Digitalizarea vagonului cuseta de la Heris

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

wlab7180

Active Member
Trenulist
25 Noiembrie 2008
156
0
Oradea
LOCATION
Oradea
Fiind un impatimit al vagoanelor de dormit si cuseta(inca de pe vremea in care le deserveam) am hotarat ca, in mica mea lume feroviara, sa-mi achizitionez 71-31 de la Amintiri Feroviare si 50-70 de la Heris in varianta coloristica rosie.
Vagonul cuseta seria 50-70 seamana foarte mult cu cel seria59-50(pe care mi l-as fi dorit mai mult) una dintre deosebiri fiind aceea ca primul are in plus cabina 10.
Din dorinta de a apropia noul meu model de realitate, am considerat ca ar trebui sa-i construiesc un decodor digital care sa-l puna intr-o ”lumina ” mai buna.
Dupa indelungi ”sapaturi” am gasit varianta considerata de mine ca fiind optima si anume un decodor cu 8 functii conceput de Paul Herman. Doua dintre aceste functii(respectiv F0 A si F0 B) le voi folosi pentru aprinderea lampilor finale, iar celelalte pentru iluminatul culoarelor, cabinei conductorului si a grupurilor sanitare.
 
buna,

50-70 la Heris? la CFR nu exista decat 40-31 si 40-70, foste Bcumh244 DB si 40-30, facut de Heris, un fost Bcm243 DB...
 
Seria vagonului meu de la Heris este: 51 53 50-70 002-3. Eu personal nu am vazut pana acum in realitate aceasta serie.
 
buna,

aici a dat-o Heris in bara, ca de obicei. Nu a existat asa ceva la CFR

CFR/Gevaro a primit 6 vagoane Bcm243, fabricate intre 1962 si 1966: au fost toate reechipate cu boghiuri Goerlitz Va (si aici modelul Heris este fals) si inmatriculate 51 53 50-30 001-005 precum si 61 53 40-31 025, seria 50-70 nu a existat decat pe planseta de desen la Grivita, inainte de cele 4 bucati 40-70!
 
Salutare!
Da, seria vagonului de la Heris este: 51 53 50-70 002-3. Este o inscriptionare gresita a fabricantului Heris. Cel putin, ea nu mai corespunde realitatii de astazi. La un alt topic ("De la garnituri reale la garnituri pe diorama" - pagina 5 , se gaseste la : INDEX -> Documentatii ) am scris pe data de 30 august 2009 dar problema nu a captat atentia nimanui la acea data (citez din ce am scris si citat la randul meu atunci):

Horia_Radulescu a scris:
WLAmee T2s 75-71 care mai e si inmatriculat aiurea ca 71-31 046 (cum dupa cum stim a fost numai cateva luni prin 2004-2005 pana ce le-a dat prin cap la Gevaro sa puna cele 5 T2s-uri intr-o serie adaptata...)

Iata ce am scris eu, kltrainlover, atunci, pe 30 august 2009 :
Salutare!
Stiti cumva si unul sau mai multe numere de inmatriculare ale T2S-urilor albastre sau rosii de pe vremea cand erau inmatriculate ca serie 71-31?

Si o a doua intrebare:
Cuseta rosie Bcm de la Heris are nr de inmatriculare drept seria 50-70 pe cand actuala serie corecta este 50-30. Au avut aceste cusete initial seria 50-70 dupa care au fost reinmatriculate ca 50-30?

Ii rog frumos pe cei care ar sti aceasta informatie sa ne lumineze si pe restul la a doua intrebare.
Multumesc
 
buna,

nu au avut, ar fi trebuit sa aiba.

pentru cusetele Bcm243 (boghiuri initial MD33, v.max 160km/h) AFER rezervase seria 50-70; intrucat ele au primit boghiuri GVa, (v.max 140km/h) ele au fost incadrate ca 50-30 inainte de punerea in circulatie.

la fel a fost cu 40-70/40-31: cele 4 care au pastrat MD-36 cu frana pe disc (V.max160) sunt 40-70, cele cu GVa sunt 40-31.
 
In acest caz sunt mare in dilema deoarece nu stiu ce serie am la vagonul cuseta.
Revenind la subiect acest tip de decodor ca fost conceput sa lucreze cu 2 tipuri de microprocesoare si anume: PIC12F629(pentru 3 functii) si PIC16F676(pentru 8 functii).
Pentru inceput am construit pe o placa de test varianta cu 3 functii pentru a vedea daca schema contine erori. A urmat apoi programarea microprocesorului si mare minune decodorul a functionat din prima.De pe acest tip de decodor nu am putut citi CV-urile, dar de schimbat le-am putut schimba.
Aceasta este o poza a decodorului de proba:
 
Dupa cum am spus, varianta din poza, a fost construita doar pentru a testa buna functionare a schemei si asta este muuult mai mica decat varianta finala care are o lungime de 28,5 cm. :D
 
Am cautat prin Oradea circuit imprimat cu doua fete cu o lungime de 30 cm dar nu am avut sansa sa gasesc. Pentru a-mi putea realiza proiectul am facut un compromis si am luat in calcul posibilitatea mai putin placuta de a-l face din doua bucati. :(
Dupa ce m-am obisnuit cu ideea, m-am apucat de proiectarea si optimizarea acestui circuit cu ajutorul programului Pad2Pad. Desenul final l-am transpus cu ajutorul unei imprimante laser pe o folie transparenta de retroproiector, dupa care, cu ajutorul fierului de calcat acesta a ajuns pe placa.
Placa a fost introdusa in clorura ferica si uite ce a iesit:
[/img]http://i851.photobucket.com/albums/ab73/wlab7180/th_IMG_6017.jpg
 
:confused: si asta cat are...1m?[/quote]
Varianta de test are aproximativ 10 cm, iar cea finala 28.5 cm si o voi monta in podul vagonului. Fata cu piesele va fi orientata in sus, iar cea cu LED-uri in partea de jos adica spre cabine.
 
Urmatoarea operatie este aceea de programare a microprocesorului PIC16F676 urmata de montarea pieselor pe placa. Am uitat sa va spun ca voi folosi componente PTH(pin through hole) si ca acestea vor fi cositorite ca si SMD (surface-mount devices).
Acesta este decodorul cu piesele pe el:
[/img][url]
 
Salut
Foarte interesant ce faci tu, ma batea si pe mine gandul de asa ceva, dar inca mai stau sa ma gandesc daca se merita.
Poti sa dai si tu mai multe linkuri legate de decodoare home made, adicatelea ce ai folosit tu pentru a face un decodor de la zero ?
Si ca idee, cam cat ar fi costul materialelor folosite ?
 
Sursele mele de inspiratie pentru decodoare sunt binecunoscutele organizatii Paco si MERG. Sperand ca nu supar pe nimeni voi reedita cele doua adrese atat de mult pomenite de unii colegi de forum:
http://www.tinet.cat/~fmco/main_en.html
http://www.merg.org.uk/resources/dcc.htm
Pe aceste site-uri puteti gasi o gama larga de decodoare pentru aproape toate tipurile de aplicatii.
Despre costul strict al pieselor acestui tip de decodor pot spune ca se situeaza undeva la 35 – 40 lei.
 
Horia_Radulescu a spus:
buna,

aici a dat-o Heris in bara, ca de obicei. Nu a existat asa ceva la CFR

CFR/Gevaro a primit 6 vagoane Bcm243, fabricate intre 1962 si 1966: au fost toate reechipate cu boghiuri Goerlitz Va (si aici modelul Heris este fals) si inmatriculate 51 53 50-30 001-005 precum si 61 53 40-31 025, seria 50-70 nu a existat decat pe planseta de desen la Grivita, inainte de cele 4 bucati 40-70!

Greselile se pot corecta.....

Scuze pentru OT :D
 
Corectura a fost realizata foarte frumos.
Revenind la subiectul nostru pot sa va spun ca am reusit sa montez decodorul pe vagon si tot atunci am montat si LEDurile pentru lampile finale.
Va prezint un mic filmulet cu realizarea mea si va rog sa-mi spuneti ce parere aveti.

Va rog sa scuzati calitatea filmului si va astept cu intrebari.
 
Intradevar este si acesta un punct de vedere. Pentru unii este un pic mai incomod sa tot aprinda si sa stinga lumini, parerea mea este ca acest lucru face parte din joc.Eu am vazut lucrurile putin altfel si anume faptul ca un vagon cuseta circula de obicei cu luminile in cabine stinse(sau partial stinse),motiv pentru care, am considerat ca acest tip de decodor ar fi cel mai potrivit.