Iluminare vagoane calatori PIKO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dac㒠ai fă’cut toate conexiunile corect, atunci montajul trebuie s㒠funcţioneze corect de la prima încercare, indiferent de modul de aşezare a vagonului pe şine şi indiferent de polaritatea tensiunii de la şine. Ar mai exista posibilitatea ca însuşi alimentatorul s㒠nu suporte trei vagoane luminate şi s㒠intre în suprasarcină’, dar... cum de aceast㒠situaţie se întâmpl㒠doar la o anumit㒠aşezare pe şine a vagonului buclucaş?
Chiar aşa, ridic㒠de pe şine tot trenul şi las㒠numai vagonul cu pricina. Apoi manevreaz㒠butonul alimentatorului o dat㒠spre stânga şi aştepţi s㒠vezi ce se întâmplă’, apoi spre dreapta şi din nou aştepţi s㒠vezi ce se întâmplă’. Apoi inverseaz㒠vagonul pe şine, repet㒠faza de mai sus (buton stânga, apoi buton dreapta) şi povesteşte-ne ce ai vă’zut.
 
Pe sine a ramas doar vagonul respectiv. Am rotit variatorul si in stanga si in dreapta si nimic. Am intors vagonul si am facut acelasi lucru cu variatorul. Nici o modificare. In toate aceste 4 situatii, pe langa ca am lasat vagonul nemiscat, l-am si impins cat sa faca un circuit complet (daca era si loco, nici 1/4 din circuit nu parcurgea) si nimic.
Cat timp e doar vagonul merge fara probleme. Daca se adauga si loco, apar probleme.
 
S-au aprins. Prin nimic vreau sa spun ca nu mai erau probleme.
Am uitat sa mentionez dar nu cred este vorba de supra-solicitarea transformatorului.
Probleme apar doar cand este si loco pe sine iar vagonul are o anumita pozitie.
 
Ok. Asadar si prin urmare, nimeni nu are nici o idee care este cauza observ.
Probabil ca o sa il fac bucati si o iau de la capat. Ori asta, ori mai fac un vagon si vad daca are aceeasi problema.
 
Fara sa il desfaci nu ai cum sa iti dai seama.Verifica , asa cum ti-a recomandat si mpursu, legaturile la puntea redresoare, sau, poate ai vreun fir-doua ce se ating unde nu trebuie.
 
Dup㒠câte înţeleg eu, vagonul singur pe şine nu face figuri indiferent de poziţia sa şi de polaritatea tensiunii, ceea ce ar însemna c㒠instalaţia din interiorul să’u este OK. Ceea ce nu reuşesc eu să’-mi explic este faptul c㒠prezenţa locomotivei ală’turi de vagon produce probleme!
Repet㒠experimentul de mai sus cu locomotiva singură’, s㒠ne convingem c㒠ea îns㒺i n-are nimic. Apoi pune pe şine şi vagonul, fă’r㒠să’-l cuplezi la locomotivă’, şi repet㒠operaţiunile respective.
 
Am facut mai multe teste si am tras mai multe concluzii. Daca vagonul este singur pe sine, lumineaza in orice conditi. Daca locomotiva este singura pe sine, merge in orice conditi. Daca vagonul sta pe sina (indiferent de orientare), garat pe o linie secundara iar pe cea principana este loco, amandoua functioneaza in orice conditi.
Cand loco tragea vagonul se blocau iar pentru a se debloca, trebuiau miscate. Ca si cum ar fi inghetat pe sina iar dupa ce miscai garnitura mergea iar. Problema cu miscarea nu era la loco cum am crezut initial, ci la vagon. Cand miscam garnitura, miscam vagonul.
In timp ce pe linia principana mergea loco, eu miscam vagonul inainte si inapoi. Toate bune si frumoase, totul merge pana acum, dar daca vagonul ajunge in anumite puncte pe sina, aparea bocajul. Asta am inregistrat si puteti vedea in video-ul urmator.
http://s1363.photobucket.com/user/AlexBR182/media/DSCF7622_zps205fcd71.mp4.html
 
Ai un scurt undeva, la lamelele colectoare, firele acestora etc. , de cate ori se opreste locomotiva, ti se sting si luminile.
 
Sa inteleg ca in week-end o sa am treaba. Desfacut + izolat tot ce prind + verificat + montat la loc. Atata timp cat stiu ca am reusit sa fac cv functional si mi-am adus aportul, merita munca. :D
 
Eu ca si lamele colectore folosesc niste lite de cupru rasucite pe osii. Ele mai joaca stanga-dreapta, mai ales pe unul din boghiuri. Astfel, cred ca in curbe atinge roata care este izolata de osie si de aici un scurt ce duce la blocare. O sa rectific aceasta chestiune si cand o sa am timp, repet testele.
 
Pare a fi o problema de culegere a curentului :

1. sinele nu sunt perfect curate
2. rotile / osiile nu sunt perfect curate
3. contactele osii-lite nu par prea fiabile
 
Vezi ca sunt lamele colectoare ieftine la magazinele din tara. Incearca la TrainsAddicted sau la hgd.ro. Poti improviza cu lamelele metalice gasite in interiorul alarmelor lipite pe produsele din supermarket, sunt foarte fine, nu franeaza rotile si se pot cositori.
 
Din filmuleţ rezult㒠c㒠scurtcircuitele apar numai atunci când vagonul intr㒠în curbe, deci singurul motiv poate fi atingerea accidental㒠a culegă’toarele tale cu roţile izolate. Astfel, singura rezolvare const㒠în înlocuirea acestora cu lamele colectoare fixate bine pe boghiu.
Partea bun㒠a acestui experiment este c㒠acum ştim sigur c㒠instalaţia electric㒠din interiorul vagonului este corect㒠:aplauze:
 
Am mai redus din litele de pe osii si m-am sigurat ca nu mai ating rotile izolate. Am testat toate scenariile posibile si totul merge asa cum trebuie. 8)
Nu cumpar inca lamele pt ca trebuie sa cumpar 3-4 tipuri sa vad care se potrivesc si pe langa asta, mai am si alte lucruri de cumparat in domeniu. Cand se aduna mai multe si am si fondurile necesare fac comanda.