IMPORTANT: Am nevoie de voluntari pentru a testa noua platforma forum.lokomotiv.ro, detalii in PM la crystyv.

iluminare vagoane

Lucrari asupra materialului rulant, metode, tips& tricks, etc.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3307
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Vin Oct 26, 2007 8:32 pm

Intr-un sistem analogic ar putea fi posibil :-D . Dar intr-un sistem digital ce ne facem? :grin:
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Oct 26, 2007 8:34 pm

mpursu scrie:Dar intr-un sistem digital ce ne facem? :grin:
Nimic mai simplu. Renunti la digital :-D
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Dum Oct 28, 2007 5:14 pm

la primul meu vagon modificat pe HO am folosit un sistem asemanator ca idee, adica 4 leduri - cite doua in serie legate in antiparalel cu alta serie de doua, deci se aprindeau doar 2 pe un sens de mers, toate montate deasupra unui plexic care le fixa de tavanul vagonului. lumina era super si cu toate ca am mai bagat lumini si in alte vagoane (dar toate celelalte fara plexic) nu am mai obtinut un efect asemanator (o lumina atit de buna). SI la un moment dat am folosit mai multe leduri.... :grin:. dar nu am mai avut un astfel de rezultat.
ciudat dar vazind acest topic acum am realizat unde era buba. abea acum am inteles de ce cu doar 2 leduri aveam o lumina asa de buna..... datorita plexicului !!!!! 8O BUNA TREABA! :lol:
DE RETINUT!
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
alexvusdea
Mesaje: 329
Membru din: Joi Aug 04, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de alexvusdea » Lun Dec 31, 2007 12:52 am

Atentie mare!!!
Nu e orice fel de plexi! Trebuie sa fie "cu iluminare in cant). Din pacate la noi nu prea e si daca e se gaseste la placi 2x3 m... :-( .
Cu plexi normal am facut o gramada dar nu disperseaza lumina la fel.
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Lun Dec 31, 2007 9:16 am

Metoda plexiglas! Gasiti pe la artistii care fac reclame de vitrine sau masti luminoase pentru magazine! La un pol-doua vadau baietii resturi cu sacosa!

http://trenulete.info/atelier/cls2.htm
Detalii si imagini:
Imagine
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Dec 31, 2007 1:27 pm

alexvusdea scrie:Atentie mare!!!
Nu e orice fel de plexi! Trebuie sa fie "cu iluminare in cant). Din pacate la noi nu prea e si daca e se gaseste la placi 2x3 m... :-( .
Cu plexi normal am facut o gramada dar nu disperseaza lumina la fel.
Si daca nu este cu "iluminare" in cant iar cantul arata mat dupa taiere io zic

Luati de buna metoda lui Prognosis pentru lustruirea plasticului si aveti satisfactie 100%, iluminare pe cant - evident nu filozoful :grin:
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
alexvusdea
Mesaje: 329
Membru din: Joi Aug 04, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de alexvusdea » Lun Dec 31, 2007 5:10 pm

Eu am probat si nu iese la fel...
O sa vad de unde reusesc sa ma invart de o bucata de plexi cu iluminare in cant si o sa vedeti diferenta.
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Vagoanele clasice - iluminarea cu prisme si vopsire interior

Mesaj de Prognosis » Joi Ian 03, 2008 7:07 pm

Vagoanele clasice restaurant - iluminarea cu prisme

Urmarind subiectele de pe forum despre iluminarea cu prisme, am decis ca este timpul sa modific iluminarea la vagoanele restaurant.
Am renuntat la rigletele din placa de circuit si am construit prisme din plexiglas transparent.
Nu stiu daca este din cel cu iluminare pe cant cum zile alex, dar eu al am chiar de la CFR. Placa a fost in dotarea unei locomotive 060DA
fiind folosit la suportu port-orar! Acesta chiar propaga bine lumina!
Nu voi mai descrie prea amanuntit etapele cosntruirii priemelor, acest procedeu l-am mai descris si la alte posturi.
In esenta, am construit prisme de marimea luminatorului dind acoperisul vagonului. Am slefuit si finisat prisma la fel ca la celelalte.
Apoi am efectuat gauri nestrapunse, pozitionand ledurile p oarte din lateral si o parte din jos spre sus.
Pentru reflecatare, am tapat tavanul cu folie de aluminiu folosita la gatit! Puntea redresoare si resistentele
(una de 130 ohmi pentru cele 5 leduri de iluminare si una de 1200 de ohmi pentru lampa finala),
le-am plasat in cabina bucatariei, iar geamul acesteia care dadea inspre culoarul de trecere,
l-am acoperit cu o folie subtire alba de acetofan, din cel folosit la impachetarea buchetelor de flori!
Am facut acest lucru pentru a nu se vedea componentele electronice in bucararie!
Am renuntat si la arculetele care faceau legatura cu placa de circuit si am alimentat cu fire flexibile pe care geamul mat al bucatariei le acopera.
Rezultatul final se poate vedea atat in poze pe site :
Imagine
cat si in filmuletul acesta:
http://www.youtube.com/watch?v=IJ4xdC1e81Q
Ultima oară modificat Dum Ian 06, 2008 5:55 pm de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
Detalii si imagini:
Imagine
Avatar utilizator
train
Mesaje: 96
Membru din: Mie Sep 05, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de train » Vin Ian 04, 2008 9:24 am

:x :x :x bravo
Cu respect Train
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Continuare

Mesaj de Prognosis » Dum Ian 06, 2008 6:06 pm

Vagon clasa 2 epoca a III-a
-iluminarea cu prisma si vopsire interior-
Dupa procedeul descris la Iluminare cu prisma la vagoane restaurant clasice , am modificat iluminatul si la vagonul de cls. a 2-a din acelasi set. Deoasebirea consta in faptul ca puntea redresoare si diodele le-am montat in cabina de toaleta de la capatul vagonului. (foto 1-5)
Pentru a duce tensiune acolo, am spiralat un fir nomofilar de cablu de telofonie sau din cel de retea PC. Spirele sunt pentru a se face conectarea cu nitul de fixarea al boghiului prin care vine curent de la osii. Spirele au rolul de a fixa bine, ca un resort, firul de contact pe nitul in cauza! Nu am vrut sa lipesc fir pe el. De fapt, intreaga cosntructie este demontabila integral, fara a fi nevoie de pistolul de lipit sau de altceva. In cazul in care se umbla la interiorul vagonului pentru alte operatii de rutina sau de intretinere, totul iese in afara foarte usor si compact! Deci am spiralat pe un surub de 1,2mm diametru cca. 5 spire, apoi pe partea de dedesubt a placii cu cabinele, am facut cu pila triunghiulara un canal pe sub toate banchetele. Acesta pentru aductia firului fara sa urc nivelul intregii placi. Prin acest canal la final am montat cablul de alimentare, pe care l-am fixat cu pistolul cu plastic la cald pe sub placa cu cabinele astfel incat la demontare intreaga instalatie de iluminat iese afara impreuna cu placa compartimentelor. Pe laterala prismei am lipit un autoadeziv, din cel folosit in medicina, alb-mat dar care are o granulatie care in final da la imagine ca si cum iluminatorul din plafonul vagonului ar avea geamuri mate cu model pe ele. (foto 15)
Pe spatele prismei este lipit argint de ciocolata. Ledurile sunt introduse de jos in sus iar alimentarea lor se face pe jos. Prisma intra la fix in spatiul desemnat iluminatorului, iar cele doua fire de alimentare au si rolul de a fixa prisma pe capac, asta deoarece, pe buloanele de prindere ale capacului, am facut cate un sant fin cat firul, pe ambele parti, astfel incat dupa ce intra in locul lui, firul mentine agatata prisma de buloanele de prindere (foto 10).
Apoi am facut un amestec de vopsea alb cu maro pt. a obtine un crem deschis cu care am piturat canapelele si spetezele acestor. Am mai inchis apoi vopseaua cu maro si am obtinut un cafea-cu-lapte, culoare preferata in acea epoca, cu care am vopsit peretii despartitori si usile compartimentelor. La final, podeaua am vopsit-o cu bronz-aluminiu!
Am incercat sa pun omuleti in vagon, dar se pare ca scara H0 nu se potriveste si la omuleti! (foto 8 ) as incerca omuleti de TT daca as avea :(
Rezultatul final se poate vedea atat in pozele de mai jos:
Imagine
cat si in filmuletul de la pagina de filme! http://img.youtube.com/vi/4wpD7g2mwS4/default.jpg[/img]

Succes!
Detalii si imagini:
Imagine
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Lun Ian 07, 2008 12:33 am

folosind prismele, iluminarea e uniforma si se vede bine. place ochiului.
omuleti am incercat sa pun si eu si m-am lovit de aceeasi problema.
dar cred ca se pot pune pasageri care stau pe scaun. diferenta intre scara 1:87 si 1:100 nu mai e in acest caz asa de evidenta. daca aveai vagoane de calatori 1:87 nu mai aparea problema aceea. dar din cite stiu eu nu sunt multe firme care fac vagoane de calatori 1:87. asta din ratiuni de spatiu pe macheta si de inscriere in curbele strinse pe care le au majoritatea pasionatilor pe machete.
Succes in continuare!
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Ian 07, 2008 10:24 am

Prognosis scrie:Am incercat sa pun omuleti in vagon, dar se pare ca scara H0 nu se potriveste si la omuleti! (foto 8 ) as incerca omuleti de TT daca as avea
DORIN scrie: dar cred ca se pot pune pasageri care stau pe scaun. diferenta intre scara 1:87 si 1:100 nu mai e in acest caz asa de evidenta. daca aveai vagoane de calatori 1:87 nu mai aparea problema aceea. dar din cite stiu eu nu sunt multe firme care fac vagoane de calatori 1:87. asta din ratiuni de spatiu pe macheta si de inscriere in curbele strinse pe care le au majoritatea pasionatilor pe machete.
Dimensiunea care este 1:100 la modele ce ar trebui sa fie 1:87 este doar lungimea. Celelalte elemente de gabarit: latime, inaltime, dimensiuni boghiuri sunt la 1:87.

La vagoanele hobby, in general, dar nu numai:
Omuletii nu incap in picioare, se mai poate taia din picioare, datorita lestului din vagoane si a faptului ca podeaua este mai sus decat la vagoanele reale din ratiuni de functionalitate. Se poate observa foarte usor acest lucru masurand usa de acces si incercand sa obtineti aceiasi inaltime la interior.

Solutia de a monta omuleti in picioare ramane aceiasi: scurtati-i de picioare ca tot nu se vad :grin:
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Lun Ian 07, 2008 10:28 am

Ma gandesc daca la interior nu ar merge soldati de scara TT? Omuleti vreau sa zic!
Detalii si imagini:
Imagine
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Lun Ian 07, 2008 11:06 am

Asculta recomandarea lui LDH!
Firmele produc oameni fara picioare pentru a fi pusi in pozitia asezat sau chiar numai bust pentru alte utilizari (vezi ROCO minitanks). La TT sunt 1:120, prea mici!

PDI
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Lun Ian 07, 2008 11:09 am

Fireshte ca ascult recomandarea lui LDH! Era doar un gand razletz! Mai mult retoric! :grin:
Detalii si imagini:
Imagine
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de material rulant, constructie de la zero”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat