Cladirile lui Prognosis

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
Casuta Sybille de la Auhagen Montajul kitului cu codul 12 223

Un kit foarte usor de realizat, facut bine de Auhagen, fara bavuri, cu piesele executate corect, mai putin la streasina, unde acoperisul nu prezinta muchia corecta pentru lipirea corespunzatoare a acestora.

Se incepe cu executarea mastii de iluminare interioara. Aceasta este din hartie cu baza neagra, pentru ca lumina sa nu razbata prin peretii casutei. Dupa decupare, se lipesc muchiile de imbinare cu adeziv. Eu am folosit prenadez pentru ca lipeste hartia relativ repede dar ofera timp suficient pentru miscarea ei daca nu s-a potrivit bine. Aracetul nu este indicat pentru ca umezeala deformeaza matrita din hartie. Se incepe cu ea pentru a se da timp sa se usuce adezivul…

Urmeaza montarea bazei. Dupa decuparea corecta a pieselor, se debavureaza punctele de turnare si se indreapta muchiile unde este cazul, cu o unealta facuta din baza forex, pe care am lipit smirghel, mai fin pe o parte si mai aspru pe cealalta parte. Este o scula foarte utola in modelism. Mi-am facut mai multe modele de diverse marimi si granulatii.

Se monteaza apoi piesele bazei pe temelie, avand grija sa imbinam corect muchiile si sa fie trase la pozitia corecta. Recomand presarea suportului si montarea lui pe o baza perfect dreapta. Eu folosec un geam de la o vitrina, geam cu muchiile slefuite, ca sa nu ma accidentez prin taiere in sticla. Carligul din imagine, este un desfunzator special facut din coarda de chitara, pentru desfundarea tevii foarte subtiri de la sticla de adeziv Revell.

Urmeaza montarea geamurilor. Kitul are in dotare o folie de acetofan. Metoda mai usoara si care scuteste modelistul de problema manjirii acetofanului transparent cu adeziv, fapt foarte suparator ca aspect final, este urmatoarea. Se decupeaza toate reperele (ramele de geamuri) si dupa debavurare, se da usor cu adeziv, in punctulete subtiri, de-a lungul ramelor si se lipesc imediat pe foaia de acetofan, presand usor pe rama, si lasand loc intre piese pentru trecerea fara probleme a foarfecelor cu care decupam fiecare fereastra dupa circa 5 minute de uscare…

Urmeaza montarea ramelor, fiecare unde are locul, in peretii casutei. Avem grija sa punem foarte putin adeziv pe partea interioara de lipire a ramei si sa presam in spatele ei. De asemeni, dupa lipirea fiecarei rame, se intoarce peretele cu fata si se potriveste corect in gaura din perete, pentru ca de cele mai multe ori, aceste gauri sunt mai mari decat ramele, si din neatentie putem lasa o rama necentrata in gaura peretelui. La final presam pe dosul peretelui toate geamurile deodata folosind o suprafata dura, un lemn e de preferat, pentru lipirea uniforma a tuturor ramelor.

Se monteaza apoi partea de mansarda pe bucata de acoperis aferent, neuitant inainte de acoperire, sa punem si mastile de perdele la geamuri…

Se incepe montarea peretilor urmarind schema de instruire din cutia kitului. Avem grija cu dozajul adezivului, care nu trebuie pus in exces, si care trebuie sters imediat, cu degetul, nu cu o carpa care ar putea lasa mustati nedorite din scame. Se urareste lipirea la vinclu. Primul perete este foarte important, deoarece, dupa el, vin toate celelalte. Important este sa mergem intr-un singur sens, perete dupa perete, astfel incat la final, in caz de nepotrivire, sa avem de reparat doar o singura muchie. Daca se merge de la un perete in ambele sensuri, risca mai multe deformar ale muchiilor. La imbinarea dintre pereti se urmaresete potrivirea corecta a muchiilor, astfel incat sa nu ramana spatiile atat de suparatoare privitorului la aspectul final. Nu trebuie sa ne grabim, dar nici nu trebuie tergivesrat intre pereti pentru ca avem nevoie sa lipim tot in intervalul in care avezivul mai permite miscarea pieselor daca acestea nu au fost montate corect.

Urmeaza montarea balcoanelor. Principiul ramane acelasi, multa tentie, debavurarea corecta, adeziv fara excese, in punctele esentiale. Recomand ca inaintea lipirii oricarei piese, se se probeze pozitia sa si felul in care se incadreaza. Daca apucam sa dam adeziv, mai greu cu reparatia in caz de nepotrivire si in plus, adezivul in exces sau inlaturat, strica aspectul final al lucrarii…

Urmeaza introducerea mastii decorative. Se urmareste sa intre bine in toate partile, fara indoiri fortate, iar acolo unde masca sta departe de geam si decorul se vede urat, se pune cate o picatura de prenadez si se preseaza usor.

Urmeaza montarea streasinilor, a tubulaturii de scurgere (burlane) a cosurilor, jardinierelor, balustrade si scari, toate accesoriile exterioare. La acest kit, pentru fixarea antenei, am dat gaura in acoperis intrucat fabricantul a uitat sa faca lucrul acesta… La final, dupa intarirea constructiei, urmeaza decorarea cu iarba, iedera si plantarea florilor in jardiniere.

Pe diorama sau in vitrina, casuta poate fi dotata cu iluminat interior. Aspectul final conteaza foarte mult daca avem grija sa curatam cu smirghel fin excesul de adeziv. Dupa cum vedeti, casuta este foarte frumoasa si cocheta. Aspectul ei se poate imbunatati daca montam in mansarda, pe terasa sau in balcon diverse accesorii, mese, scaune, umrelute, personaje.

 
Casuta Michaela de la Auhagen

<r>Casuta Michaela de la Auhagen Montajul kitului cu codul 11 387<br/>
<br/>
Acest kit de la Auhagen este casuta mea preferata de pe diorama. Este lucrat chiar ceva mai ingrijit decat Sybille, dar are si el neajunsurile sale. Matriele sunt ceva mai bune decat cea de laSybille, nu sunt asa multe de debavurat. Probleme apar la montarea gardului, care nu se potriveste cu platforma betonata si trebuie intervenit in ajustarea pieselor de beton. Nici desenul explicativ nu este edificator in cazul gardului. Trebuie sa studiezi atent poza de pe cutie si sa intuiesti cam cum vine. In fapt, matrita gardului este singura la care trebuie sa intervii masiv pentru inlaturarea marginilor hidoase si a bavurilor dintre piesele matritei, usor dezaxate, de unde si inconvenientele.<br/>
<br/>
O alta problema este creata de micuta mansarda, unde indoiturile nu ies la unghiul potrivit in ambele capete si este nevoie de ajustarea prin slefuire. Un alt aspect neplacut si ciudat il dau cele doua piese de placare caramizi, care se plaseaza pe interiorul intrandului de la usa principala, ziduri care sunt concepute prost si care nu se potrivesc la imbinari.<br/>
<br/>
Inca o problema veti intampina la decorarea interioara a garajului, decupajele insemnate pentru ferestre in decorul de hartie, nu sunt pe marimea ramelor interioare a ferestrelor si trebuie taiat dupa imaginatie, astfel incat decorul sa se aseze corect pe perete.<br/>
<br/>
O nota negativa o da seria cuprinzand cauciucurile din garaj si bicicleta. Acestea sunt de culoare maro deschis, impropriu cauciucurilor si in cazul meu am intervenit cu vopsea peste rotile, saua si ghidonul bicicletei, vopsit cat sunt inca nedecupate de pe ramura turnata. La fel am procedat si in cazul cauciucurilor auto…<br/>
<br/>
Copacelul din dotare, turnat in doua dimensiuni, adica plat, necesita interventia umana prin rasucirea crengilor in 3D astfel inacat acesta sa capete o forma naturala inainte de baia de frunze… care ai da viata.<br/>
<br/>
Placa verde cu peretele frontal, de la intrarea principala, are si ea probleme, fiind foarte stramba din turnare, fapt care se rezolva prin ajustarea la mana, prin presiune, si apoi prin lipirea rapida si presarea pana cand se intareste.<br/>
<br/>
Inca o problema veti intalni la montarea ramei aracului de vegetatie din laterala casei, care este mai scurt decat distanta dintre gard si casuta, (chestie interesanta la nemti, care sunt atat de precisi in masuratorile lor, fapt care ma duce cu gandul la lucrarile romanesti, care nu se potrivesc de la mama lor)…dar care se rezolva prin adaugarea unui stalp decupat din ramura matritei de gard betonat, si pe care il interpuneti intre araci si stalpul din dreapta gardului. Tot la aceasta parte a kitului, veti observa ca piesele se se pun ca teu al aracului, deasupra, nu stau la pozitie decat cu minutioase potriviri din penseta. Aplicarea vegetatiei trebuie facuta ceva mai tarziu, dupa ce astia se lipesc definitiv pe rama aracului.<br/>
<br/>
La final, iese o lucrare placuta, rezultatul fiind cam de nota 7 pentru firma Auhagen. Cu cele cateva probleme ale sale, casuta Mihaela este mai placuta la montaj, nemaifiind nevoie sa se intervina prin debavurare masiva, daca se urmareste decuparea atenta a pieselor de pe ramura.<br/>
<br/>
<URL url="http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Cladiri/H-Michaela/H-Michaela-1160010.jpg"><s></s><IMG src="http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Cladiri/H-Michaela/th_H-Michaela-1160010.jpg"><s></e></IMG><e></e></URL></r>
 
Cladirea Loktankstelle de la Stipp

<r>Plansa nr. 20 din setul de planse de la STIPP, set din care am prezentat prima oara realizata inca din 2009.<br/>
<br/>
Prezentate pe coala A4, diversele piese din acest set, sunt foarte usor de realizat si rezulta mult mai ieftin decat o casuta kitt din plastic. Procedeul de lucru este relativ simplu. Eu am complicat nitel lucrurile, adaugand la foaia de hartie un suport mai solid, anume cartonul prespan de 1 mm grosime, pentru a da o stabilitate marita constructiei. Se poate realiza prin doua metode. Fie pur si simplu decuparea reperelor si lipirea lor conform schitei, doar din hartie, fie printarea lor pe coala autoadeziva, decuparea peretilor din carton prespan, montarea casei si apoi lipirea autocolantului. Eu am folosit o metoda intermediara, si anume, am decupat peretii din prespan, am decupat modelul de pe hartie si dupa ansamblarea peretilor, am lipit cu prenadez modelul de hartie.<br/>
<br/>
Am inceput insa cu bridele de sustinere de sub acoperis, lipite dupa cum am zis cu prenadez pe suport de carton prespan de 1 mm grosime si decupate ulterior cu caterul si rigla. La fel am procedat si cu placa acoperisului, pe care le-am lasat la uscare.<br/>
<br/>
Am continuat cu realizarea peretilor pentru buncarul de carbuni, acesta fiind cam de 2 mm grosime, am folosit ca suport interior bucatele de carton ondulat de la cutii de parfum (ambalaj), carton care are grosimea adecvata si pe care am lipit modelul de hartie cu prenadez. Buncarul este reproducerea unui model de lemn.<br/>
<br/>
Camera magaziei este executata conform descrierii de mai sus. Fireste, se poate decupa fereastra, asa cum am facut la remiza, pentru a se monta luminaa interioara. Eu nu am prodecat asa pentru ca vreau sa completez doar cu un stalp de iluminat exterior, de genul celor si nu voi mai pune lumina interioara<br/>
<br/>
Cladirea aceasta, prezinta un perete in spate, gros de 3mm, ca un zid de protectie si corp comun cu peretele din spatele magaziei. Am folosit ca suport interior (sub hartie), placa de forex de aceiasi grosime, bine finisata ca sa prinda prenadezul, peste care am lipit si pliat modelul de hartie dupa acelasi procedeu ca cel descris in introducere.<br/>
<br/>
Platforma se sustinere a magaziei, a fost realizata tot prin lipirea modelului de hartie pe suport de prespan, pe care am montat peretii casutei si zidul din spate impreuna cu buncarul de carbuni, dupa care am adaugat acoperisul si bridele de intarire prezentate mai sus.<br/>
<br/>
<a href="<URL url="http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Cladiri/H-Loktankstelle/Loktankstelle-06.jpg"><LINK_TEXT text="http://i282.photobucket.com/albums/kk26 ... lle-06.jpg">http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Cladiri/H-Loktankstelle/Loktankstelle-06.jpg</LINK_TEXT></URL>" target="_blank"><img style="border: 0pt none;" src="<URL url="http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Cladiri/H-Loktankstelle/Loktankstelle-06.jpg"><LINK_TEXT text="http://i282.photobucket.com/albums/kk26 ... lle-06.jpg">http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Cladiri/H-Loktankstelle/Loktankstelle-06.jpg</LINK_TEXT></URL>" border="0" alt="Photobucket" width="560" height="420" /></a><br/>
<br/>
La fel am procedat si cu stalpul de sustinere si cu pompa de motorina, lucrate insa direct din hartie. Nu recomand folosirea aracetului, intrucat modelul din hartie absoarbe umiditatea si se onduleaza. Am lucrat doua astfel de magazii, una din hartia originala, una copiata la xerox color (laser) pe coala autoadeziva. Acest procedeu este mai simplu pentru ca inlatura folosirea prenadezului, insa necesita atentie sporita la fixare, orice niscare ulterioara nefiind permisa. prenadezul te lasa insa cateva minute sa misti hartia ajustand pozitia corecta a decorului printat.<br/>
<br/>
Urmeaza ca dupa uscare si intarire, sa fac retusurile cu carioca sau creoiane colorate acolo unde imbinarea de hartie este prea evidenta, adaugarea unor lampi exterioare si a unui stalp de iluminat cu led alb-cald, decorarea cu iedera si arba sau flori, imbatranirea si murdarirea pe ici pe colo, in punctele esentiale.<br/>
<br/>
Rezulta o lucrare simpla dar frumoasa, pentru modelisti nepretentiosi, asta pentru ca nu apare in relief scobitura de la imbinarea caramizilor, insa destul de placuta privitorului. O macheta simpla si usor de facut, timpul alocat fiind de de circa 2-3 ore de munca.<br/>
<br/>
Setul de planuri cuprinde mai multe cladiri pe care voi incerca sa le realizez in zilele ce vor urma si pe care le voi prezenta dupa finalizare. Cine are nevoie de aceste modele ma poate contacta!</r>
 
Avand in vedere recenta hotarare de a dezvolta diorama prin adaugarea unui mic modul care sa contina cladirile si anexele aferente unui mic depou, am inceput sa pun in practica mult-disputatele modele Auhaggen tiparite pe hartie.
Am inceput cu hala de reparatii, o remiza simpla pentru o singura locomotiva.

Suportul pentru pereti este realizat din carton prespan de 1 mm grosime. Dupa decuparea modelului tiparit, am trasat locasurile ferestrelor pe cartonul prespan si am decupat intrandurile pentru a monta ferestrele in relief si pentru a asigura trasmiterea luminii din interior. Asta pentru ca lucrarea va beneficia si de instalatie de iluminat, caci se va lucra in ture in acest depou…

Dupa decupare, cu acrilic home made (adica tempera cu aracet) am vopsit ramele interioare ale geamurilor. De fapt pervazele geamurilor.

Apoi am lipit cu prenadez modelul tiparit pe hartie. Pe spate am lipit separat numai ferestrele tiparite pe hartie pentru ca lumina sa razbata prin ele.

La fel am procedat si cu peretii laterali.

Dupa ce am lipit si imaginea interioarelor, am imbinat peretii intre ei…

Am confectionat podeaua propriuzisa, decupata pentru trecerea liniei si peste ea am facut pistele de circulatie, trotuarele, din forex de 3 mm grosime in care am trasat cu un ac imbinarile unor placi de beton si am vopsit aceste dale cu gri ciment…

Usile
Usile din carton prespan de 1 mm grosime sunt fixate cu “balamale” din hartie flexibilizata cu doua straturi succesive de prenadez… astfel incat se deschid si se inchid dupa pofta inimii. La final vor capata si zavoare de fixare deschise sau inchise…

Acoperisul – structura

Acoperisul este realizat dupa aceleasi metode, din aceleasi materiale. In plus mai are si patru grinzi de sustinere, fixare pe peretii laterali. Grinzile sunt facute din doua straturi de prespan mai grosut, lipite unul de altul pentru o rezistenta mai mare si apoi sunt fixate cu prenadez pe interiorul acoperisului. Acesta va ramane mobil, pentru interventii in interiorul remizei si pentru fixarea instalatiei de iluminat.

Atelierul
Atelierul alaturat remizei a trecut prin operatii oarecum similare pana ce a ajuns in stadiul din imagini. Atat ferestrele cat si usile sunt bagate in relief astfel incat sa se vada tocul lor. Usile atelierului nu sunt mobile dar se pot face daca cineva vrea sa doteze si atelierul cu mobilier interior. Eu nu!
Dupa realizarea iluminatului, atelierul va fi lipit definitiv de unul din peretii remizei, asta dupa ce voi testa imaginea cea mai buna pe blatul unde se va construi extensia depoului si in functie de cum voi pozitiona hala in contact cu placa turnanta, caci voi construi si o placa turnanta functionala.

Acoperisul – iluminare
Pe acoperis se vor mai monta doua aerisiri si doua cosuri de fum, ambele facute din cartonul pe care au fost tiparite, ceva in genul cartonului de carti de vizita, desigur intarite bine cu aracet. Cosurile sunt tot din carton subtire, rulate pe betisoare de frigarui si lipite.

Pentru lumina in fata remizei, am ales sa fac un lampion cu un led alb cald de 3mm diametru. Am pilit in capat ledul pentru a elimina efectul de lupa. Am introdus pe led o saiba de 3 mm si am lipit-o cu picatura si apoi am vopsit picioarele si saiba abajur cu negru. Prin doua gauri am fixat lampa rezultata pe zidaria remizei.

Pentru plafoniere am folosit tot leduri alb cald dar de 5 mm diametru, pe care le-am pilit de asemeni in cap si pe care
le-am fixat cu bride de carton pe plafon. Legaturile sunt facute cu sarma de retea si sunt fixate pe plafon tot cu bride de carton. La unul din capete am conectat un rezistor de 550 ohmi si firele de lagatura dar la capatul din fata am conectat in paralel cu ledul lampionului de deasupra usii.

Ferestrele

La prima proba am ramas nemultumit de faptul ca lumina nu razbatea prin ferestrele desenate si am hotarat inlocuirea lor, mai ales ca vreau sa se vada in interior locomotiva ce va fi garata acolo.

In acest scop am decis sa imi fac singur ferestre transparente. Mai intai am desenat pe foaie matematica conturul ferestrelor si pozitiile ramelor ferestruicilor. Apoi, cu caterul am taiat fasii de sub un milimetru din hartie neagra ramasa de la mastile pentru casute Kibri. Pe desenul facut am aplicat cu adezivul in sus, un fascicul de autocolant transparent, peste care am lipit cu grija toate ramele ferestruicilor. Pestea toata lucrarea am plaicat alt rand de scoch transparent prinzand ramele inauntru.

Dupa ce am decupat ferestrele colorate, cu inca un rand de scoch am fixat pe interior ramele transparente rezultate. Datorita presarii cu grija a fiecarui ochi de geam, efectul este fantastic. Se reproduce ideal o fereastra de acest gen. Chiar pe alocuri, intentionat am simulat crapaturi in geam tragand usor de ultima fasie de scoch in lateral in momentul lipirii. Acum se vede clar locomotiva din remiza si efectul este mult mai real….

Cablul de alimentare a fost trecut prin perete in exterior, lipit dupa vopsire cu gri, pe zidarie si fixat cu bride facute din sarma de retea batuta pe menghina pentru aplatizare. Streasna de protectie este din piese ramase de pe la accesoriile de vagoane Danzas de la Obiwan. Tot din astfel de piese am facut si tabloul de conexiune cu heblu (racordul electric)

Dupa o usoara cosmetizare, am lipit aerisirile si cosurile de fum… Urmeaza electrificarea atelierului de alaturi care va primi o lampa deasupra usii si lumina in interior.

Voi reveni pe masura ce voi realiza restul de accesorii ale remizei si voi continua cu restul de cladiri aferente noului depou “PanArin”…
Planurile pentru aceasta frumoasa lucrare sunt de vanzare. Ofer planul in format digital pentru pretul de 10 RON si tiparit pentru pretul de 20 RON plus taxele de expedititie!

Nu prea imi iese treaba cu copierea inserturilor de poze, asa ca, avand o mare parere de rau, ma vad nevoit sa refac maine cumva linkurile la poze.

 
Am continuat aceasta lucrare realizand mai intai carbunele din buncarul de lemn. Am folosit o bucata de celuloza cu granulatie mai mare, ca sa semene cu bucatile de carbune, decupata pe marimea interioara a buncarului si vopsita cu negru mat revell.

Dupa montare, am folosit un betigas de curata urechile, muiat in diluant si cu care am intins vopsea prin zonele de atingere. Am raspandit astfel mizeria in mod artistic… pe la colturi, pe peretii din vecinatate, pe acoperis, pe coloane si pe podele.

Folosind culori apropiate am vacsuit marginile taieturilor la acoperis si la pereti, astfel incat sa dau o nuanta de vechi si murdar.

Din pacate intampin probleme cu imaginile asa ca momentan nu pun decat o singura poza aici. Restul pot fi vazute aici:
http://trenulete.info/cladirea-loktankstelle-de-la-stipp/ Imi cer scuze membrilor forumului pentru trimitere.

 
Cladirea Spritzenhaus de la Auhagen Stipp



O alta constructie din hartie, tot din setul Auhagen Stipp , este magazia Spritzenhaus (adica locul unde nemtii se duc sa sprituiasca in pauza de masa :D …)

Folosind aceleasi metode ca la Cladirea Loktankstelle, am realizat montarea celor doua repere, magazia propriuzisa si sopronul acoperit de langa ea. Am inceput cu sopronul, ai carui pereti i-am dublat la interior cu prespan de 2mm grosime. Pentru indoirea muchiilor corect, am folosit un plastic de la trotuare de casute, pe ale carui margini drepte am indoit la vinclu hartia decorativa.

Pentru magazie, am dublat peretii cu prespan de 1 mm grosime, taiat pe masura desenului, din care am facut o cladire interioara, pe care am lipit peretii de hartie.

Montarea peretilor de carton a fost mai usoara daca am folosit ca fixare initiala, hartie autoadeziva din aceea care se foloseste la aplicarea preturilor pe diverse produse la magazine, cu care fixat pentru moment peretii unul de altul.

La interior am tapetat peretii cu coala autoadeziva crem, sa dau nuanta de perete zugravit, iar pentru podea am folosit tot coala autoadeziva gri. Am decupat intrandul usilor, pentru a le face functionale. Usile sunt facute separat astfel incat acestea sa se deschida. In loc de balama am folosit o hartie gumata lipita intre suprafata decorativa. Canturile le-am vopsit cu culoarea usii. La interior, intre cele doua straturi decorative, am introdus o fasie de carton de carti de vizita, pentru a intari suprafata usilor.

In momentul de fata, din colectia Auhagen, am deja lucrate urmatoarele cladiri.

a mai ramas Gara si biroul de miscare cu cladirile administratiei depoului, pe care intetionez sa le realizez zilele urmatoare. In final, toate aceste cladiri vor decora noua bucata de mini-diorama, care va fi conectata la Diorama lui Prognosis, parte ce va reprezenta un mic depou epoca 3-4, cu placa turnanta si alte accesorii, toate lucrate in stil home made, din hartie si forex. In paralel lucrez la placa turnanta si la automotorul Malaxa.
 
Cladirea Briescht de la Auhagen Stipp - corpul nr. 1
............................................................................

Setul de cladiri Depou de la Auhagen continua cu combinatia Briescht, din care am lucrat azi plansa nr. 1, aferenta cladirii celei mai mari din ultimul grupaj, care reprezinta gara, biroul de miscare si magaziile de marfa si coletarie.

Plansa nr. 1, cladirea principala a statiei, fiind partea centrala, de care se leaga toate celelalte corpuri, a fost prima pe lista in mod firesc.
La aceasta cladire am decis decuparea ferestrelor si montarea lor in relief, astfel incat cladirea sa poata fi dotata si cu iluminat interior. Pentru asta trebuie decupate cu caterul ramele ferestrelor de pe plansa printata

Apoi, cele doua parti de ziduri se monteaza de proba dupa ce toate muchiile s-au indoit la cote.

Din prespan de 1 mm grosime, se taie dublurile la pereti si se decupeaza ferestrele si usile, astfel incat lumina sa poata trece din inteior. Trasarea corecta se face aliniind modelul printat cu piesa taiata din prespan si trasand cu creionul circumferinta decupaturilor astfel incat acestea sa se suprapuna perfect la montare.

Se montea dublurile la pereti avand grija sa se potriveasca bine deculajele, se lipesc cu prenadez de modelul printat si pe spate se asigura cu banda aveziva la pozitie pana se intareste lipitura. Urmeaza conturarea interioarelor decupajelor, cu pensula fina si cu o culoare cat mai apropiata de modelul printat. Eu am dat cu un maro caramiziu palid.

Urmeaza decuparea ferestrelor de rezerva si lipirea lor cat mai centrat la interiorul constructiei, fiecare la locul potrivit, astfel inacat eventuala iluminarea sa se vada prin ferestre iar modelul sa capete profunzime in dreptul acestora.

Dupa o prima proba de planeitate si fixarea ferestrelor, urmeaza micile retusuri la imbinari si confectionarea cutiei postale. Eu am mai adaugat si pervaze exterioarea la ferestre, pe care le-am vopsit cu o culoare adecvata.

Intre timp, se lipeste acoperisul de dublajul din carton prespan si se lasa la uscat.

Dupa uscare, am vopsit cu gri partea inferioara a acoperisului, in zonele unde se vede din exterior dedesubt. Dupa uscare am lipit acoperisul la pozitia corecta si am presat bine pentru ca lumina sa nu patrunda printre marginile lipiturii. Pentru siguranta, pe interior se lipeste hartie adeziva inchisa la culoare pe toata lungimea imbinarilor.

La final am confectionat din forex de 3 mm grosime si trepte la usa laterala. Urmeaza confectionarea corpului nr. 2. La final se vor monta cosurile de fum si se vor adauga vegetatia si iluminarea.
 
Cladirea Briescht de la Auhagen Stipp -2


Constructia statiei de la Auhagen a continuat azi cu realizarea cladirii nu.2 din ansamblul depoului. Conform schitei aceasta cladire este o anexa laterala a statiei principale. Continuand traditia si avand deja ceva experienta, am realizat si aceasta lucrare la fel ca si pe cele anterioare.

In cadrul acestei sectiuni am intampinat o problema de proiectare a acoperisului, care nu era conforma cu realitatea in zona imbinarii cu acoperisul cladirii centrale. Dupa cateva probe, am gasit solutia si am adaptat forma acoperisului astfel incat cele doua sa se imbine perfect.

Aici se vede forma originala a acoperisului si trasat cu creionul, liniile dupa care am efectuat taieturile potrivit modificarilor mele. Este practic o greseala de proiectare a realizatorilor kitului, pe care am rezolvat-o cu usurinta prin modificarea geometriei imbinarilor conform pozelor.

 
esti indraznetz cu weatheringul, merge. O pui de-o noua diorama pentru iexpouri? :p
 
Cladirea Briescht de la Auhagen Stipp -3


Ansamblul de cladiri Statie Depou a continuat cu al 3-lea corp de cladire, o magazie cu rampa, atasat la randul sau de cladirea centrala, pe lateralul ei. Este vorba de plansa nr. 3 din aceasta grupare de planse. Nu intotdeauna explicatiile de montare sunt clare si de cele mai multe ori, interventia modelistului, cu imaginatia si talentul sau, fac lucrea mai reusita decat a fot ea proiectata…


Fiind ceva mai mica, a fost mai usor de montat, mai ales ca experienta se adauga treptat si creste viteza de operare. In general, la astfel de machete, dureaza mai mult pana se coace ideea, decat lucrarea in sine. Daca s-ar lucra direct si numai din hartie, ar fi mult mai usor, dar lucrarea nu ar mai avea rezistenta, ramanand ceva mai fragila.

Si in cazul acestei magazii, am decupat ramele usilor si ale ferestrelor pentru a se vedea in relief si pentru a introduce lumina dupa ce va fi montata pe mini-diorama pe care o pregatesc, ca un accesoriu la Diorama Blumenberg. Va fi practic un modul atasabil la ea, ceva mai mic, un restrans depou din epoca 3-4, cu cele necesare reparatiilor si gararii unor aburoase. Cu acest modul, mai mic, vreu sa pot sa ma deplasez si eu la diversele expozitii de modelism feroviar din tara.

Asadar, magazia prevede si o rampa de descarcare, in stanga imaginii, care ar fi trebuit sa fie montata numai prin indoirea hartiei printate. Eu am facut rampa mai solida, din prespan de 2,2 mm grosime, peste care am lipit decorul printat, pentru a crea o rampa mai rigida decat cea din hartie, care oricum avea defect de proiectare… si nu se imbina corect la final.

Pe sub cladire, am fixat cu bucatele de autoadeziv care sa tina apropiate corpurile, pana cand avea sa se usuce prenadezul cu care le-am imbinat. Se observa in plus o bucata frontala de prespan, care face legatura intre cele trei corpuri.

Acea bucata are menirea de a intari constructia pe dedesubt, iar pe la suprafata, se va decora cu aleee de trecere intre cele doua usi, cea de la cladire si cea de la magazie, precum si cu vegetatie. In plus am mai agaugat si trepte in relief la usile de acces.

La capatul rampei, din betisor de frigarui, am facut si un mic stalp de sustinere.Pe partea din spate, exista usa la aceasta magazie, dar nu are si rampa, fapt care ma pune in dilema. Ar trebui sa fac eu rama si pe partea din spate? Hmmm! Voi vedea la final cu apare.

 
Cladirea Briescht de la Auhagen Stipp -4 final


Astazi am ajuns la final cu aceasta lucrare. Ultimile piese lucrate au fost sopronul de la intrarea spre rampa depozitului, magazia de lemne, si cateva maruntisuri la decor.
La final a rezultat un ansamblu de constructii de epoca 3-4, cu mai multe cladiri, ansamblu cu care voi dota modulul pe care doresc sa-l realizez in completarea Dioramei Blumenberg. Lucrarea, destul de laborioasa, s-a intins pe parcursul mai multor zile, dar a rezultat ceva mult mai realist decat plasticul din comert, cu ceva mai multa munca de modelism, fapt extrem de placut dat fiind rezultatul excelent si pretul foarte mic al lucrarii. Practic am luat modelul facut la calculator pe stic, l-am printat pe laser si l-am folosit impreuna cu cartonul prespan, cateva bete de chibrituri, hartie si alte maruntisur pe care nu le mai enumer. Rezultatul m-a satisfacut. Pentru cei interesati de planuri, pot sa ma contacteze pe mail…
Din pacate nu pot pune link catre prezentarea lucrarii pe situl meu si nci nu pot sa urc atatea poze aici. Bafta celor ce vor incerca sa isi realizeze cladirile dupa aceasta metoda ieftina si placuta!

 
Toaleta publica – home made din carton

O piesa de rezistenta, nelipsita din urbanistica feroviara, este toaleta publica. WC-ul, dupa cum este denumita aceasta cladire in Romania. Cum de multa vreme planificasem realizarea unei astfel de lucrari, cum ultimile mele realizari in materie de modelism feroviar s-au axat pe cladiri realizate acasa dupa modele din hartie de la Auhagen, m-am gandit ca este timpul sa dotez viitoarele ateliere ale depoului PanArin cu o astfel de lucrare. Proiectul l-am realizat pe calculator, folosind Corel Draw si diverse texturi free de pe net. De mare inspiratie au fost pozele pe care le-am facut asta vara WC-ului din gara Slobozia Veche, lucrare pe care am adaptat-o la pozitia pe care o va avea pe minidiorama depoului meu. Adica am schimbat latura intrarilor.

Prea multe nu ar fi de zis despre aceasta cladire, ea fiind realizata dupa metodele descrise la cladirile facute anterior tot din hartie. La aceasta, in mod special, se pot remarca zidurile inconjuratoare, cu temelia supradimensionata. Fiind vorba de o lucrare facuta direct pe calculator, am cateva mici erori de proiectare in zona frontala a zidului, chestii pe care le voi remedia chiar azi in proiectul desenat.

La final, desi este vorba despre un WC-u public, sper din tot sufletul ca lucrarea mea sa nu fie … de rahat!
 
Fierarie epoca 3 – home made

Seria cladirilor din carton, cladiri ce vor decora viitoarea sectiune a Dioramei mele, cea a depoului epoca 3, a continuat cu realizarea atelierului de fierarie si a magaziilor aferente. Lucrarea a fost executata din carton si coala A4 printata pe laser cu modelul cladirii, model realizat in 2005 de colegul din America, Godwin T. Petermann. In principiu, lucrarea a fost executata dupa aceleasi metode descrise in lucrarile din carton prezentate mai inainte, exceptie fiind modelul ferestrelor, care au si bordura interioara desenata. Daca lucram numai din foaia de hartie a plansei, amplasarea lor nu era problematica, insa o lucrare numai din hartie nu prezinta rezistenta la manipulare sau la atingeri accidentale. Eu am dublat peretii cu carton prespan, de 1 mm grosime, fapt care a dus la complicarea amplasarii ferestrelor de acest tip. In principiu, am decupat cartonul, am montat ferestrele si abia apoi, peste ele, am lipit zidaria. Modelul prezinta astfel avantajul unei reperezentari mai detaliate.

Usile, de tip din lemn, se deschid spre exterior si sunt la suprafata cladirii, fata de modele anterioare. treptele nu le-am mai facut din hartie, prea complicat cand am la indemana comatex, din care le-am confectionat mult mai usor. In plus, adaugat un suport in plus la partea de jos, cel de baza fiind proiectat la interiorul peretilor, pe care l-am lipit sub acesta, adaugand suprafata pentru aleea betonata din jurul cladirii. La hornul cuptorului forjei de fierarie, am inlocuit hartia cu o bucata de mina pe pix, care imita perfect tubulatura finala. In plus, deasupra usii podului, am amplasat un bec cu abajur, facut din led alb/cald, cu lentila polizata. Abajurl este dintr-o saiba metalica, lipita cu picatura pe led si vopsita ulterior cu negru. La interiorul peretelui am pus rezistenta de 1k inseriata cu ledul in cauza. Baza cladirii este decupata pentru a se putea introduce lumina interioara si pentru ca am un generator de fum de la o jucarie chinezeasca pe baterii, voi monta acest generator in cladire si il voi conecta la cosul de fum al forjei.

La final am adaugat cateva tufisuri razlete pe langa cosul de fum si pe la colturile cladirii, asa cum sta bine unei anexe de remiza neaose! Voi continua si cu realizarea unei mici remize pentru o locomotiva de manevra, perecum si cu alte cateva anexe ale unui mic depou. Daca voi face rost de planurile unei remize circulare de 3 linii, voi incerca sa fac si proiectul unei astfel de cladiri.

 
Remiza mica home made

O remiza interesanta, provenind ca baza de la Fleischmann, a facut obiectul activitatii mele in ultima vreme. Privind plansa originala, am constat inadvertente intre cotele scrise pe desen si valoarea reala a dimensiunilor pieselor. De asemeni, desenul era lipsit de unele piese, in timp ce altele erau prost croite. Desi imi doream foarte mult o remiza pentru unica mea locomotiva de manevra, nu puteam sa folosesc plansa de la Fleischmann si ca atare am decis refacerea intregului desen. Practic am reproiectat hala prin remodelarea peretilor si prin desenarea partilor interioare, astfel incat sa pot folosi geamuri transparente si sa se vada frumos la interior. In final, cu remiza reproiecta pe trei coli A4, fata de una initial, am dat fuga la imprimerie si dupa printare am atacat cu sarg micuta hala. Fireste ca am folosit metoda cu care v-am obisnuit in prezentarile lucrarilor mele pe baza de planse desenate si carton prespan, metoda pe care nu mai are rost sa o descriu amanuntit.

-Pentru ca usile sa es deschida ca si cum ar avea balamale, am folosit hartie pe care am gumat-o in prealabil prin ungerea ei pe ambele parti cu prenadez, astfel incat dupa uscare, aceasta a vedenit flexibila si fara probabilitati de rupere, stratul elastic de prenadez asigurandu-i durabilitatea si mobilitatea. Desi desenul original prevedea ferestre si la usi, create destul de pueril ca si model, am decis ca in final usile sa nu mai fie dotate cu geamuri, dupa modelul de la Auhagen facut anul trecut.
-In prima faza am decis realizarea exteriorului, astfel incat intreaga constructie sa se imbine perfect la exterior, atat la colturi cat si la ferestrele decupate. Dupa inchiderea halei principale, a venit randul magaziei, cladirea din spatele halei, lucrata tot din fasii de carton prespan, peste care am lipit la final zidurile printate pe coala A4.
- A urmat procedura de construire a ramelor de geam si a ferestrelor transparente, metoda patentata la Remiza Auhagen. Am folosit hartie neagra, provenind de la niste pachete vechi de fartie fotografica alb/negru, hartie cu care acestea erau impachetate pentru a fi protejate de patrunderea luminii, hartie care este astfel lucrata incat nu permite trecerea luminii, foarte potrivita in cazul ramelor mele de geamuri…
- Am taiat deci fasii de 1,5 mm grosime si de 2,2 mm grosime, pentru a face din ele ramele geamurilor halei, destul de mari ca suprafata. Suportul de baza, sticla, fiind in cazul meu un banal autoadeziv transparent, intins frumos pe modelul ferestrelor, pentru ca mai apoi sa tes pe el modelul corect, exact dupa original.
- La final, geamurile au fost lipite pe peretele interior, iar peste ele am lipit desenul cu zidatia interioara, dupa ce am decupat fireste ferestrele originala…
- A urmat confectionarea podelei interioare, a trotuarului suprainaltat, astfel incat sa se poata ajunge la locomotiva mai usor de catre meseriasii din depoul PanArin… Totodata am confectionat placa de baza, ca si trotuar ce inconjoara cladirea, din forex de 2,5 mm grosime, vopsit mai apoi in culoarea gri. Peroanele interioare suprainaltate, vor fi decorate cu dungi galbene de protectie si acestea vor flanca linia interioara, in care intentionez ca montez si un canal de vizitare. Va urma de altfel si montarea instalatiei de iluminat inainte de a se confectiona acoperisul, dar acestea sunt subiectele activitaii zileleor urmatoare.

 
In continuare am procedat la realizarea instalatiei de iluminare a halei.
http://...
Am folosit led-uri galbene, de 3 mm, din mai multe motive.

1. Remiza este de epoca 3, deci iluminarea cu neon este exclusa
2. Lumina acestor led-uri este apropiata de cea a becurilor cu incandescenta din anii respectivi
3. …nu mai am led-uri alb/cald!

Astfel, in hala s-au montat 3 led-uri, plus unul deasupra usii halei, led dotat cu abajur si capac facut din saiba metalica, lipit cu superglue si vopsit negru. Toate led-urile au fost polizate in cap pentru indepartarea efectului de lupa si pentru asemanarea lor cu un bec cu abajur.

Foto

Pentru ca LDH m-a sfatuit sa fac acoperisul demontabil, am renuntat la lipirea lui si am gandit un sistem de colectare a tensiunii, pe care l-am realizat folosit prize provenind din socluri de circuite integrate. Am taiat doua grupuri a cate doua mufe, pe care le-am lipit unul pe peretele din spatele remizei, pe care l-am conectat la firele de alimentare ce ies pe sub remiza spre placa dioramei, si unul pe plafonul acoperisului, conetat la LED-uri prin intermediul unui rezistor de 820 ohmi, inseriat cu ledurile din plafon. Tot montajul se va alimenta, ca deltfel toate cladirile mele, la priza de 12 volti stabilizat a sursei de calculator de 420 wati, ce alimenteaza diorama mea.

Foto

Led-urile le-am fixat pe plafon cu banda adeziva, dupa care, am mai lipit ghiduri din carton pe toate laturile de imbinare ale plafonului cu peretii remizei, dupa care am "tecuit si varuit" plafonul folosind hartie alba de xerox. La final, acoperisul se extrage cu mare usurinta de pe cladire si permite astfel interventia in interiorul remizei, asta pentru ca tot mi-a scris cineva ca seamana cladirea cu o locuinta Barbie sau cu o remiza de locomotiva Thomas! Oricum, acum mi se ofera ocazia de a monta in interior diverse accesorii familiare unei remize. Lazi de scule, bancuri de lucru, cos de gunoi, meseriasii si alte maruntisuri pe care le voi confectiona pe parcurs. Cum Depoul PanArin mai este dotat si cu un vagon macara si unul de intretinere a catenarelor, probabil ca voi dezvolta ideea realixand pentru fiecare cate o casuta Barbie aferenta...

Foto

Cel mai probabil ca usile for face opera unei alte interventii, pentru a le monta geamuri…

 
Manastire Home Made

Cladirea Dorfkirche de la Zuge (www.bahnsteig.de)

Lucrarea executata din carton, dupa metodele descrise la cladirile anterioare, reprezinta o manastire de tip catolic.

th_ Baza este modelul printat pe hartie la imprimanta laser, aplicata pe carton prespan de 1 mm grosime.
th_ Ferestrele decupate iar imitatia de sticla facuta din leucoplast medical cu granulatie semi-transparenta care imita sticla opaca, ramele si canturile geamurilor din hartie neagra de fotografii.

In rest las imaginile sa vorbeasca de la sine, orice comentariu fiind de prisos…

Cine este interesat de modele facute de mine din hartie si carton, ma poate contacta pe email.