Iluminarea expresului international MPU

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Trenul meu accelerat se compune din 4atru vagoane Piko modernisierungs: un vagon poștal, un vagon bar + clasa a doua, un vagon clasa a doua și un vagon clasa întâi. Vagonul poștal se găsește totdeauna imediat după locomotivă, iar vagonul clasa întâi la coada trenului. Aceste vagoane nu au beneficiat de iluminare până acum, situație care trebuia corectată :D
Pentru iluminarea vagoanelor am utilizat patru riglette tOm de lungime medie, cu 10 LED-uri independente. Dar... aceste riglette NU acopereau și capetele vagoanelor, așa că am intervenit cu o idee FOARTE năstrușnică :D
P1170692-lumini-accelerat_zpsofgrehn2.jpg
P1170946-accelerat_zpskmz719jv.jpg
P1170947-accelerat_zpsdvcks0e9.jpg
P1170948-accelerat_zpsekzlmmr3.jpg

Da, ați văzut bine, pe capetele rămase de la riglettele mari am lipit câte un LED SMD alb-rece și o rezistență de balast SMD de 2.2kohmi, după care am conectat aceste plăcuțe la ieșirile suplimentare ale riglettelor din accelerat :cool:
P1170949-accelerat_zps0ykmpmvt.jpg
P1170950-accelerat_zpscfy7hsyh.jpg

Astfel, noile capete ale riglettelor luminează și capetele vagoanelor :aplauze: , deci lucrările au putut continua.
P1170955-accelerat_zpsm1jkskin.jpg
P1170956-accelerat_zpslvw0kdhc.jpg
P1170957-accelerat_zpsgv3ek4mb.jpg
P1170960-accelerat_zpsfqnbghd9.jpg
 
Ultima editare:
Azi mi-a sosit un pachețel mult așteptat, în care se afla un decodor cu sunet ESU LokSound 5.0 Plux 22 și 9ouă perechi de cuple conductoare Piko nr.art.56047 :cool:
IMG_003590e.jpg

IMG_003591e.jpg

Decodorul se va așeza tacticos în cazanul locomotivei BR39 Fleischmann, iar cuplele se vor așeza la capetele vagoanelor de expres și de accelerat, înlocuind cuplele Krois MKS/2. Deci... atelierele Căilor Ferate "La Ursu" vor reintra în activitate!
 
O prima impresie despre acest tip de cuple conductoare, comparativ cu Krois MKS/2 ? Intreb deoarece incep si eu sa ma apropii cu pasi repezi de momentul achizitiei unor astfel de echipamente si sunt un pic cam dezorientat in privinta achizitiei...
Multumesc!
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu
Deocamdată... în lumea reală 1:1 activitățile sunt FOARTE intense, așa că Atelierele Căilor Ferate "La Ursu" din lumea 1:87 cam stau pe loc
4.gif

Evident, voi reveni cu detalii după montarea primelor perechi de cuple Piko în locul cuplelor Krois. În expresul meu internațional se mai află și o pereche de cuple conductoare ESU, deci voi avea material destul pentru comparații.
În acest moment pot spune că-mi plac FOARTE mult cuplele Piko fiindcă nu se depărtează una de alta odată ce sunt cuplate, ceea ce se cam întâmplă la cuplele Krois. Rămâne să vedem cum păstrează contactul electric aceste cuple atunci când sunt solicitate dpdv mecanic.
 
  • Like
Reacții: dcm și anvo5555
Simpaticul tren accelerat, format din patru vagoane modernisierungs, se află în toiul operațiunilor de înlocuire a cuplelor Krois MKS/2 cu cuplele conductoare Piko nr.art.56047:
IMG_003797.jpg

IMG_003798.jpg

Noile cuple arată foarte bine, se manevrează foarte ușor și, ceea ce este cel mai important, conduc foarte bine curentul electric de la un vagon la altul.
IMG_003802.jpg

IMG_003807.jpg

Pentru verificare am plasat pe calea ferată o folie moale din plastic, pe care se află acum câte un boghiu al celor două vagoane cuplate. În cazul acestor vagoane, fiecare boghiu culege tensiunea de la câte o șină, deci lumina vagonului se stinge dacă un boghiu pierde contactul electric cu șina corespunzătoare. În situația din imagine, primul boghiu al primului vagon este în contact cu o șină, iar ultimul boghiu al ultimului vagon este în contact cu cealaltă șină, iar circuitul electric este închis prin cele două contacte ale cuplelor conductoare.
IMG_003814.jpg
 
Toate patru vagoanele trenului accelerat sunt acum înzestrate cu noile cuple conductoare Piko nr.art.56047, iar testul foliei de plastic a fost trecut cu brio de toate perechile de cuple. Manevrarea acestor cuple este foarte ușoară atât la cuplare, cât și la decuplare, iar cuplarea chiar este apropiată și se menține foarte bine. Încurajat de aceste rezultate pozitive, pornesc aceleași operațiuni la vagoanele expresului internațional :cool:
 
 
OK, cele patru vagoane ale acceleratului s-au întors în cutii, iar în Atelierele Căilor Ferate "La Ursu" au intrat trei vagoane ale expresului internațional. De la stânga la dreapta, acestea sunt: vagonul de dormit CFR Amintiri Feroviare nr.art.20042, vagonul restaurant PKP SachsenModelle nr.art.74686 și vagonul clasa 1 CFR Roco nr.art.64844.
IMG_003817.jpg

Cuplele Krois MKS/2 asigură cuplarea apropiată destul de bine, dar... dacă vagoanele sunt trase, acestea se deplasează una față de alta cu 1-2mm și așa rămân până când vagoanele sunt împinse.
IMG_003821.jpg

IMG_003822.jpg

Cuplele Piko nr.art.56047 asigură cuplarea apropiată chiar mai bine decât cele anterioare. Atunci când sunt trase, vagoanele se depărtează cam cu 1 mm din cauza mobilității portcuplelor, dar imediat se apropie la loc când tracțiunea încetează :cool:
IMG_003825.jpg

La dotarea cu cuplele Piko urmează vagonul restaurant Sachsenmodelle, apoi cele patru vagoane Tillig care formează celebrul BalkanExpress într-o formă ușor modificată.
 
Ultima editare:
Ouf... Am terminat montarea cuplelor Piko nr.art.56047 la toate vagoanele expresului, deci iată aici cele 9 perechi de cuple Krois MKS/2 și perechea de cuple conductoare ESU nr.art.41001, devenite disponibile:
IMG_003836.jpg

IMG_003837.jpg

Îmi plac foarte mult noile cuple conductoare Piko din mai multe motive: contactele pot fi rearcuite, decuplarea poate fi făcută ridicând pur și simplu vagonul, cuplarea chiar este apropiată etc. Acum mai rămâne de văzut cât sunt de fiabile
4.gif
 
Iată aici cele două trenuri de călători, în mișcare :cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/ZxOjK0XEb08]View: https://youtu.be/ZxOjK0XEb08[/img]

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/KoDQPzFbtI4]View: https://youtu.be/KoDQPzFbtI4[/img]

Fapt(e) divers(e): expresul este FOARTE greu de tractat din cauza culegătoarelor de tensiune, dar am descoperit cu mare surpriză că locomotiva electrică E10 se descurcă excepțional, așa că și-a câștigat un decodor cu sunet bine-meritat și locul din fruntea acestui tren, alături de marile locomotive cu abur / electrice / diesel care sunt capabile de această performanță. Simpatica BR78 Piko beneficiază acum de cele 4atru pufăituri regulamentare per rotație, dar aceasta numai după o zdravănă corespondență cu Piko și primirea (în sfârșit) a indicațiunilor adecvate. Astfel, trenul accelerat este acum Piko în întregime - locomotivă, vagoane, cuple conductoare, cu excepția a trei cuple RocoUniversale montate pe locomotivă și la capătul din față al vagonului poștal.
 
Atât expresul internațional, cât și acceleratul funcționează impecabil cu noile cuple conductoare Piko, deci Conducerea Căilor Ferate "La Ursu" a realizat o foarte bună afacere înlocuindu-le pe cele vechi cu acestea :cool:
După atâția și atâția ani de serviciu impecabil, roțile vagoanelor Balkan-Express din expresul internațional au început să se cam resimtă, așa că s-a decis & realizat înlocuirea acestora cu altele noi Tillig nr.art.76900.
IMG_008085e.jpg

IMG_008086e.jpg

IMG_008088e.jpg