Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-11 decembrie 2018, forumul o sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

Confectionare incarcatura vagon platforma Roco

Lucrari asupra materialului rulant, metode, tips& tricks, etc.
Avatar utilizator
Cristian-horea
Mesaje: 145
Membru din: Joi Oct 21, 2010 12:00 am
Localitate: Timisoara/Teius
Contact:

Confectionare incarcatura vagon platforma Roco

Mesaj de Cristian-horea » Joi Feb 23, 2012 9:12 pm

Se ia una bucata vagon Roco cu tepuse in vederea confectionarii unei incarcaturi autentice de transport de material lemnos. :D

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Se iau nuiele de la un cos de nuiele "casat" :D

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Se spala pana ajung asa:

[Link Removed for Guests]

Se indrealta capetele nuielelor pana ajung asa:

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Se aranjeaza rand pe rand pana ajung sa arate cat de cat real

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Se doreste incarcarea vagonului cu randul urmator de masa lemnoasa, dar se constata ca nu mai este material lemos disponibil :lol:

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Continuarea va avea loc maine!

Imi cer scuze pentru calitatea unor poze! :oops:

Astept pareri si critici! :grin: 8)
Daca astepti momentul potrivit, te intrec altii care nu-l asteapta.(Woody Allen)
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Joi Feb 23, 2012 11:16 pm

Daca admiti la pareri, incearca eine kleine kestie: tai crengute din lemn de liliac groase de 5-7 mm, le lasi la uscat undeva pe un dulap (nu fortat pe soba sau calorifer), apoi tai capetele prin rotire sub un cutter si te-ai scos!
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1728
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Vin Feb 24, 2012 12:16 am

Au textura mai realista?
Ca sfat, evita crengutele curbate prea mult. In general, bustenii astia sunt drepti, pentru a fi prelucrati cat mai usor si eficient.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
rooovidiu
Mesaje: 190
Membru din: Mar Noi 11, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de rooovidiu » Vin Feb 24, 2012 1:13 am

Arat㒠super. Pe mine m㒠enerveaz㒠c㒠nu pot tă’ia drept capetele butucilor. Le vei lilpi sau lega ?
Avatar utilizator
Cristian-horea
Mesaje: 145
Membru din: Joi Oct 21, 2010 12:00 am
Localitate: Timisoara/Teius
Contact:

Mesaj de Cristian-horea » Vin Feb 24, 2012 8:38 am

O sa lipesc bucatile de trunchi cu picatura sau cu aracet moment de parchet,iar apoi fac un mic tratament de sigilare a materialului lemnos cu lac, dar dupa ce o sa realizez incarcatura, uite cateva poze cu al doilea "stat" de inarcatura:

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

:D 8)
Daca astepti momentul potrivit, te intrec altii care nu-l asteapta.(Woody Allen)
Avatar utilizator
rooovidiu
Mesaje: 190
Membru din: Mar Noi 11, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de rooovidiu » Vin Feb 24, 2012 1:37 pm

Cu Pică’tura nu e bine s㒠le lipeşti. Nu prea lipeşte lemnul. Mai bine aracet pentu parchet. Vrei s㒠umpli tot vagonul ?
Avatar utilizator
oilen
Mesaje: 74
Membru din: Mie Dec 07, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de oilen » Vin Feb 24, 2012 2:44 pm

@roovidiu cauta un distribuitor de proxxon sau dremel si vezi ca au niste discuri de taiere metalice circulare care fac minuni pentru lemn si plastic. se monteaza de obicei in varful masinii de gaurit si au diametrul de max 3 CM. eu cel putin asa ceva folosesc.


stima
ARID ( Atelierele de Reparatii si Imbunatatire Dobroesti)
LiviuM
Mesaje: 397
Membru din: Vin Mar 11, 2011 12:00 am
Contact:

Mesaj de LiviuM » Vin Feb 24, 2012 2:53 pm

Nu se mai gasesc traforaje in Romania? 8O
Eu sunt fan. Merge la plexiglas, merge la placaj/pfl, merge la cablaje...
Avatar utilizator
oilen
Mesaje: 74
Membru din: Mie Dec 07, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de oilen » Vin Feb 24, 2012 3:06 pm

@liviuM your answer is yes se gasesc si cu panze mult mai bune ca pe vremea lui multimpuscatu. Uite ca de aste uitasem desi le folosesc si eu :grin:
ARID ( Atelierele de Reparatii si Imbunatatire Dobroesti)
Avatar utilizator
Cristian-horea
Mesaje: 145
Membru din: Joi Oct 21, 2010 12:00 am
Localitate: Timisoara/Teius
Contact:

Mesaj de Cristian-horea » Vin Feb 24, 2012 7:28 pm

rooovidiu scrie:Cu Pică’tura nu e bine s㒠le lipeşti. Nu prea lipeşte lemnul. Mai bine aracet pentu parchet. Vrei s㒠umpli tot vagonul ?
Da asa intentionez sa fac :grin:
Uite niste poze noi, cu ultimul strat de incarcatura 8)

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Daca astepti momentul potrivit, te intrec altii care nu-l asteapta.(Woody Allen)
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Sâm Feb 25, 2012 8:06 am

Sal
Esti sigur ca acest tip de vagon transporta o asemenea ........... stiva de lemne?
Technic vorbind, scandurile laterale erau folosite pentru a asigura incarcaturi voluminoase (ex: fan) si nu greutati majore.
Daca ai scote al 3-lea rand de busteni iar pe al 2-lea ai lasa doar 3 pcs, ai fi mult mai aproape de realitate.
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
Avatar utilizator
Big_boy
Mesaje: 443
Membru din: Vin Ian 09, 2009 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de Big_boy » Sâm Feb 25, 2012 8:29 am

Technic vorbind, scandurile laterale erau folosite pentru a asigura incarcaturi voluminoase (ex: fan)
Fanul in vagoane de cale ferata se transporta numai in vagoane inchise asta pentru a preveni pierderea marfii din vagon dar mai ales pentru prevenirea pericolului de incendiu .
Deci incarcatura aleasa (busteni)se preteaza la aceasta serie de vagoane si consider ca a fost corect aleasa.
Pentru cei interesati le recomand sa studieze Anexa II RIV care reglementeaza modalitatile de incarcare si asigurarea marfurilor pe vagoane precum si modul corect de amplasare a incarcaturii astfel incat sa fie uniform repartizata pe vagon pentru a fi respectata sarcina pe osie , sarcina pe roata si sarcina pe metru liniar de vagon.
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Sâm Feb 25, 2012 11:59 am

:-? Big_boy: fanul era un exemplu. Problema este functia si rezistenta respectivilor tarusi si nu maximizarea incarcaturi :lol:.
Gandestete ca acei tarusi erau simple scanduri de 4-5cm grosime, de aici si observatia mea.
Documentul este o lectura interesanta.
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
Avatar utilizator
Big_boy
Mesaje: 443
Membru din: Vin Ian 09, 2009 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de Big_boy » Sâm Feb 25, 2012 1:27 pm

@B74MRV
Big_boy: fanul era un exemplu. Problema este functia si rezistenta respectivilor tarusi si nu maximizarea incarcaturi Laughing.
Gandestete ca acei tarusi erau simple scanduri de 4-5cm grosime, de aici si observatia mea
Fara sa jignesc , cred ca nu ai vazut in viata ta un adevarat vagon din acea serie de vagoane...sau daca ai vazut , nu ai studiat cu atentie modelul de incarcare si constructia vagonului ...
Tarusii(cum ii denumesti tu) sint din metal , profil "U" care confera o rezistenta mare si sunt multi ca numar si repartizati uniform....
Daca vei avea curiozitatea sa citesti Anexa II RIV , vei constata ca exista exemple de incarcare cu busteni pentru aceste serii de vagoane....
In realitate nu sunt vagoane sau serii de vagoane care sa aibe prevazute din constructie tepuse (pentru ca asa se numesc tehnic ) din material lemnos....
Deci modelul de incarcatura se preteaza la aceasta serie de vagoane.....
Pentru detalii puteri studia link-ul
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Cristian-horea
Mesaje: 145
Membru din: Joi Oct 21, 2010 12:00 am
Localitate: Timisoara/Teius
Contact:

Mesaj de Cristian-horea » Sâm Feb 25, 2012 2:31 pm

Sincer nu stiu daca am ales bine incarcatura, dar aceasta incarcatura mi s-a parut ca se incadreaza cel mai bine in vagonul platforma. :grin: Acestea fiind spuse, urmeaza prezentarea incarcaturii celui de al doilea vagon platforma, tot cu o incarcatura constand din material lemnos, dar diametrul trunchilor de copaci este mai mic, deci arata cat de cat mai realist si se apropie de scara 1/87. 8)
Daca astepti momentul potrivit, te intrec altii care nu-l asteapta.(Woody Allen)
Scrie răspuns

Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de material rulant, constructie de la zero”