Schema electronica decodor - DZ125

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

lokomoto

Active Member
2 Mai 2008
97
2
Arad
YAHOO
lokomotodcc
LOCATION
Arad
Salutare,
Un topic mai putin modelistic si mai mult spre electronica insa sper sa fie de folos celor ce se vor incumenta sa-si construiasca singuri un decodor DCC de locomotiva.
Pentru inceput poze cu cablajul de dimensiuni considerabil,...de mici :)
pentru ce curent per motor si curent pe iesirile de functii poate "sa duca".

Dimensiuni:


Vedere lateral:


Vedere cablaj microcontroler:


Vedere cablaj driver MOSFET:


Asa dar, prin comparari, masuratori succesive si teste am ajuns la o schema electronica prin intermediul ingineriei inverse (reverse engineering).

Varianta draft:


As face cateva mentiuni pe care producatorul nu le face insa foile de catalog ale componentelor electronice spun mai multe:

Producatorul: - 1 Amp/1.25 Amp Peak
- 2 FX3 Functions, 0.5 Amp

Driver MOSFET: - FDMA1025P Dual P-Channel PowerTrench® MOSFET
VDSmax =–20V, IDmax–3.1A, RdsON=155mOhm

:- FDMA2002NZ Dual N-Channel PowerTrench􀂓 MOSFET
VDSmax =30V, IDmax–2.9A, RdsON=123mOhm

:-FDG6303N, Dual N-Channel, Digital FET
VDSmax =25V, IDmax–0.5A continuu si1.25A
la varf, RdsON=450mOhm

Deci driverele MOSFET pot mai mult decat ne specifica producatorul, chiar dublu adica un curent de 2.5A la varf pentru puntea H ce comanda motorul si de chiar 1A in regim de impulsuri pentru driverul MOSFET de pe iesirile de functii.
Mai departe fiecare poate trage ce concluzii doreste,.... insa "micutul" e "tare in putere" :) si va rog sa nu se inteleaga gresit nu este reclama mascata,... este o disectie :)
 
Intradevar MOS-FET-urile de pe decodor sunt ceva mai capabile, ca in orice se face in electronica de obicei se pun piese mai "rezistente" decat consumurile nominale... insa daca producatorul le-ar scrie pe acestea pe prospect nu stiu ce s-ar intampla.
Oricum tinand cont ca lucreaza la frecvente destul de mari, chiar daca e normal pentru un MOS sa duca curenti mari, nu e recomandat sa il soliciti la maxim. Cred ca ar fi necesara o racire suplimentara.

Ceea ce mi se pare interesant este faptul ca ai detaliat in schema si cele doua iesiri suplimetare, dar nu ai scris nimic despre ele. Ca si tine le-am descoperit inca de la prima "desigilare". Dar am ramas cu semnul intrebarii chiar si acum, fiindca nu se scrie nicaieri despre ele si nu am testat sa vad daca sunt functinale. Tot ceea ce observ este ca ai marcat cu verde si cu violet adica F1 si F2 ... ai mai aflat si altceva sau... ? Observ ca MOS-ul lipseste la tine... la mine e pus:



Ceea ce ramane de facut este sa pui un decodor la treaba cu sarcini care sa consume undeva aproape de limitele pe care le-ai dat din cataloagele semiconductoarelor... daca rezista mai mult de o jumatate de ora atunci toate locomotivele ar trebui dotate cu asa ceva. Si ca fapt divers din nou americanii de nau de la distanta peste nas cu produsele lor capabile.
 
@Lokomoto admirabila ideea de a scoate schema lui Dz125.
Dar daca tot citesti foaia de catalog ( si mai admirabil ) fa-o pana la capat ;).
Uite ce zice pt FDMA1025P:
ID Drain Current -Continuous (Note 1a) –3.1A
-Pulsed –6
PD Power Dissipation for Single Operation (Note 1a) 1.4W
Power Dissipation (Note 1b) 0.7


Hai sa vedem ce zice Note 1:

1: RθJA is determined with the device mounted on a 1 in2 oz copper pad on a 1.5 x 1.5 in. board of FR-4 material. RθJC is guaranteed by design while RθJA is determined by the
user's board design.
(a)RθJA =86°C/W when mounted on a 1 in2 pad of 2 oz copper, 1.5’x1.5’x0.062’ thick PCB.
(b)RθJA =173°C/W when mounted on a minimum pad of 2 oz copper.

Asta se traduce ca tranzistoru' suporta 3,1A daca e pus pe un radiator realizat chiar din cablaj cu suprafata de 6,45cm2 ceea ce in decodor sigur nu ai.
Deci se pica pe varianta b) unde puterea disipata este la jumate deci am putea spune ca si curentul maxim suportat este ceva mai mic ;) pe la vreo 2A.Daca mai pui si inghesuiala de pe cablaj si ventilatia proasta(scade dispatia termica) ajungi la 1A ala de il specifica Digitraxul pentru o folosire sigura.
 
Ai masurat puntea de comanda a motorului cu un osciloscop ? Semnalele de comanda pe tranzistoare le-ai masurat ? Sunt tare curios cum e comandata puntea in timpul functionarii.