutie", daca as face eu o diorama de la zero, as folosi tillig elite
adica daca ar fi sa fac diorama pentru mine,
Deci in cazul meu nu se pune aceasta problema, nici nu-mi place sa vad bandaje ireale,
de exemplu imi place la nebunie locomotiva roco Re6/6 dar motivul principal pentru care nu o cumpar il reprezinta bandajele ireal de mari.

p.s. elite are 2.07 ;)
 
materialul rulant de generatie noua(a se citi matrite noi) nu face probleme pe linii de 2,1....mai nasol e atunci cand ai material vechi si nu vrei sa te desparti de el.
 
de cele mai multe ori la planificarea unei diorame nu se tine cont de inaltimea liniilor,folosind ceea ce se gaseste disponibil pe piata.nici eu nu am tinut,desi pe linie principala linia cod 100(2,54 mm) ar fi fost cea mai recomandata,pe linii secundare,de depou,industriale cele cod 83(2,1mm) sau cod 75(1,9)...insa nu intodeauna materialul rulant merge bine peste acestea din urma :(
 
Tillig ellite are 2,07 mm inaltimea sinei exact ca in realitate.
Asa este cum zice Dorel daca pleci de la "0" iti alegi materialul rulant dar si asa daca ai sansa sa iei o locomotiva cu bandajele inalte exzista postul lui Florin in care se descrie cu lux de amanunte cum se pot corecta aceste bandaje ca sa poti rula locomotiva BR 39 Rivarossi pe sine tillig elite .

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3771&postdays=0&postorder=asc&start=15

Chiar si la locomotive roco fabricate in 2004 a fost nevoie de rectificarea bandajului .
Bineinteles nu oricine are sculele si poate face aceasta operatie dar exzista prieteni si colegi de breasla .
 
inaltimea corecta ptr tillig elite ar trebui sa fie de 2,11 mm...mai exact 2,108 mm,echivalentul a 83 miimi dintr-un tzol(inch),asa cum 2,54 mm sunt 100 miimi de tzol(code 100).

maerklin si trix i(si nu numai) inca folosesc matrite de pe vremea can era bunicul flacau :p
 
Decovilu a spus:
Subscriu! ( la parerea lui LDH ) In definitiv trebuie studiata o solutie de compromis rezonabila.

Si daca nu ai in colectie material rulant vechi si nici nu vrei sa ai?

Desigur ca fiecare alege dupa gust si dupa ceea ce are in colectie,
totusi, in privinta liniei de 2.5, ea apare ireal de inalta si in poze.

Ma rog, eu prefer sa fac compromis in sensul sa respect realitatea pe cat posibil, chiar daca asta implica uneori reducerea numarului de material rulant ce poate fi rulat. Pana la urma nu vei rula modele vechi la infinit pe diorama pentru ca in primul rand nu sunt fiabile si in al doilea rand nu te prea lasa inima sa le forjezi.
 
Florinn,
Depinde de gusrul fiecaruia.Daca ai o colectie tematica este posibil sa fi tentat sa o completezi uneori si cu material rulant mai vechi.Spun asta din expereienta proprie.O decizie care o iei in prezent nu e neaparat valabila si ptr.viitor.
 
Florinn a spus:
Si daca nu ai in colectie material rulant vechi si nici nu vrei sa ai?

...Pana la urma nu vei rula modele vechi la infinit pe diorama pentru ca in primul rand nu sunt fiabile si in al doilea rand nu te prea lasa inima sa le forjezi.

Florine, cred ca toti au in colectie si modele vechi, cel putini aceea care au colectii...Si despre fiabilitate putem povesti mult si bine. Am avut in colectie pana acum cca 5 ani o locomotiva Br 01 Fleischmann din anii 70, echipata cu motorul lor transversal clasic in tender, locomotiva pe care am rulat-o multi ani fara nicio problema .( Acest motor echipeaza si modele din zilele noastre , o locomotiva echipata cu un asemenea motor a parcurs 2800 km reali pe diorama Loxx din Berlin. )

Ma indoiesc ca modelele noi care au motor "no name " China vor rula mai mult decat cele vechi
 
Salut,

eu vorbesc intotdeauna la modul general si nu la modul particular,
cu siguranta ca la oricare producator se poate gasi o locomotiva super fiabila pe care sa o dai ca si exemplu si in acelasi timp poti gasi la acelasi producator model catastrofal.

Cand vorbesc de fiabilitate nu ma refer strict la functionarea motorului, ci per ansamblu, ma refer la total, fiabilitate insemnand si cat de repede se imbacsesc periile culegatoare de curent, cat de des trebuie intretinuta, curatata, unsa, etc.

La capitolul asta de exemplu roco care produce niste modele foarte bune din pct de vedere al motorului, detaliilor, rulaj, acestea sunt catastrofale din punct de vedere al intretinerii, se imbacsesc repede, se desfac greu, nu ai acces in mod practic la piese etc, etc, . (Si va rog sa rulati 2-3 luni un model cateva ore pe zi la o expozitie, inainte sa ma contraziceti) E un exemplu de avantaje/dezavantaje, nu vreau sa se traga concluzia ca am zis ca roco sunt proaste, depinde la ce le folosesti.

Ca si concluzie la ceea ce vreau sa zic, ma indoiesc ca IN GENERAL modelele vechi sunt mai performante decat cele actuale. Chiar ma indoiesc rau de tot.
Si nu compar mere cu pere, adica un model vechi profi, cu unul nou hobby.
La fel sunt convins ca un model bun, chiar daca are motor made in china, este un motor de top, chinezii fac si produse bune, daca esti dispus sa platesti pentru un produs bun, practic ei produc la ce calitate doresti tu ca si client.

Dar hai sa revenim la tema subiectului pentru ca intr-adevar discutiile despre fiabilitate nu s-ar termina vreodata.

Legat de sine, as trage urmatoarele concluzii ca si criterii de alegere a sinelor.

- se aleg dupa priceperea modelistului in a le monta (cred ca e cel mai important criteriu)
- se aleg dupa tipul de material rulant pe care il va folosi
- se aleg in functie de fondurile celui care le va monta
- se aleg si dupa gust (a se citi aspect)

Am uitat ceva ? :D
 
eu am ales tillig elite am reushit sa schimb la toate vagoanele rotile si am renuntat la orice locomotiva veche pt ca oricum nu mergeau super liniar cu decodoare lucru mai grav decat bandoul
 
Dar s-a scris ceva :D .
Acum nu mai stiu cu ce sa incep.
Eu am inceput cu sina Roco geoline, daca am gresit asta e. Este cam tarziu de dat inapoi
 
In afara de terasamentul ireal eu zic ca ai facut o alegere buna. Pana la urma mai ai de unde sa cumperi in vreme de criza cred ca roco nu a renuntat la productia geoline. Ce nu inteleg eu la roco: De ce a renuntat la productia de rocoline. stiu ca erau net superioare din foarte multe puncte de vedere.
 
pai lafel cum tillig elite este defapt Pils asa si rocoline era a unui shmecher ce nu a dat patentu mai departe

legat de geoline ..e supergreu de imbracat in pietrish dar daca doresti poti
spor la munca :D
 
asalexx
Chiar daca s-a scris mult consider ca s-au spus lucruri foate importante aici si se pot trage concluzi foarte bune pentru toti cei care au interesul sa citesca .
S-a scris la subiect si se vede experinta lor in domeniu
Nu iti face probleme ai inceput cu sine bune mai putin faptul ca au acel terasament si macazul intersectie nu arata prea grozav in rest sunt foarte fiabile .
In rest tu ai o colecte grozava pe care ai cumparato cu inima si asta conteaza cel mai mult .
Pana la urma conteaza sa-ti placa in primul rand tie cea ce faci iar pana acum ai facut totul foarte ok .
 
sogard_2003 a spus:
....Ce nu inteleg eu la roco: De ce a renuntat la productia de rocoline. stiu ca erau net superioare din foarte multe puncte de vedere.

pentru ca in tribunal,la faliment,fostul patron de la Roco a ramas cu patenta de la terasament.Roco Line fara terasament se fabrica si azi,insa pretul la macaze a crescut ingrozitor... :(