Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Modul statie de betoane

Diorama la care lucrez

Moderator: rrzxxx

Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Modul statie de betoane

Mesaj de IonutTrif » Joi Feb 20, 2014 5:11 pm

Salutare,

pentru ca inca multe dintre modulele de la TrainFest sunt destul de golase, vreau sa imbunatatesc unul , iar subiectul vreau sa fie o statie de betoane.
Initial am dorit sa reproduc una existenta, dar pentru ca oferta producatorilor este destul de limitata voi face ceva imaginar.
Dar pentru ca macar principiul de functionare vreau sa fie cat de cat respectat vreau ca macar parti dintr-o statie sa reproduca realitatea.

Si aici am o intrebare. Eu am achizitionat urmatoarea statie faller:

[Link Removed for Guests]

si total intamplator am gasit si o poza a unei stati destul de similare din realitate:

[Link Removed for Guests]

Ceea ce ma intereseaza pe mine este : cum ajung sorturile in "cazanul" (sau cum se numeste) de mixare ? Sunt urcate cu un fel de banda transportoare pe coloana inalta din stanga ? Banuiesc ca da pt ca are un motor in partea de sus.
Daca da, cum este alimentata aceasta banda ? langa statie este o cuva pentru diverse sorturi ? Iar o parte din instalatie este subterana ?

In Romania nu am gasit in poze cu acest principiu.
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Feb 20, 2014 6:02 pm

Salut Ionut,

Cred ca-ti dai seama si singur ca nu poate sa existe o banda transportoare care sa urce VERTICAL! :-D

De fapt agregatele (respectiv, pietrisul, cimentul si nisipul necesare realizarii amestecului) sunt urcate acolo PNEUMATIC prin intermediul unor conducte speciale care se afla ori in interiorul tubului acela, ori in alta parte. Oricum, tubul acela vertical banuiesc ca e gandit sa contina in primul rand o scara pentru accesul personalului. Uita-te un pic pe site-ul asta:

[Link Removed for Guests]

si vei gasi conveyoarele lor pneumatice, care arata cam asa:

[Link Removed for Guests]

Uite cum arata si portiunea pentru descarcarea materialelor, in diverse variante:

[Link Removed for Guests]

Tuburile pentru transport pneumatic nu e nevoie sa fie de diametru foarte mare, fiindca astfel coloana de pietris in miscare ar fi foarte grea, ci doar cu un diametru un pic mai mare decat dimensiunile pietrisului incarcat. Dimensiunile indicate pentru pietris sunt de 2.5-3 cm, deci pentru transport ar putea sa fie folosite tevi cu diametrul exterior de circa 5-6 cm. La nisip si la ciment tevile pot sa fie de un diametru chiar mai mic. Iti dai seama ca sunt niste diametre infime, complet nesemnificative pentru scara modelului tau!

In privinta celorlalte intrebari ale tale: da, in mod normal pe langa partea verticala mai exista in apropiere si niste spatii pentru depozitarea si sortarea pietrisului. Numai cimentul nu poate fi depozitat in ploaie si cel mai bine este sa fie incarcat direct in silozul de alimentare. Daca e nevoie de spatiu de depozitare suplimentar, acesta ar fi o magazie acoperita undeva in apropiere unde cimentul ar fi depozitat in saci, si de unde cineva ar alimenta silozul in permanenta in functie de necesitati.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Joi Feb 20, 2014 7:44 pm

Te salut Ionut si pe tine Dorin,as vrea cu parere de rau sa te contrazic Dorine,exista ''benzi transportoare verticale'' cum le-ai zis tu,dar se numesc elevatoare,au niste cupe prinse cu suruburi pe o banda de cauciuc stratificat intarit cu panza,care circula vertical actionat de un angrenaj motor electric-reductor,Acesta se alimenteaza dintr-o banda rulanta la baza lui ce varsa pietrisul,cerealele, intr-un buncar de unde este preluat de elevator.Prin tevi pneumatic in cazul statiei de betoane se transporta cimentul.
O spun din experienta deoarece la noi in portul Braila exista trei elevatoare la o instalatie cu conveioare si benzi rulante de la silozuri de cereale GSM-SUA,celule montate si puse in functiune de noi sub indrumarea unui reprezentant GSM-SUA.
Statie de betoane avem spre iesire la poarta 2 dinspre bacul Braila-Smardan si acestea tot de noi montate si date in functiune.
Cu explicatiile date sper ca i-am dat un raspuns valabil si lui Ionut.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Feb 20, 2014 9:07 pm

Salut Pantiru,

Merci frumos de explicatie, intr-adevar, cu niste cupe ar putea sa existe... nu te contrazic, adevarul este ca n-am vazut in realitate asa ceva si daca ai vazut, iti multumesc ca ne spui si noua. De fapt, daca ma gandesc bine, am vazut ceva asemanator in silozurile lui Anghel Saligny in port, acum doi ani...

Insa daca e asa, ramane valabila intrebarea lui Ionut: unde e partea de alimentare a benzii transportoare? :grin:
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Joi Feb 20, 2014 9:32 pm

Da Dorin,are la baza elevatorului o gura de captare in lateralul burlanului elevatorului,elevatorul se pozitioneaza intr-o groapa care pe una din laturi are o nisa in care se pozitioneaza un conveior sau banda rulanta normala ce descarca in dreptul cupelor elevatorului.
Tehnicianul de servici trebuie sa potriveasca turatia motoarelor elevatorului si benzii de alimentare plus debitul de marfa, incat sa descarce marfa in cupe fara sa infunde elevatorul sau sa dea marfa jos pe langa cupele elevatorului,ca s-ar infunda elevatorul.
La silozurile GSM-SUA,ale noastre nu era nevoie sa potriveasca turatia motoarelor fiindca din proiectare erau setate perfect unul cu celalalt.
In momentul in care se oprea elevatorul,ca sa nu se intoarca banda invers fata de sensul de lucru pe axul principal al reductorului ce actiona cupele avea un sistem rac(ca la bicicletele semicurse),care nu permitea intoarcere cupelor invers.
Nu am cum sa va povestesc cum am repus toata banda unui elevator de 30m inaltime pe un vant cumplit si o zapada de toata frumusetea,care se rupsese si aveam vapor la incarcat cu cereale.
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Vin Feb 21, 2014 8:40 am

Salut Victoria si Pantiru si ma multumesc pentru implicare.
In primul rand pentru Victorian: pentru ca cunosc eventuai termeni de specialitate am folosit un pic gresit termenul de banda transportoare, dar aveam in minte un sistem pe cupe prins ori pe o banda de cauciuc ori pe un sistem de lanturi.
Am asamblat statia si in partea de sus este sigur un motor. Pe urma, pe acea coloana, se poate observa o scara exterioara in modelul real, in cel in miniatura este pe partea opusa , exista inclusiv o usa de acces.
Sigur pe acolo se alimenteaza cu sort statia, in partea opusa se afla recipientele de ciment, dar mi se pare ciudat faptul ca nu e prevazut un sistem de alimentare.
Daca te uiti cu atentie in poza reala (din pacate nu am alte poze de la statia respectiva) la baza este un soclu de beton care este prelungit in exterior.
Ciudat cum cei de la faller (care apropo, au o calitate extraordinara a produselor o treapta peste Auhagen), inclusiv in poza de prezentare pe o minidiorama nu au prevazut nimic si au lasat "in aer" acea coloana.
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Vin Feb 21, 2014 8:51 am

IonutTrif scrie:...dar mi se pare ciudat faptul ca nu e prevazut un sistem de alimentare....
La ciment nu prea ai cum s㒠vezi sistem de alimentare, mai alea la 1:87
Este un furtun cu diamentrul de 10-14 cm prin care se alimenteaz㒠silozurile cu ciment, alimentarea fă’cându-se pneumatic.
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Vin Feb 21, 2014 9:28 am

Tocmai ca la ciment sunt prevazute aacele furtune. 10-14 cm real inseamna 1-2 mm la scara, practic e ca si burlanele la o casa. Am sa revin cu imagini.
Din ceea ce am mai aflat, si din informatiile lui Pantiru, pot sa afirm cu certitudine ca alimentarea cu sorturi se face subteran cu ajutorul unei benzi transportoare clasice. Deci trebuie la o mica distanta de statie, un fel de cuva de beton/metal care este incarcata cu ajutorul buldoexcavatoarelor. Incerc sa gasesc imagini reale, daca nu voi face intuitiv una.
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Vin Feb 21, 2014 11:38 am

Cam aici gă’sesti o statie de betoane cu silozurile de balastru, sort, sau nisip.

[Link Removed for Guests]

O statie de betoane, trebuie s㒠prepare Beton, şape, tencuieli.... deci ii trebuie mai multe silozuri de materii prime (m㒠refer la pietris)
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Vin Feb 21, 2014 12:14 pm

Evident Ionut ca undeva la o oarecare distanta de statie trebuie sa fie o cuva in care se descarca cu un incarcator frontal sau in cazul nostru la silozurile de cereale cu o macara de cheu cu graifer,sau masini, ceea ce este necesar procesului tehnologic.
Acea cuva are dedesupt un conveior,in cazul celor mai vechi o banda transportoare clasica,dar la partea de sus a cuvei trebuie sa existe un gratar cu deschideri specifice sorturilor de marfa,prin care sa nu treaca alte obiecte nedorite in amestec sau marfa,in cazul cerealelor,cum ar fi fiare,lemne sau pietre mai mari.
Daca am sa ajung la mine in port unde am lucrat si ce-i mai important ,voi putea face poze cu instalatiile de la celule,elevatoare si conveioarele GSM-SUA,voi posta ceva poze.
Acea scara care zici ca exista pe unul din burlane,este o scara de acces pe platforma ansamblului motor-reductor al elevatorului,sa se poata interveni in caz de eventuale avarii ale ansamblului sau benzii.
Pe langa teava,furtunul,pentru ciment trebuie sa mai fie un furtun,teva, pentru aducerea apei in amestec,altfel cum faci betonul.
Acea usa de acces este sa poti interveni la schimbarea cupelor de pe banda transportoare,accesul marfii trebuie sa se faca undeva la baza elevatorului.
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Vin Feb 21, 2014 12:49 pm

@interesantul

acolo au niste cuve de incarcare extrem de profi, probabil adecvate statiilor moderne. Din ce am mai aflat, cum spune si Pantiru, la statiile mai vechi era o cuva destul de simpla, ingropata.
Eu vreau sa fac langa statie o zona destinata sorturilor ca si in imagine:

[Link Removed for Guests]

Ca si proces imaginar, un incarcator frontal preia sorturile din acest depozit si le descarca in aceasta cuva, care practic pe diorama partea vizibila are doar o bordura de beton.
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Lun Feb 24, 2014 10:02 am

Pentru ca am mai primit informatii intre timp informatii si de alte persoane, si pentru ca am mai cautat si eu pe internet, eu revin cu doua poze lamuritoare:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Sursa foto nr 2: [Link Removed for Guests]

Din a doua poza, este evident principiul de incarcare cu sorturi.
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5027
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Lun Feb 24, 2014 10:18 am

Salut,

am fost acum la o fosta statie de betoane si am facut cateva poze la ce a mai ramas.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Lun Feb 24, 2014 6:35 pm

Exact cum spuneam si eu,trebuie sa existe acea groapa in care se descarca marfa,in speta pietrisul care trebuie sortat dupa marime ca apoi sa fie trecut prin procesul de productie al betonului sau mortarului.Dupa sortarea pietrisului rezulta acele gramezi unde gasim diferite marimi de piatris inclusiv nisip.Acea groapa se numeste ''cavigou'' si are un conveior,banda rulanta,la baza,care transporta pietrisul la sortator.
Marius Titulescu
Mesaje: 5
Membru din: Mie Apr 13, 2016 9:25 am
Contact:

Re: Modul statie de betoane

Mesaj de Marius Titulescu » Vin Aug 26, 2016 1:04 pm

Ai perfecta dreptate, Pantiru. :)
________________________
Marius
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”