Vagon de curatat sina la N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Buuuun , totul incepe frumos, pui linii, faci lipituri, reglezi macaze, tragi linie si spui ca acum lucrul e gata, te uiti la ceas si nu mai ai timp sa faci nici macar o tura, mai ales ca esti digital acuma, ai multe fire de tras, scos locomotive din cutii, cutii din sertare.... trece timpul, trec zile, uneori saptamani.... si ti se face dor de trenuletele tale... te pui pe treaba, instalezi sistemul digital, cauti locomotivele cele mai frumoase... le pui pe sine si nimic, liniste, lumini stinse..... :( verifici sitemul, verifici legaturile, comenzile, adresele, verifici locomotiva, ii dai un branci si merge 10 centimetri si aia sacadati si intrerupti... :( e clar, mai sapi, crezi ca o fi decodoarele prost setate, locomotivele prea usoare.. dar cand colo ce crezi, tocmai sinele care au stat saptamani intregi in casa, sub aerul curat pe care il respiram zilnic si sub praful care se depune in mod normal peste orice... ei bine, cu nervii la pamant m-am apucat sa fac ceva, dar ceva sa fie rapid si eficient, dupa o jumatate de ora de lucru (asta nu include si testele initiale :D ) am ajuns sa fac o dracie numita vagon de curatat calea.

gata cu ppalavrele...
am cautat un vagon de sacrificiu:
EAOS roco, ce bine imi pare ca nu s-a dus la gunoi, pentru ca nu mai aveam nici o speranta pentru el, a cazut de pe masa deh.
Buun, l-am umplut cu bile de plumb, ca asta am avut, dupa care am pus niste nisip pentru acvariu fin finutz, am batut putin cu vagonul de masa ca sa intre nisipul peste tot si ca sa se aseze bilele cat mai bine, am completat cu alte bilutze mai mici supa care am turnat aracet diluat cu apa si putin colorat ca asa s-a nimerit:


Am incercat sa reconstruiesc partea de jos a vagonului dar din considerente tehnice am renuntat rapid, vagonul se balansa si chiar cadea de pe linii, arcurile de la placuta suport erau prea puternice si impingeau vagonul, desi rezolvabil, nu mai era loc pentru materialul de curatat.


Am renuntat repede la idee, si am refacut vagonul cum era initial. Pe placuta suport creeata am montat o bucata de pasla rotunda cu ajutorul unui surubel...... pasla este de la un disc de lustruit din seturile de frezat...



Placuta suport am montato sub vagon cu ajutorul a doua picaturi de plastic cald, aceasta am pus-o pe masa, am pus picaturile de plastic cald, si pe urma am pus vagonul. Astfel pasla este presata de catre vagon pe sine pentru a le curata, datorita distantei corespunzatoare buzei bandajelor si datorita greutatii vagonului. De aici si necesitatea de plumb.

Orice locomotiva ruleaza excelent fara nici un fel de ezitare, chiar de la prima trecere a vagonului. Initial linia a fost atat de murdara, incat nici o locomotiva nu a fost capabila sa invinga frecarea cu liniile, astfel am impins eu vagonul de cateva ori. Dupa aceasta, am plimbat locomotivele periodic cu acest vagon tocmai pentru a evita murdarirea lor atat de puternica.

:cafea:
 
:D :D :D

tare de tot introducerea...care din pacate este dureros de adevarata pentru multi...mama lui de praf,de unde draq o veni atata? :-x

atentie la plumb!in contact direct cu plasticul,va pricinui multe stricaciuni acestuia...
 
Rularea periodica a unei garnituri cu vagon de curatat este intradevar foarte necesara, pe langa praf pe sine apar si tot felul de depuneri, mai ales cand avem locomotive cu bandaje de cauciuc. Pentru ca locomotiva sa aibe mai putine probleme de contact la prima tura de curatare, ti-as sugera sa o pui sa impinga vagonul, nu sa-l traga. Poate iei in calcul si un sistem de curatare cu lichid a sinei -cum ar fi alcoolul izopropilic - mi se pare mai eficient decat curatarea uscata. practic pui in vagon in locul incarcaturii un mic recipient care, printr-un orificiu in partea inferioara, picura incet lichidul pe pasla :idea:
 
Cosmin, plumbul este vopsit. Asa l-am cumparat. Dar cum de afecteaza plasticul?

Cristi m-am gandit si eu la alcool izopropilic intr-un recipient cu picurator, insa separat pe alt vagon, si ar mai trebui inca un vagon cu niste periute mici sa mature inainte mizeria mai mare....

Radu, nu am probleme cu surubelul acela, este peste nivelul ciupercii sinei.
 
Am vazut undeva pe net o adevarata garnitura de curatare, in care vagonul cu pasla avea rolul sau. Vagonul picurator poate fi chiar un vagon cisterna, la scara N am reusit sa gasesc doar un model Minitrix cu rezervor compact astfel incat sa poata fi umplut cu lichid.
 
Da, din pacate cisternele nu sunt facute ca in realitate, inchise ermetic. dar nu e o problema mare asta, recipient se poate face si se monteaza intr-o gondola de acest gen, EAOS....
Problema e cu picuratorul. Varianta cu gaurele nu prea e buna pentru ca se scurge tot lichidul destul de repede. Ma gandeam in schimb la felinare. Daca nu ma indoiesc acestea au tot timpul filamentul ud. Ma gandeam sa aduc acest "fitil" pana in dreptul paslei, "gura de scurgere" fiind in sus, dar nu stiu daca s-ar pastra cel putin umeda pasla.

Erau niste vagoane profesionale pe N, facute de tomix parca. cu aspirator, roti pentru lustruire si alte nebunii.
 
Am incercat varianta cu vagonul picurator si pot sa-ti spun ca e ok. Lichidul se scurge suficient de lent daca orificiul se practica cu varful acului, ceva de genul 0.1mm diametru. Umplerea cisternei o fac cu o seringa printr-un alt orificiu dat in capacul rezervorului.
Ca pasla am folosit accesoriul de curatare Noch 60158
In poza este al doilea vagon de la loco


L.E. Cred ca o adevarata provocare ar fi realizarea unui vagon aspirator pe N. Stiu ca exista niste ventilatoare foarte mici pentru gaurile de aerisire laterale de la laptopuri... ;)
 
CMX Clean Machine:

http://tonystrains.com/download/CMX-man-generic.pdf

http://tonystrains.com/gallery/cmx/cmx-01.htm