Inlocuit cuple vagon macara ROCO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mmkelemen

Well-Known Member
13 Noiembrie 2008
483
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare colegi!
Daca tot am trecut la inlocuirea cuplelor standard cu unele scurte ROCO, am ajuns la setul format din cele trei vagoane si anume vagon macara, vagon sustinere brat macara si vagon personal.
Toate bune si frumoase pana am ajuns la vagonul macara care nu avea portcuple NEM 362 unde sa pot inlocuii vechile cuple cu unele noi.

Boghiul vagonului macara unde cupla venea introdusa altfel.
 
Asa ca am trecut la inlocuirea portcuplei, deoarece era pacat sa nu putem cupla si acest vagon prin acele cuple scurte de care am vorbit mai devreme.
Am achizitionat un kit de portcuple fabricate de RIBU TRAIN care mi s-au parut bune pentru aceasta lucrare:

iar dupa asamblare arata asa:
grosimea este, dupa cum se vede, mai mica de 2,5 mm fiind destul loc pentru a monta tot ansamblul intre boghiu si platforma.
 
Dupa taierea vechii portcuple, boghiul arata cam asa .
Pe partea unde urma sa fie montata portcupla a trebuit indepartata marginea interioara pentru a nu avea probleme cu spatiul.
 
Dupa indepartarea acelei margini, am lipit portcupla cu PICATURA
am renuntat la fanta prin care iesea vechea cupla pentru a nu incomoda miscarea lina a noii cuple

Montat la loc si facut probe: .
Totul OK iar acum garnitura arata asa:
Ma declar multumit de rezultat.
 
Da super, asa se mai intelge. Acuma presupun ca nu ai probleme pe curbele stranse. Din ce vad sistemul e KKK.

Te-ai gandit sa motorizezi macaraua ? Sa ii pui motor la cabina, la brat si la carlig ? Era un coleg pe forum care a facut asta dar vad ca nu mai scrie aici, f33 isi spunea.
 
@sogard_2003 am rulat garnitura pe R2 fara problema.
M-am gandit la motorizarea macaralei dar deocamdata e cam mult pt. mine. Dar cu timpul cine stie ce pasarele imi mai vin in cap...
Oricum trebuie sa ma documentez bine inainte de a ma apuca de treaba. Sa vad ce motoare merg (trebuiesc 3 bucati), angrenaje, sarme, etc.
Oricum nu am dexteritatea pe care o ai tu in a executa lucrari de o asemenea amploare.
Am urmarit "minaturile" realizate de tine si efectiv am ramas masca. Felicitari!!!
Multumesc pt. aprecieri.
 
In cazul macaralei problema cea mai mare o reprezinta actionarea servomecanismelor, nu neaparat montarea lor. Am vazut la cineva aceasta macara in varianta digitala; este foarte greu e presupus ca ceea ce se afla in interiorul macaralei (actionari + servomotoare) se pot confectiona/adapta/monta la un pret rezonabil.
 
Off-topic (sau nu): atunci cand ne referim la razele de curbura ale mini_cailor ferate, pe langa "indicativele" R1, R2, R3 etc. ar fi bine sa specificam si producatorul, fiindca exista cel putin unul care face opinie separata, numindu-si curbele cu un numar mai mult decat ceilalti. Anume, curbele R2 Roco sunt aproximativ echivalente cu R1 Restul_Lumii, R3 Roco cu R2 Restul_Lumii etc. , cel putin in gama Roco-Line :D
 
D'aia cel mai corect e sa exprimam raza curbei in mm! :D
Asa fac si producatorii cand specifica, pentru locomotivele cu abur in special: "raza minima 410mm'' spre exemplu!

PDI
 
Pe siteul PIKO la sina R2 mai scrie "421,88 mm/30"
Deci, daca am inteles eu bine, inseamna raza 421,88 mm si unghiul 30 grade.
E corect?
 
Am aplicat si eu modificarea cuplelor la macaralele din dotare, mai ales ca aveam in dotare subansamble ROCO KKK.
(Multumesc colegilor de mai sus ca m-au scos din "spleen")
Lucrarea a durat in total vreo ora la ambele. E adevarat ca nu am largit fereastra cuplei prin pilire ci doar am taiat traversa cu un cutter. O sa ma gandesc mai tarziu ce sa pun pe acolo.

Lucrarea:
-se demonteaza macaraua pentru a lucra doar cu sasiul negru:
(simplu cele doua suruburi si clipsurile)
-se taie traversa frontala cu cutter;
-se lipeste cu Picatura subansamblul KKK. Cu subansamblul de la Roco nu am ajustat nimic, dacat am avut grija ca buzunarul NEM sa fie "la fata si pe centru".
-se taie de pe boghiu suportul vechii cuple.




Rezultate:
pe drept:

curba S:



curba:

---



La inceput ma temeam ca boghiul nu va avea joc suficient, dar se descurca pe raza mai mica decat R2 PIKO. (Le-am testat pe curbe 2/3 PIKO profil U. Sunt mai stranse decat PIKO R2, dar nu stiu fata de R1)

Asa ca unul din marile motive pentru care macaraua albastra ajunsese la vanzare a disparut. Si cum fata de suratele din piata mai este si supralestata, ramane ajutor de nadejde la CFF:

... mai veche...

Am agatat sarcina de primul carlig pentru a fi mai clara treaba.

Si numele macaralelor a fost scos in evidenta pe brate ("tampografie" cu marker si raaaaabdare):
 
Intr-o poza cu acest Bucyrus cu abur realizat la o alta scara se vede cum calele ies prin fata spate si pe la jumatate. Pe model apar dreptunghiuri in zonele respective, probabil figurind calele retrase. Cum fata-spate vor da in cupla kkk (cel putin la mine) mai ramane pe la jumate incercat ceva. Intr-o varianta b) se gandesc cale demontabile care de aplica in locurile indicate (nerealist, ca nu ies telescopic din caroserie). Ceva pliabil pe langa corp ar iesi cam mult din gabarit. Ca varianta, am vazut la vanzare macaralele DB galbene, bulk, cu niste cale ce se montau in fata si in spatele vagonului, atasarea de corp facindu-se prin scoaterea si apoi montarea tampoanelor prin ele. Daca a cumparat cineva asa ceva rog sa confirme ca nu mi s-a parut ceva nou in punga cu accesorii. Tot nu era ca in realitate dar era ceva nou. O sa ma gindesc la niste cale ce se monteaza in niste gauri laterale pe sasiul macaralei, ele fiind transportate in restul timpului in vagonul platforma.