Iluminare vagoane LILIPUT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Doru

Well-Known Member
Trenulist
14 Februarie 2008
500
0
Cluj Napoca
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Cluj Napoca
Am intrat in posesia unor vagoane Liliput din epoca II si III. Sunt deosebit de frumoase, au o multime de detalii. Fiecare din vagoane este insotit de 2 pungulite cu accesorii. Ce mai! Sunt strasnice! :lol:
Am vazut ca si altcineva se gandea la elecrificarea lor. Desigur ca si mie imi sta capul la asta. In mod cert vor arata de vis.Am vazut sa se deschid foarte usor, fara riscul de a le zgaria sau deteriora. Problema care persista sunt periile colectoare si rotile care sunt izolate la ambele capete. Nu ca af fi insurmontabila chestiunea, dar daca schimbam rotile, nu toate au aceasi dimensiune si se invart cam anevoios. Unde mai pui ca devine o cheltuiala in plus.A reusit cineva sa le ilumineze cu minim de cheltuiala? Exceptand rigletele cu led-uri?Poate cineva sa posteze niste poze cu ansamblarea lor pe boghiuri?
Multumesc
 
in cazul asta incearca sa colectezi curentul de pe fiecare roata
alta solutie ar fi inlocuirea rotilor cu altele provenite de la vagoanele de marfa care
sunt izolate doar pe o parte si care sa aibe acelasi diametru
 
Revin cu poze detaliate
1) Sagetile arata locul si directia de unde se va deschide vagonul. F usor si fara riscuri



2) Vagonul dezansamblat



3) Boghiul ( inainte de a fi montati sabotii de frana)



Aici va fi problema instalarii colectoarelor. Ma intreb daca nu cumva exista la Liliput periie dedicate pt asa ceva :?

Si inca ceva care imi place deosebit de mult la aceste vagoane Liliput. Tampoanele sunt cu arc si in plus, puntea de trecere intre vagoane, este functionala. Se poate ridica sau lasa jos. Superb!!!! :D
 
nu te alarma ca se poate rezolva f usor.sub boghiu sau deasupra,unde ai loc mai
mult,lipesti cate un colector ptr. fiecare parte a boghiului,adica un colector sa iti ia
curent de pe rotile alaturate.ideal ar fi colectorii de la locomotive care culeg
curentul pe interiorul rotilor sau lamelele din interiorul alarmelor care vin lipite pe
produsele din supermarket.pe aceste colectoare lipesti cate un fir,repeti operatia
la celalalt capat si gata...
 
Aceeasi problema am avut-o si eu. Ia legatura cu Rally pentru lamele si holtzsurubele micute si se rezolva problema. Eu m-am dus la el si am iesit ieftin.
 
Salut, Doru! Putem rezolva cu lamele elastice din relee. Iti aduc miercuri la club. Cauta ceva fir subtire flexibil si totul e OK! Bineinteles ca trebuie sa ai si ledurile.
 
Acest frumos vagon Heidenau-Altenberg de la Liliput (primit in dar anul trecut de la 060EA), a capatat mult asteptatele lumini. O particularitate a acestui vagon foarte frumos realizat si foarte detaliat, este aceea ca boghiele au un sistem foarte complex si diferit de fixare pe sasiu. Rotile erau izolate pe ambele parti. Asa ca am schimbat osiile cu unele Piko izolate doar pe o parte. A trebuit sa improvizez si sa creez alt sitem de alimentare cu curent, tot cu lamele flexibile de la Raly, dar pozitionat undeva lateral astfel incat sa nu incurce ghidajele axiale a boghielor. In final a rezultat ceva frumos.
 
slt
am si eu aceste vagoane si as dori sa le luminez la un moment dat.
va rog, daca imi puteti trimite si mie exact cum se realizeaza.....

ms
 
15 ianuarie 2009

Am instalat iluminatul in al doilea Vagon Heidenau-Altenberg de la Liliput din colectia mea. De aceasta data am folosit alt sistem de captare a energiei electrice, alte tipuri de lamele mult mai practice, precum si noile LED-uri alb cald de la ZEXSTAR