"Orasul din Sufragerie"

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Feb 01, 2008 2:59 pm

Este normala situatia ca doua trenuri sa mearga in acelasi sens pe doua linii paralele.
In realitate trenul cu rang mai mare merge pe linia directa (normala in sensul de mers) iar trenul de rang mai mic pe "abatuta") linia de intoarcer.

Nimic anormal intr-o astfel de situatie.

Cei care circula mai des cu trenul pot confirma ca, in rapid fiind, cand au ajuns din urma un marfar sau un personal, mergeau in acelasi sens pe linia dubla.

In concluzie si trenurile se depasesc in mers nu numai in statii :grin:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Seby
Mesaje: 282
Membru din: Mar Noi 29, 2016 8:06 pm
Localitate: Ploiesti
Contact:

Mesaj de Seby » Vin Feb 01, 2008 3:04 pm

Ca 2 trenuri sa ruleze in directii opuse, pe aceeasi linie trebuie sa se umble intr-una din locomotive si sa se inverseze firele la bornele motorului :grin:
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Feb 01, 2008 3:18 pm

Seby scrie:Ca 2 trenuri sa ruleze in directii opuse, pe aceeasi linie trebuie sa se umble intr-una din locomotive si sa se inverseze firele la bornele motorului :grin:
Total gresit.

Se folosesc blocuri de separatie. Locomotivele se apropie pana la distanta de un bloc pe care nu pot intra deoarece ar insemna sa ruleze in acelasi sens.

NU se intervine la masini se face un motaj electrotehnic sau pentru cei mai priceputi intr-ale electronicii, nu este cazul meu, un montaj electronic.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Vin Feb 01, 2008 4:25 pm

Schema mea rezolva aceasta problema! Se folosesc doua variatoare conectate prin relee pe polaritati diferite vezi aici:
[Link Removed for Guests]
Deponde de cum dai inversorul la variator (ma rog, la unul din ele) merg in acelasi sens sau in sensuri diferite! Na ca m-am inervat si azi o fac iar maine vedeti filmul! :))
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Vin Feb 01, 2008 4:27 pm

cred ca e virusat acest site deoare imi deschide mereu un fisier "module.php" care imi incarca o mie de ferestre in brower de se blocheaza tot pisicul!:((
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Automatizare 2 trepte, 2trenuri, 2 directii (sic!)

Mesaj de Prognosis » Sâm Feb 02, 2008 11:15 am

Schema automatizare nr. 3b in circuit analog

Pentru acelaÂşi tronson B am conceput schema 3b.[Link Removed for Guests]

Trebuie specificat faptul că am lucrat aceasta schemă la abiĂžie, stimulat de disputele de pe forum cum că nu se poate!
Ba se poate! Azi o pun în practică dacă ma tin bateriile Âşi diseară vedeĂži filmul funcĂžionării!

:evil:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Sâm Feb 02, 2008 11:48 am

Prognosis tu ar trebuii sa te numesti ANALOG AUTOMATIZATION MASTER :twisted: :evil: :twisted: :evil: 8) 8)
Dar ca sa fiu si eu carcotas - daca iti vine o garnitura din partea dreapta si eu vreau sa intre pe tronsonul abatut , conform schemei segmentul de oprire este foarte apropape de macazul din dreapta si astfel garnitura se opreste pe el daca are 2,3 vagoane , daca poti incearca sa faci un tronson de oprire si in stanga astfel garnitura care vine din dreapta si intra pe abatut sa intre toata pe acel tronson iar tronsonul drept sa ramana liber .
:grin: Ce carcotas sunt :grin:
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Sâm Feb 02, 2008 12:15 pm

Deci:

1.Foaia pe care am proiectat schema este foarte mica pentru a mai baga si alte chestii;
2.M-am grabit sa "gandesc" schema si s-o pun (la propriu) pe forum;
3.Din cate vezi am omis si semaforul pe sens;
4. Dar nu cel din urma...carcotelile sunt bune la stimularea activitatii!
In alta ordine de idei, chiar mur in gura la fiecare pretentie nu se poate! :evil: Am si eu viata mea! :grin: Insa, cred eu ca pe aceasta idee, speculatiile si adatptarile in functie de necesitatea fiecarui modelist, sunt infinite! Se paote adapta la acesta shema o sumedenie de aplicatii auxiliare conectate pe ea. Am mai zis, din lipsa de spatiu grafic (ar fi iesit foarte mare desenul si trebuaia micsorat si nu se mai vedea nimic) si de timp, nu am mai desenat sumedenie de aplicatii pe care si eu vreau sa le combin cu schema de principiu. Sectorul de franare si contactul magnetic, se vor monta conforme schemei electrice, adevarat, dar si mai adevart este ca fiecare modelis, in functie de marimea diopramei, circuitului, locomotivelor, va adapta pozitia lor pe prppia necesitate!
Astept si alte carcoteli! Din contradictie se naste adrevarul si din carcoteala inovatia! (mama ce filozof am devenit!!!).
:evil:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Sâm Feb 02, 2008 8:45 pm

@BOGDAN
1.multumesc de apreciere!
2.segmentul de orire de pe abatuta este numai pentru sensul de mers spre dreapa cum privim schema. Dar asa cum am aplasat un al doilea segment de oprire pe linia principala se poate amplasa unul similar si pe linia abatuta!
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Sâm Feb 02, 2008 9:15 pm

Functionarea schemei de automatizare in analog 3a simplificata si modificata!

[Link Removed for Guests]
Si "Turul de onoare" al "Zanei albe" inaintea plecarii spre noul proprietar in circuitul automatizat!
[Link Removed for Guests]

Maine pun schema 3b in aplicare!
Ultima oară modificat Sâm Dec 13, 2008 11:12 am de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Orasul din sufragerie vazut noaptea!

Mesaj de Prognosis » Dum Feb 10, 2008 9:22 am

Orasul din sufragerie vazut noaptea!

[Link Removed for Guests]

Vizionare placuta!
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
asalexx
Mesaje: 655
Membru din: Mie Apr 18, 2007 12:00 am
Localitate: Sinaia
Contact:

Mesaj de asalexx » Mar Feb 12, 2008 12:05 am

Este o diorama foarte frumoasta si reusita in acelasi timp.
Superba.
Mult mult noroc in continuare.
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

21 februarie 2008 - Circuit de automatizare tronsonul B

Mesaj de Prognosis » Joi Feb 21, 2008 3:00 pm

21 februarie 2008 - Circuit de automatizare tronsonul B
control trei locomotive



Evolutia din 21 februiarie in film si imagini.


Am adefinitivat constructia celui de al doilea tronson de automatizare dupa ce am testat numeroase scheme!
Am ales aceasta ultima varianta, ce mi se pare mai realista, mai economica si in concordanta cu cerintele si veniturile mele.
Varianta pentru tronsonul B ramane sub forma circulatie a trei trenuri in acelasi sens, unul dupa altul, garand pe rand pe linia ramasa libera in asa-zisa zona premergatoare intrarii in gara. Un pseudo-triaj ca sa-l denumesc ceva mai elevat!

M-am gandit si la spectacol, caci ruland cat mai multe trenuri, se pot vedea cat mai multe vagoane, spectacolul fiind mai amplu si mai putin plictisitor. Succesiunea trenurilor in concordanta cu schimbarea culorilor semafoarelor, creaza un adevarat spectacol de imagini si lumini, ceva mai apropiat de realitate!

Am renuntat la semafoarele in trei culori datorita complexitatii lucrarii (daca era s-o aduc la stadiul intregii diorame) si datorita lipsei de fonduri. Releele si contactii magnetici, ledurile etc. sunt investitii pe care nu mi le mai pot permite.
Cu ce mai am prin casa si pe la atelier, voi reusi sa termin diorama din pdv electric. Asta cand si daca voi reveni din spital, caci azi ma internez iar deaorece ma simt din ce in ce mai rau si nu mai pot sta acasa fara oxigen. Nu-mi ajunge pensia pentru cat oxigen am nevoie! Doctorii spun ca o data cu incalzirea vrei imi voi reveni si eu, insa dupa cat de rau ma simt, sperantele mele sunt zero!
In fine, nu va mai stresez cu prostiile mele.

Nu uitati sa vizitati situl meu pentru a vedea detaliile tehnice si procesul de fabricatie!

[Link Removed for Guests]

In speranta unei bune revederi va doresc tuturor multa bafta si sanatate!
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Vin Feb 22, 2008 10:54 am

Filmul ultimei variante de automatizare a tronsonului B - numai locomotivele

[Link Removed for Guests]

Filmul ultimei variante de automatizare a tronsonului B - trenuri complete

[Link Removed for Guests]

Film de ansamblu cu toate trenurile in ambele tronsoane. Ruleaza 5 trenuri pe doua circuite in analog!

[Link Removed for Guests]

Nu uitati sa vizitati situl meu pentru a vedea schema si detalii de constructie!

[Link Removed for Guests]

Bafta!
Ultima oară modificat Sâm Dec 13, 2008 11:15 am de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat