Nebunia mea

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
am ajuns la o problema.
panta.
am gasit cateva date pe wikipedia despre pante....poate nu cele mai concludente dar indeajuns ca sa imi fac o idee.
acolo se vorbea de bucle, care ajuta trenurile sa urce foarte repede intr-un loc restrans, mai concret un cerc cu raza de 350m (nu stiu daca este exacta raza) cu o lungime a sinei de 1100m ridica calea ferata cu 27 metri.
la niste calcule grosolane rezulta la H0 12,6m o diferenta de nivel de 31cm.
eu as avea nevoie de vreo 7 cm diferenta de nivel si am la dispozitie cam 1,4m de sina pentru urcare, vreo 20 cm nivel constant si inca 1,4m coborarea. dar tot grosolan rezulta ca eu in 1,4 m ar trebui sa am diferenta de nivel de doar 3cm.
deci eu practic o sa dublez diferenta de nivel la aceeasi distanta. total nerealist. intrebarea este:
in realitate sunt aceste diferente de nivel din cauza puterii de tractiune sau alte considerente practice? de exemplu decuplarea vagoanelor, etc.
un vagon de 40 tone (nu stiu daca asta este greutatea unui vagon incarcat, dar atat cantareste un TIR incarcat) redus la H0 ar trebui sa aibe cam 460 kg....si nu are. deci sa zicem ca problema tractiunii e rezolvata.
pot aparea alte probleme?
am gresit pe undeva la calcule? nu sunt exacte la mm dar zic ca-s bune de facut o idee.
 
Sal ,

Eu am diferenta de nivel de 8 cm la o panta de 80 cm lungime in curba. Din practica iti pot spune ca apar urmatoarele probleme:

1.Nu mai poti folosi cuple scurte, deoarece vagoanele cu boghiuri se ridica unul pe altul si deraiaza.
2.Pe cuple normale, daca folosesti sine standard si ai imbinarile la inceputul sau sfarsitul pantei vei avea frecvente decuplari ale vagoanelor , uneori chiar deraieri.

Rezolvarea la mine a fost sina flexibila imbinata la jumatatea pantei si cuple standard.:)

Toate bune si bafta !
 
hmm
deci la mine practic este jumatate de panta decat la tine. am 7cm in 140cm lungime.
asta imi este cel mai frica...ca va trebui sa renunt la cuplele scurte....pentru ca nu vreau. in principiu la proba a mers bine mai putin la cuple, dar sina facea o burta la un moment dat pentru ca nu aveam cum sa o sprijin f bine si se decuplau vagoanele. daca indreptam un pic sina nu mai era problema respectiva.
 
Iata si exemplul:

003.jpg
 
la tine e posibil sa fi fost problema ca tu pleci din imbinare cu macaz, iar macazul este rigid fata de sina.
oricum sa vedem ce iese. dupa ce mi-ai zis ca la tine merge fara probleme 8 cm difenrenta de nivel in 80cm lungime inseamna ca la mine trebuie sa mearga perfect chiar si cu cuple scurte.
vedem ce iese.
 
am terminat si a doua panta. de foarte mare ajutor a fost pistolul de lipit cu batoane de plastic. a doua panta a fost mai usor de facut si mai repede. asta.. capeti experienta pe parcurs.
am facut si un pod intre cele doua pante la care mi-am permis sa fiu un pic fantezist la piloni si le-am facut jumatatea de jos mai groasa. nu stiu daca o sa ramana podul acela in mijloc dar este un inceput.
in una din poze am pus si tunelul meu cel vechi din spuma pentru a exemplifica unde va veni cel facut din setul Noch.
initial vroiam sa fac tunelul mai mare cu o intrare ...macaz in interior si doua iesiri din care una merge in interior la remiza. dar m-am razgandit pentru ca daca am nevoie sa umblu la macaz vreodata trebuie sa stric constructia.
tunelul va fi legat de panta de langa el si va forma un munte care se va continua si dupa calea ferata astfel incat trenul va merge printr-un fel de canion.
am verificat si la mers cu spatele si fata la viteza mica si maxima si nu este absolut nici o problema.
pozele:
asa arata acum .....tunelul nu apare in aceasta poza dar apare pistolul de lipit....cat il iubesc.
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12474&r=
trenul coboara una din pante:
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12476&r=
cam asa va veni tunelul, gara iar remiza mai in spate decat este acum.
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12478&r=
maine cred ca ma apuc sa trag si firele pe sub blat pentru macaze. (momentan sunt manuale)
 
Am vazut pozele,faine.Vad ca avem cam aceleasi ideii.Ai les deja traseul,va fi SystemMarklin K?Nu pui si picioare la colturi?Cum ai facut cadrul la placa?Si daca vad bine placa e taiata,nu?Ce placa ai ales si ce grosime are,cred ca mai groasa de 9 mm.
Spor la treaba.
 
placa este de 12mm si este intradevar taiata la mijloc pentru a putea fi transportata. la 225cm inaltime nu intra in lift si nu ma caram 9 etaje cu ea in brate. este unita la mijloc dintr-o bucata de 30cm latime din acelasi material lipita si prinsa si in holzsuruburi.
momentan nu ii fac picioare pentru ca am acea masa sub ea pe care o pot folosi.
daca este sa ii fac picioare o sa i le fac pe un cadru.
nu este OSB este alt fel de placa MSB parca sau ceva de genul asta. este destul de grea dar mi sa spus ca e mai rigida decat osb-ul.
pana acum sunt multumit de ea.
 
Superb layout , ai mai progresat de ieri :) .

Imi cer scuze COObrei :) , dar postez aici , peste 1 saptamana o sa incep lucuru la un layout temporar .

Aici este un link cu un filmulet cu BR182-ul meu la lucuru .

Layout-ul acela nu mai este .

LINK : http://www.sendspace.com/file/swk2ya
 
si al meu de ce mama naibi nu vrea sa se desfaca?
cum trec cu surubelnita de boghiuri pur si simplu nu se mai departeaza carcasa de sasiu. :evil:
 
am o problema.
incerc sa programez inca 2 macaze care le-am cumparat si nu reusesc.
adica reusesc dar daca merg astea noi nu mai merg cele vechi si viceversa.
am legat decodoarele in paralel. in pliantul de la decodoare nu spune daca trebuie facut ceva special daca ai mai multe decodoare.
incerc sa il sun pe Bogdan sa-i cer un sfat dar nu imi raspunde...probabil are treaba.
daca ma poate ajuta cineva..... :cry:
 
bineinteles ca dupa ce am scris aici mi-a venit o idee care bineinteles ca a mers si era la mintea cocosului.
cele doua decodoare (deci 4 macaze) trebuie reprogamate toate unul dupa altul. eu am mers pe ideea ca cele doua care le-am avut isi stiu setarile. si asa era dar cand le programam si pe celelalte probabil ca le lua capul.
acum merg perfect :lol:
stupid pot fi cateodata.
 
iata ce am mai facut azi dupa ce am reusit sa reprogamez macazele.
am ancorat pantele cu cateva bucati de scartaietoare lipite tot cu pistolul cu batoane de plastic. nu am lipit direct pantele de blat pentru ca nu le mai dezlipeam decat prin rupere si poate daca vreau sa fac vreo modificare imi trebuiesc intregi.
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12551&r=
am prins decodoarele de macaze sub blat cu ajutorul unui scoci 3M cu fata dubla si am tras pe sub blat firele macazelor pentru a nu se vedea la suprafata. le-am ancorat si pe acestea de blat cu ajutorul unor puncte de plastic cu pistolul cu batoane de plastic.
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12549&r=
si firul de alimentare si comanda al decodoarelor iese de sub blat abea langa sina de alimentare. tot aici se vad si firele macazului care intra sub blat chiar langa macaz.
http://www.railwayfan.ro/image/?img=12547&r=

PS - la mai mare forumului cu ocazia celui de-al 1500-lea post (care e acesta) :lol: