Diorama TT BogdanRa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

bogdanra

Well-Known Member
Trenulist
19 Martie 2012
1.283
106
Bucuresti
tt.bogdanra.ro
WEBSITE
http://tt.bogdanra.ro
LOCATION
Bucuresti
FACEBOOK
bogdanradu4tt
GOOGLEPLUS
bogdanra
salut!
Probabil ca trebuia sa deschid si acest topic. Intre timp am adunat destule pentru a ma apuca de treaba. Material rulant mai mult decat suficient (o sa si vand din el - in speta vagoanele lungi), aproape 10 elemente motoare, 30 de vagoane, 20 metri sina veche (U), gandirea ca voi avea nevoie de sine flexibile I...

Incep prin a afisa proiectul. Are multe hibe si, impreuna cu voi, o sa incerc sa fac ceva in sensul asta.

La inceput totul va fi analogic. Vreau ca diorama sa aiba la inceput 1 nivel principal si totul deasupra, dupa care vreau sa o transform ca in etajul -1 sa fac depoul.

Dar hai sa discutam despre asta. Programul folosit este SCARM. Din pacate nicaieri nu am gasit ce marime trebuie sa aiba podurile si tunelele la TT, asa ca am aproximat eu ca un tunel single rail va trebui sa aiba 57 mm minim in partea de sus, iar unul double rail minim 72 mm. de asemenea un pod trebuie sa aiba 65 mm MINIM. La aceste cote eu as adauga inca 5 mm. Vi se pare OK?

Diorama se bazeaza pe colectia TT Bahner/Tillig clasica de linii.

Viaductul din spate este o linie tehnica , iar tunelul final va fi de fapt un terminal tehnic. de acolo locomotivele vor fi luate de OZN-uri:)))

Cele doua cercuri formeaza si o gara cu doua linii (Breaza), cilindrul ala din stanga este o rampa de incarcare, iar casuta este o casuta...duh?!?!

Glumesc. Nu luati seama la intreruperile de traseu, sunt convins ca programul nu le calculeaza OK, dar poate ma convingeti voi si de greselile mele:)))



Nu luati in seama ca picioarele liniei de deasupra cad chiar pe linie, nu va fi asa:))



o variatiune fara viaduct, iar schema, la fel, este fara viaduct...





Hmm? Pe sub diorama trebuie sa las loc pentru fire, nu-i asa?
 
Bogdan, nu vad nicaieri dimensiunile machetei.

Din spart renunta la a folosi pe macheta sinele vechi profil U; vei cheltui mai multi bani asa, pentru ca la un moment dat vei vrea sa le schimbi si vei face niste stricaciuni atunci.

Parerea mea este ca razele sunt prea mici (chiar daca vrei sa folosesti numai vagoane scurte.

Sina flexi iti permite niste raze de curbura muuult mai realiste.

Inca o chestie care imi sare in ochi: nu e in regula cu curba aceea din partea dreapta a machetei; incearca sa te duci cu ea cat mai in margine, pentru a lungi gara (inca odata spun, nu stiu ce dimensiuni are macheta).

Spor!
 
Salut!

Macheta este 1.10 x 2.50. Cu asta trebuia sa incep:))) Cu sine flexibile mi-a fost greu de programat cu acest soft (si cu altele), plus ca ma gandeam (dar este o idee de-a mea) sa fac intai o parte din dioarama just as practice.

Am foarte multe U (20 metri), am macaze. pe I toate sunt mai scumpe, nimeni nu lasa la pret.

Un estimat fara macaze ma duce la 550 de lei sinele numai. Infrastructura de diorama ma duce undeva la catea sute de lei (ma refer la cutie si la picioare). Pe de alta parte pana termin prima parte (materialul rulant - curatare, teste, etc), infrastructura si prima casa mai trece ceva timp si poate - zic poate - Mosu imi aduce si bani de sine noi...

Poate daca as da cele vechi - U - cu ceva banuti care sa acopere ceva din cele noi as mai discuta. ;-)

Oricum: GREU DE CURATAT SI INDREPTAT U-urile... pentru 3 metri liniari am pierdut 2 zile si tot nu au iesit bine...
 
Salut Bogdan,

Sinele U nu stiu cine ar putea sa le cumpere; am si eu o gramada (ca idee sunt 3 bax-uri de banane pline pana sus). Nu ma indur sa le arunc din motive sentimentale, insa in rest, cred ca doar la Glina m-ar primi cu ele...

Stiu ca sinele noi sunt scumpe (mai ales macazele), insa nu te obliga nimeni sa le cumperi pe toate odata. Cumpara-ti de curiozitate cateva bucati de sina flexi, si ai sa vezi diferenta.

De joaca si de test poti monta un circuit de sine U pe blatul tau, insa parerea mea este sa nu te apuci inca sa faci relief, iarba si alte chestii.

De undreptat nu are rost sa le indrepti; in momentul in care le prinzi pe blat, se indreapta singure; oricum, ele au tendinta sa se curbeze/torsioneze.

PS: Ai grija ca daca nu cureti si interiorul U-ului acolo unde se clipseaza, e posibil sa ai probleme cu alimentarea.
 
Salut again
Am fost la Trennet si am vazut sina flexi. deosebita. Nu neg ca este clar ca aceasta este viitorul. Nici macar nu ma mai bag sa cumpar U-uri:))) decat daca dai tu o lada de banane:))))
oricum si pentru roti da mai bine acea sina.

revenind la diorama, daca este OK:
cum pare ca idee? fezabila? Intre timp am mai primit niste casute TT si un turn de apa HO dar care eu deja il vad transformat pe bucati ca sa fie "la scara". de exemplu partea de sus poate deveni un restaurant pe malul lacului...:)))



deja este un orasel... ;-)
Ah! si am primit si o remiza cu 2 linii!!!!

As mai adauga ceva legat de structura de rezistenta... am vazut ca majoritatea ati facut caroiaje. Personal vreau sa o fac din PAL nemelaminat. As fi pus-o si pe roti, dar nu stiu daca este cea mai buna idee... eventual o pun mai tarziu. 2 laturi vor fi la perete, o a treia latura va avea perete de plexiglas (va sta langa o chiuveta)

La postul meu de colectiemai prezint si ultimele mele achizitii. Singura loco pe care mi-o doresc mult este un LDH... :)
 
orice natie:)))
deocamdata nu sunt pretentios:)))

Chiar gasisem pe net pe cineva care dadea doar carcasa si boghiele...

Mai vedem... oricum mai am doua achizitii pe drum, asa ca LDH-ul este departe...departe...
 
andrei are dreptate, pe sinele U daca mai pui si vagoane cu roti de plastic mai mult timp o sa stai sa le cureti ca locomotivele sa nu mearga in suturi, pe mine ma apuca toti dracii asa ca : sine I + roti metal la vagoane, in timp nu toate deodata, referitor la schema verifica desenul macazului din centru (nu stiu sa existe bifurcatie, doar una dreapta si o abatuta) iti schimba un pic traseul, in gara ce distanta ai intre macaze ?, vezi sa-ti incapa macar o locomotiva cu 4-5 vagoane sa semene cat de cat cu o garnitura, mai ales pe abatuta sa nu stea garnitura pe macaze, ai sine curbe cu 2 raze diferite?
 
@andreiul: Am cautat pe site si nu am gasit. Dar daca este in consignatie cred ca este scumpa. Acolo vagoanele sunt 60-70 cele mai simple. Cu banii aia iau 3 sine flexibile :))). Am fost pe la el alataieri...
Cred ca mi-ar placea una mai scurta decat V100-le

@cftt: nu stiu daca am vagoane cu roti de plastic, mie mi s-a parut ca toate sunt de metal, dar nu am facut inca recensamantul. Spun de recensamant pentru ca am gasit roti de cumparat.
Vagoanele sunt la locul unde voi face diorama, locomotivele la mine, diorama la Baumax (inca).
Legat de cele 5 vagoane... OK... voi avea grija... deci trebuie cam 75 de cm sa am linie si peron, ca sa inteleg bine, nu-i asa? Vagoanele vor fi epoca 2-3 (am zis bine?), practic cel mai lung va fi ca acesta:
 
Salut...
Vineri la Hornbach am gasit borcane de 750 grame de nisip foarte fin (gen pietris) pt modelism la 1 leu si putin mai mare (gen bolovani d emunte) tot la 1 leu... am luat 4 cu totul:)))
Tot de acolo am gasit bagheta de lemn si am mai gasit si niste folii de plastic pentru modelaj, dar de 2-4 mm.

Asteptam sa mai vina si alte materiale... Poze diseara
 
Intrebare scurta:
am vazut ca structura de baza a dioramei multi o faceti din lemn.
Exista vreo porblema daca pe patratii din lemn care reprezinta picioarele sa vin cu cornier?
Si am vazut ca majoritatea spuneti de legaturile electrice sa fie facute inainte de acoperirea cu relief.... dar daca nu stiu unde vin stalpii si casele exista vreo solutie pentru a le pune dupa?

Prima problema este cea mai importanta!

Mersi
 
Salutare...
Uite ca vin si eu cu "planuri"; acum ma refer la planurile de infrastructura ale dioramei. Am renuntat un pic la arhitectura de linii, am hotarat ca voi face pe flexibile, deci hai s a facem locul de munca intai.
Intai cu referinta la poza asta:


Picioarele le-as face din patrati de lemn in care DIMENSIUNEA A sa fie 60? Adica sa fie 8 picioare de 60x60x750?
In partea din dreapta as face si niste sertare, iar cadruol dioramei l-as face intre doua placi de 8 mm de pal nemelaminat. Intre cele doua placi as lasa loc de vreo 200 mm (DIMENSIUNEA C)

Acum: intre picioare as pune cornier sau tot patrati?

revenind la structura de rezistenta a partii superioare DIMENSIUNEA Dsa fie echivalenta cu DIMENSIUNEA C din anteriorul?


si sa nu fie patrate, sa fie ceva de genul (sectiune) 200x60? Sau 150x60?

In dreapta jos am facut o schema de sus cu partea de ranforsare... (Eludati lipsa proportiilor )
Credeti ca este suficent?
Ma mai gandeam ca pe latura de jos (in desen, spre privitor in realitate) sa mai pun o linie de garare care sa mearga sus si sa faca legatura cu diorama... In rest insa sa pun firele electrice.


Din experienta voastra: ce vi se pare aiurea? Unde ar trebui sa fiu atent? materiale?
Cum sa fac prinderile, cu coltare este OK?

la ce sa fiu mai atent?

Mersi frumos

PS: In weekend as vrea sa incep sa tai cate ceva:)
PPS: Am mai vazut la Leroy Merlin o trusa de mini bormasina SKIL la care merg si burghie de 1-5 mm... Asta pentru locomotive:)
 
picioarele le poti face in voie din lemn patrat de 30x30 sau 40x40. e suficient, te poti urca pe masa si nu se "frang"-vezi picioarele la o masa de bucatarie obisnuita.inaltimea dioramei ar trebui s-o alegi undeva intre 90 si 110 cm.
6 picioare sunt suficiente, 4 in fiecare colt si inca 2 la cota 1600 (lungime).asta pornind de la premiza ca vei utiliza baghete (pentru cadrul exterior ,de rezistenta, dimensiunea D cum ai botezat-o) de 30x30, 40x40 sau 30x40, 20x40, in functie de ce gasesti si pret.
peste cadrul de rezistenta, pe care il poti ranforsa din 500 in 500 mm (obtii niste ochiuri numite caroiaje) poti aplica placaj de 5 mm, pana la 8 mm.evita pal-ul, osb-ul ca sunt grele.pal-ul de distruge in timp, mai ales la umezeala.poti face decat cadrul de rezistenta si sa faci relieful pe baza de plasa si servetele (vezi diorama de la Detalii macheta feroviara sau Dupa 20 de ani)

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5914&start=0

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8224&start=0

poti folosi coltari (metalici sau din lemn, iarasi ce gasesti sau ce este mai ieftin) lipiti cu aracet in combinatie cu holzsuruburi (aracet pentru cei din lemn).trebuie sa fii atent si la greutatea finala, la rezistenta materialelor, acolo unde poti "subtia" sau nu.trebuie sa pipai lemnul, stinghia, sa vezi ce poate, ce duritate si ce elasticitate are.nu te grabi,cantareste bine orice optiune , la urma urmei o faci pentru tine si sigur nu iti va face placere sa desfaci ce ai facut :p
sub nivelul dioramei poti lasa un spatiu unde sa faci o gara ascunsa, pentru gararea trenurilor.
 
Prietene o poza cu caroiajul ,eu am facut mare modulul.
In stanga pe el sant picioarele modulului.

Fi atent la nisip trebuie sa fie cel fin si indicat sa fie alb sa-l vopsesti.
 
Salut si multumesc de sfaturi. Voi reface planurile, cu putin timp poate maine seara sau dupa acest concediu scurt.
Dar sa va intreb cateva chestii.
@cosmin78: Ai spus ca 40x40 ar fi destul ca sa sustina masa. Mie sincer mi se par cam "moi", ma refer la brad. Poate alta esenta? As pune un 50x50 macar, nu imi pot explica de ce?
de asemenea mi-ai spus sa pun placaj, nu OSB sau PAL... Cel pyutin aici, in Breaza, nimeni nu stia alt placaj decat OSB... La ce te refereai, daca nu te superi? Ce sa caut exact?
Iar legat de gararea sub masa... merge sub structura de rezistenta, nu?
Mersi de cele 2 topicuri, cel cu Dupa 20 de ani nu il stiam deloc

@budy: multumesc frumos de poza. Este una din dioramele admirate si urmarite de mine. Am vazut ca pe deasupra ai folosit OSB, sau gresesc?

Oricum dupa cele studiate mai aman prooiectul cateva zile, probabil 1-2 saptamani. Dar nu-i bai... intre timp voi lucra o casuta si o loco

Alles Gute!
Mersi frumos.

PS cadrul de rezistenta sa vina peste picioare, nu sa faca si picioarele parte din cadru, nu?
 
placaj multistrat, varianta mai groasa a placajului folosit la traforaj.OSB-ul e greu, PAL-ul si mai greu...
poti folosi picioare cu sectiunea 50x50, iar structura trebuie sa fie aparte, peste picioare.