Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

O noua diorama (H0)

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
M 62

Mesaj de M 62 » Sâm Sep 19, 2009 12:49 am

are dreptate macleod cu macazurile.asa m-am gandit si eu,trenul daca va uitati voi vreau sa parcurga toate cele 3 trasee dar mai imi trebuie sa pun 2 macazuri ca sa pot face legatura intre traseul 1 si 2.
obiwan,acolo unde este alb va fi obligatoriu un depou,o halta mica(trebuie sa vina lumea la munca cu trenul,nuuuu?)si nu am cum sa intorc loco pana in remiza.
despre spatiu verde asta este,la urma urmei invart trenuri nu iarba :grin:
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Sâm Sep 19, 2009 11:23 am

Eu pe o placa standard de OSB am inghesuit o gara cu depou, cu turnanta, si o linie secundara. Am renuntat la linia dubla, intr-adevar, insa pot controla 4 locomotive deodata.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Sâm Sep 19, 2009 11:23 am

daca invarti iarba si iese fum, e altceva! Spor!
M 62

Mesaj de M 62 » Lun Oct 05, 2009 8:38 pm

am stat si m-am gandit la ce a spus macleod si pana la urma am facut ce a spus el.a treia linie in gara.cred ca am loc de o gara si niste casute cu un drum pe mijloc.stau si ma gandesc ce o sa iasa la sfarsit cand deja am inceput sa modific proiectul initial.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
liniile alea strambe le-am scos de sub doua vagoane care au deraiat :grin:
M 62

Mesaj de M 62 » Lun Oct 05, 2009 8:44 pm

apropo,cine poate sa-mi spuna care este dimensiunea unui peron in latime pe portiunea dintre linii si care este distanta de la linie la peron.
vreau sa vad daca am facut distanta corect.multumesc
Avatar utilizator
ionel
Mesaje: 120
Membru din: Dum Aug 23, 2009 12:00 am
Localitate: dr.tr.severin
Contact:

Mesaj de ionel » Lun Oct 05, 2009 8:57 pm

da frumos dar cu placa turnanta o faci sau o cumperi ca este cam scumpa si daca ar fi sa o faci este cam greu si nu stiu daca a facuto cineva acasa pana acum ca asi face si eu
M 62

Mesaj de M 62 » Lun Oct 05, 2009 9:32 pm

placa turnanta o fac sigur eu dar nu stiu cand
Avatar utilizator
ionel
Mesaje: 120
Membru din: Dum Aug 23, 2009 12:00 am
Localitate: dr.tr.severin
Contact:

Mesaj de ionel » Lun Oct 05, 2009 10:39 pm

ai idee sau ai ceva documentatii
Avatar utilizator
ionel
Mesaje: 120
Membru din: Dum Aug 23, 2009 12:00 am
Localitate: dr.tr.severin
Contact:

Mesaj de ionel » Lun Oct 05, 2009 10:42 pm

daca ai dami si mie ca vreau si eu sa fac una
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Lun Oct 05, 2009 10:44 pm

Salut,
latimea peroanelor depinde de tipul de statie. Pentru statiile mari peroanele sunt late, de regula acoperite cu o structura din beton cu stalpi pozitionati central, dimensiunile permit amplasarea de banci si chioscuri.
Pentru statiile mici, sau pentru halte, inclusiv pentru deservirea a doua linii, peroanele sunt mult mai inguste, de regula formate din dale betonate in forma de U, vopsite alb la periferie. Lampile care ilumineaza anemic in noapte si ceva peisaj inductrial cred ca se constituie in imagine apitoreasca pe care fiecare a intalnit-o prin garile romanesti.

Reprezentand la scara, nu are prea mare importanta zic eu, orienteaza-te in functie de dimensiunile pe care le ai. Pentru distanta dintre linie si peron, vorbim mai degraba despre o cota de gabarit de trecere. Cred ca se gaeste raspunsul in normele morop. Arunca un ochi pe acolo.
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Lun Oct 05, 2009 10:48 pm

Se poate incadra o placa turnanta pe dimensiunile de care dispui, si eu pozitionez una. Se poate confectiona home made un astfel de dispozitiv, e drept ca necesita ceva munca, fiind necesara o precizie ridicata. Cand voi ajunge la elementul cu pricina voi detalia solutia adoptata. Momentan studiez partea electronica, dintr-o carte disponibila online, care detaliaza cam tot ceea ce se poate face pe o macheta feroviara in regim scratch build, unde americanii sunt mari amatori.
M 62

Mesaj de M 62 » Lun Oct 05, 2009 11:17 pm

Ionel nu am nici un fel de documentatie si nici nu ma grabesc sa caut pt ca nu am timp.cand am sa gasesc ceva te anunt.
stageexp multumesc pt explicatii.inseamna ca e suficienta distanta pe care am lasat-o intre linii.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Oct 05, 2009 11:34 pm

stageexp scrie:Salut,
Pentru statiile mari peroanele sunt late, de regula acoperite cu o structura din beton cu stalpi pozitionati central, dimensiunile permit amplasarea de banci si chioscuri.
In statiile mari peroanele acoperite pot avea si structura metalica - vezi Gara de Nord Bucuresti.

In statiile mici, nu in halte, se mai gasesc peroane acoperite pe structura metalica.

stageexp scrie:Pentru statiile mici, sau pentru halte, inclusiv pentru deservirea a doua linii, peroanele sunt mult mai inguste, de regula formate din dale betonate in forma de U, vopsite alb la periferie.
Sau fara peron. In locul lui spatiul dintre linii se umple cu balast, pe vremuri un amestec de balast cu pamant, pana la partea superioara a ciupercii sinei.
stageexp scrie:Reprezentand la scara, nu are prea mare importanta zic eu, orienteaza-te in functie de dimensiunile pe care le ai. Pentru distanta dintre linie si peron, vorbim mai degraba despre o cota de gabarit de trecere. Cred ca se gaeste raspunsul in normele morop. Arunca un ochi pe acolo.
Cota de gabarit de trecere nu are nicio legatura cu peroanele.
Poate voiai sa spui ca un peron poate fi redus pana la dimensiunea distantei minime intre doua linii CF paralele in aliniament sau curba.
Este altceva.

Daca nu vrei sa tai si sa modifici linii, dimensiunile, latimea, peronului este data de geometria permisa de producatorul liniilor astfel incat la un macaz sa poti pune paralel cele doua linii care ies din el.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Mar Oct 06, 2009 8:16 am

Nu, eu am inteles ca omul intreaba de distanta minima de la linie la peron. Daca presupunem ca fata de cota zero, peronul are o anumita elevatie, daca distanta aceasta scade sub o anumita valoare, vagonul nu se poate incadra, la fel cum, daca este prea mare pe langa factorul inestetic, peronul devine si nefunctional. Este o cota care cred ca se poate deduce din NEM102. Este posibil fireste sa ma insel.
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Mar Oct 06, 2009 11:42 am

ma bucur ca am fost de folos, acuma nu stiu cat de mult te bucuri tu ca ti-am dat bugetul peste cap

legat de dimensiunea peroanelor, daca folosesti piko a-gleis, cum parca asa imi aduc aminte, dimensiunile standard pentru distanta intre linii ar fi 6.5 cm intre 2 linii adiacente si 9.6 cm (sper sa-mi aduc aminte bine) intre linii cu peron; dar asta doar daca vrei sa le faci standard si fara bataie de cap, pentru ca o data ce nu mai folosesti exact specificatiile lor (pui altfel de sine acolo unde ei ar recomanda altceva, sau folosesti sina flexibila), deja oricum geometria nu se mai pupa 100%, si posibil va mai fi nevoie sa mai tai din sine ca sa se potriveasca la fix

ce as mai avea de comentat la gara (sorry, dar nu ma pot abtine, ia-o ca o critica constructiva): am presupus ca gara (cladire) ar fi la interior, linia din interior ar fi deci linia 1; tu ai pe linia 1 doua peroane, in timp ce linia 3 nu are deloc peron; by default (dar iarasi fiecare e diorama e lumea noastra, si nu trebuie neaparat sa fie ca in realitate) normal ar fi fost peronul intre liniile 2 si 3, si in felul asta ar fi acoperite toate cele 3 linii de peroane; sau altfel ar fi sa pui cladirea garii in exteriorul dioramei (o externsie ceva) dar nu prea cred ca ar fi o idee buna, deoarece se mascheaza trenurile de tot

in final pana la urma astea sunt idei, cu chestii de bun simt; dar pana la urma design-ul tine mai mult de imaginatie, astfel incat nu trebuie neaparat sa fie scos din anumite tipare
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”