Digitalizare Brawa Br 119 N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ei bine, a trecut ceva timp de cand aceasta locomotiva se afla in colectia mea si printre altele nu se afla la favoritele mele decat pentru detalierea precisa pentru o asemenea scara dar si pentru pretul sau si poate ca pentru faptul ca ma pot mandri cu o locomotiva de origine romaneasca.

Despre aceasta am mai discutat aici: http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=1475

Intr-un final am pornit si micile lucrari pentru digitalizare si inlocuirea ledurilor originale cu unele albe.

Masinaria o stiti probabil:





Ochelarii :)



Si in spatele ochelarilor:



M-am apucat de dezmembrat partile componente. Carcasa se scoate prin largirea sa pe laterale. Lestul este clipsat de partea inferioara de plastic a locomotivei in 4 puncte. Desi doua dintre aceste clipsuri sunt amplasate undeva sub motor , am reusit sa scot lestul fara sa mai demontez si motorul din acesta.



Ramane partea de circuit imprimat, sasiul de plastic si boghiurile , toate sunt legate impreuna de o carcasa cilindrica neagra care are si rol de suport pentru roata melcata.





Piesa cilindrica neagra se demonteaza prin declipsarea elementelor gri componente ale boghiului:



Se extrag boghiurile



Cele doua parti ramase, sasiul de plastic cel cu rezervorul si cablajul se pot separa acum.



Se poate observa ca cei de la Brawa s-au gandit si la un loc pentru instalarea decodorului in interiorul rezervorului de motorina , si ofera posibilitatea in functie de grosimea decodorului sa renunti doar la cate placute de metal este necesar. Sunt 3 in total. Eu am pastrat doar una.


Mai departe am extras ledurile originale



Si am instalat cativa pini de rezistente pe care am lipit ledurile albe SMD.









Operatiunea a durat putin mai mult deoarece a trebuit o pozitionare riguroara in dreptul ghidurilor de lumina ce se gasesc in interiorul masinii.

Despre ghiduri vorbim putin mai incolo.

Pentru digitalizare am ales decodorul Digitrax Dz125 cu fire...pentru ca cei de la Brawa nu au montat o priza pentru decodor. La recomandarea acestora pentru montarea unui decodor se cere taierea anumitor parti de traseu in vederea izolarii motorului si a luminilor.



Zis si facut...dar inainte am aruncat atent o privire si toate punctele de lipire sunt asezate exact sub partea de plastic denumita sasiu.

Deci imposibil sa tragi fire pentru ca nu se mai aseaza cum trebuie toate piesele la loc.

Foarte frumos din partea producatorului , ne ofera chiar si gauri metalizate pentru lipituri ferme , frumos numerotate pentru a evita cumva incurcaturi in instalarea decodorului.

Decodorul:



Decodorul chel:



Pentru lipirea sa am ales sa renunt la bobinele inseriate cu motorul din doua motive:
Primul din cauza ca decodorul nu avea loc in masina datorita spatiului ocupat de acestea
Al doilea fiindca erau singurele locuri libere unde puteam sa fac lipituri.

Asadar decodorul lipit pe pozitii:





Inbinarea celor doua elemente sasiu - placa circuit cu ajutorul pieselor cilindrice negre :



Si masinaria montata la loc:



Deocamdata atat. Rezultatele testelor , poze cu luminile si altele putin mai tarziu.
 
Buun, ca sa revenim la ceea ce spuneam mai sus aduc cateva noi poze dupa instalarea noilor leduri.

Testul de noapte - vedere laterala

Locomotiva are niste boghiuri superbe, bine detaliate, probabil ca as fi ratat observarea detaliilor daca nu aprindeam farurile.





vedere de sus



Sa aruncam si o privire din fata.

Frumos nu-i asa, faruri puternice demne de o asemenea locomotiva. Nu ! lumina ajunge pe unde vrea, desi merge cu fata avem stopurile aprinse...mai mult ca sa fie treaba facuta cu "cap" tampoanele se vad superb in lumina farurilor.



In mod surprinzator, se pare ca cineva a avut grija sa vopseasca tot interiorul cu o vopsea argintie...de ce a facut asta se intelege , faptul ca scopul nu a fost atins nu se mai intelege.




Am zis ca ar fi frumos ca locomotiva sa aiba si stopuri, ca in realitate.
Din nou am studiat problema instalarii ledurilor rosii, o problema care se rezolva relativ usor.

Daaaar.... Nu exista traseu electric pe circuitul imprimat..



mmmm..nu ca problema nu se putea rezolva, cateva mici interventii cu freza pe cablaj , realizarea unor mici santuri in acesta si montarea unor sarme subtiri de cupru ar fi rezolvat conexiunea luminilor la decodor.

Nu se poate pune problema de realizat un cablaj nou...in conditiile in care legatura electrica intre boghiu si circuitul imprimat se face prin niste lamele de cupru si paduri de pe cablaj care sunt tratate chimic impotriva coroziunii. La capitolul chimie si astfel de tratamente nu stau prea bine asa ca exclud inlocuirea cablajului cu unul nou.

Ce avem:



Ce ar trebui sa avem:



In plus am desenat al treilea traseu de comanda cu galben pentru aprinderea independenta a farului central. Chestia se realiza usor prin instalarea unui tranzistor pe decodor deoarece locul este pregatit se mai trageau firele si aia era. Se aprindeau farurile centrale din butoanele de functii de pe mouse. Digitrax nu a pus tranzistorul pentru ca fiind N au considerat ca nu sunt necesare functii in plus...mare prostie.

Bun, sa revenim putin dupa bla bla bla-uri si sa ne uitam putin mai atent asupra "ghidului" de lumina rosu existent...evident o mare dezamagire









Probabil ca observati ca este o simpla bucata de plastic transparent rosu...lipseste ceva ? Da ! Colturile ar fi trebuit sa fie tesite la 45 de grade pentru a se aplica principiul reflexiei...prea mult.

Nu vreau sa trag vreo concluzie rautacioasa, fiecare crede ce vrea despre model , despre cei de la Brawa si despre cei care au asamblat modelul.

Pacat ca dai un ban (la vremea respectiva 340 de lei parca) si nu stii pe ce il dai. Probabil ca toate defectele remediate cresteau pretul locomotivei la peste 200 de euro.

Nu sunt inca hotarat daca sa ii mai fac vreo modificare in privinta luminilor rosii si a comenzii independente pentru farul central, singura problema pe care imi doresc sa o rezolv este transparenta carcasei.