Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-11 decembrie 2018, forumul o sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

Incarcaturi pentru vagoane

Lucrari asupra materialului rulant, metode, tips& tricks, etc.
cosmin78
Mesaje: 5825
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Iul 12, 2007 12:24 am

bravo!mai arata-ne
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
SSi
Mesaje: 36
Membru din: Vin Dec 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de SSi » Vin Iul 13, 2007 2:44 am

stai sa mai fac :grin:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Vin Iul 13, 2007 9:56 am

Arata excelent, inspirat de acest articol am sa fac si eu aceasta lucrare la vagoanele mele talbot care au facut din fabrica un capac de plastic total nerealist. Dificultatea mai mare este ca vagonul este trapezoidal deci trebuie atentie mai mare la taiat polistirenul (in cazul tau sunt simple cuburi).
Am sa revin cu poze cand am facut cate ceva.
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
SSi
Mesaje: 36
Membru din: Vin Dec 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de SSi » Vin Iul 13, 2007 4:02 pm

Ionutz diferenta nu este mare, trebuie insa in plus sa tai partea inferioara a polistirenului in trapez asa cum spuneai si tu. Am si eu cateva vagoane din acestea cu interiorul trapezoidal (ale mele sunt tip Facns) si cred ca ele vor fi urmatoarele de care ma voi ocupa.
Arata asa:
Imagine
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Lestarea si "incarcarea" unor gondole mehano

Mesaj de Prognosis » Vin Sep 07, 2007 6:36 pm

Incarcare vagon cu carbune

Am fost ironizat oarecum de anumiti colegi, pentru incapatanarea de a pastra setul mehano.
Adevarul este ca sunt o persoana ambitioasa si am de gand sa imbunatatesc tot ce se poate din colectia mea mehano.
Stiti ca am inceput cu iluminarea loco Pensilvania, apoi am continuat cu vagonul de serviciu.
Iata acum, ce am reusit cu o gondola!
Toti cei care au gondole mehano, cred ca s-au confruntat cu problema greutatii acesteia. Prea mica, gondola deraiaza tot mereu.
Iata cum am rezolvat eu problema.
ATENTIE! Nu spun ca acesta ar fi un STANDARD de interventie asupra gondolelor, spun doar "cum am procedat eu"...

Mai intai am cantarit un alt vagon care nu se rastoarna si care nu deraiaza (de fapt am cantarit vreo doua-trei ca sa vad o medie). Rezultat = cca. 100gr.
[Link Removed for Guests]

Apoi am lestat gondola cu bucati de plumb tipografic, pana am adus-o la 100gr.
[Link Removed for Guests]
Aceste fasii de plumb le-am obtinut contra unei sticle de votca gretoasa, de la un tipograf lucrator la linotip intr-o tipografie veche de pe timpul ciuruitilor!

Apoi am masurat si trasat cu precizie cotele interioare ale gondolei pe o bucata de spuma poliuretanica de 10 mm grosime si ceva mai densa la consistenta.
Din cele folosite la ambalarea echipamentelor electronice!
[Link Removed for Guests]

Am probat ca fasia sa intre si sa iasa usor dar fest din gondola...
[Link Removed for Guests]

Dupa care, cu o bucata de smirghel mai gros, rulata sub forma unui cilindru, am modelat suprafata poliuretanica dupa cum mi-am imaginat eu mai bine ca ar arata o incarcatura de cocs! Adica praf de carbune pentru termocentrale!
[Link Removed for Guests]
Atentie! La aceasta operatiune, este imposibil sa nu intrati in conflict direct cu sotia, intrucat se produce o cantitate importanta de praf poliretanic electrizat, care se lipeste pe toate suprafetele intalnite, pe toate hainele intalnite si bineinteles ca oricat ai sterge urmele, pe covor, nevasta alarmata, tot va gasi pufuleti albi pentru care sa te critice... :grin:

Urmeaza inevitabil proba in gondola....una din probe...
[Link Removed for Guests]

Urmeaza o operatiune de innegrire a nisipului.
Aceasta am efectuat-o simplu, pe aragaz, intr-un vas vechi de inox, in care am ars nisipul pana am obtinut culoarea dorita!
Dupa racirea acestuia, am laptuit placa rezultata prin slefuire, cu aracet usor diluat, apoi am presarat-turnat cu lingurita, nisipul inegrit pe suprafata aracetata!
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Uscata numai o ora la ventilator sau in balcon, corectata pe unde mai avea lipsuri, placa poliuretanica a ajuns sa arate asa:
[Link Removed for Guests]

Rezultat final! O gondola bine lestata si "incarcata" cu cocs!
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

va urma (gondola incarcata cu piatra de marmura si vagon de carbune, (tot mehano) incarcate cu ...carbune!

Succes celor ce vor incerca acasa asa ceva!
Ultima oară modificat Dum Dec 02, 2007 6:22 pm de către Prognosis, modificat de 3 ori în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
silviu20061
Mesaje: 1266
Membru din: Sâm Aug 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de silviu20061 » Vin Sep 07, 2007 7:07 pm

Super ce ai facut :aplauze: chiar si eu cind aveam aceste gondole ma gindeam sa le fac o idee mai grele si sa le fac ceva incarcaturi dar cum materialul mehano la mine a stat mai mult in cutiile lor cuminti astaptind sa le vina rindul la o tura pe linii :oops: nu am mai apucat sa le fac ceva .
Acum gondola arata cit se poate de bine cu incarcatura aferenta ,chiar metodele pe care le folosesti sunt dea dreptul super si usor de aplicat asa ca avem ce invata de la tine ,multumim ca ne arati cum sa ne reparam trenuletele si sa le si inbunatatim sa le aducem la un nivel mai ridicat .
Asteptam in continuare sa vedem ce ne mai inveti ce sa facem :grin:
Pasinea mea:Trenulete Electrice-Caile Ferate la S&D
SILVIU @ DANY
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Vin Sep 07, 2007 7:24 pm

Am folosit acelasi procedeu si pentru a "incarca" un vagon de minereu, tot mehano (sac!)...
[Link Removed for Guests]

... dar fara lest de plumb caci aceste vagoane au destula greutate...
[Link Removed for Guests]

va urma ( o juma' de ora sa se usuce...)
Ultima oară modificat Dum Dec 02, 2007 6:28 pm de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Vin Sep 07, 2007 7:31 pm

Si in incheiere pe ziua de azi....

O gondola incarcata cu piatra de marmura!

Imbracarea formei in piatra de marmura (folosita la cimentul din mozaic pt. baie, bucatarie, etc.)
[Link Removed for Guests]

Dupa prima "lipire", trebuie cu un cutit separate resturile caci nu mai sunt nisp sa le poti curata ulterior...
[Link Removed for Guests]

Si rezultat final... gondola cu piatra de marmura, gata de primul ei contact ci sinele!
Ma grabesc sa o vad cum merge!
[Link Removed for Guests]

bafta si ... va urma
Ultima oară modificat Joi Dec 06, 2007 6:53 pm de către Prognosis, modificat de 2 ori în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
silviu20061
Mesaje: 1266
Membru din: Sâm Aug 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de silviu20061 » Vin Sep 07, 2007 7:36 pm

Bravo domnule ,ai reusit sa faci ceva super din vagoanele mehano ,deci sa nu mai zica lumea ca nu arata bine asa cu incarcatura si ca nu sunt nu stiu cum si pe dincolo ;-)
Un sincer bravo 8)
Pasinea mea:Trenulete Electrice-Caile Ferate la S&D
SILVIU @ DANY
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Sep 09, 2007 3:45 pm

Continuare...

Acelasi procedeu am folosit pentru incarcarea unei gondole mici...
[Link Removed for Guests]

Dupa trasare si decuparea, urmeaza proba si trasarea marginilor vagonului pe viitoarea incarcatura,
[Link Removed for Guests]

...apoi aducerea la cotele vagonului a marginilor incarcaturii,
[Link Removed for Guests]

...apoi iarasi o proba, pentru ca marginea incarcaturii sa nu atinga sau sa depaseasca marginea obloanelor vagonului,
[Link Removed for Guests]

...urmeaza trasarea si separarea zonelor de incarcare in functie de aparatul de incarcare de pe diorama, sau in functie de gustul fiecaruia,
[Link Removed for Guests]

...conturarea si finisarea zonelor de incarcare, apoi iar o proba,
[Link Removed for Guests]

...spalarea riguroasa a lucraturii pentru a indeparta resturile si pentru a facilita o mai buna aderenta a aracetului...
[Link Removed for Guests]

...rezultat final dupa acoperirea cu nisip ars sau cu piatra marmora...
[Link Removed for Guests]

Daca se doreste o alta culoare a incarcaturii, se poate utiliza vopsea acrilica in aracet sau, cum am folosit eu la alta incarcatura, cerneala de imprimanta adaugata in aracet, pentru a imita bucatile de carbune, (veti vedea in alta imagine caci montura este inca la uscat)

Iata si doi gandacei incarcati full cu cocs...
[Link Removed for Guests]

...si la numai o ora de la inceprea actiunii, gata pe linii!
[Link Removed for Guests]
Trebuie sa stiti ca toate aceste montaje, se scot foarte usor din vagoane, folosind varful unui ac, spre a oferi vagonul altei incarcaturi sau pentru a fi folosit fara incarcatura.
Procedeul nu a deteriorat in niciun fel structura vagonului, este usor de aplicat, si nu este cu factor definitiv!

vor urma: incarcarea vagoanelor cu... cartofi, cherestea si cu carbune lignit!
Ultima oară modificat Dum Dec 02, 2007 6:36 pm de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
laur
Mesaje: 326
Membru din: Dum Apr 01, 2007 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de laur » Dum Sep 09, 2007 6:35 pm

foarte frumos
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Sep 09, 2007 6:37 pm

Continuare... incarcatura de carbune lignit

Nu mai descriu procedeul caci am facut-o mai inainte. Deosebirea consta in faptul ca dupa prima intarire a mozaicului, am revenit peste cu un strat de aracet facut cu cerneala de imprimanta!
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

...dupa curatare...
[Link Removed for Guests]

...si montare...
[Link Removed for Guests]

M-am cam grabit ca sa-l pun pe net, dar, dupa ce se usuca bine, adica maine, voi mai reduce din inaltimea incarcaturii cu care am cam exagerat de data asta! Voi nu faceti asta acasa! :-D
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Vagoane sa am, ca de incarcat, ma descurc eu! :grin:

va urma
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Incarcare vagon cu carbune

Mesaj de tyco » Lun Feb 04, 2008 8:27 pm

Incarcare vagon cu carbune

In cele ce urmeaza voi prezenta cum am incarcat eu un vagon cu carbuni. Pentru realizarea incarcaturii este nevoie de: Un sfic, betisoare din palstic (din acelea pentru numarat), vopsea acrilica nreagra, lipici, o bucata de carton, o pensula, un pahar cu apa si, bineinteles, vagonul care urmeaza a fi incarcat.
[Link Removed for Guests]
Betisoarele de plastic se taie cu ajutorul sficului
[Link Removed for Guests]
Pana cand se obtine o gramajoara destul de mare
[Link Removed for Guests]
Gramajoara care este asezata aproximativ in forma dreptunghiulara, dupa dimensiunile cartonului(care a fost taiat astfel icnat sa incapa in vagon)
[Link Removed for Guests]
Pe carton de pune lipici
[Link Removed for Guests]
Iar cartonul cu lipici se pune deasupra gramajoarei de granule de plastic
[Link Removed for Guests]
Dupa ce este intors, cartonul arata cam asa:
[Link Removed for Guests]
Restul granulellor de plastic sunt puse cu mana(sau penseta), si aranjate astfel incat sa ocupe cat mai bine aria cartonului
[Link Removed for Guests]
In final ar trebui sa arate ceva de genul:
[Link Removed for Guests]
Dupa ce lipiciul s-a uscat se trece la vopsire. Dupa prima tura:
[Link Removed for Guests]
Dupa ce s-a uscat prima tura de vopsea se trece la tura a 2a:
[Link Removed for Guests]
Dupa ce vopseaua s-a uscat vagonul se incarca. Iata vagonul incarcat cu carbune:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Cele 2 vagoane incarcate:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Si o comparatie intre vagonul incarcat de mine si unul icnarcat din fabrica:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Sper ca v-am fost de folos.
O seara placuta tuturor!
Ultima oară modificat Mar Feb 05, 2008 12:41 am de către tyco, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5825
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Feb 04, 2008 8:42 pm

@tyco

merge :aplauze: :aplauze:

insa a incercat cineva sa incarce vagoanele sau tenderele locomtivelor cu carbuni
adevarati? 8O :grin: :-D
se ia o bucata de carbune,se marunteste intr-un vas,recipient etc.pana se ajunge
la granulatia dorita,se separa cele mari sau cele mai mici cu ajutorul unei site,
si se lipeste in vagoane sau in tendere pe deasupra unei prealabile preinarcaturi
ce zici tyco? :-P
incearca 8)
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Joi Iul 24, 2008 3:01 pm

Incarcare vagon cu lemne

Iata ca scoala s-a terminat, BAC-ul a trecut, la fel si admiterea la facultate, oficial sunt student, deci cred ca este timpul sa ma mai ocup putin si de modelism si trenuri. Astfel atelierele T.R.R si-au reinceput lucrul.
Avand in parcul feroviar cateva gondole pe osii, m-am gandit sa le incarc. Astfel am inceput cu o incarcatura de lemne. Inspiratia mi-a venit de la [Link Removed for Guests]

Astfel lucrul a inceput. In cele ce urmeaza va voi prezenta pas cu pas lucrarea. Pentru realizarea incarcaturii este nevoie de: o bucata de carton, lipici, un bisturiu de modelism, o foarfeca, crengute si bineinteles, vagonul care urmeaza a fi incarcat. Crengutele pot fi din orice arbust sau pomisor, avand un diametru de 2-3 mm.
[Link Removed for Guests]

Facand o paranteza, cand adunam crengutele a trecut pe langa mine un domn, care s-a apucat sa adune flori din acelasi pomisor din care taiam eu crengute si care dupa un timp ma intreaba "Aduni pentru ceai baiatu'?" Cand a auzit raspunsul meu "Nu! Adun pentru modelism!" a ramas cu gura cascata :-D

Revenind la incarcatura noastra, Crengutele se taie cu bisturiul astfel incat lungimea lor sa nu fie mai mare decat latimea gondolei
[Link Removed for Guests]
Crengutele mai groase le-am taiat in jumatate, folosind o foarfeca
[Link Removed for Guests]
Crengute taiate in jumatate (stiu ca nu sunt perfect taiate, foarfeca nu era foarte ascutita :( :fluierat: )
[Link Removed for Guests]
Si crengutele intregi
[Link Removed for Guests]
Dupa ce am adunat un numar destul de mare de "bucati de lemn" trecem la pasul urmator.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Punem lipici pe bucata de carton. Lipiciul folosit de mine (si care m-a ajutat la multe lucrari) este Pelikan Pelifix. Este transparent, are timpul de uscare foarte mare iar lipitura nu este una fixa, putand aranja astfel lemnele in ce pozitie dorim, fara prea multa bataie de cap. De asemenea fiind vascos, nu curge, surplusul ocupand spatiile libere dintre 2 lemne, astfel lipindu-le si mai bine.
[Link Removed for Guests]
Iata cum arata dupa ce am pus primul strat de lemne. Am pus aleator jumatatle cu lemnele intregi
[Link Removed for Guests]
Al 2lea strat l-am pus mai "dezordonat" decat primul
[Link Removed for Guests]
Iata cum arata in final incarcatura
[Link Removed for Guests]
Insa apare o problema. Cartonul nu este destul de inalt, astfel incat incarcatura intra prea mult in vagon. Pentru a rezolva aceasta problema am mai lipit o bucata de carton
[Link Removed for Guests]
Dupa care am pus incarcatura in vagon
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Dupa aceasta am mai completat incarcatura cu cateva lemne, acestea aranjandu-le cat mai haotic, pentru a da impresia de realism
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Si iata vagonul final:
[Link Removed for Guests]
Langa un vagon gondola, incarcat cu carbune (din fabrica)
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Sper ca v-am fost de folos. Astept intrebari, sugestii si comentarii.
Toate cele bune!
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de material rulant, constructie de la zero”