Automatizare cu xpressnetusb, S88N si BOD - probleme

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

neamtuioan

Active Member
2 Ianuarie 2011
69
0
47
Constanta
LOCATION
Constanta
Buna ziua,
Deschid acest topic întruct am nevoie de ajutor în automatizarea unui segment al dioramei, care se vrea unul de test, sa vad cum se misca rocrail si cum se realizeaza fizic si din soft procedura automatizarii.
Arat ca utilizez modul de detectie BOD4, S88N, si interfata xpressnetusb, toate produse tOm, iar ca software Rocrail.
Planul este acesta:

Precizez c㒠blocurile au fost izolate numai pe o linie, cealalta este continua.

Care sint probleme de care m-am lovit:
1) Problema este cu macazele M1, M2, M3, cind o locomotiva intra de de blocurile 2,3,4 (mergind spre blocul 5) pe acestea se produce scurt.
Arat ca macazele nu sint izolate complet fata de blocuri (ar fi trebuit ?), mai exact cum ar veni pe plan linia de sus este continua (cea unde este scrisul) iar cealalta este impartita in blocuri. Conectarea liniei la macaz s-a facut prin adaugarea unui clips izolator pe linia care este monitorizata intre bloc si macaz.
Curentul pentru macaz - pentru linia unde vine izolatia - l-am luat cu un fir de la magistrala DCC.
Cind nu se opereaza locomotiva ci doar se misca macazele, nu apare niciun scurt.
Nu apare scurt nici cind fac manevre cu locomotiva pe macazele 4,5,6 venind dinspre blocul 27 spre blocurile 1-4.
Ca sa exemplific, precizez ca pe clema unde este lipit deja firul portocaliu, am lipit firul pentru alimentare a macazului - pe acea sina find montat clips izolator. Cealalta sina se alimenteaza de la segmentul de linie cu care vine in contact.


Concluzionez:
Am legat macazele prost ? Ar fi trebuit sa le izolez complet ? Si daca da, cum trag curentul la ele, pur si simplu cu doua fire unul la o sina si inca unul la alta ? Respectînd polaritatea cu curentul care circula pe segmentul de linie de linga macaz, nu ?

2) O a doua problema cred ca este una de soft.
Mai exact: Cind ii dau comanda locmotivei sa se duca din blocul 27 în blocul 4, softul schimba macazele cum trebuie, trimite locomotiva, afiseaza intrarea locomotivei in blocul 4, (care se ingalbeneste si apare ID-ul locomotivei) iar cind locomotiva intra fizic in blocul 4 se vede cum se actioneaza senzorii SEB4 (enter) SIB4 (in) insa, în loc s㒠se opreasca imediat ce a actionat senzorul SIB4 aceasta isi continua deplasarea. Pina cade de pe masă’....
Desi am citit pe indelete toate instructiunile legate de configurare senzori, operare din ghidul step by step rocrail, nu ma pot dumiri ce se intimpla.
Precizez ca modulul S88N la care se conecteaza toate BOD-urile, vede cind o locomotiva este intr-un segment monitorizat, luminita corespunzatoare a modulului luminind.
La fel, serverul rocrail arata cum se citesc senzorii.
Adresele senzorilor le-am scris exact ca in tutorial, de la 1 la 12 in lista de senzori, in ordinea in care acestia sint afisati in lista. Pentru blocuri, am creat la fiecare setarile pentru senzori la Routes, aratind care este senzorul enter si care este in.
Marturisesc insa ca nu am priceput de unde stie Rocrail ca senzorul actionat - SEB4 spre exemplu - este exact cel pe care il stiu eu ca fiind SEB4. Cit timp pentru acest senzor nu am indicat o adresa, precum se indica în vazul macazelor (adresa si port).
Observ ca serverul rocrail, atunci cind se citesc senzori, ii vede sub anumite numere (520, 525, etc), insa nu am idee cum stie Rocrail ca exact senzorul SIB4 a fost actionat. Eu stiu asta pentru ca vad luminita de pe S88N cum se aprinde.

Multumesc pentru sfaturi si pentru ajutor !
Ioan Neamtu
 
Intre schita ta si diagrama rocrail sunt inadvertente: ordinea sib1-4 si seb1-4 este inversata. Verifica definirea corespunzatoare a senzorilor, precum si a rutelor implicate.
 
Imi este teama ca schita facuta de mine nu este suficient de clara. Probabil liniile cu portocaliu si rosu care indica amplasarea senzorilor incurca.
Sensul de mers este antiorar, se intra prin b27, inaintea lui este seb27 si la iesire sib27, de aici se poate intra in b1-4 care fiecare are in fata un senzor enter şi la ieşire un senzor in si apoi se merge in b5.
Adresele senzorilor le-am dat de la 1 la 12 tinind cont de ordinea in care acestia sint afisati in rocrail, Sensor table.
Trebuia sa procedez altfel ?
Trebuia sa adresez senzorii cu numerele cum acestea apar pe modulul s88 ?
Adica, exemplificativ, daca sib1 aprinde luminita notata cu 1 pe modulul s88, atunci aceasta este adresa senzorului ?
Multumesc !
 
In diagrama seb1 e in stanga, iar sib1 in dreapta blocului; pe schita sunt invers !

Adresele le dai astfel incat diagrama sa corespunda cu realitatea.
 
Corect. Diagrama rocrail e gresita. Dupa ce pun senzorii la locul lor, asa cum trebuie, enter inainte de intrarea in bloc si in dupa bloc, cum ii numerotez ?
Dau din nou analyzer si apoi in Sensor list ii numerotez in ordine crescatoare asa cum apar ei ?
 
Nu are importanta numerotarea propriu-zisa, ci corespondenta intre ecran si diorama.
 
Am refacut diagrama corect.
Mai jos sint printscreenuri care le gasesc a fi relevante.
Tot nu reusesc sa mut locomotiva dintr-u bloc in altul, nu se opreste in blocul de destinatie.






Cu scuzele de rigoare, nu sint retard, dar unde gresesc ?
 
ma gandesc ca daca in zona lui sib 5 ai vreun macaz intre cele doua linii, acolo se produce scurt. linia exterioara a traseului ajunge sa faca contact cu linia interioara. cand locomotiva trece pe m1 - m3 atunci se produce si scurtul, altfel sinele fiind izolate prin blocuri. sper ca acest post sa nu fie considerat ofensator in eventualitatea ca s-a analizat aceasta situatie.
 
Nicio ofensa, orice sfat este binevenit. Fapt este ca macazele M1, M2 şi M3 sint conectate direct intre ele, fara a se monta izolatori pe vreunul din capete (capetele dintre ele, adica izolatori pe m2, cum ar veni).
Ar trebui si ele izolate unul de altul, macar pe linia rosie ???
 
Multumita d-lui Gyuri de la trains addicted am rezolvat problema senzorilor. Centrala xpressnet tOm aloca adresele pentru senzori dupa formula:
Rocrail address = ( XpressNet address - 1) X 8 + port - 1.
Mai multe aici http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=xpressnet-en.
In cazul de fata, interfata S88N tOm are 16 porturi dar formula care functioneaza este aceeasi.
Asadar, numerotarea senzorilor pleaca de la cifra 512, iar nu de la 1 asa cum este indeobste cunoscut. De avut in vedere ca ultima versiune a rocrail downloadata in 8.02.2013 nu contine setari pentru senzor offset (daca ar fi fost, pe acest tip de centrala s-ar fi scris 65) şi adresele s-ar fi putut scrie incepind cu 1.
Inca o data multumiri d-lui Gyuri :)
 
Buna,

Poate eu am gresit, si nu m-am prezentat atunci cand trebuia. Daca am omis, dragi Admini, va rog sa ma penalizati. Nu am respectat regulamentul. Mea culpa!

Pentru cei care nu ma cunosc

Numele: Albert
Prenumele: Gyorgy
Sexul: M
Nick: Gyuri (este simplu de pronuntat, ganditi-va la Ioan Gyuri Pascu)
Hobby: modelismul feroviar

Sunt angajat al firmei Tehnologistic (detinatorul marcii train-O-matic), lucrez in domeniul electronicii de 27 ani, si sunt unul dintre dezvoltatorii produselor tOm. Am discutat cu dl. Neamtu in calitate de consultant Trains-Addicted, la cererea lui Florin Vescu pentru solutionarea problemelor mentionate in topic. Cred ca in momentul de fata problemele sunt rezolvate, asa ca toata lumea este "happy". Cum spunea si dl. Neamtu, erau probleme de setari. Sa aveti presiune la "abur" (sau cei care merg pe Diesel, sa aveti rezervorul plin).

O seara buna.