Declivitate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

tadi

Member
15 Martie 2011
29
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut,

Dupa ce am reusit sa relizez prima diorma H0 mi-am cam dat seama ca .... nu prea imi place cum 'se vede'. Care ar fi urmatorul pas? Reproiecatrea traseului astfel incat, in partea din spate sa am o linie la nivel 0 si alta la nivel 8cm iar in partea din fata sa am 4 cm. Buun, intrebarile mele ar fi urmatoarele:

- este bun/stabil in timp extrudatul pentru a ridica la 4cm partea frontala a dioramei?. Intre sina si extrudat ce recomandati pentru traseele plane si cele in rampa/panta? Pluta, carton?

- traseul interior este format din sine PIKO R2 (r=421.9mm) , cel exterior din PIKO R3. Traseul R2 trebuie sa urce 4cm cel exterior sa coboare 4cm. Cum nu mai am sine disponibile prin casa nu pot testa. Credeti ca un semicerc R2 (421.9 x pi=132cm => ~3.07% panta ) este suficient pentru orice tip de loco pentru a urca fara probleme 4cm?

O zi buna,
Adi
 
Salut

Extrudatul ar fi a 2-a optiune pentru "ridicare"; prima fiind cea a PFL-ului, placajului etc.
Daca ai sa cauti pe net "foam risers" vei vedea ceva produse care fac exact ce iti doresti tu, iar materialul nu e altceva decat polistiren.

Eu folosesc extrudat de 2cm pentru a urca 10cm in 2 zone:
- una in linie dreapta
- una in cerc R2 complet

Nu am testat inca (bucata de wiring e in progress), dar teoria zice ca functioneaza. Atentie la aburoasele Roco, vei avea probleme cu R2 indiferent de declivitate.

Bun. sub sina poti pune pluta dar sina trebuie lipita, Nici un holsurub nu prinde bine in extrudat.

Asta e ce stiu/incerc eu. Acum las loc expertilor.
 
Daniel a spus:
Eu folosesc extrudat de 2cm pentru a urca 10cm in 2 zone:
- una in linie dreapta
- una in cerc R2 complet


Salut , sa inteleg ca ridici 10 cm pe un R2 complet ~260cm ar veni cam 3.84% ?

Prefer extrudatul pentru ca este usor de lucrat, nu am spatiu pentru bricolat. Pentru mine decuparea placajului/mdf/osb e cosmar, trebuie ori sa merg pe la un centru de mobila cu modelul ori sa rezerv subsolul blocului. Prefer un material rezistent si usor de lucrat.
Referitor la pluta pare o alegere buna insa n-as vrea sa lipesc sinele, cred ca tot la placaj ajung....

Am o aburoasa roco (BR64) care are ceva probleme (prima roata sare) cand iese din linie dreapta si intra pe R2. Am pus insa problema pe seama macazului.
 
Da, ai inteles perfect. R2 permite saltul la nivelul urmator fara probleme. Daca stai sa te gandesti la cate helixuri se contruiesc in lume, pare a fi o solutie sigura. As pune cateva poze, dar mi-am propus sa nu mai pozez diorama pana cand nu am traseul pus si relieful format. Totusi, sa vad ce pot face cand ajung acasa.

In alegerea polistirenului m-am confruntat cu aceeasi problema cu tine. Mi-a fost prea dificil sa prelucrez lemn (lipsa unelte, etc).

De ROCO ziceam ca au probleme la R2 din cauza tractiunii. Din cate am mai citit eu pe net unele aburoase ROCO au tractiune tender cu ax cardanic din tender in locomotiva. din cauza acestul ax nu se inscriu pe R2. Daca te duci la roco pe site si te uiti la modele vezi ca mentioneaza R3 ca raza minima. Solutia oferita de modelisti a fost inlaturarea axului cardanic. Aparent e de prisos, deoarece tenderul oricum trage pe toate axele.

Macaze... da... mie mi-a venit sa rad (inainte sa-mi dea lacrimile) cand m-am lovit de defectele de design a macazelor PIKO. Dar asta e deja alta conversatie.

LE: Era sa uit. Gandeste-te asa. Sinele tale se vor lipi de baza orcei solutie alegi. Daca insurubezi linia in placaj , la un moment dat tot vei pune balast si aracet pe linie. Se va lipi oricum de baza. Exceptie cazul in care folosesi sinca cu trackbed.
 
Daniel a spus:
LE: Era sa uit. Gandeste-te asa. Sinele tale se vor lipi de baza orcei solutie alegi. Daca insurubezi linia in placaj , la un moment dat tot vei pune balast si aracet pe linie. Se va lipi oricum de baza. Exceptie cazul in care folosesi sinca cu trackbed.

Folosesc terasament Noch (burete gata balastat). La macaz am balastat manual, Acuma sunt nevoit sa prind in holz altfel plang dupa banii dati pe terasament. Asta e o sa trasez pe hartie si ma rog de baietii de la mobila sa taie placaj.
 
Uite: http://www.youtube.com/watch?v=65-PeOZeWy4

Nu e un clip destinat publicului pentru ca nu are nimic relevant in el DAR se poate observa (in anumite portiuni) urcare/coborate de 5cm folosind R2.

Clipul e facut pe tentativa No. 1 a dioramei. Dupa ore de chin am reusit sa fac trenul sa mearga la viteze mari fara sa deraieze in curbe.

LE: Viteza e de aprox 100kmph la scara
 
Ca 'track-bed' poti folosi pfl (placa spate dulap). Eu am fixat sina cu terasament Noch cu holzsuruburi. Un avantaj este 'nivelarea' liniei prin reglajul fiecarui surub in parte. Ulterior, la acoperirea cu iarba, terasamentul a fost si el lipit cu aracet.
 
Daniel a spus:
Clipul e facut pe tentativa No. 1 a dioramei. Dupa ore de chin am reusit sa fac trenul sa mearga la viteze mari fara sa deraieze in curbe.


Pot sa intreb cum? ai inclinat linia spre interior?
 
Bun, bun,

Am reusit sa fac niste teste. Declivitate, 4% linie dreapta. Toate loco cu gume de aderenta au urcat fara probleme cu 9 vagoane de marfa fara boghiu + 3 vagoane lungi de calatori. Testat la toate vitezele.

Ce mai prost s-a comportat Roco BR64 care tindea sa ramana fara curent - probabil este prea usoara sau rotile prea murdare.

BR218 de la PIKO nu are roti de aderenta, a urcat ok 4% insa am senzatia ca motorul era mai cald decat de obicei. La 5% BRul a murit la jumatatea pantei dar a reinceput sa traga cand am marit viteza.

Nu au fost problema la pornirea in rampa. Am testat si retestat la vitezele cele mai mici pe digital. Toate masinile s-au comportat impecabil.

---

Acum referitor la prinderea sinei, am gasit placi de lemn cu grosimi de la 0.5mm la 5mm. Cred ca o sa fixez in placile astea (cam scumpe) dupa care lipesc placa pe extrudat. Singura mea problema: cat de usor sunt de lucrat placile de mesteacan multistrat? Pot fi lucrate cu un cutter serios?
 
Radu161 a spus:
Depinde cat de groase sunt. Daca la 0.5-1mm mai poti sa tai cu cutterul, la grosimi mai mari trebuie o scula mai specializata.

Salut, multumesc pentru raspuns, poti recomanda o scula adecvata , eventual un link?
 
tadi a spus:
...Acum referitor la prinderea sinei, am gasit placi de lemn cu grosimi de la 0.5mm la 5mm. Cred ca o sa fixez in placile astea (cam scumpe) dupa care lipesc placa pe extrudat. Singura mea problema: cat de usor sunt de lucrat placile de mesteacan multistrat? Pot fi lucrate cu un cutter serios?

grosimi de la 0,5 in sus?e lemn de mesteacan sau de balsa?balsa e scumpa...pentru asa ceva recomand placaj cat mai ieftin,oricum va ramane acoperit de relief si alte cele...

poti taia placajul cu traforajul,la mana sau cu fierestraul electric pendular.