Roco OBB 1043 - inlocuire becuri cu LED-uri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

lokomoto

Active Member
2 Mai 2008
97
2
Arad
YAHOO
lokomotodcc
LOCATION
Arad
Salutare,
o operatiune rapida si la indemana se poate efectua asupra locomotivelor care au becuri pentru iluminarea farurilor si acestea sunt dispuse pe placa PCB de cablaj lumina ajungand la faruri prin ghidaje optice.
Am ales modelul Roco OBB 1043 dar se poate aplica cu succes si la OBB 1144 etc.











Schema electrica consta dintr-un circuit serie format din rezistenta 1Kohm-LED alb_rece-LED rosu. Se poate inlocui LED-ul alb_rece cu unul alb-cald
si cel rosu cu alb(crese intensitatea lampi rosii frontate).

Spor la modificari.
 
pai da si tu ceva amanunte...
" am pus 2 led-uri back to back....etc, etc ..." fiindca mai sint printre noi oameni ce nu prea cunosc electronica...intelegi ce vrea sa spun!!!
oricum, se pare ca ti-a iesit ceva frumos!!!
felicitari!!!
 
Salutare,
Ma citez :) :"Schema electrica consta dintr-un circuit serie format din rezistenta 1Kohm-LED alb_rece-LED rosu"

Si acum traducerea :) :

.....................1K............LED-Alb....LED-Rosu

(+)COM o----[XXXX]--------|>|-------|>|---------o F0F sau F0R(-)

Dupa cum se vede circuitul nu are caracteristici back-to-back pentru ca diodele nu sunt puse antiparalel, deoarece trebuie emulat becul si cand acesta se aprinde lumina se transmite prin ghidajul optic existent in carcasa locomotivei.

Spor la mesterit
 
mpursu a spus:
Back_to_back, adica spate_in_spate 8)
Este o idee excelenta, pe care am aplicat-o la locomotiva diesel BR218 Roco din colectia mea. Astfel, LED-ul compus lumineaza alb spre ghidurile de lumina care duc spre faruri, respectiv rosu spre ghidurile de lumina care duc catre stopuri :aplauze:
Pentru cine se uita mai cu atentie la grupurile de LED-uri din imagini, incepand cu cel din stanga, se observa cum am desfasurat usor prima lamela metalica a LED-ului alb (catodul) si a doua lamela metalica a LED-ului rosu (anodul), astfel incat ele sa NU se atinga atunci cand le-am fixat spate-in-spate pentru a lipi cu cositor a doua lamela a LED-ului alb (anodul) de prima lamela a LED-ului rosu (catodul). Astfel, cele doua LED-uri sunt conectate in serie, iar prima lamela a LED-ului alb (catodul) merge la traseul care duce la iesirea de lumini spate, iar a doua lamela a LED-ului rosu (anodul) merge la traseul care duce la PLUS comun, prin intermediul rezistentei serie.
Pentru ansamblul alb/rosu de la cealalta cabina am facut conexiunile invers, astfel incat sa se potriveasca atat culorile (alb spre faruri si rosu spre stopuri), cat si conexiunile :D.
 
Salut,
este OK solutia, am aplicat-o si eu insa trebuie sa fii iute de mana si cu bagare de seama la lipire si cate o data te poti pomeni cu terminalul LED-ului rupt din cauza calduri la lipire sau socurilor mecanice si vibratiilor.
Asa ca pentru durabilitiate si fixare mecanica ferma am folosit o placuta de PCB de grosime 0.6mm, simplu placat pe care am trasat cu bisturiul (varianta rapida :)) canalele de separare intre traseele electrice dupa care o precositorire si apoi fixarea componentelor. Sunt cazuri cand PCB-ul nu are spatiu (Ex: unele aburoase) si atunci folosesc terminale de la rezistente pentru a prelungi legatura la LED-ul SMD.