B.O.D.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
am pus si la restul traseului grupul de 6 diode si totul se comporta f bine..aceeasi tensiune peste tot(traseu non-bod si traseu bod) iar locomotiva ruleaza cu o viteza constanta! :)
 
Intrebare pentru creatorul BOD-ului :D pot folosi in locul diodelor 1n5404 diode BY255?
 
si sunt mai ieftine ;-) acum am observat in schema cu BOD-uri incorporate ca scrie 1n5401 or by255..deci sunt bune si astea!!
 
dac a spus:
Se impunea asadar revizuirea schemei si reducerea sensibilitatii BOD-urilor. O rezistenta R4 de 1kohm rezolva problema, schema finala fiind:

Invat si eu ce-i cu BOD-urile astea ca mi-am cumparat "intersectii" de linii active, adica cer schimbarea alimentarii miezului in functie de cum circula trenul pe linia A sau pe B (nu stiu cum sa le denumesc altfel). O poza e mai buna ca toate cuvintele: http://global.ebay.com/8-Vintage-HO-Ga-Brass-Track-Crossings-Standard-Models/270809915548/item
vezi schema de conexiune in imaginea 2/2

Am inteles ca ideea de baza e sa scazi caderea de tensiune pe diodele inseriate care sesizeaza curentul in sina, motiv pentru care, daca utilizezi un optocuplor avand curentul pe LED-ul emitator IR (infrarosu) mai mic de 1mA (vezi de exemplu optocuploarele PC900V, sau H11L1 care sunt si trigger schmitd, adica au un mic histerezis ce impiedica intrarea lor rapida in oscilatie, respectiv tensiunea pe LED e intre 0.7V-1V la un curent de 0.3mA) nu mai ai nevoie decat de maxim 2xdoua diode inseriate...

Daca analizezi care-i consumul mediu pe sectiunea izolata (si de regula el nu poate depasi 0.5-0.6A pentru o locomotiva cu abur avand active luminile si generatorul de fum, eventual mai adaugam 0.1A-0.2A daca toate vagoanele sunt iluminate din greu cu LED-uri) aproape ca sunt suficiente 2 diode in antiparalel in loc de 6.

Si inca o chestiune, pana nu uit. Nu cred ca e nevoie de doua optocuploare (sau un optocuplor dual ori unul simplu dar cu LED-uri in antiparalel) atat timp cat in DC verifici sensul curgerii curentului iar in DCC oricum se schimba sensul la un moment dat...

Exista o alta solutie (verificata) decat BOD-ul pentru trecerea automatizata a trenului peste intersectia activa, atat in DC cat si in DCC ?

multzam,
 
melc a spus:
Daca analizezi care-i consumul mediu pe sectiunea izolata (si de regula el nu poate depasi 0.5-0.6A pentru o locomotiva cu abur avand active luminile si generatorul de fum, eventual mai adaugam 0.1A-0.2A daca toate vagoanele sunt iluminate din greu cu LED-uri) aproape ca sunt suficiente 2 diode in antiparalel in loc de 6.

Ba poate depasi, daca are si sunet si daca sunt 2 sau mai multe in consist. Asa ca tot la diode de 3A ajungi.
melc a spus:
Si inca o chestiune, pana nu uit. Nu cred ca e nevoie de doua optocuploare (sau un optocuplor dual ori unul simplu dar cu LED-uri in antiparalel) atat timp cat in DC verifici sensul curgerii curentului iar in DCC oricum se schimba sensul la un moment dat...

Optocuploarele in antiparalel maresc substantial sensibilitatea senzorului; 2 diode in antiparalel nu cred ca iti vor deschide suficient ledul din optocuplor; cu 4 diode, rezistenta serie este prea mica pt. o functionare sigura la extreme: consum mic ~10mA (vagon iluminat) / consum mare ~ 3A. Ori, in orice automatizare, pe primul loc este fiabilitatea detectiei.
melc a spus:
Exista o alta solutie (verificata) decat BOD-ul pentru trecerea automatizata a trenului peste intersectia activa, atat in DC cat si in DCC ?

Da. senzori reed, sau detectie optica.
 
OK, m-am lamurit.
1. BOD cu diode e o solutie proasta comparativ cu BOD cu transformator de curent, cade tensiune pe el chiar daca-i cu doua diode.

2. BOD-ul merge OK cu 2 diode si unul din optocuploarele de care ziceam, la curent minim de 20mA (in medie).

3. Doua optocuploare in antiparalel se poate dar nu are rost, presupunand ca garnitura merge cu spatele trebuie detectat ultimul vagon, daca are iluminare in interior tot ai mai mult de 10mA, daca are numai lumini de pozitie atunci ii pui un mic consumator suplimentar de 10mA daca-i cazul.

4. Nu vad utilitatea unor diode de 3A poate reconsideri ideea... locomotiva care consuma 2A trebuie dupa parerea mea sa fie reparata sau aruncata, nu e nevoie sa incapa intreaga garnitura pe tronsonul izolat cu BOD.

Exista niste dispozitive active ce functioneaza cu detectarea scurtcircuitului creat de schimbarea polaritatii in miezul activ al macazului, sistem mult mai eficient decat optic sau reed, vezi aici:
http://www.tamvalleydepot.com/support/frogjuicers.html
sigur ca exista pareri pro si contra...principiul de functionare e simplu.
 
1. transformatorul de curent este o solutie tembela: detecteaza cu mare precizie... cand da vecinul cu aspiratorul :D

3. in cazul vagoanelor de marfa (fara iluminare) se practica montarea unei rezistente de 10 - 22 K pe ultima osie; avem deci curenti f. mici.

4. eu vorbeam de tractiune multipla (mai multe locomotive) caz in care curentul sare de 1A.

BOD-urile se folosesc in general in sisteme computerizate pt. detectia prezentei unei garnituri, mai putin pt. comanda unor automatizari locale (bucle, bariere,...); dispozitivele de detectare a scurtului sunt intradevar bune daca sunt bine reglate.