Gara lui DAN-CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
In continuare cateva imagini cu terasamentul refacut al liniei 1.



Am folosit aracet ''BIC'',cumparat de la librarie,diluat 1/3 cu apa.Este foarte bun,lipeste bine,cand se imbiba bine pietrisul se usuca cam in 24h.



A crescut si ceva iarba...cu floricele pe linga liniile mele....ca rimeaza :wink:





Am folosit iarba cu flori de la ''Noch'' amestecata cu pamant de la ''Noch'',produse foarte bune din punctul meu de vedere.



Se vede ca am lucrat si la construirea unui w.c.,insa nu este finalizat.
 
Interesanta ideea de a pune omuletii pe niste dreptunghiuri din plastic transparent.
In unele poze, facute probabil mai atent din punct de vedere al iluminarii, nici nu se vad suportii.
Avantaje peste avantaje.
Ii poti muta cand vrei si unde vrei pentru un nou scenariu.

In rest doar aprecieri vis-a-vis de munca depusa.

Spor in continuare!
 
Multumesc aprecieri si urari.Eu apreciez mult efectul creat de oameni pe o diorama fiind elementul ce da ''viata'' si ''culoare'',de aceea in timp voi achizitiona cat mai multi.Ideea simpla de a confectiona un suport mi-a venit din dorinta de a creea mereu ipostaze noi in functie de evolutia in constructia garii si nu numai.Unii oameni nu au suport insa am sa le confectionez.
 
Imi place foarte mult cum arata diorama ta; felicitari! Pana sa ma apuc si eu... mai e :D ...
Spune-mi mai multe despre gara :).
LDH a spus:
Interesanta ideea de a pune omuletii pe niste dreptunghiuri din plastic transparent...
Este o idee excelenta :aplauze:! Exact asa mi-am "stabilizat" si eu pomii, atata doar ca am folosit cercuri si nu dreptunghiuri 8)
 
Noroc!Ce as putea sa-ti spun in cateva cuvinte....poti urmari evolutia constructiei uitandu-te in urma pe cele 9 pag.Proiectul l-am inceput cu aproape 1 an in urma insa am lucrat cu pauze,ultima fiind de aproximativ 4 luni...
Am adus in timp modificari importante fata de proiectul initial,reparand mai multe greseli pe care le-am facut cand am facut planul garii,nelund in calcul mai multi factori(spatiul de depozitare,greutate placa...)
Am ales varianta ''analog'' care a necesitat automatizari oarecum dificile pentru ca mi s-a parut mai accesibila,insa nu recomand la ora actuala acest sistem nimanui intrucat are unele dezavantaje.Eu nu sunt adeptul dioramelor ''circulare'' insa inteleg pe cei ce aleg aceasta varianta.As incerca o diorama'' circulara'' la ecartamentul 9mm sau mai mic...Eu doresc sa construiesc o gara intr-o camera si o alta gara in alta camera cu traseu intre ele,insa cea mai buna varianta este cea aleasa de cei de la Cluj,din numeroase motive....eu fiind nevoit sa construies traseul demontabil!!!
 
Cateva poze cu w.c.-ul realizat de mine,la care mai am de munca destul de mult.









Cladirea este confectionata dintr-un carton special,''putin sifonat''de culoare crem.Acoperisul,usa si geamurile din ''resturi'' de la alte cladiri Piko.
 
Arata excelent.
Poate nu ar strica mai multe date despre el. De la proiectare la realizarea efectiva.

O singura remarca, daca-mi permiti :D

Nu este cam mare in raport cu gara? Ai tu vreo viziune la ce vremuri vin?


mpursu a spus:
Este o idee excelenta ! Exact asa mi-am "stabilizat" si eu pomii, atata doar ca am folosit cercuri si nu dreptunghiuri
La asta nu m-am gandit. De retinut.
 
LDH scuze ca intrerup,dar am o intrebare pentru Dan:

Am vazut acolo imprejurul WC-ului realizat recent :D iarba pusa foarte real,poti sami explici cum ai procedat,asa poate aflam metode noi.
Toate cele bune!!
 
incerc sa ghicesc eu raspunsul la intrebarea lui tudor.

a cumparat un covoras de iarba de la noch peste care a lipit toate constructiile. simplu,nu?
 
Oricum se vede grija pentru detalii si asta ma bucura cel mai mult.
Probabil ca daca ar fi avut mai mult spatiu la dispozitie ne facea praf cu realizarea.
Nici asa nu suntem prea departe de adevar.

Realismul baieti!
Nu uitati asta!
Realismul si NU marul impresionant de linii si trenuri care se "preumbla pre" ele dau substanta unei machete.

Daca nu am facut-o pana acum ... FELICITARI!

:aplauze: :aplauze:
 
Va salut cu respect domnilor!Vad ca am de raspuns la multe intrebari si asta ma bucura mult,pentru ca munca mea este apreciata.Este important faptul ca si eu sunt multumit in principiu de stadiul lucrarilor la aceasta gara si de modificarile aduse acesteia,pentru ca la inceput aranjamentul liniilor era ''improvizat''din dorinta de a nu investi prea multi bani,situatie in care am folosit doua macaze curbate,provenite dintr-un starset.De asemenea o mare deficienta a garii era lipsa spatiului necesar peronului dintre liniile 1 si 2,spatiu realizat ulterior prin modificarea schemei garii
Am sa raspund la intrebari pe scurt:
-la realizarea w.c.-ului am folosit un carton putin ''sifonat'' din constructie,cumparat de la un magazin situat la subsolul Mall Vitan,unde se pot cumpara o multime de tipuri de ''coli''cartonate,de diferite culori si modele,foarte utile machetistului.Postamentul l-am realizat din carton gros de la copertile unor manuale sau dosare vechi.Acoperisul este taiat din acoperisul unei remize Piko ce nu mai putea fi asamblata.Geamurile sunt taiate din resturile unor geamuri apartinand unor cladiri fabricate de Piko.Este bine sa ai multe ''ramasite''de la alte produse apartinand diferitelor firme de profil,mai ales ca ramele geamurilor sunt greu de realizat de catre noi :wink: .Usa este tot de la o cladire mentionata mai sus.
Initial am vrut sa fac doua intrari,una pentru femei si una pentru barbati,insa am ales varianta cu o usa comuna,pentru a nu fi acuzat de discriminare :D ,separarea compartimentelor fiind in interior,prin usi si pereti desparttori care probabil s-or vedea cand voi monta becuri in cladire.
Rama de jos este confectionata din smirghel fin de culoare neagra.Cosul provine tot de la o cladire Piko...in concluzie,cu cat cumperi mai multe produse de gen,cu atat ai mai multe potentiale piese pentru o eventuala creatie proprie.
Privitor la planuri,nu are rost prezentarea schitei w.c.-ului,intrucat este o constructie simpla careia i-am modificat din mers proiectul,situatie in care a ajuns in faza actuala.Mie personal nu mi se pare o constructie foarte mare raportat la cladirea garii,in interior existand 3 cabine pt. barbati si 3 cabine pt. femei,un hol comun de acces si doua compartimente separate unde se afla cabinele respective.Cladirea are geamurile pozitionate la o inaltime corespunzatoare,avand in vedere destinatia acesteia.Mai am de montat burlanele si niste ''pervaze''la geamuri...
Precum s-a sesizat,gazonul din fata nu este confectionat de mine ci de firma Noch,eu doar am masurat si am taiat,ocazie cu care tin sa multumesc specialistilor acestei firme pentru ceea ce au realizat!!! :D
Mai trebuie sa confectionez doua garduri de diferite modele si sa plantez unu, doi copacei si gata....

Privitor la ceea ce a mentionat LDH la final,eu cred ca este foarte important modul in care prezinti ceea ce realizezi si aici intervine aparatul de fotografiat si ''regizorul'' 8)!!!
La finalul acestei prezentari,va urez tuturor succes si realizari in acest domeniu!!! :D
 
DAN C.F.R. a spus:
...la realizarea w.c.-ului am folosit un carton putin ''sifonat'' din constructie,cumparat de la un magazin...Postamentul l-am realizat din carton gros de la copertile unor manuale sau dosare vechi...
Ei uite ca se poate si din carton si iese chiar foarte bine.

Parca cineva ma contrazicea cand recomandam sa se faca cladiri din carton atunci cand producatorii nu ne ofera ceeace dorim sa avem!
DAN C.F.R. a spus:
...eu cred ca este foarte important modul in care prezinti ceea ce realizezi si aici intervine aparatul de fotografiat si ''regizorul''
Chestie cu doua taisuri :D
Eu in pozele "macro" am vazut ce "minuni" am facut de trebuie sa refac mai mult de jumatate si asta dupa ce am pus pozele :D
Noroc ca am colegi de suferinta indulgenti si m-au incurajat.
 
:aplauze: Felicitari pentru realizare si mai ales pentru explicatii.Ai foarte mare dreptate cind spui de realizarea unor fotografii adecvate la ceea ce se doreste prezentat ,aici bineinteles ca intervine mina "regizorului"cum ai spus si tu .Succes mai departe si asteptam cu interes si alte realizari in ce priveste evolutia garii.Inca o data felicitari 8)
 
Salutare la toata lumea!Cu cateva zile in urma am pus pietris si la ultima sina,cea mai putin folosita deci mai ingropata in pamant si plina de buruieni :D .Am incercat o ''combinatie'' oarecum mai ciudata,respectiv am amestecat pietris maroniu cu pamant maron ''noch'' si a iesit ceva cam asa:



...imagine realizata din elicopter :D cu soarele la apus,asa ca am aprins lumina in camera.





In imaginile postate mai sus se observa faptul ca muncitorii s-au apucat si de comfectionatul postamentelor celor 12 semafoare ce vor fi montate in gara,conform planului.Postamentele(suportii)semafoarelor au fost confectionati din parchet laminat,prelucrat prin taiere si gaurire.Acestia au fost montati pentru a se putea lucra la peisaj,semafoarele ramanand a fi construite in totalitate la final.Suportii sunt demontabili fiind prinsi cu holshuruburi.Acestia sunt in faza ''la rosu'',urmand sa fie ''imbracati''.Alte poze nu prea reusite,pentru ca au fost realizate la lumina artificiala,fara blit.





Putin...cate putin.....
 
mai pun eu citeva fotografii luate prin gara lui Dan.....

SANY2950.jpg


SANY2956.jpg


SANY2960.jpg
 
Salutare tuturor !Multumesc Dorine pentru sprijinul acordat...intrucat eu nu am avut timp sa intru sa-mi postez cateva poze facute cu ocazia unor achizitii de material rulant si nu numai.
Un mare eveniment in gara mea este faptul ca seful de gara si-a luat Mercedes de epoca si este bucuros sa-l arate si altora.









Mie mi se par foarte frumoase masinutele astea la doar 6 lei,mai ales ca sunt la scara 1:87,nu ca duba ai Ford pe care o am eu la scara 1:78.....si o mai foloseam la" filmari".

Un alt eveniment este sosirea unui tren de marfa in gara,avand in componenta si doua noi vagoane pe 2 osii,descoperite.







Am facut mai multe poze insa nu le voi prezenta pe toate.
 
Va salut domnilor!Desi nu am mai postat de ceva vreme am lucrat destul de mult la diorama mea,asa ca am progresat vizibil.Programul pe care il am la servici nu prea imi permite sa si lucrez la diorama,sa si postez cu ce am progresat asa ca am ales sa lucrez atunci cand am avut timp.Precizez insa ca sunt la curent cu ceea ce fac altii intrucat intru pe net de pe telefonul mobil de cate ori am ocazia oriunde m-as afla.
Am sa incep prin a arata cate ''sute de tone'' de pietris si pamant au fost necesare pentru a umple spatiile dintre sinele acestei gari cu sase linii.Pana in prezent am consumat 4 pungi cu pietris si una cu pamant...













Pietrisul era inca ud cand am facut pozele...











Cateva explicatii cred eu utile si pentru altii:
-am folosit ca materiale,pietris maron si pamant de la ''NOCH'',aracet pentru lipit lemn diluat 1:3 cu apa si iarba cu flori amestecata cu pamant,tot de la Noch;
-terasamentul de burete de la noch este inalt insa in realitate terasamentul este destul de ingropat in pamant,asa ca a trebuit sa incarc foarte mult.Pentru a nu consuma foarte mult pietris am folosit ca prim strat,bete de chibrit,material ieftin si usor,insa inainte am dat un strat suficient de aracet.Peste bete am dat iar cu aracet si am presarat pietris pe care l-am asezat cum am considerat de cuviinta pentru a nu fi terenul ca in palma,dupa care am presarat pe alocuri iarba amestecata cu pamant.Peste am picurat din nou aracet si am lasat sa se usuce vreo 48h intrucat stratul este gros.Acum urmeaza sa vin cu straturi noi de pamant,iarba,boscheti,buruieni,e.t.c.acolo unde este nevoie... :D
Pentru a lucra cu spor este necesara confectionarea unor scule ce te ajuta foarte mult usurandu-ti munca.Este important ''picuratorul ''de aracet pentru ca se consuma foarte mult aracet si trebuie sa curga cat trebuie....
 
Am construit si un gard din plasa si unul viu,ce delimiteaza curtea w.c.-ului.Ca materiale am folosit:scobitori,material perdea si boscheti NOCH,de la Rally.Gardul se poate demonta,fiind bagat fortat in placa in gauri facute cu un spiral fin.











Intrucat gara mea doresc sa aiba un oarecare specific romanesc,o sa folosesc garduri pentru delimitarea diferitelor cladiri,spatii...