Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cateva poze cu ce s-a mai lucrat saptamana asta:

Asa cum am mai zis, am inceput lucrul la gara mixta, in special la linii si terasament, aici niste poze cu viitoarea rampa de incarcare HO->HOe:



Vagonul special :



Am folosit ceva placa de plastic ce imita zidul de caramida (la scara !) de la Auhagen:



Lucrarile in zona triajului:

 
S-a mai lucrat la drumul de acces de la sat spre campul cu culturi:





Sandy a lucrat in zona hoe2:



Asa arata dupa prima faza de lucru, culorile nu sunt cele corecte in poza din cauza becurilor:





Voi reveni.
ciao.

p.s. Va asteptam pentru discutii cu cea mai mare placere aici
 
Oameni buni, va rog, faceti glume, comentati, discutati, la topicul de discutii, nu aici!!

Fara suparare, dar scrie cu rosu 1 rand mai sus.

Explicatia e pe prima pagina si zice asa:

"Pentru a pastra esenta si pentru ca informatia utila sa nu se piarda cu timpul printre pagini de mesaje cu comentarii si alte chestii, in acest topic vor posta doar cei care lucra efectiv la diorama, de aceea va rog pe toti ceilalti, daca aveti orice nelamuriri, daca aveti critici de facut sau pur si simplu daca doriti sa va exprimati opinia despre acest subiect sau sa ne dati sfaturi sa o faceti in celalalt topic deschis special pentru acest lucru.
"

@piciu, esti iertat de data aceasta 8)
 
Salutare

Sambata a fost zi de lucru la diorama, prezint mai jos cateva poze cu ce s-a mai facut.

Prezenti la datorie au fost : Ionut, Attila, Eu si Alin.

S-a lucrat in mai multe zone la diorama, Attila a vopsit cu maro tot ce mai era alb pe diorama:



Apoi Ionut si Attila au lucrat la drumul de pe camp:



Attila a aranjat si fixat casutele pentru sat, apoi impreuna cu Ionut au facut si drumurile:



Ionut a completat in mai multe locuri cu ziduri din gips facute de Alinoch:



Attila a vopsit si un ultim perete de stanci fixate de Ionut:



Eu am muncit la gara mixta, am pus terasamentul sub toate liniile (o sa revin cu poze mai bune):



Alin a lucrat la rampa de incarcat lemne de la HOe1, (voi reveni si aici cu poze):



"Santierul" cu materie prima pentru drumuri, Ionut va scrie un articol unde va explica in detaliu cum s-au facut drumurile:



Printre altele ne bucuram sa avem inca un "negru" printre noi in persoana lui Attila.

Vom reveni cu noi informatii.

ciao.


p.s. Va asteptam pentru discutii cu cea mai mare placere aici



.
 
Salutare

precum spunea Florin sambata eu am muncit la primele drumuri. Din pacate am neglijat drumurile cand am proiectat diorama asa ca acuma incercam sa dregem busuiocul si sa facem macar portiuni de drum daca nu trasee clare. Oricum din nou metoda de teraforare cu polistiren isi arata partile bune, pentru ca foarte usor cu un cutter am putut "ajusta" terenul.

Inainte de a incepe cu drumurile am fabricat "materia prima". Precum spuneam inspirat de asalexx am "fabricat" pamant home made (vezi posturile anterioare). Dar pentru ca mi s-a parut mai inchis la culoare (desi dupa uscare pare ca va avea culoarea potrivita o sa reveni cu poze) am incercat sa fac un praf folosind clasicul nisip si folosind aceiasi masina de mac pentru transformarea lui in praf:



Saptamana trecuta Florin mi-a pregatiti terenul : a taiat polistirenul a refacut "scoarta"din ghips si din pacate :p a folosit pamantul "noch" pentru a face baza. Spun din pacate pentru ca acel pamant facut din rumegus de pal are o granulatie foarte mare si cu greu poate fi folosit la drumuri si sa arate si bine. Asa ca am luat praful rezultat in urma macinarii nisipului:



si am facut o pasta folosind aracet de constructii Apoi cu o mistrie de modelism am turnat pasta obtinuta si am dat forma drumului:



Pentru ca stiam ca urmeaza sa dam realism drumului facand "urme" de roti, si pentru ca pasta intinsa nu era destul de maleabila (era prea moale si numai s-ar fi lipit de roti) am acoperit totul cu acelasi praf cernut printr-o sita de bucatarie. Am impuscat doi iepuri dintr-un foc: s-a absorbit excesul de umezeala lasand suprafata moale dar nu uda, si am dat realism drumului pentru ca s-au ascuns urmele de spaclu si drumul nu mai arata ca un drum de ciment ci ca unul de tara prin de praf:



In final am incercat sa facem urmele de roti. Initial am luat o singura roata de la un camion mai mare, dar Florin a gasit o remorca cu roti duble perfecta pentru ceea ce vroiam sa facem. Asa ca , cu ajutorul remorcii am incercat sa facem cat mai natural urmele lasate de carute, tractoare...




Rezultatul final partial este urmatorul. Spun partial pentru ca data viitoare urmeaza sa aspiram surplusul de nisip, sa punem mici "dare" de iarba pe mijlocul drumului in plus evident sa continuam cu plantarea ierbii pe langa drum:



p.s. Va asteptam pentru discutii cu cea mai mare placere aici
 
Salutare din nou,

precum spunea Florin sambata a venit si noul membru "negru" (a scapat Alin de aceasta eticheta) care cu entuziasmul tineretii ne tot cerea de lucru. Asa ca i-am dat sa faca satul din varful muntelui. Pentru ca am devenit foarte pretentiosi, inca nu l-am lasat sa faca prea multe (cred ca el vroia sa termine sambata tot modulul :D) dar incet incet invata sa aiba rabdare. Oricum am inceput si in sat cu drumurile si pe urma vor urma, garduri, verdeata, copaci si tot tacamul.
Cand am facut celalalt drum (descris in postul anterior) am folosit nisip pentru ca am considerat ca este mai deschis la culoare. Dar nisipul chiar si cernut fin are "bobul" destul de tare ceea ce face pasta mai zgrunturoasa. Asa ca am incercat in sat sa facem din pamant drumul , iar "urmele" de roti nu le-am facut cu acel camion ci cu un mic spaclu. In rest procesul de productie a fost identic. Umed fiind inca este inchis la culoare , dar s-a prelucrat mult mai bine pasta facuta din pamant pentru ca are consistenta plastelinei nu a mortarului :)

Poze cu ce a iesit



p.s. Va asteptam pentru discutii cu cea mai mare placere aici
 
Salutare,

desi au trecut cateva zile de la ultima postare, la Cluj se lucreaza zi de zi, prezint mai jos ultimele noutati.

Incep mai intai cu partea plictisitoare si care intereseaza pe mai putini :), am inceput lucrul la modificarea traseelor in tunelul de sub sat, aici s-a facut o greseala de proiectare a traseului dioramei si incerc sa o inlatur.

Traseul a fost facut asa:



Modificarea pe care trebuie sa o fac, din cele doua linii principale acum poate intra in gara doar 1 garnitura din cauza faptului ca ele se unesc intr-un macaz inainte de a intra in gara, trebuie adaugate inca 2 macaze care sa permita intrarea simultana a doua trenuri in gara de pe magistrala principala (sau intrare/iesire a doua trenuri). La final traseul va fi asa:



Lucrarea este extrem de dificila deoarece sina din stanga este puternic in urcare, eu sper sa finalizez totul in 2 saptamani.

Am schimbat pozitia stalpului de fixare a catenarei si am pregatiti terenul pentru linia suplimentara:



Primul macaz pus pe pozitie (un piko r3/r4):



In zona "dificila" voi folosi un macaz Flexibil Tilig Elite, i-am facut o curbura mica pe directa astfel incat am obtinut aproximativ r4 piko pe abatuta (fata de r9 cat e standard):



Voi reveni cu poze pe parcursul modificarilor.
 
La magistrala de langa triaj s-a vopsit pe o portiune sina cu "rust" de la revell, lucrare efectuata de Attila, desi vazut cu ochiul la fata locului nu arata prea bine din cauza culorii nu tocmai potrivite, din poza as zice ca e ok, totusi eu as incerca alta culoare pt sina:



Continui acum cu alte noutati, alin a lucrat in continuare in zona HOe1, aici primu strat de "gazon", e doar baza, nu va arata asa la final, pe drum este multa iarba care va fi aspirata dupa uscarea adezivului de pe marginea drumului:



In zona de platou de la HOe1 Alin si Ionut au lucrat o gramada de ore la facut boscheti, buruieni si alte cele, materialele folosite au fost copacii naturali de la Noch (COD 23100 , vezi aici) si iarba tip burete f f fin de la Busch plus adeziv tip spray:



Alin a lucrat si la rampa de incarcat lemne si la exploatarea forestiera din zona:

 
Urmeaza zona dintre cele doua tunele HO, aici Ionut a mai completat cu iarba si buruieni/boscheti:







O imagine de sus a peisajului:



Mentionez ca inca se lucreza, se vor adauga copaci mai ales pe marginea dinspre perete a modulului, in zona golasa delimitata de iarba si drum va creste o parcela cu grau (Ionut a lucrat chiar azi la ea, poze inca nu sunt disponibile)

Inca o poza facuta de sus de pe portal:



Si niste imagini pe care le consider superbe:





p.s. mentionez din nou, culorile sunt putin afecate de lumina de neon a becurilor.



Pentru discutii sau comentarii despre diorama va asteptam la topicul de discutii, AICI


.
 
Salutare,

exact cand Florin a plecat eu am ajuns la club. Impreuna cu Alin si cu Attila am mai muncit timp de aproximativ 2h. Din pacate pentru voi Florin are din nou ocazia sa rada de aparatul meu foto si de talentele mele fotografice asa ca din multitudinea de poze facute am reusit sa aleg cateva cat de cat.

Precum spunea si Florin, Alin a continuat sa bibileasca cu tufe, si alte minuni numai de el stiute zona HOe (asteapta cu disperare brazi Busch profi):



Pentru ca pana si el si-a dat seama ca deocamdata nu prea mai are ce face a trecut mai jos pe munte si s-a apucat de gara ho/hoe propriu zisa. A pus chiar stratul de baza , in schimb la zidul de piatra Noch pus data trecuta i-a adaugat foarte fruos un "guler" facut din ramasite de plastic:



Eu am continuat cu portiunea dintre cele doua tunele , punand lanul de grau (din pacate nu suntem multumiti de inaltimea firelor , probabil vom mai pune un strat), am pus iarba in ocolul de vaci si pe bucatile ramase:



Bineinteles ca inca nu e gata (oare e gata vreodata o diorama ?). Urmeaza aspirat ultimele portiuni, mai completat cu tufisuri, vegetatie, stalpi de telegraf, iarba pe mijlocul drumului pe portiuni.


Pentru discutii sau comentarii despre diorama va asteptam la topicul de discutii, AICI
 
O vaca care sede:



Ce face omu dupa ce bea prea mult la carciuma:



Am incercat sa pozez si modulul unde a lucrat Alinoch dar cum era deja ora 17:00, lumina nu a fost suficienta:



Ca si comparatie, asa iasa pozele cand e aprins becul:






!! Pentru discutii, idei sau orice comentarii despre diorama va asteptam la topicul de discutii, CLICK AICI


.
 
Marti, cu ocazia intalnirii saptamanale s-a mai lucrat pe apucate la diorama.

Asa arata biroul lui Alinoch, mare artist:



Dupa ce a descoperit cum se poate folosi aparatul noch la adevarata lui valoare, Alin spune ca isi merita banii:



Cu alte cuvinte, Alin a demarat actiunea "smocul", si s-a pus pe bibilit detaliile care fac diferenta:



 
Ionut si-a bagat si el nasu:



Dupa care a mai bibilit si el la campul lui:



Eu am adus spre finalizare curba mortii:



Dupa ce Ionut a plecat acasa, Alin nu s-a putut abtine sa nu ii faca drumului cateva implanturi cu smocuri:



va urma.






!! Pentru discutii, idei sau orice comentarii despre diorama va asteptam la topicul de discutii, CLICK AICI


.
 
Salut

ieri au sosit si brazii super profi:



Cei 4 brazi din stanga sunt busch iar cei doi din dreapta sunt Noch.
Brazii busch au si "accesorii", conuri:



Sunt foarte frumosi dar si pretul este pe masura, intre 18-20 lei / buc cei busch, aprox 15 lei / buc cei noch (nu stiu exact).

Ramane sa vedem cum si de care o sa mai luam, asta daca nu gaseste Alinoch vreo metoda sa le faca matrita :D

ciao.


Pentru discutii, idei sau orice comentarii despre diorama va asteptam la topicul de discutii, CLICK AICI


.
 
Salutare,

cu intarzieri mari, prezint ultimile noutati legate de diorama de la Cluj.

S-au mai luat niste materiale pentru sat, unde Sandy urma sa faca o adevarata piata in centrul satului, cu piatra cubica si o mica fantana, s-au luat si niste pruni pentru livada din care se va face tuica.



Pentru piatra cubica Sandy a ales un material foarte bun de la Noch, piatra este in relief iar materialul flexibil:



O prima tentativa de asezare a unei parcari:



Sandy si Radu s-au apucat sa toarne asfalt ca la tara, au utilizat pasta de glet:



Radu s-a dovedit a fi un mare artist, drumul i-a iesit impecabil.