Diorama X de la C.A.P-Cluj-Napoca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut,

In continuare va fi prezentate evolutia dioramei X de la Cluj.

Pentru inceput iata schema liniilor



Practic sectoarele marcate cu rosu, respectiv verde sunt in tunel, ele nu vor fi vizibile.

Baza dioramei este constituita din 3 module de 100x120 cm 2 dispuse pe latime, iar cel din mijloc dispus pe lungime rezultand dimensiunile dioramei : 120x320 cm.

iata cum vor fi realizate modulele



120x100x15 cm.
 
Salut

sambata am fost prezenti la datorie, Eu, Ionut, Attila, Nelu si Septy.

Materialele aduse de Nelu:



Impreuna cu Ionut am taiat toate piesele necesare pentru asamblatul modulelor.

Am instalat in curte "utilajele":



Cu ajutorul circularului pus la dispozitie de catre Vali (@obiwan) totul a fost mai mult o "joaca", cred ca inca am fi taiat cu pendularul la placi daca nu aveam circularul:

- piesele ce for forma scheletul modulelor

Ionut si Attila marcand placile de 6 mm:



Asamblarea unul modul:



Trebuie sa spun ca un modul mananca cam 90 holsuruburi, am fi fost terminati fara o surubelnita electrica.

Am reusit sa asamblez 2 module:

 
Salut,

cateva noutati:

Constructia ultimului modul din totalul de 6:



La sfatul lui Vali am decis sa intaresc modulele la colturi, am folosit resturi din cele ramase de la taiatul placilor:



Capetele reglabile pentru picioare:



Suruburile de prindere bagate la unghi:



Din sipca, picioarele le-am taiat foarte usor cu pendularul:



Modul de prindere al picioarelor:

 
dupa punerea pe picioare a modulului 3, s-a inceput lucrul efectiv la diorama:

am pus cap la cap modulele, cel din mijloc l-am pus pe lung pentru a mai castiga 20 cm la lungimea garii, am pus de forma liniile ca sa vedem cum "dau in peisaj":




Apoi am inceput constructia helix-ului:

 
Cam tarziu, dar va anunt ca a sosit si rindeaua electrica. Daca aveti nevoie de ea, sa nu ezitati sa o cereti. Spor la treaba baieti! Ca tare frrumos lucrati! din pacate stau f. prost cu timpul, dar promit sa pun si eu osul la treaba.
 
Salut,

dupa incercari repetate de a obtine sine tillig elite, fiind presati de timp,am renuntat, drept urmare diorama va fi facuta cu sine tillig elite (ce am luat pana acum), sine piko, sine bachmann si cred ca si rivarrosi, va fi deci o diorama multinationala :D

Azi s-au reluat lucrarile, dar mai intai niste bere si o curatenie generala:



Apoi o cafea:



Primul segment de linie:



Teste, piko versus bachmann:



Unde trebuie sa ajungem:



Se lucreaza:



Lucrarile avanseaza rapid si la capatul opus:



Pregatiri pentru motoarele de macaz:



Terasamentul si in capatul opus:



Primul vagon de teste:

 
Cum au evoluat lucrarile pe santier in 15 aug:

S-a lucrat la montarea traseului in spatele dioramei.



Serpentina ridicata pentru lucrari la nivelul 1, oare cum ar arata treseul asa :D



Asa cum a zis, s-a lucrat la nivelul 1, lucrare destul de dificila din cauza spatiului restrans si a liniei care trebuie sa intre sub helix la limita.



Nivelul 1 a fost realizat in proportie de 95%



O imagine din "tavan".

 
Evolutia lucrarilor in 16 aug:

Nivelul 1 a fost finalizat. Se incepe lucrul la helix.

La helix, pe exterior am folosit sina tillig elite, pe interior sina flexibila rivarossi. De remarcat diferenta enorma de sunet la rulare intre elite si RESTUL si de remarcat proprietatea de a-si pastra forma a sinei rivarossi, foto jos:



Dupa 1 zi de lucru, zona arata asa:



Stalpii de sustinere a helixului au fost dublati.




Foto sus, stanga tillig elite, dreapta rivarossi.

S-au facut teste de rulare pe nivelul 1 de asemenea pe partea finalizata a helixului, rezultatul : "viitorul suna bine"

Sandy pregateste-te de pus iarba, Ionut de marti/miercuri ii dam mare cu relieful.

Nelu, Attila, Vali si ceilalti, sunteti invitati sa luati parte la lucrari imediat ce se finalizeaza pusul liniei.
 
17 august

Iata cum va arata conficuratia traseului superior:



Traseul de jos intrand in tunel imediat ce trecem de macaze.

Inca cateva poze cu helixul:



Am calculat pantele si am pus "stalpii de sustinere" la traseul superior, stalpii vor fi prezenti doar la imbinarea dintre module si acolo unde traseul se suprapune cu cel de la nivelul inferior, in rest se va sprojini direct pe polistiren.


 
18 august

S-a continuat cu lucrul la punctele de sprijin pentru traseul superior:



Si pentru ca diorama creste intr-o zi cat altele intr-o luna, :D , iata cum a evoluat:



Locul pe unde va fi traseul superior in partea din spate:



Si creste:



Astea ce-or fi ? :



Punctele de sprijin cu inaltimea calculata, pentru traseul din spate:



Din avion:



Cum se iasa de pe helix:



Alte imagini:


 
19-20 august.

Marti s-a lucrat putin la diorama din pricina intalnirii, miercuri s-a mai recuperat.

S-a pregatit "fundatia" traseului superior.



Am calculat pantele si pozitionat suportii de sustinere:



Pe alt front se lucra la un pod feroviar:



S-a pus aproape toata fundatia pentru traseul superior, si o parte din sina:



S-a mai lucrat putin si la helix, nivelul 2:

 
Super
Imbinat cu modulele mele o sa arate betonin
PS am folosit iarba Noch cod 8310 amestecat cu putin Noch 8310 daca si voi faceti la fel atunci o sa arate ca un intreg .

Astept relieful :D si cateva stanci ;-) :twisted: :p
 
Salut,

bineinteles ca vom folosi aceleasi coduri, cel putin in zona de imbinare.

Iata ce sa mai lucrat ieri, cand au fost prezenti si Ionut si Attila.




Pe scurt, Ionut a lucrat la relief in zona din dreapta, acolo unde va fi un mic sat cu 2-3 case, Attila a lucrat la o cladire mica de gara care va fi pusa jos in zona celor 3 linii, eu am lucrat la traseul superior, pozitionat pod, si am bagat de vina la lucrul celorlalti :D .