Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Digitalizare BR39 Fleischmann

Lucrari in aria DCC
cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Re: Digitalizare BR39 Fleischmann

Mesaj de cosmin78 » Vin Iul 08, 2016 3:03 pm

Unsori intarite pana la blocarea totala a pinioanelor este ceva notoriu la locomotivele Fleischmann. Demontarea si degresarea completa este solutia indicata in astfel de cazuri.
Recomand si desfacerea motorului si curatarea acestuia pe interior, a colectoarelor, a rotorului. Praful fin de carbune depus pe componente nu-i prieste la sanatate. Inainte de inchiderea motorului, trebuie unsa bucsa metalica dinspre colector, altfel motorul poate sa aiba un sunet ciudat, "spart"...
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Digitalizare BR39 Fleischmann

Mesaj de mpursu » Sâm Iul 09, 2016 5:42 pm

După o foarte atentă operațiune de degresare și re-ungere, simpatica BeRe39 Fleischmann se preumblă tacticoasă pe căile mele ferate, tractând trenul accelerat format din 3rei vagoane modernisierungs (al patrulea fiind în atelier). "Cârâitul" tenderului s-a atenuat foarte mult, chiar dacă nu a dispărut de-a binelea, iar accelerarea și frânarea sunt mai line. Ce-i drept e drept, se simte că în tender se află în continuare același motor vechi cu colectoarele mari radiale, dar eu sunt mulțumit fiindcă am făcut tot ce s-a putut în situația de față 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
GFN
Mesaje: 334
Membru din: Joi Oct 14, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Digitalizare BR39 Fleischmann

Mesaj de GFN » Lun Iul 11, 2016 9:11 pm

Eu stiu ca motorul din BR 39 (cel cu capac verde) cu rotorul discoidal are trei poli impartiti la 120 de grade.Am avut la reparat locomotiva colegului Shwan care a rulat la greu pe diorama din Sinaia si din cauza prafului de carbune facea figuri la rulaj,asa am vazut ce este inauntru , locomotiva mea nu stiu daca a rulat maxim 10 metri. :grin: dar cred ca o sa aiba nevoie de o curatare si gresare.
Cam asa arata rotorul
Imagine
Fan DRG,DR,DB,DB-AG
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Digitalizare BR39 Fleischmann

Mesaj de mpursu » Mar Iul 12, 2016 9:20 am

3rei poli?! Eu eram ferm convins că văzusem 5inci, rotind lent rotorul și privind prin orificiul dintre polii motorului :(
Mulțumesc pentru lămurirea acestui aspect, fiindcă de acum privesc cu alți ochi modernizarea acestui tender :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
GFN
Mesaje: 334
Membru din: Joi Oct 14, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Digitalizare BR39 Fleischmann

Mesaj de GFN » Mar Iul 12, 2016 9:51 am

Da, Da , trei poli , doar nu credeai ca cei de la Fleischmann isi bateau capul sa proiecteze alt motor :-?
Au facut treaba buna acum in ultima vreme cand au trecut la motoarele astea noi Buhler ( cum este cel din BR 17 ) .
Fan DRG,DR,DB,DB-AG
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Digitalizare BR39 Fleischmann

Mesaj de mpursu » Mar Noi 22, 2016 9:43 am

Așa cum am povestit [Local Link Removed for Guests], simpatica BeRe39 Fleischmann a primit motor nou, identic cu cel al BeRii17 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Digitalizare BR39 Fleischmann

Mesaj de mpursu » Dum Feb 12, 2017 9:56 pm

La Căile Ferate "La Ursu" a sosit o surioară a BeRii39 Fleischmann descrisă aici, pentru studiu și... vedeți mai încolo pentru ce :grin:
Operațiile de demontare n-au mai fost fotografiate, dar avem aici imagini după acestea:
Imagine Imagine
Hopa! Dar ce avem noi aici?!?
Imagine Imagine Imagine
Da, ați văzut bine, simpatica locomotivă a ieșit din fabrică pregătită pentru... "wechselstrom", adică AC (Alternating Current), respectiv este dotată cu celebra patină și cu scurtcircuit intern între roțile de pe stânga și cele de pe dreapta. În plus, osiile tenderului nu sunt dotate cu bucșe izolante, deci ele însele fac scurtcircuit între cele două șine pe care le calcă. În focarul locomotivei se află modulul "Fachrichtungschalter" sau cam așa ceva, care comandă direcția de deplasare a locomotivei pe șinele tip Maerklin. Locomotiva se află la mine tocmai pentru remedierea acestor aspecte, respectiv pentru trecerea de la AC la DC sau, de ce nu, direct la DCC ;-)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Digitalizare BR39 Fleischmann

Mesaj de mpursu » Dum Feb 19, 2017 7:44 pm

Mai întâi deșurubăm "simpatica" patină :grin: , apoi demontăm și examinăm cablajul cu instalația electrică.
Imagine Imagine Imagine Imagine
Șasiul locomotivei, eliberat de cablaj, NU mai prezintă scurtcircuit între roțile de pe stânga și cele de pe dreapta! :aplauze:
Imagine
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Digitalizare BR39 Fleischmann

Mesaj de mpursu » Dum Feb 19, 2017 8:01 pm

Cablajul are o diodă înseriată cu beculețul din față, pe care o înlocuim rapid cu o punte realizată dintr-un terminal de rezistor. Apoi identificăm rapid scurtcircuitul intern de pe cablaj și, după dezlipirea tuturor firelor, îl întrerupem cu ajutorul unei șurubelnițe ascuțite.
Imagine Imagine Imagine
Pe cablajele tenderului separăm traseele motorului de cele ale becului, înlăturând și pastila semiconductoare înseriată cu acesta din urmă. Pe insulele adecvate de pe cablajul locomotivei și de pe cablajele tenderului lipim alte fire, pe care în prealabil le-am strecurat prin piesa de legătură cu tenderul, apoi facem conexiunile cu noua interfață digitală pe care deja ați remarcat-o ;-) . Montăm la locurile lor cablajele tenderului, montăm un decodor digital în conectorul interfeței și facem primele probe.
Imagine Imagine
EVIDENT, înainte de toate aceste operațiuni am înlocuit toate cele 4atru osii AC ale tenderului cu cele 4atru osii DC care mi-au rămas de la tenderul inițial al BeRii39 Fleischmann de la căile mele ferate. După cum bine se știe, osiile AC nu sunt izolate și au rolul de a face contact electric între cele două șine, care constituie un pol al sursei de alimentare, celălalt pol fiind reprezentat de "gămăliile" de pe mijlocul traverselor adecvate. Dacă NU aș fi avut deja aceste osii DC... le-aș fi comandat :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Digitalizare BR39 Fleischmann

Mesaj de mpursu » Dum Feb 19, 2017 8:14 pm

După terminarea cu succes a probelor de funcționare, cu multă grijă se montează la loc toate componentele locomotivei și ale tenderului, astfel încât noile conexiuni să fie ferite de forfecări, presări, agățări, încurcături etc. Admirăm cuplarea tampon-la-tampon și ținuta impunătoare a locomotivei :aplauze: ...
Imagine Imagine
... după care declarăm încheiate operațiunile de trecere de la AC la DCC 8)
Singura "urmă" vizibilă a acestor operații constă în diferența dintre marginile brunate ale roților originale ale locomotivei și marginile argintii ale roților DC ale tenderului :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Digital”