CFR seria 150.0000 / BR52 Roco, cod 62270

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ce grosime are tabla ? Sa treci pe la mine sa iti arat o marchiza facuta din alama de 0.1. Daca vrei tabla tot asa treci in vizita :D ... traiasca foarfeca si pilele ca ce iese din tabala de alama e ca aurul.
 
Zilele astea am mai stricat cate ceva la BR52-ul meu in ideea de a-l face sa semene cu 150.0000. Iata cam ce a iesit (modulul de poze este fabricatie Dorel):



Felinarele aditionale sunt cam mari, insa le-am pus doar sa vad cum dau (si dau tare bine). O sa pun altele mai mici. Farul central l-am uitat acasa, asa ca poze cu el alta data.

Asteptam cu viu interes planurile cotate pentru tanc (hai Doreleeeee) pentru a incepe lucrarile.
 
Am mai lucrat cate ceva (Dorel m-a ajutat cu cotele de la tancul de pacura)

Initial am facut un model din carton, pentru a vedea daca intr-adevar "cade" bine pe tenderul locomotivei mele.



Apoi am purces la decuparea pieselor din alama si lipirea lor.



In acest moment am o problema legata de faptul ca inainte de a pune al doilea "capac" al tancului, va trebui sa instalez in interior difuzorul si camera de rezonanta. Nu stiu cum vor reactiona acestea in momentul in care voi lipi capacul.

Pana atunci insa va trebui sa confectionez barele de mana si capacele de pe partea superioara a tancului. Din pacate inca nu am material pentru barele de mana. va trebui sa sap.

Pentru a nu avea surprize neplacute, capacele le-am taiat mai mari si le-am lipit cu cianoacrilat, apoi am cositorit si in final am eliminat surplusul de material cu freza si pila. Ooof, nici smirghel nu mai am pentru a finisa slefuirea.

Inca o poza cu camera de rezonanta
 
al doilea capac nu poate fi prins cu doua suruburi de doua cleme filetate lipite pe laterale ,astfel avind posibilitatea interventiei cind doresti in interior
bafta
 
Dupa nenumarate greseli, am gasit dimensiunile optime ale tancului de pacura. Acesta se potriveste pe mai multe masini din aceasta serie (150.1036, 150.1123, etc).

Cotele mai jos. Deasemenea, am gasit o modalitate de a indoi tabla, fara ca aceasta sa "fuga" in momentul indoirii.

Am reusit sa fac un tanc ok pe aceste cote. Maine (sper) ca voi avea timp sa mai fac unul, ca sa fiu sigur ca tehnica folosita este ok.

Abia atunci voi reveni cu poze si voi descrie pe larg tehnica.

Pana atunci schita cu cotele de pana acum:


Mentionez faptul ca aceste schite sunt adaptate pentru modelul meu (BR52 Roco).

Voi reveni.
 
Azi cheful a tinut cu mine, asa ca am mai comis inca un tanc, pe aceleasi cote. Eu ma declar 90% multumit.

Am facut si cateva poze din timpul lucrarii.

In primul rand am decupat tabla de alama si apoi am retusat micile imperfectiuni cu pila.

Apoi am trasat locurile unde trebuie indoit-o. Treaba asta am facut-o ci ciocurile sublerului astfel: am luat masura, apoi am pus unul din ciocurile sublerului pe marginea tablei, iar cu celalalt am trasat liniile, de la mic la mare.

In final a aratat asa:


Apoi am desfacut bacurile menghinei (aveau striatii si deteriorau suprafata tablei. In locul lor am pus bacurile mesei de frezare, care erau perfect plane si fara imperfectiuni (se verifica sa nu aiba pe ele pilitura sau alte minuni car ar putea afecta tabla in momentul strangerii).

Dupa prindere zdravana am presat cu o suprafata plana si dura (eu am folosit coada de la subler).

Rezultatul este asta:
.

Dupa terminarea indoiturilor, se decupeaza primul capac, insa mai mare cu vreo 1,5 mm decat trebuie. Se"insaileaza" cu cianoacrilat. Cam asa arata:


Apoi se pune mana pe letcon si se cositoreste pe interior:


Apoi se pune mana pe SDV-ul de mai jos si se inlatura surplusul din capac. Se ia grosul, apoi se schimba piatra cu una mai fina. Aproape de final se pune mana pe pila si se fac finisajele. in final se slefuieste cu smirghel de 2000.

Iata si rezultatul. Eu nu am slefuit "la gata", pentru ca mai am de montat bare de mana, capace, scarite, etc, precum si celalalt capac.

Cam asa iese:
.

Am decupat rapid 2 traverse din ABS si am facut teste de pozitionare; pare ok. Scuze stingatorul nevopsit...



Toata treaba asta a durat cu totul de la ora 18.20 pana la ora 21 si un pic (cred ca si 15 minute).

Voi reveni cu evloutia lucrarilor.
 
Meticuloasa chestie! asa au inceput si Zippo si-s in pole pozition...