Bmd CFR, vagon de cl a II-a

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Cum documentatie estem, mai putin inmatricularea, au aparut oarece desene, materiale si un simulacru de SDV :D




Si uite asa, cu mai putini nervi decat ma asteptam dar cu multa rabdare, a aparut primul sasiu integral construit acasa.
Bucuria este cu atat mai mare cu cat este a unui vagon ce a "umblat" pe la CFR.




Numai ce a apucat sa prinda contur si a fost folosit pentru comparatii cu vagonul de la PIKO.
Diferentele de lungime sunt evidente.
Pana la urma scara este scara asa ca ne vom concentra pe 1:87




Initial ma gandisem sa folosesc ca baza de plecare modelul oferit de PIKO dar datorita diferentelor mari dimensionale insemna sa sectionez sasiul in patru parti iar cutia nu mai vorbesc asa ca am hotarat sa incerc de la zero

:cafea:
 
:idea:

Un pas inapoi care, in fapt, este un pas inainte.

Dorind sa refac SDV-ul, de data asta asa cum scrie la carte, am revazut fotografiile si cotele vagonului si am ajuns la concluzia ca sasiul nu este corect. La model nu la real :D

Creion, hartie, liniar si a aparut versiunea, cred eu, corecta a sasiului.

Diferentele sunt usor de distins.
Sus este noul desen al sasiului si jos cel vechi



:cafea:
 
nenea....profile rectangulare de alama cositorite intre ele...ce zici?si nu te mai
preocupai cu greutatea...eu deja ma gandesc ceva mai departe...profile din inox
sudate cu TIG :)
 
cosmin78 a spus:
LDH a spus:
...Pana la urma scara este scara asa ca ne vom concentra pe 1:87...

Cosmin, profilele sunt 1 x 3 mm

Eu nu contest ca se pot face din alama sau inox dar nu prea te vad cu aparatul de sudura printre traverse unde golul variaza intre 4,5 si 10 mm.

Am ncercat sa fac profile U 240, evident la scara 1:87, din alama.
Trebuie alama de 0,15 mm grosime maxim
Nu se pot indoi, cu ce ai acasa, perfect la 90 gr fara ca indoitura sa nu fie o curba

:cafea:
 
@LDH

nu ai idee ce se poate face cu un TIG... Tungsten Inert Gas. electrodul de tungsten este destul de subtire, 0.5 mm de ajuns sa se strecoare intre doua profile de
1 mm cu spatiu de 4,5 mm.de fapt in procedura standard se strecoare in "goluri"
de minim 1mm.cu TIG-ul poti suda tabla de 0,3 mm....mai subtire nu am incercat :p
 
alamirea merge ptr profilele de alama si otel...pentru inox este recomandat alt tip
de fuziune.ma refeream la inox pentru ca mai degraba fac rost de profile de inox
decat de alama :roll:
 
pai ,din cate am inteles nu te impacai cu gandul la aceste culise KKK .Cel putin asa am inteles in alte posturi.Si cautai o cupla care sa fie intre tampoane......Sau gresesc acum ? :roll:
 
SantaFeFan a spus:
pai ,din cate am inteles nu te impacai cu gandul la aceste culise KKK .Cel putin asa am inteles in alte posturi.Si cautai o cupla care sa fie intre tampoane......Sau gresesc acum ? :roll:

Da, nu ma impac cu aceste cuple.
Garnitura, deoarece sper sa ajunga o garnitura de doua vagoane de calasa si unul de posta, o sa primeasca cuple fixe intre tampoane si, de ce nu, chiar legatura cu locomotiva sa fie la fel.

Pana atunci mai este dar nu strica sa ne gandim si la asta.

O poza la repezeala cu asistenta mea care nu ma scapa din ochi :D

Calitatea fotografiei lasa de dorit dar conteaza ideea :D

 
Simpatica asistenta ... :D
Ma gandeam la asa cuple:

Eu cred ca este bine sa te gandesti din timp la cuple ...mai ales ca lucri acum la sasiu .
 
Excelente

Nu le-am vazut pe viu dar sunt foarte frumoase

Intr-o MIBA de anul asta am vazut exemplificat modul de cuplare/decuplate, o tija cu magnet si led pentru a lumina locasul dintre vagoane.

Mai real decat acestea, dar nu stiu cat de functionale, am vazut kitul modelistului din linkul de mai jos. Probail sunt Weinert

http://www.bf-vln.de/projekte/federpuffer/index.php