Iluminarea expresului international MPU

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.675
642
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Mai tineti minte simpaticul meu tren expres international? Vagonul cuseta CFR a intrat in atelierele Cailor Ferate "La Ursu" pentru... iluminare 8), urmand ca si celelalte vagoane sa treaca pe rand prin aceeasi operatiune.
Mai intai am montat aceste culegatoare de tensiune pe boghiurile vagonului si pe sasiu, fara reporteri curiosi prin preajma, deci no pictures :D. La montarea elementelor pe sasiu am avut nevoie si de letcon, deoarece limbile lamelelor de sub sasiu nu reusesc sa stranga lamelele de deasupra, deci un picutz de cositor s-a dovedit necesar. Cu putina atentie, plasticul sasiului a scapat nevatamat :mrgreen:
 
Pentru iluminare am ales rigleta ShineD02, dotata cu 14 LED-uri albe plus un decodor special, care este in stare sa comande LED-urile pe grupuri si nu doar toate odata, ceea ce este foarte spectaculos 8). Am realizat fixarea & conexiunile rigletei cu 4atru foste terminale de rezistente, deasupra interiorului vagonului:

Se observa culegatoarele montate, care devin aproape invizibile dupa montarea carcasei :D
 
Ultima editare de un moderator:
Trebuie sa marturisesc ca incepator fiind , este prima oara cand vad acest gen de iluminat "secvential' daca pot sa-i zic asa. Foarte spectaculos si realist, mai ales la vagoanele CFR unde din 2 in 2 compartimente becurile sunt arse (ca sa fiu elegant). Mi-ai dat tema de casa, Mircea! Spor si la celelalte vagoane!
 
Era ceva ce nu-mi pica mie bine! Acum, cu remarca asta cu "din 2 in 2" mi-a picat fisa: in compartimente poate fi lumina stinsa sau aprinsa, dar PE CULUAR E CONSTANTA! E, asta vreau s-o vad realizata!
:p
 
@PDI

pe culoar este constanta, si cred ca are intensitate mai redusa ca si in compartimente...

Eu am montat ( intr-un vagon de dormit ) instalatii LED alb cu latimea de 5mm pe culoar si le-am redus intensitatea la 25%
 
Lucrarile au avansat foarte repede, astfel incat acum cele 4atru vagoane Tillig ale expresului international MPU sunt luminate 8)

Intre timp, ca urmare a ideii nastrusnice care a fost aplicata incepand cu iluminarea vagonului clasa 1 BDZ, respectiv mutarea inapoi pe rigleta a LED-ului 14 de pe capatul rupt, vagonul cuseta CFR si-a reprimit LED-ul 14.
 
Mi-au mai ramas doua riglete ShineD02 pentru cele doua vagoane de dormit din expres, dar (inca) nu am culegatoare de tensiune pentru ele. Voi incerca sa ma gandesc la o solutie in acest sens, astfel incat ambele vagoane sa culeaga tensiune cu toate 8pt rotile, respectiv sa aiba cate 4atru puncte de contact pe stanga si cate 4atru puncte de contact pe dreapta.
 
Foarte bine arata, dar luminozitatea este prea mare.dupa cum stim cu totii (daca am vazut), iluminarea intr-un vagon, mai ales in unul romanesc este foarte economica daca putem sa-i spunem asa.Abia se vede ca e lumina.Si asa ar trebui sa le reproducem si noi.