Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

De fapt... ce-i aia "digital"?!

Lucrari in aria DCC
mr_x4you
Mesaje: 25
Membru din: Dum Oct 16, 2016 8:06 pm
Localitate: Black Mesa
Contact:

Mesaj de mr_x4you » Joi Oct 29, 2009 10:32 am

Nu e deloc degeaba, testand aceasta functie cu o statie LENZ pot sa spun ca am fost placut surprins sa vad cum functioneaza. Forta de tractiune creste cu numarul locomotivelor si decodoarele chiar daca nu comunica intre ele, sunt programate in CV-urie corespunzatoare pentru functia "consist" si in acest fel cele 2 locomotive legate vor merge sincron pentru ca de exemplu daca din cauza mecanicii, locomotiva din fata o ia inainte sa zicem cu 1mm, decodorul celei de a 2-a "simte" ca e trasa si compenseaza prin cresterea vitezei, acest lucru fiin valabil si daca loco din spate impinge mai repede decat merge cea din fata. La viteze mari aceste compensari nu se vad, se vad doar la viteze mici. Am rulat "consist"-ul si cu teapta maxima 28, fara probleme. Desigur se recomanda acelasi tip de loco si acelasi decodor. Am promis acum ceva timp ca atunci cand o sa am timp o sa filmam cu amicul TGV-DAT realizarea rularea si decuplarea unui consist, nu am uitat, numai ca stam rau cu timpul.
FBI (Female Body Investigator)
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Oct 29, 2009 11:32 am

Abia astept sa vad filmarile de la experimetele voastre. Ceea ce vreau sa zic eu este ca e inutil pentru garniturile pe care le facem, sa fim seriosi doar nu o sa plimbam 100 de vagoane ca nu am avea unde in primul rand, hai sa zic poate, repet: POATE cineva o sa aiba candva o diorama cu o declivitate prea mare si nu o sa poata urca toate garniturile pe acolo..... dar sa vedem.... raman la parerea mea. nu zic ca e rau ci doar inutil, atat.
:cafea:
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
andreiul
Mesaje: 1698
Membru din: Joi Aug 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de andreiul » Joi Oct 29, 2009 12:49 pm

dar este de efect
Bafta tuturor! Andrei
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Oct 29, 2009 1:02 pm

pai si cu o locomotiva chioara nu e la fel ? Cine stie ce e in ea ? Am vazut ca se prefera metoda asta.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Joi Oct 29, 2009 1:39 pm

Din cate stiu la consist parca trebuie dezactivata compensarea in sarcina (si absolut cu siguranta cand faci dubla tractiune fara consist, ca nu stie decodorul). Altfel, o sa traga un pic mai mult prima locomotiva spre exemplu (ca niciodata motoarele nu sunt identice), al doua o sa franeze, prima o sa sesizeze franarea si baga mai mult curent si tot asa, pana la urma cred ca iese un mare bors.
Dimpotriva, asa cum zicea si mr_x4you, la consist trebuie sa simta cresterea vitezei si trebuie sa mareasca curentul prin motor, pentru a-l adapta la viteza primei locomotive. Adica oarecum exact pe invers cum face compensarea de sarcina in mod uzual.
Avatar utilizator
XName
Mesaje: 76
Membru din: Sâm Dec 06, 2008 12:00 am
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de XName » Sâm Oct 31, 2009 10:43 pm

Am si eu o intrebare pentru cei mai profesionisti: Care este metoda prin care statia digitala citeste CVurile din decodor?
Am inteles ca lka decodoarele de locomotiva este relativ simplu, trimite pe rand valorile una dupa alta... iar cand decodorul observa ca este egal... face un mic impuls de motor, iar statia depisteaza acest consum. Ce se intampla in cazul decodoarele de alte chestii? cele pentru vagoane? acolo nu mai este nus ce consum...
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Ian 26, 2010 11:44 am

La aceasta intrebare (inca) nu stiu raspunde, asa ca... ii rugam inca o data pe Maestrii DCC-ului sa intervina :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Mar Ian 26, 2010 11:46 am

Am scris in detaliu [Local Link Removed for Guests] un articol despre partea teoretica din spatele controlului digital :)
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Lun Feb 15, 2010 1:55 am

@xname
In cazul decodoarelor de locomotiva citirea CV-urilor decurge exact cum ai aratat; cat priveste decodoarele accesorii, acestea nu se obosesc sa trimita pulsuri de curent deci e simplu - NU se pot citi CV-urile !

Amendament: decodorul accesorii home-made prezentat de @wlab7180 [Local Link Removed for Guests] are un etaj formator de pulsuri acknowledge care permite citirea CV-urilor proprii :!: ma intreb insa cat de necesara este citirea valorilor din decodoarele accesorii ?
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Feb 15, 2010 9:02 am

Citirea CV-urilor este necesara, in primul si in primul rand, ca sa putem sti care sunt adresele acelor decodoare, respectiv sa ni le amintim daca le-am uitat :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
wlab7180
Mesaje: 150
Membru din: Mar Noi 25, 2008 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de wlab7180 » Lun Feb 15, 2010 11:01 am

dac scrie:
Amendament: decodorul accesorii home-made prezentat de @wlab7180 [Local Link Removed for Guests] are un etaj formator de pulsuri acknowledge care permite citirea CV-urilor proprii :!: ma intreb insa cat de necesara este citirea valorilor din decodoarele accesorii ?
Avand in vedere faptul ca acest decodor poate lucra in doua moduri prin schimbarea CV-urilor, am considerat necesar un feedback de la decodor. Acest lucru ne poate ajuta sa reglam cat mai eficient parametrii de lucru, dar in acelasi timp putem citi si adresa/adresele acestuia pentru a sti ce valori sa alegem prntru CV 1 la alte decodoare.
Ca metoda alternativa ar mai fi notarea pe o hartie a CV-urilor de la fiecare decodor in parte, dar eu totusi as prefera prima varianta care de altfel nu e prea scumpa. :grin:
Avatar utilizator
Endo_ro
Mesaje: 662
Membru din: Vin Oct 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Endo_ro » Lun Feb 15, 2010 4:01 pm

Eu folosesc Digi1 si procedez astfel:
Fiecare locomotiva asezata singura pe traseu primeste o adresa noua. Adresa ramane stocata, deci nu se schimba la o asezare ulterioara pe sine.
Pentru tractiune mutipla mi-am luat 4 americane Bachmann ieftine, care au primit aceeasi adresa si functioneaza impecabil. Cu mentiunea ca niciuna nu merge cu aceeasi viteza, dar nu se intampla nimic. Si nici nu ma intereseaza daca e uzura mai mare sau alte aspecte. Fireste ca fac asta numai cu locomotive ieftine.
Cele mai frumusele primesc tratament preferential :-P Si adrese speciale :-D :-D :-D
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Lun Feb 15, 2010 10:07 pm

Mda, cu ceva timp in urma si eu ma indeletniceam cu cititul CV-urilor din decodoare...

Mai nou, prefer sa folosesc proiecte specifice salvate ca fisiere cu numele locomotivei; practic nu mai pierd timpul cu cititul CV-urilor, deschid fisierul respectiv, modific daca e ceva de modificat, apoi il salvez si trimit catre decodor.

Cat despre accesorii, folosesc decodoare de la Piko si servo point-ul lui Paco, care n-au auzit de CV-uri... :grin: pastrez insa salvat hex file-ul servo point-ului (cu setarile mele de range si speed). Iar adresa decodorului o deduc din pozitia sa pe macheta sau poti eticheta corespunzator semafoarele si macazurile.
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Mar Feb 16, 2010 11:18 am

dac scrie:Cat despre accesorii, folosesc servo point-ul lui Paco, care n-au auzit de CV-uri... :grin:
De aia orice as fi facut nu imi schimba nimic in CV-uri. Ca pana la urma m-am enervat si am schimbat in HEX :))
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Mar Feb 16, 2010 1:20 pm

Servo-point-ul cu o singura iesire foloseste push-button-ul pt. setari (adresa, range, speed); varianta cu 4 iesiri foloseste CV-uri. (care - evident - nu pot fi citite :grin: )
NanoXmaus + Roco 10764 + GenLI-S88 + Rocrail
Scrie răspuns

Înapoi la “Digital”