catalin
Well-Known Member
Buna Horia,
posibil sa ai dreptate. In putinele mele incursiuni feroviare in Germania si Austria am fotografiat in special locomotive si nu am imagini ale placilor. Sunt convins insa ca cine aprofundeaza subiectul poate face o paralela intre placile din Germania (poze sunt pe internet suficiente) si cele din Romania, si intre placa reala si model.
Si pe la noi a existat practica intoarcerii "pe bucati" a tenderului si a masinii, pana foarte tarziu in anii de glorie a clasei muncitoare.
Lotul acesta de placi a fost implementat masiv in depourile romanesti dupa 1920, pentru ca placile anterioare de 15m nu permiteau intoarcerea locomotivelor din seriile 230, 50.X, 140.2 etc. etc. Din acei ani si pana astazi nu au existat decat consolidari ale podurilor metalice (cum e si cazul celei de la BcTr), dar in mare au ramas neschimbate. Interesant este ca unele din placi inca mai au sistemul auxiliar de manevrare manuala.
Poate ca o cale de abordare ar fi sa gasim pe undeva o schita a unei placi germane de 24m (cele FLM si Roco la HO) si sa vedem comparand cu pozele cat de mult/putin difera. Banuiala mea e ca foarte putin. Pentru comparatii mai detaliate as gasi pe acasa cateva imagini in care apar aceste placi chiar dupa ce au fost aduse pe la noi. Pana la urma se poate gasi o solutia de adaptare a.i. rezultatul final sa fie o placa folosita la CFR.
Catalin.
posibil sa ai dreptate. In putinele mele incursiuni feroviare in Germania si Austria am fotografiat in special locomotive si nu am imagini ale placilor. Sunt convins insa ca cine aprofundeaza subiectul poate face o paralela intre placile din Germania (poze sunt pe internet suficiente) si cele din Romania, si intre placa reala si model.
Si pe la noi a existat practica intoarcerii "pe bucati" a tenderului si a masinii, pana foarte tarziu in anii de glorie a clasei muncitoare.
Lotul acesta de placi a fost implementat masiv in depourile romanesti dupa 1920, pentru ca placile anterioare de 15m nu permiteau intoarcerea locomotivelor din seriile 230, 50.X, 140.2 etc. etc. Din acei ani si pana astazi nu au existat decat consolidari ale podurilor metalice (cum e si cazul celei de la BcTr), dar in mare au ramas neschimbate. Interesant este ca unele din placi inca mai au sistemul auxiliar de manevrare manuala.
Poate ca o cale de abordare ar fi sa gasim pe undeva o schita a unei placi germane de 24m (cele FLM si Roco la HO) si sa vedem comparand cu pozele cat de mult/putin difera. Banuiala mea e ca foarte putin. Pentru comparatii mai detaliate as gasi pe acasa cateva imagini in care apar aceste placi chiar dupa ce au fost aduse pe la noi. Pana la urma se poate gasi o solutia de adaptare a.i. rezultatul final sa fie o placa folosita la CFR.
Catalin.