Vagon Tillig cuseta CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Au existat mereu doua, iar la mijloc intre ele ramanea intotdeauna un spatiu prin care se strecura lumina de afara, lucru foarte deranjant noaptea, motiv pentru care printre trucurile pe care le invatasem in calitate de "calator CFR de lung parcurs" era si sa am la mine cateva... ace cu siguranta cu ajutorul carora le uneam complet, ca sa ne deranjeze mai putin luminile statiilor!

In lipsa, era buna si guma de mestecat ;-)
 
La cusetele din garniturile Cfr pentru rutele internationale este una singura care se trage de sus in jos.... :p
 
LDH a scris:

Nu te teme, ca inainte de 1989 nici nu se gasea guma de mestecat, asa ca foloseam NUMAI ace de siguranta!

Alt truc era sa reusesti sa "stingi" lampa de veghe la compartimentele de clasa II-a. Era un comutator cu doua pozitii, in pozitia de sus se aprindea tubul fluorescent, iar in pozitia de jos se aprindea lampa de veghe, care era tot un bec destul de puternic si deranjant (initial fusese un bec colorat, dar in ultimii ani ai "socialismului in zbor" nu mai gaseau asemenea becuri).
Trucul era sa reusesti sa convingi comutatorul sa ramana in pozitia de echilibru din mijloc, astfel incat ambele lampi sa fie stinse!

Da, la garniturile CFR noi exista asemenea roleta care se trage de sus in jos, dar asa ceva a aparut doar la vagoanele noi!
 
uitandu-ma mai bine la numerotarea vgoanelor CFR de la Tillig,am constatat ca
este ceva in neregula cu aceste vagoane, tip Bc...daca ar fi sa ne luam dupa
numerotarea UIC.deci...51-53 59-50 xxx.x...unde cifra a5a si a6a (59 in cazul de fata)reprezinta "cuseta de clasa a2a cu 9 compartimente,iar vagonul Tillig in cauza are
10 compartimente
am cercetat mai atent cateva fotografii cu prototipurile si am constatat acelasi lucru
cine poate sa ma lamureasca?
 
buna Cosmin,

vagoanele au fost inmatriculate de la inceput ca 59-50, asa cum au fost si 19-50 si 39-50 si 20-50, ba chiar si 70-50 ca WLAB, toate produse de VEB Waggonbau Goerlitz in 1982-84...

vagonul are 10 ferestre, avand cutia identica cu B-ul 20-50 (asa cum AB-ul 39-50 are cutia identica cu A-ul 19-50) insa un compartiment este teoretic sala de baie cu dus... ceea-ce Sachsen/Tillig nu s-au obosit sa faca, Bc-ul avand exact acelasi interior ca un B ordinar! :(

aici modelistii nostrii au ce imbunatati! :D
 
multumesc!

in cazul asta au folosit matrita de la 20-50...deh...e mai ieftin
asta inseamna ca trebuie sa elimin o ferestra sau sa o acopar pe interior?
 
nu, cum spuneam, cutia este absolut identica!

de fapt, din exterior, un 20-50 si un 59-50 nu au alte diferente decat agregatele de pe sasiu care oricum nu se vad si nu corespund cu modelul Tillig (un Y/B 70 ), asa cum si AB-ul si A-ul au cutia identica!

din informatiile de care dispun, unele 59-50 nu au avut niciodata dus, compartimentul 10 fiind rezervat Schaffnerului...

tot asa si cu Bcm-ul Heris, fost Bocm243 la DB, un UIC-X cu 11 ferestre si 10 compartimente cuseta...