“Reparatie capitala” BR10

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

wlab7180

Active Member
Trenulist
25 Noiembrie 2008
156
0
Oradea
LOCATION
Oradea
Acum cativa ani am primit de la un fost colectionar de modele feroviare aceasta locomotiva BR 10 fabricata de Lima prin anii 1983-1984. Din pacate modelul nu era complet, acestuia lipsindu-i un deflector de fum pe partea dreapta si scara de acces in marchiza de pe partea stanga. Iata ce a iesit dupa reparatie:


Dupa aceasta faza de incalzire, am capatat curaj si am intrat in “inima” locomotivei. Ma refer la motor, care mi s-a parut foarte galagios fiind de generatie “antica”. M-am hotarat sa incerc schimbarea acestuia cu un motor de la un CD de calculator . Acest tip de modificare l-am vazut pe forum descris de @Prognosis, pe care il felicit pe aceasta cale pentru ideea avuta. Va prezint noua motorizare a locomotivei, care este mult mai silentioasa si mult mai puternica.



Odata terminata aceasta treaba am trecut la modificarea sistemului de colectare a curentului necesar functionarii, sistem aflat pe cele 2 boghiuri ale tenderului. Un dintre boghiuri colecta plusul, iar celalalt minusul. Dupa modificare fiecare boghiu poate colecta si plus si minus, astfel putandu-se asigura o mai buna alimentare a locomotivei. Pentru aceasta modificare am folosit o placuta de circuit imprimat cu doua fete, pe fiecare fata lipind cate o jumatate din lamela colectoare initiala.


Urmatoarea etapa; digitalizarea locomotivei. Aici amavut de ales intre DZ 125, ESU LOKPILOT V3 si un decodor cu 5 functii home made(schema luata de pe site-ul celor de la MERG); am optat pentru varianta a treia. Acesta este decodorul de care va vorbeam:

In cateva cuvinte acest decodor http://www.merg.org.uk/resources/decod13.pdf are o putere de 2A, compensare de sarcina, functioneaza atat in DCC cat si in DC si are 5 functii respectiv FL, RL, AUX1, AUX2 si AUX3.
Deocamdata ma opresc aici cu promisiunea ca in zilele urmatoare sa continui cu celelalte modificari aduse acestei frumoase locomotive.
 
O alta modificare este legata de iluminarea locomotivei, care initial era alcatuita dintr-un singur bec si un ghid de lumina ce asigura iluminarea coltarelor si a farului central doar pe sensul inainte. Nemultumit de acest mod de iluminare m-am hotarat sa-l modific dupa cum urmeaza:
1. Iluminatul frontal; am separat ghidul de lumina in 2 bucati, pentru a putea comanda separat coltarele fata de farul central. Pe fiecare dintre ghiduri am lipit cate un LED smd alb cald, in plus pe ghidul de la coltare, am mai lipit un LED smd de culoare rosie pentru iluminatul lampilor finale in cazul in care locomotiva se deplaseaza fara vagoane pe directia inapoi.
Iata ce a iesit:




2. Sistemul de iluminat al tenderului era inexistent, asa ca m-am apucat de treaba si am dat 2 gauri in locul in care ar fi trebuit sa fie coltarele. In aceste gauri am adaptat si montat un ghid de lumina de la un BR 80 de sacrificiu. Pe ghid am lipit un LED smd alb cald si un LED rosu.
Farul central al tenderului l-am executat prin lipirea unui LED smd alb cald pe suportul farului.
Foto pentru exemplificare:





Pentru a obtine acest mod de iluminat prin aprinderea optionala a farului central si a lampilor finale in afara de FL si FR am folosit AUX1 si AUX2 , toate combinate cu ajutorul unui montaj electronic cu tranzistori.
Acest montaj asigura mentinerea aprinsa/stinsa a farului central si/sau a lampilor finale la schimbarea directiei de mers.
Ca modificari estetice am vopsit bandajele locomotivei cu alb, iar cercurile de pe cazan le-am vopsit cu argintiu.
Astea au fost modificarile facute acestei locomotive, modificari care imi place sa cred ca au reintinerit aceasta locomotiva.
Daca sunt intrebari sau sugestii referitoare la aceste modificari, va stau la dispozitie.