Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Digitalizare BR39 Fleischmann

Lucrari in aria DCC
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Oct 23, 2012 6:58 pm

Parafrazându-l pe nemuritorul Caragiale, eu tot cu gândul la cele dou㒠tendere aproape identice, ce-mi dă’-n gând ideea?! Ia s㒠inversă’m noi cele dou㒠tendere ale onorabilelor locomotive, c㒠nu stric㒠Imagine! Dup㒠aceast㒠manevr㒠ambele locomotive au funcţionat impecabil, BeRea39 pe roller-tester şi BeRea17 pe că’ile ferate Imagine
La un moment dat chiar m-am gândit la inversarea permanent㒠a celor dou㒠motoare, cu şasiuri cu tot, daaaaar totuşi nu mi-a convenit fiindc㒠orice decodor trebuie s㒠se descurce cu orice motor, deci decodorul tOm trebuie s㒠se împace cu motorul de concepţie mai veche din BeRea39. Chiar aşa, ce m-aş fi fă’cut dac㒠la că’ile mele ferate n-ar fi existat BeRea17?!? Aşa c㒠am restituit fiecă’rei locomotive motorul propriu şi am revenit la testă’ri.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Oct 23, 2012 6:59 pm

Eeeeei, dar ce unealt㒠simpatic㒠stă’tea pitit㒠în decodorul tOm, fă’r㒠s㒠aib㒠gur㒠să’-mi spun㒠c㒠e acolo? Imagine
Indicatorul de probleme, alias CV30! Imagine
Uitasem de el (uita-ne-ar pe toţi necazurile Imagine), aşa c㒠l-am pus la lucru. Dup㒠reunirea BeRii39 cu motorul ei, manifestă’rile sus-menţionate au reapă’rut. Dar de data aceasta eu eram pregă’tit, în sensul c㒠scrisesem CV30 = 0 şi abia aşteptam s㒠apar㒠problemele, ca s㒠citesc dup㒠aceea valoarea din acel registru. Dup㒠ce s-a manifestat "simpatica" oprire/repornire, am citit CV30. Ce valoare credeţi c㒠am gă’sit? 1, adic㒠scurtcircuit pe motor? Neeeeeh! Am gă’sit 4, adică’... supraîncă’lzire!!! :shock:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Oct 23, 2012 6:59 pm

Oh come on, de unde supraîncă’lzire, când decodorul nu era decât că’lduţ?!?
Am pornit din nou motorul BeRii39, aflat㒠pe roller-tester, şi cu degetele i-am frânat volantul şi chiar am reuşit să’-l opresc. Motorul a început s㒠vibreze puternic, dar nu s-a declanşat nicio protecţie, el reluându-şi funcţionarea normal㒠imediat dup㒠ce l-am eliberat. Deci am ajuns la concluzia c㒠nici nu se punea problema de scurtcircuit sau de supracurent, ci doar c㒠spikes-urile de tensiune date de motorul în funcţiune interferau cu ceva din decodor şi-l determinau s㒠declanşeze tocmai protecţia termică’.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Oct 23, 2012 7:00 pm

Cum elimină’m noi spikes-urile de tensiune date de un motor DC în funcţiune?Imagine
Simplu, montă’m la bornele sale un filtru "pi" LC Imagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
în acest caz am înghesuit filtrul LC în "compartimentul" decodorului, adic㒠în cazanul locomotivei. Bobinele sunt înseriate pe firele orange şi gri, iar condensatorul se afl㒠în paralel pe segmentele de fir care duc la motorul aflat în tender.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Oct 23, 2012 7:02 pm

Comportamentul locomotivei s-a îmbună’tă’ţit simţitor Imagine, dar de opririle/repornirile sus-pomenite tot n-am scă’pat Imagine
Sfă’tuindu-m㒠eu cu Gyuri, ne-am dat seama c㒠nu-i exclus ca toat㒠tevatura s㒠fi fost declanşat㒠de... actualizarea softului din decodor!
Am reînscris în decodor versiunea anterioar㒠de soft şi... voila! Locomotiva şi-a reluat funcţionarea impecabil㒠cu care fuseseră’m obişnuiţi Imagine
Ca urmare a indicaţiilor mele interminabile şi uneori enervant de amă’nunţite Imagine, Gyuri a verificat cu mult㒠atenţie caracteristicile versiunii respective de soft, a corectat ceea ce era de corectat şi mi-a trimis o versiune îmbună’tă’ţită’, cu care nă’zdră’vana BR39 Fleischmann & decodor tOm funcţioneaz㒠de atunci perfect Imagine
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Oct 23, 2012 7:06 pm

V㒠rog să’-mi permiteţi un mic off-topic Imagine
Zilele trecute am avut ocazia s㒠observ mai de aproape o versiune mai modern㒠a BeRii39, realizat㒠tot de Fleischmann. Pentru frumuseţe, iat㒠aici câteva poze de la întâlnirea dintre dou㒠versiuni de BR39 Fleischmann:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Oct 23, 2012 7:08 pm

Versiunea nou㒠conţine reproduceri nefuncţionale ale cilindrului al treilea plus sertarul aferent Imagine
[Link Removed for Guests]
Farurile conţin fiecare câte un LED warmwhite, deci nu mai exist㒠ghiduri de lumină’. în plus, sunt reproduse corect culisele şi bielele sertarelor, din plastic turnat în matriţe de înalt㒠precizie. La versiunea mea, aceste piese sunt realizate din tabl㒠ştanţată’, mult simplificate faţ㒠de piesele originale.
La tender se observ㒠şi dou㒠detalii care, sincer s㒠fiu, taaaare m-aş fi bucurat s㒠NU se vad㒠Imagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Aşa-i c㒠şi voi vedeţi roţile dinţate aurii lucioase din spatele roţilor cu spiţe fine ale tenderului, osiile 1 şi 4? Mă’car dac㒠erau negre şi mate...
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Oct 23, 2012 7:09 pm

S㒠ne şi amuză’m puţin, admirând o BR39 care a luat-o pe ară’tur㒠(la propriu Imagine)...
[Link Removed for Guests]
... şi s㒠ne imagină’m aceste dou㒠frumoase locomotive în funcţiune Imagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
atraian
Mesaje: 85
Membru din: Sâm Apr 04, 2009 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de atraian » Mar Oct 23, 2012 8:07 pm

Foarte interesante testele. Ca intotdeauna experimentele tale sunt foarte bine documenatate si mai ales bine expuse.

T.
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Oct 23, 2012 10:47 pm

Mulţumesc!
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Oct 23, 2012 11:07 pm

Fumul ala face toti banii! :P
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Vin Noi 09, 2012 11:50 am

Versiunea veche a locomotivei are soclu pentru generator de fum, iar versiunea nouă’... n-are Imagine
Am remarcat, printre altele, c㒠roţile celor dou㒠versiuni sunt identice dpdv dimensional, dar roţile noi sunt brunate, ceea ce face ca buzele lor de bandaj s㒠par㒠mai mici decât cele ale roţilor vechi. Defazajul de 120grade este reprodus corect la ambele versiuni.
Acum ceva vreme am avut posibilitatea s㒠examinez mai de aproape o BeRe39 Trix. Este şi ea o pies㒠foarte reuşită’, cu excepţia unei minuscule greşeli la contramanivela compus㒠de pe stânga şi a defazajului de 90grade între mecanismele de pe stânga şi de pe dreapta. Motorul este plasat în cazan şi acţioneaz㒠prin angrenaje invizibile asupra roţilor motoare ale locomotivei, aşa c㒠roţile tenderului se rotesc liber, iar boghiurile respective sunt mobile.
BeRea39 Rivarossi este şi ea frumoasă’, în felul ei, şi ar fi putut reprezenta un concurent serios pentru versiunile Fleischmann şi Maerklin/Trix dac㒠s-ar fi acordat mai mult㒠atenţie la proiectarea şi realizarea roţilor & bielelor.
în concluzie, BeRea39 este o locomotiv㒠superb㒠& spectaculoasă’, care îşi merit㒠cu prisosinţ㒠locul într-o colecţie miniferoviar㒠Imagine
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Frits_Osterthun
Mesaje: 1
Membru din: Joi Apr 05, 2012 12:00 am
Localitate: Netherlands
Contact:

Mesaj de Frits_Osterthun » Mar Mar 05, 2013 8:47 pm

Great job, Mircea! Well done!

Regards
Frits
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3321
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Mar 05, 2013 9:55 pm

Thank you very much, Frits!
You have helped me a great deal when I was trying to make up my mind about the next steam-locomotive, at that time. I am very happy to have this BR39 in my H0 fleet. Congratulations for your BR39 and for your entire H0 collection!
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Mauritius
Mesaje: 428
Membru din: Lun Feb 18, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Mauritius » Joi Mar 07, 2013 7:09 am

Ai pus generator de fum in vreuna sau ................ ?
Ceata nu este albastra asa ca fi bun si spune ce si cum , le-ai facut sa scoata fum :grin:
Scrie răspuns

Înapoi la “Digital”