Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Diorama CFPL

Diorama la care lucrez

Moderator: rrzxxx

Avatar utilizator
nic000
Mesaje: 65
Membru din: Vin Oct 26, 2012 12:00 am
Localitate: Popesti Leordeni
Contact:

Diorama CFPL

Mesaj de nic000 » Joi Ian 17, 2013 10:56 pm

Diorama CFPL sau Cai Ferate Popesti Leordeni sau Diorama din pod...

Asa ... proiectul inceput cam prin septembrie a fost demarat in perioada sarbatorilor de iarna.
Dupa documentari si discutii aici [Local Link Removed for Guests], am trecut la treaba.
Desi nu am descarcate poze din timpul constructiei modulelor, rezultatul este urmatorul:
3 m x 1,25 m + 1 m x 1,75 m, pentru a incapea urmatorul traseu:
[Link Removed for Guests].

Mai jos sunt primele imagini cu ce a iesit pana acum.
Se lucreaza in stil romanesc precum la autostrada, din lipsa timpului, insa sper sa recuperez cat mai curand.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Promit sa revin curand cu noutati.
Avatar utilizator
nic000
Mesaje: 65
Membru din: Vin Oct 26, 2012 12:00 am
Localitate: Popesti Leordeni
Contact:

Mesaj de nic000 » Vin Ian 18, 2013 10:23 am

Revin cu schita traseului, deoarece cea postata mai sus este ceva mai veche.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1217
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Vin Ian 18, 2013 10:34 am

Salut...in ce scara l-ai facut, te rog?
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
nic000
Mesaje: 65
Membru din: Vin Oct 26, 2012 12:00 am
Localitate: Popesti Leordeni
Contact:

Mesaj de nic000 » Vin Ian 18, 2013 10:49 am

Este facut la H0 1:87.

Astept pareri si sfaturi :).
Avatar utilizator
leon-gr
Mesaje: 698
Membru din: Joi Aug 27, 2009 12:00 am
Localitate: athens (braila, timisoara)
Contact:

Mesaj de leon-gr » Vin Ian 18, 2013 5:20 pm

vezi ca in partea se sus a schitei traseului, esti la limita. gindeste-te ce vei face ca s-ar putea mai tirziu sa ia probleme, mai ales ca traseul intra/iese in curbe, deci mai ales acolo vei avea nevoie de spatiu liber pentru vagoanele mai lungi, daca vei rula trenuri din epoci recente! cred ca sint mai multe posibilitati de a mai lungi putin gara principala, deasemenea, gindindu-ma la lungimea trenurilor.
C.G. LEONARD
Avatar utilizator
leon-gr
Mesaje: 698
Membru din: Joi Aug 27, 2009 12:00 am
Localitate: athens (braila, timisoara)
Contact:

Mesaj de leon-gr » Vin Ian 18, 2013 5:23 pm

folosesti linii piko?!...daca ai ocazia sa maresti putin latimea mesei centrale...cu inca vreo 10-15 cm ar fii mult mai bine
C.G. LEONARD
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Ian 18, 2013 7:49 pm

Singura problema, pe care o vad acuma, este imposibilitatea de a trece de pe o linie pe alta, de pe orice linie a statiei, la capetele ei.
Adica, poate ajuta poza, trebuia ceva de genul

[Link Removed for Guests]

Urmareste dubla si cum se face trecerea de pe o linie pe alta.
Sunt patru macaze curbe.

Spoor!
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
nic000
Mesaje: 65
Membru din: Vin Oct 26, 2012 12:00 am
Localitate: Popesti Leordeni
Contact:

Mesaj de nic000 » Vin Ian 18, 2013 8:02 pm

@leon-gr - folosesc intr-adevar linii piko, iar masa este mai mare ca in simularea din poza, iar loc este suficient, cam 5-10 cm.

@LDH- Trecerea de pe o sina pe alta este gandita sa se faca la capete, respectiv in dreapta se face trecere de la sina exterioara la sina interioara, iar in stanga de la cea interioara la cea exterioara. Mi s-a parut inestetic si prea lunga o trecere cu 4 macaze in fiecare capat.
In model sunt 5 macaze curbe si 5 drepte.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Ian 18, 2013 8:20 pm

nic000 scrie:Mi s-a parut inestetic si prea lunga o trecere cu 4 macaze in fiecare capat.
O fi inestetica dar foarte utila si intalnita la toate statiile cu linie dubla.
Posibilitatea de a trece, neconditionat, de pe o linie curenta pe orice linie de stationare este normala.

Sa consideram stanga ca fiind capatul X si dreapta capatul Y al statiei cum te uiti la macheta.

In cazul tau daca trenul vine, din dreapta, capatul Y, pe directa/interioara, si linia de stationare unu, numarand de la cladirea statiei spre exterior, este ocupata, nu poate intra in statie si trebuie sa stea in semnal pana se elibereaza linia.
Mai mult, chiar, nu poate intra pe liniile doi sau trei, numarand de la cladirea statiei spre marginea plansetei deoarece nu are cum, este imposibil.

Situatia este similara daca trenul intra in statie din capatul Y, pe falsa/interioara.
Daca unu este ocupata sta in semnal iar daca vrea sa intre pe liniile doi sau trei nu poate.

Daca ti se pare inestetic poti ascunde celelalte doua macaze in tunel si trecerea se face inainte de iesire.
Construiesti muntele demontabil ca sa ai acces la macaz in caz de incident.

Spoor!
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Vin Ian 18, 2013 8:43 pm

Sau un munte care leviteaza la comanda :grin:

Asculta la ledehash ca le are! Plus ca io as pune remiza in stg prim plan ;-)

Da' nu mai spune la nimeni :-?
Avatar utilizator
nic000
Mesaje: 65
Membru din: Vin Oct 26, 2012 12:00 am
Localitate: Popesti Leordeni
Contact:

Mesaj de nic000 » Sâm Ian 19, 2013 11:31 pm

Iata ce am reusit sa fac domnilor:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

In stanga nu este chiar cum trebuia, insa tot e ceva.
Astept parerile dumneavoastra.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Ian 20, 2013 10:18 am

Foaret bine lucrat.
Ai mai multe posibilitati de manevra si, zic eu, este foarte bine, in special la capatul Y al statiei.

Spor!
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
nic000
Mesaje: 65
Membru din: Vin Oct 26, 2012 12:00 am
Localitate: Popesti Leordeni
Contact:

Mesaj de nic000 » Lun Ian 21, 2013 10:32 am

Asaa, saptamana acesta voi comanda si cele 3 macaze curbe care imi lipsesc.
Pana atunci pot lucra la capatul X cu ce am deja.
Din pacate in weekendul acesta nam reusit sa fac mare lucru, in afara de a incerca sa reconditionez o DDR BR80 cu 3 osii , insa dupa demontare, am ajuns la concluza ca ii trebuie un motor nou :(.
Revenind la diorama, am cateva intrebari in ceea ce priveste alimentarea circuitelor cu curent. Mentionez ca incerc sa fac aceasta diorama in mod analogic, desi stiu ca este pacat sa nu implementez digitalul. Motivul este materialul rulant, in proportie de 90 % analogic. Cu toate acestea, va exista o automatizare pentru alimentare si macaze, pe care vreau sa o fac cu un kit arduino, servomotoare, etc.

Intrebarea este cum impart circuitele in sectiuni pentru a le alimenta separat?

Ideea mea este urmatoarea :
[Link Removed for Guests]

Astept parerile dumneavostra.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Ian 21, 2013 12:35 pm

nic000 scrie:Intrebarea este cum impart circuitele in sectiuni pentru a le alimenta separat?
Mai intai, daca mai ai loc si ... bani mai pune o pereche de macaza la capatul X ca sa poti face trecerea de pe linia interioara pe orice linie de stationare din statie. Daca ai figurat pe desen nu am vazut.

La capatul Y, in dreptul cotei 295, ar merge un macaz curb de stanga pentru a lungi liniile de stationare, in locul liniei 55209.

Pentru sectiuni trebuie avut in vedere cea mai lunga garnitura ce ruleaza, cu opriri la semnal si in statie, apoi figurate semnalele de intrare in statie si, eventual, semnalele de parcurs.
Banuiesc ca semnalizarea o sa fie mai simpla, chiar daca ai curbe, fara semnale repetitoare, semnale de manevra, etc., etc.

Pentru semnalele de intrare, daca nu prevezi posibilitatea de manevra, as muta portalele de tunel mai sus.

Hai sa le luam pe rand.
Defineste scenariile pe care le ai in vedere, garnitura cea mai lunga, vezi ce faci cu macazele la capatul X si dupa aceea impartim pe sectiuni.

Spoor!
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
nic000
Mesaje: 65
Membru din: Vin Oct 26, 2012 12:00 am
Localitate: Popesti Leordeni
Contact:

Mesaj de nic000 » Lun Ian 21, 2013 2:24 pm

In primul rand, multumesc pentru sfaturi.

Capatul X din pacate, cred ca il voi lasa asa, motivul fiind spatiul si banii.
In capatul Y, in schimb am incercat sa aplic solutia pe care mi-ati indicat-o si intr-adevar arata ceva mai bine, desi voi ramane cu un macaz 55220 neutilizat, acesta fiind inlocuit de un macaz 55222. Totodata am reconfigurat si accesul catre liniile moarte / remiza.
[Link Removed for Guests]

Revenind la lungimea garniturilor, acestea vor fi de maxim 100 -120 cm. In cap am garnitura cu locomotiva + 3 vagoane Ep4 calatori (Pullman), garnitura loco + 8-10 vagoane marfa Ep.3 sau garnitura loco + 3 - 5 vagoane calatori Ep.3.

In ceea ce priveste semnalizarea, cred ca voi alege cea mai simpla solutie intrare in statie si parcurs.
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”