Diesel diorama.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Mai, macazul se poate folosi fara sa fie nevoie de alte cheltuieli.



Inainte de macaz se pune o curba spre dreapta ,apoi macazul.Linia directa se prelungeste pana in remiza, iar abatuta mai departe, cu un tronson drept sau curb.Si nu se mai vede nici frantura aceea ,nici macazul stramb.
 
Seara buna!
OK, se poate face si asa cum a sugerat Cosmin78.
Sa inteleg ca pe langa macaz si curba de dupa el inspre remiza nu e la locul ei?
Macazele in cauza sunt achizitionate de la Sesamcave, iar cum el nu a avut decat 3 din care 2 pe stanga si unu pe dreapta, ma adaptez cum pot.
Intre timp am pus si macazul pe partea dreapta si prelungirea pentru viitorul depozit (voi reveni cu poze). Problema e ca, cele trei macaze sunt electrofrog, astfel ca mi-am cam prins urechile. Primul macaz care l-am pus - cel din imagine - nu am probleme cu el atunci cand comut de pe o linie pe alta. Insa la cel de al doilea in momentul in care schimb intra in scurt. Lipiturile la ambele macaze le-am facut ca in cazul macazelor insulofrog, iar sarma aceea pentru polarizare nu am legat-o la nici o sursa de alimentare. Poate ma ajuta cineva cu o explicatie privind modul de montare. Am cautat pe net insa ce am gasit e mult prea tehnic pentru nivelul meu de cunostinte.
 
Da asa este se poate si fara cheltuieli.......oricum nam vrut sa pun accentu pe costuri :p ,a fost o simpla glumita :lol: .Accentul il pun pe metoda data de mine.Sper sa il ajute atat a mea cat si a tuturor. BAFTA!! :) :wink:
 
Sinele inimii trebuie complet izolate de restul sinelor. Inima trebuie sa ia tensiune din sina stanga sau dreapta cu ajutorul unui comutator care se schiba in acelasi timp cu schimbarea acelor macazului. Inainte de a pute sa iti ofer o solutie trebuie sa imi spui cum comuti macazul dintr-o parte in alta ? Ai ceva electromagnet sub el ? Sau il schimbi cu mana ? Daca nu ai locomotive scurte sunt sanse sa nu trebuiasca sa alimentezi inima dar tot exista riscul sa iti ramana locomotiva in lox datorita pierderii alimentarii.
 
Ar mai fi ceva , ca tot m-am uitat pe poze. Daca vrei sa scapi de inestetica folosire a macazului ai putea sa il montezi la 180 de gtade fata de cum e acum. Iti rezulta o linie paralela cu marginea pe care poti pune remiza si o linie de acces pe abatuta macazului pe acest segment drept.
 
Acel macaz va fi actionat de un motor peco - PL-10E - cu tija lunga.
Am vazut, parca pe locomotiv, la cineva care izolase cele doua capete interioare ale bifurcatiei. Ar trebui incercat si asa?
 
Te sfatuiesc sa iei motorul cu tija scurta si sa il montezi direct pe macaz. O sa scapi de multe probleme in felul asta. Pe motorul macazului montezi contactul de polarizare pl13. Ai schema de conexiuni electrice in ambalaj. Te va ajuta sa polarizezi inima macazului.
 
Seara buna!
In primul rand ... retusuri:

Apoi lucrarile de care pomeneam mai acu cateva zile:

Ceva vederi de ansamblu:


Si demararea lucrarilor in cealalta parte a dioramei:
 
Pai...
Daca scot sicana si las linie dreapta, imi vine prea in "cascarabeta" dlor mecanicisi ma blagoslovesc aia.
Daca las doar o curba vin in laterala parca prea mult si nu mai pot sa ma desfasor in voie... ori cum, mai masuram, taiem, toate cele. :D
 
Poate cineva sa imi spuna cum se leaga firele la motoarele pentru macazele PL-10E?. Din cate am inteles se alimenteaza la 16v.
Multumesc!
 
Ai 4 pini pe un astfel de motor.2 pini de pe o parte ii unesti intr-un pol comun si ceilalti 2 pini de pe partea opusa sunt "abatuta" si "directa".

http://nscaleadventures.blogspot.pt/2010/05/wiring-peco-switch-machines-part-1.html

http://nscaleadventures.blogspot.pt/2011/03/wiring-peco-switch-machines-part-2.html
 
Interesante link-urile :D

As vrea si eu sa pun motoare, dar eu am 9 macaze :( nu sunt ele foarte scumpe, dar se aduna.. Stie cineva o alta metoda de actionare a macazelor?