decodoare locomotiva train-O-matic

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
SSL a spus:
Salut Andrei,

Am cateva decodoare tOm, unul din ele pe un BR185.2 de la Piko, dar nu am experimentat cu un Taurus.
Dpdv al curentului, tOm-ul duce spre 1A, deci nu ar trebui sa ai probleme. De asemenea, exista un CV din care poti modifica algoritmul de control in functie de tipul de motor (CV9).

Vlad
In general locomotivele de la Piko gama hobby(BR 218, BR 185 , BR 189, Taurus, Herkules )au acelasi tip de motoare, dar am observat mai de mult cand faceam teste cu acest decodor ca ,acelasi decodor cu aceleasi setari pe locomotive diferite , comportamentul era altul.Problema nu este decodorul ,ci motorul cu care vine echipata locomotiva. Unele motoare in trei poli se misca excelent cu decodorul TOM altele nu.
Mai nou am trei locomotive Roco cu codurile :43262 4126A: 4126D, toate au acelsi tip de motor in 5 poli, aceleasi angrenaje ,toate au acelasi tip de decodor TOM cu FW 105 si aceleasi setari la CV-uri , cu toate astea au comportament diferit la viteze mici.
 
Salut!

Au venit ieri decodoarele tOm, le-am si montat in locomotive!

BR290 se misca bine (Roco, motor 5 poli). Taurus-ul... mai putin.
Cum cresc viteza, locomotiva se opreste, aprinzand ambele lumini (fata-spate) pentru scurt timp. Inca nu am avut timp sa citesc in manualul decodorului care ar fi problema. Detectie de suprasarcina poate?

Mai sap un pic in zilele urmatoare si revin cu detalii!

Si daca tot vorbim de decodoarele tOm, stiu ca la un moment dat am vazut pe undeva un post a carui scop era colectarea de idei pentru realizarea decodorului... asa ca, multumita juniorului meu, pun si eu pe masa urmatorea problema: tractarea unei locomotive de catre alta, in speta o locomotiva electrica tractata de un diesel de manevra.

De unde vine asta: prin perindarile lui pe youtube, juniorul a vazut un filmulet cu-n diesel LDH70 ce tracta din depou un 060EA pana intr-o zona electrificata... Bine inteles ca urmatorul pas a fost sa faca si el asta cu locomotivele lui (Taurus-ul si BR290-ul)... Da de unde... Taurusul deja fuge unde BR290-ul de abia se misca... asa ca jucandu-ma ieri cu decodoarele... m-am gadit daca nu s-ar putea implementa o functionalitate in decodor, astfel incat sa lase locomotiva pe care e instalat sa fie tractata, viteza fiind dictata de locomotiva tractoare...
Bine, ar fi super fain sa aiba si locomotivele un fel e ambreiaj controlat de-o iesire a decodorului... sau pe sina sa fie transmisa informatia de viteza in valoare absoluta, nu relativa, catre mai multe adrese simultan... dar daca se poate face din decodor o treaba de genul asta... be baza back EMF-ului de la motor?
 
@ carp.andrei,
Salut,

Ca si fost posesor de statie digitala LENZ set 100, actual posesor de Roco Multimouse Wireless ALBASTRU , scriu cele de mai jos, daca scriu ceva nealocul lui, colegii sunt rugati sa ma completeze.

In digital, ceea ce vrei sa faci tu se poate face in doua moduri:
1- Double heder -DH
DH iti da posibilitatea sa pui 2 locomotive in DH si sa le operezi ca O singura locomotiva din ORICARE cele 2 adrese ale locomotivelor !!!!

2-Multi Unit consist -MU consist
MU consist iti da posibilitatea sa setezi un numar de X locomotive ce vor fi operate ca si O singura locomotiva / unitate.
Pot fi setate in MU pana la 256 de locomotive.....
Operatorul va controla O singura locomotiva, dar TOATE celelalte locomotive vor reactiona in acelasi timp cu locomotiva controlata.
Cand se face Multi Unit:
--adresele initiale ale locomotivelor NU vor mai conta ( vor ramane totusi stocate in memoria decodorului )
--centrala va "lua" toate cele X locomotive si le va pune intr-o NOUA adresa, adresa CREATA virtual de centrala digitala , IN CENTRALA digitala !!!
---totodata, CENTRALA DIGITALA va CALCULA, CORELA , IMBUNATATI, EGALA fiecare parametru al fiecarei locomotive, astfel incat aceste X locomotive din Multi Unit sa functioneze cat mai EGAL si CORECT posibil !!! [highlight=yellow]( aici intervine si TE AJUTA faza A de mai jos , unde am scris ce si cum !!!!!!!!!!!!! )[/highlight]
---de acum, NUMAI aceasta noua adresa se va putea folosi la acele X locomotive din Multi unit !!!
[highlight=yellow]--MARE ATENTIE la MU: FIECARE adresa originala a fiecarei locomotive implicate in MU va trebui SCRISA pe un caiet !!! DACA se uita acea adresa originala INITIALA a decodorului, locomotiva/ locomotivele NU vor putea fi dezasamblate din procesul de Multi Unit ( ca sa se revina la o stare de locomotiva normala ) si vor ramane in stare PERMANENTA in Multi Unit, practic acel decodor NU va mai putea fi folosit vreodata in alt mod !!!!!!!!!![/highlight]
..........................................................................................................................................
3--Un al 3-lea mod incercat si de mine si de unii din colegii mei , este o STRUTO-CAMILA, ( pseudo-DH sau pseudo-MU): adica se seteaza cele 2 decodoare pe aceeasi adresa ( de ex. adresa 3 ), se seteaza aceeasi parametri la fiecare decoder ( aceeasi viteza, aceeasi distanta de franare, aceeasi paramateri la pornire etc etc ) si....se trece la joaca !
DAR...NU merge mereu si ORICUM NU e ce trebuie !!! ....explic mai jos atat si de ce....
=========================================================

[highlight=yellow]Faza A ---Retine din START ca pentru un "double heder DH sau multi unit MU"
A LA CARTE ai nevoie de :[/highlight]
1-- centrala pe care o ai TREBUIE sa STIE, din FABRICA, aceste 2 protocoale !!!
....daca ai Roco Multimouse, aceasta NU are implementate aceste 2 functii....a mai fost o discutie pe tema aceasta prin 2007-2008.
2-- este recomandat ca locomotivele sa fie de acelasi producator , cu acelasi tip de motor ( de ex. motor cu 5 poli in ambele locomotive
3--este recomandat ca ambele decodoare de pe ambele locomotive sa fie TOT de la acelasi producator !
4--ambele locomotive sa fie cat de cat apropiate ca si uzura mecanica, sa fie curate, gresate, sa fie intr-o stare tehnica buna

Sursa de unde am tradus este mai jos, puncetele 6.2 si 6.3 :
http://www.lenzusa.com/1newsite1/Manuals/lh100-v36.pdf

Marius.
 
@sesamcave: Super tare faza, multumesc mult de pont! Am Roco Multimaus dar cuplat la o contrala z21 start... o sa verific daca stie DH sau MU.

Revenind la decodoare: la Taurus, am citit CV 30 si imi da valoarea 1, scurt circuit la motor. Am schimbat frecventa in 16Khz din default-ul 32Khz, dar nu am vazut vreo modificare. Pot oare inlatura acest comportament daca fac reglajul fin al algoritmului PID conform documentatiei propusa de Gyuri mai sus? Sau schimband algoritmul de control al motorului (CV9)?
 
Pana la urma... din lipsa de timp, am renuntat la tOm pe Taurus-ul de la PIKO... Am pus un ESU lokPilot 4.0 si locomotiva este acum functionala... tot nu e 100%.. inca mai are o mica smuncitura la oprire... dar cel putin merge... o sa vad daca auto-tune-ul de la ESU reuseste sa-i dea de capat... sau sa ma joc un pic la parametrii BEMF-ului... Decodorul tOm il pastrez pentru o alta locomotiva, mai putin mofturoasa... Trebuie sa imi vina acusi o garnitura TGV de la Mehano pe care o voi converti la DCC...
 
Zilele trecute am observat intamplator cand am vrut sa programez o locomotiva BR 290 cu adresa 290(Cv17= 193 si CV18= 34) dotata cu decodor TOM ca nu functioneaza, decodorul are Firmware V-105
Dupa mai multe teste am descoperit ca la adrese lungi de pana la 255 adica CV17 =192 si CV 18=255 , CV29 = 38 ,ca totul functioneaza normal, dar cand trec la Cv17 =193 si CV18= orice de la zero in sus atunci locomotiva nu se mai misca de pe loc.
Are cineva habar de la ce poate fi sau daca am gresit ceva la programare :?: :?: :?:
 
@kegpr,
Salut, iata de unde poti lua decodoare ToM:
http://www.trains-addicted.ro/ro/producatori/train-o-matic

Marius.
 
Am descoperit ceva interesant la decodoarele TOM din prima generatie.
Cei care au acest tip de decodor montat in locomotive au observat distanta de franare destul de mica chiar cu toate valorile CV-urilor la maxim setate.
Conform manualului decodorului valoarea CV 64 este intre 0-15, ei bine din greseala am scris valoarea 128 jucandu-ma la un decodor si am constatat ca acum ca franarea si distanta de franare este mult mai lunga si lina fata de cum era, inainte parca locomotiva venea in nas cum se zice.
Acum daca CV 4 este setat la 64 iar distanta de franare vi se pare prea lunga se poate scade valoarea pentru a micsora distanta de franare .
Bafta la modificat CV-uri.
 
Salut GFN,

Interesanta informatia!
Asta e valabil doar pt CBD enabled (adica CV27 bit 0 = 1) sau si pt CBD disabled?
Intreb pt ca CV64 pare sa aiba treaba (ca definitie, cel putin) doar cu cazurile in care CBD este enabled.

Spor,
SSL
 
MU consist iti da posibilitatea sa setezi un numar de X locomotive ce vor fi operate ca si O singura locomotiva / unitate.
Pot fi setate in MU pana la 256 de locomotive.....
Operatorul va controla O singura locomotiva, dar TOATE celelalte locomotive vor reactiona in acelasi timp cu locomotiva controlata.
Cand se face Multi Unit:
--adresele initiale ale locomotivelor NU vor mai conta ( vor ramane totusi stocate in memoria decodorului )
--centrala va "lua" toate cele X locomotive si le va pune intr-o NOUA adresa, adresa CREATA virtual de centrala digitala , IN CENTRALA digitala !!!
---totodata, CENTRALA DIGITALA va CALCULA, CORELA , IMBUNATATI, EGALA fiecare parametru al fiecarei locomotive, astfel incat aceste X locomotive din Multi Unit sa functioneze cat mai EGAL si CORECT posibil !!! [highlight=yellow]( aici intervine si TE AJUTA faza A de mai jos , unde am scris ce si cum !!!!!!!!!!!!! )[/highlight]
---de acum, NUMAI aceasta noua adresa se va putea folosi la acele X locomotive din Multi unit !!!
[highlight=yellow]--MARE ATENTIE la MU: FIECARE adresa originala a fiecarei locomotive implicate in MU va trebui SCRISA pe un caiet !!! DACA se uita acea adresa originala INITIALA a decodorului, locomotiva/ locomotivele NU vor putea fi dezasamblate din procesul de Multi Unit ( ca sa se revina la o stare de locomotiva normala ) si vor ramane in stare PERMANENTA in Multi Unit, practic acel decodor NU va mai putea fi folosit vreodata in alt mod !!!!!!!!!![/highlight]
..........................................................................................................................................
Problema cu Consist sau universal consist sta cam in felul urmator. In modul consist, cab-ul scrie in cv19 tot ce are el nevoie sa controleze locomotivele din grup. MRC-ul meu poate denumi un consist cu cifre de la 1 la 125. Intru in meniu consist, il definesc. scriu adresa la prima locomotiva, definesc sensul de mers, opresc luminile sau fluierul daca vreau. Urmeaza, next, adresa a locomotivei nr 2 din consist, sensul de mers si restul. Si tot asa pana le pun pe toate. Se folosesc de Cv19 in care salveaza toata porcaria din consist. Eu folosesc loco americane in care un grup de loco poate sa fie de ex A-B-A sau A-B-B-B-B-A. Trebuie avut grija sa sterg din cab, adresa de consist la sfarsitul sedintei de trenulit. La nevoie in cazul in care decodorul nu mai raspunde corect la comenzi, se poate rescrie CV19= 0 si atat. Atentie, se scrie numai pe linia de program, nu pe linia de operare. Altfel daca o ia la padure, trebuie resetat complet decodorul si se pierd toate datele obtinute prin tatonare in timp.