inca un canton CF

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Smotocel, apreciez dorinta ta de a invata si de a pune mana pe ceva!


Unul din motivele pentru care NU arata inca a soba este formatul elementelor care o formeaza. Sa tii minte de la mine ca elementele acelea care formeaza corpul sobei se numesc CAHLE. Si inca ceva:

Exceptand sobele vechi, din secolul al 18-lea, care puteau sa fie altfel (exista exemple superbe in conacele din Transilvania) cahlele sunt de regula facute pe un modul de 22x22 cm. Exista modul de mijloc si modul de colt, care are jumatate de cahla (22x11 cm). Vezi si aici:

http://www.teracote-arad.ro/cahle/

Elementele 22x24 au 2 cm in plus pentru ca au acele profilaturi pe colt, de unde apar cei 2 cm excedentari.

Tot pe site-ul de mai sus poti vedea si paleta de culori posibila, poti observa ca e mult mai larga decat numai cu maroniul obisnuit! :D
 
Buna Dorin,

cind am spus "tigle" le-am si pus in ghilimele stiind ca nu e denumirea corecta dar nu am mai cautat la ora aia... :(

stiu si "compozitia" sobei, dupa cum spuneam mai sus, am trait cu asa ceva de mic copil in casa bunicilor, stiu despre cele de colt precum si alternanta lor pe randuri). la 22x22 ar iesi redus la scara un 2,52 x x2,52 mm (eu le-am facut de 2x4mm). ceea ce doresc sa mai incerc este sa rotunjesc colturile sa vedem ce iasa.
 
bun, buuuun....

au venit pachetele, nu discut evergreen-urile de 0,4mm 0,5mm si straifurile de 0,25x0,5mm (m-am cam scarpinat in cap cind am vazut ce miiiici sunt) :oops:

in schimb am niste nedumeriri mari de tot la pachetul cu placile ABS. fiind prima data cind pun mana pe acest material, ma intreb asa trebuie sa fie? adica e un plastic... dur... daca placa de 2mm sau 1mm o mai pot indoi, cea de 3 mm e...:confused:

am incercat cu un cutter, asa din mana sa "tai"in cea de 3 mm... vise eroice (sau erotice)... cu ce se "taie" acest material? sau care este metoda de debitare?

hmmm, sunt putin dezamagit...


L.E. imi puteti da si niste exemple de adezivi pentru a lipi aceste placi ABS?
 
ABS-ul se taie cu cutterul. Dai o linie de ghidaj fara sa apesi (daca apesi cutterul se duce unde vrea) Insisti putin mai mult la a doua trecere si la a treia si a patra insisti la fel de mult. daca ai 1mm adancime este foarte bine. Pui placa pe cantul mesei, apesi precum apasa geamgiul pe sticla si gata taierea.

De lipit poti sa lipesti cu picatura se lipeste aproape instant insa iti recomand cu toata calcura adezivul PIKO. Este cel mai bun, fiind mai vascos nu curge si nu iti mananca nervii ca picatura, in plus lipitra este foarte rezistenta si topeste materialul pana cele doua piese se contopesc (apropo de vise... :D )
 
sa inteleg ca aracetul iasa din discutie. ceva mai de pe la noi, inafara de PIKO, mai exista?

L.E.
sogard_2003 a spus:
Pui placa pe cantul mesei, apesi precum apasa geamgiul pe sticla si gata taierea.

si cind decupez ferestrele? :confused:
 
Pai la ferestre sa stai sa decupezi in interiorul materialului e cam complicat...mai bine le faci din straifuri fine si construiesti rama.

La abs subtire merge sa decupezi in interiorul materialului ca nu este atat de dificil insa tot acelasi procedeu trebuie sa il folosesti , cel cu teceri multiple.
 
eu faceam referire la decuparea golurilor in zid, unde vor fi plantate viitoarele ferestre... si tot referire faceam la grosimea zidului de 2-3mm.
 
A ok. Tot asa progresiv pe o parte si pe alta iar la final finisare cu pila sau hartie abraziva. Daca ai poti face golul ferestrei cu o minifreza. Vezi la cabina de langa elevatorul lui cosmin cum a procedat dar parca si el are peretii mai subtiri nu chiar de 3mm
 
Mda...daca nu te-as fi avertizat ca e greu de prelucrat ceva mai gros de 1 mm ...:(

Daca pe lungime se taie bine, adica tragi de cateva ori cu taisul si apoi rupi pe taietura,la ferestre o sa ai de furca, va trebui sa dai gauri ( 1 mm diametru) la colturi si apoi sa tai pe linia intre gauri, cu mai multe treceri , pana strapungi materialul.
Sau folosesti metoda asta, vezi postul lui Emil

http://caiferate.fr.yuku.com/topic/1776/LDH-1250?page=16.UbjCXOfVB2E


O intrebare...ce plastic ai tu acolo? ABS sau styrene (Evergreen)?

Pentru adezivi, vezi mesajul meu de pagina 2, primul.
 
sa raspundem ascultatorilor...
cosmin78 a spus:
O intrebare...ce plastic ai tu acolo? ABS sau styrene (Evergreen)?

apai decat asta: http://sierra.ro/Placa-ABS-3-x-120-x-240-mm-%28alba%29-p5939p.html
si sa imi phoot una cu tesla in (...) daca inteleg diferenta intre ABS si styrene..... :( :( singurele chestii care sunt styrene sunt placile de 0,4mm 0,5mm si straif-urile de 0,25x0,50mm ca alea sunt in pungi de evergreen...

in fine si pentru ca mi-am propus sa nu ajung la pagina 5-6 de discutii fara sa produc nimic... sa revenim...

astazi s-au primit "goodies"...



oamenii de bine de la CCF "M" s-au pus pe treaba si... putine poze dar multa munca....



cu aproape toate sculele din dotare...



si dupa o munca asidua de cateva ore.... o prima parte din viitorul produs final...



stay tuned!!!

L.E.
cosmin78 a spus:
Revell Contacta, Faller expert , pikofix

nu vreau sa fiu... oricum va ganditi voi... dar chiar nu exista alt "lipici" mai casnic??? am vazut preturi la piko... :(
 
"Lipici" mai casnic:

Nu te incurca cu lipiciul Piko, ala e gandit pentru kiturile lor de plastic si s-ar putea sa nu se potriveasca la fix cu ABS/styrene. Multi producatori de machete de casute folosesc o compozitie a plasticului modificata, care nu "merge" la fix decat cu adezivul lor special; chestia asta e valabila pentru orice piese de plastic.

(Ca veni vorba, diferenta dintre ABS si stiren este doar la compozitia chimica:

ABS = (C8H8)x· (C4H6)y·(C3H3N)z)
http://en.wikipedia.org/wiki/Acrylonitrile_butadiene_styrene

Polistiren = (C8H8)n
http://en.wikipedia.org/wiki/Polystyrene

Polistirenul este practic aceeasi chestie pe care o cunoastem si in forma de "expandat" sau "extrudat" si il folosim de multe ori ca atare pe diorame.

ABS este mai rigid si mai rezistent decat polistirenul, dar asta se "simte" numai la dimensiuni mari, nu are nici o importanta la dimensiunile reduse ale machetelor noastre, deci din punctul tau de vedere nu e nici o deosebire)

Cred ca varianta optima pentru tine ar fi ori sa cauti pe net la magazinele virtuale de machete din Romania, ori sa mergi la magazinele Diverta si, cu putin noroc, gasesti la ei, la raionul de jucarii, pe langa kit-uri machete de avioane si clei pentru acestea.

Exista in trei tipuri de prezentare, la modul ideal ti-ar trebui toate variantele:


Prima varianta, exista un adeziv vascos in tub, produs de Revell.

http://cdn2.bigcommerce.com/server4900/180d4/products/1626/images/2277/AdContacta__54491.1334136096.1280.1280.jpg

Acesta seamana cleiului "Stirocol" romanesc ce se gasea candva si ti-e util pentru lipituri fine, punctuale, in locuri mai greu accesibile. Eu de obicei pun o picatura de adeziv din asta pe o bucata de hartie si pe urma iau de acolo o cantitate infima de adeziv cu un ac si o asez pe locul de lipit.

A doua varianta este o sticluta de adeziv lichid, asemanatoare sticlutelor de vopsea, care are insa in dop o mica pensula pentru aplicarea adezivului.

http://www.scalemodelguide.com/wp-content/uploads/2012/07/Material-Contacta_Special.jpg

Adezivul asta fiind lichid se preteaza pentru pensulare pe suprafete mari (cazul laminarii unui zid din mai multe straturi). Are avantajul ca fiind lichid, se poate da pe o suprafata mare prin pensulare. Are in schimb dezavantajul ca se evapora rapid, asa ca dupa pensulare trebuie sa alaturi imediat cele doua piese, altfel risti sa faci o lipitura "rece" ;-)

A treia varianta de prezentare este tot un clei lichid, ambalat de data asta intr-un recipient de plastic prevazut cu un tubusor subtire din inox, pe unde picuri adezivul exact in locul care-ti trebuie:

https://www.frontlinehobbies.com.au/images/r_545x/Product/55868/REV-39604.jpg?ts=1302652695

Acest mod de prezentare este util pentru lipituri fine de precizie.

Ce ti-ar trebui tie ar fi in special varianta a 2-a, de adeziv la sticluta cu pensula in capat.

Spor la treaba!
 
Pentru polystyrene (inclusiv denumirea comerciala "Plastikard") butanone (una din denumirile comerciale fiind MEK-PAK) este considerat ca fiind cel mai eficient adeziv.

O unealta utila in aplicarea solventului, si pentru care nu am suficiente cuvinte de lauda, este Pin Flow.
 
@smotocel, pentru ABS folosesti adezivul Piko-fix. Pentru styren, adezivul Revell. Fara formule chimice.
 
Despre plastic s-a mai discutat , insa vezi in josul paginii:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10115&postdays=0&postorder=asc&start=30

Totusi, inca nu ne-ai spus ce canton anume vrei sa construiesti.O fotografie ceva ar fi de folos, astfel poti elabora un plan de lucru. Cel din desen, asa cum ti-am mai spus, poate sa fie "orientativ", desi eu cred ca este desenul pentru cantonul de la Pietrosita, chiar daca nu are desenata toata caramida acolo unde trebuie.
 
rastel a spus:
@smotocel, pentru ABS folosesti adezivul Piko-fix. Pentru styren, adezivul Revell. Fara formule chimice.

Ce e ciudat in ceea ce spui este ca, de fapt, adezivii pomeniti de tine nu sunt altceva decat formule chimice... Revell, Piko etc etc sunt denumiri comerciale, brand-uri... La baza tot o formula chimica este.
 
bun, buuuun...

momentan acest proiect este in stadiul de "stand by" din mai multe motive:

1. am primit placile ABS - e un plastic dur, cine zicea ca dai de cateva ori cu cutter-ul si se taie... vise eroice... = urmeaza achizitionarea de trusa traforaj

2. terminand de vopsit podul, multumesc @chickengeorge, am zgariat niste forex... am descoperit cu uimire ca am acasa o placa de 3 mm forex... care se lucreaza incomparabil mai usor decat ABS (am lucrat pe aceeasi parte de zid ca ABS-ul prezentat mai sus). da, acum dupa trasare, cu cutter-ul e joaca de copil.

3. trebuie achizitionat adezivul, care va fi posibil revell thin cement sau contacta (daca nu ma insel, vazut la nea' Puiu, @chickengeorge)

4. trebuie achizitionat un chit pentru imbinarile zidurilor (oricat m-am chinuit cu subler nu iasa perfect) tinand cont ca braurile de caramida aplicate nu vor acoperi imbinarile.

5. ...

stay tuned!!!
 
Si tot nu ne spui ce canton faci. Risti sa faci un model "neautentic"....

Placile groase , dupa ce ai taiat de cateva ori cu cutter-ul, il RUPI pe taietura, adica pe linia de fisura creeata de lama cutter-ului. Dupa traforaj ai mult de slefuit, incomparabil mai mult decat dupa cutter. Pentru slefuit suprafete mici si care trebuie sa fie drepte, iti recomand sa iti fabrici o unealta simpla si eficienta, pentru slefuit.



Cred ca nu mai are nevoie de prea multe explicatii. Poti folosi sipci de diferite marimi si smirghel de diferite granulatii, de la 300 pana la 1000.

Forex-ul este PVC, deci ai nevoie de un adeziv pentru PVC...sau cianoacrylat (superglue).
Chit pentru imbinari iti recomand Tamya Putty sau Revell Putty.

Insa poti sa iti usurezi munca si sa lucrezi cu plastic mai subtire, de 0,5 sau de 1 mm....