Diorama la N pe segmente a lui Sogard

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna Dragos,
Placajul de aviatie din mesteacan ar fi una dintre variante insa la 8 mm s-ar putea sa nu poate fi prelucrat la laser.

Nu te-ai uitat pe linkul care ti l-am trimis. Toate modulele facute de WilliWinsen sunt taiate cu laserul, si grosimile incep de la 8mm!
 
Horia, am uitat sa specific faptul ca lucrez pe un laser de putere mica. Alea sunt facute pe laseri de peste 100w iar taietura pare sa fie dreapta. La laserul pe care lucrez eu pe masura ce creste grosimea materialului taietura incepe sa aiba o oarecare conicitate si imbinarile la 90 de grade devin aproape imposibil de realizat .
 
Ok, asta explica treaba.

In acest caz as dubla lonjeroanele ca grosime. Acestea sunt piesele care vor avea cel mai mult de suferit din cauza schimbarilor de umiditate a aerului si de temperatura.
 
Horia, multumesc de sfat, in prima faza si eu m-am gandit la asta insa nu imi dau seama cat de mult o sa ajute pentru ca daca le voi lipi eu sunt convins ca cele doua piese vor lucra impreuna.

La o prima analiza a placajului compus din trei straturi , fetele sunt de 1mm si sunt cu fibra orientata in aceiasi directie . In schimb stratul interior este de 2mm si orientarea fibrei este la 90 de grade fata de cele doua fete.

Acum tot ce ma intreb este, daca dublez ce castig , o intarziere a deformarii sau o anulare a sa ? Sa stau un an , desi am stat atata imi este cam greu. Am adunat cateva locomotive si vagoane si ard de nerabdare sa le pn intr-un peisaj adecvat sa ruleze .
 
Buna Dragos,

Din proprie experienta: primul modul realizat cu o tehnica noua este intotdeauna cel care are cele mai multe probleme. Fa-l, amenajeaza-l cum trebuie si daca se va deforma vor exista intotdeauna solutii - in cel mai rau caz profile metalice I sa U prinse in suruburi pe partea interioara a sa.

Deformari exista oricum, chiar daca nu se vad. La gara Karlsruhe-Durlach a lui Olaf (18 segmente cu lungime de 16m), realizata cu un sistem extrem de solid de coaste groase pana la 1,2cm, numai cu placaj de cea mai buna calitate lipit in sensuri diferite, deformarile nu se vad cu ochiul liber, insa intre primavara/toamna si vara de la un cap la celalalt al garii apar cam 2 cm de decalaj fata de axa longitudinala a garii. Fiecare modul "lucreaza" un pic si practic gara se "curbeaza" putin. Acum 2cm la 1600cm lungime este ceva tolerabil. Pana acum nu a dat mare bataie de cap, in aproape 10 ani de exploatare doar in 2 cazuri au trebuit taiate cu flexul si resudate sine care lucrasera (toate sinele sunt profille Code 40 si sunt de constructie proprie dupa prototipul real).

La noi in FREMO placa de baza este cea de placaj de 8mm si sora ei de 12mm, pentru module sau segmente de pana la 120 sau 140cm lungime sunt arhisuficiente.
 
La mine ai vazut cu ochii tai curbura in placa de pal melaminat care e fata dulapului. Si am pus din prima rama de cornier de 20mm. Oricum se va curba, iar otelul poate sa fie si de 40mm, are elasticitate. Eu dau vina pe spuma poliuretanica folosita. :D si pe fasa gipsata folosita. Nu mai vorbesc de faza cu colorat su pus vegetatieia in momentele in care baltea aracetul diluat cu apa.
 
Daca afara ploua de doua zile intruna si nu se poate iesi decat la servici, cumparaturi ... am zis sa profit si sa gauresc peretii ! Asadar , Halta Lipanesti si-a gasit in sfarsit locul !



Urmeaza sa montez doua placi de PAL pe toata lungimea camerei, dimensiunile fiind de 3490 x 235 mm . Modulele au 700 x 196 mm . Vor fi 4 de acest fel si doua in capete unde spre surprinderea mea mi-a ramas spatiu suficient pentru o raza R3a Roco - Raza=295.4 mm

Planul :

 
Vine si MAC-ul imediat, abia asteapta sa isi faca rodajul cu un vagon frigorific pe diorama ta. Prietenii stiu de ce :D