Macheta de la Timisoara

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
De la acest nivel am mai facut mici progrese, voi reveni cu poze.
Urmeaza sa ma reapuc de lucru la aceasta macheta.
In esenta, a fost vorba despre pozitionarea pe langa case a stalpilor de iluminat home made si cablarea acestora.
Cablurile electrice de la instalatiile casutelor impreuna cu cei ai stalpilor de iliminat au fost lipiti pe suprafata terenului si adusi in partea din spate unde se gaseste bateria de conectoare electrice.
Peste aceste cabluri sa lipit din nou hartie de bucatarie cu aracte, pentru a asigura zona de top a reliefului, care s-a si vopsit. S-au facut aranjamente stradale, care mai trebuie insa imbunatatite, se va pune vegetatie si tot ceea ce mai trebuie.
 
Iata ce s-a mai intamplat, asta fiind cu ceva vreme in urma.

Am acoperit cu noi straturi de hartie si aracet modulul numarul 1 in scopul de a acoperi conectorii de la iluminatul caselor si de la stalpii de iluminare stradala.
S-au aplicat bucati de carton si s-au facut umpluturi cu ipsos pentru a configura in prima faza traseele drumurilor din satul de pe munte.

Dupa ce au fost facute aceste manevre am aplicat iarba cu masina home made de incarcare electrostatica.








Zona cea mai inalta a reliefului a inceput a fi configurata pentru a se constitui intr-o careiera de piatra, urmand a fi efectuate si modificari ulterioare.

Ulterior am inceput a lucra la modulul 2, prin aplicarea straturilor de hartie cu aracet precum si a benzilor de rigips cu ipsos. Pe acest modul urma a se construi o placa turnanta si o mica balta cu imitatie de apa si vegetatie specifica.






Ulterior am cablat ambele module complet, adica am tras cablurile care vin la macaze, dupa ce am dat gaurile pentru motoare. Toate cablurile au fost rigidizate pe structura utilizand pistolul de adeziv.

In paralel am demarat constructia unei surse de alimentare pentru intreaga macheta. Am folosit o carcasa pe care o aveam disponibila, cu structura metalica pentru a asigura rezistenta la transport si la factorii de utilizare curenta, din punct de vedere electric existand practic doua subansambluri mari si anume sursa independenta de tensiune, care livreaza toate tensiunile necesare, o parte direct in macheta (cele de iluminare a caselor si strazilor) si o parte in cea de-a doua componenta a ansamblului electric si anume panoul de control. In acest panou urmau a se livra tensiunile care sa fie comutate catre sine si catre motoarele de macaz, dupa schemele de automatizare implicite.

Practic, dupa cum se vede sursa continea un bloc de alimentare catre lumini in partea dreapta, unul pentru macaze, precum si doua mufe care livreaza curent pentru calea de rulare.




Dupa aceasta etapa a lucrarilor a urmat o pauza, deoarece de regula lucrez la mai multe machete simultan (adica nu doar in domeniul feroviar).
Avand in vedere ca cele doua module ocupau un spatiu important in living, a aparut problema relocarii. Desi livingul este destul de mare, fiind vorba totusi de um bloc, si pentru a putea pozitiona niscaiva vitrine in zona dedicate altor machete si nu numai, am decis cautarea unui alt spatiu. De altfel modulele sunt mari si dificil de mutat. Am gasit un garaj inchis, pe care il folosesc impreuna cu cineva pentru depozitare si dupa o curatare corespunzatoare si debarasarea de lucrurile care nu mai erau de trebuinta impreuna cu mai multi prieteni am mutat modulele si le-am pus pe pozitie, urmand a continua lucrul. Modulul 1 in special a iesit deosebit de greu, fiind transportat de patru persoane. Din pacate insa lucrurile au evoluat in alt mod. Datorita spatiului necorespunzator, adica a rozatoarelor am luat decizia de a defrisa macheta. Decizia s-a bazat atat pe factorii "de mediu" cat si pe faptul ca am constatat ca cele doua bucati de macheta sunt foarte greu deplasabile. De asemenea existau doua macaze unde motoarele se puteau monta numai prin artificii mai greoaie, astfel ca dupa ce am analizat toti acesti factori am luat decizia de a demola constructia.

Urmeaza sa refac macheta, intr-o alta varianta insa, in speranta ca de aceasta data lucrurile se vor lega mai bine. Adica m-am convins de faptul ca machetele feroviare de tip "suprafata" sunt sustenabile doar in spatii mari, de regula nefiind supuse mutarilor repetate. Voi opta pentru module mai mici, de fapt la jumatate, respectiv de 1x0.5 m, pe care insa le voi monta nu in configuratia "lant" care se practica acolo unde se doreste un circuit lung, ci in forma de tabla de sah, acolo unde este cazul, pentru a avea si suprafata pe ambele cote in plan. Evident, exista din acest punct de vedere mai multe probleme cu pozitionarea relativa a modulelor, mai bine zis cu rigiditatea lor, si cu pozitionarea macazelor, dar asta este singura solutie. Asa ca voi reveni cu descrierea unei noi machete construita pe o solutie diferaita de aceasta.