Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Aerograf

Magazine , materiale, linkuri utile
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Sep 27, 2011 11:34 am

cosmin78 scrie:are depozit de aer?daca nu,e un mare dezavantaj :roll:
Te rog sa justifici pentru ca eu nu inteleg pe deplin rolul buteliei de aer. Nu cred ca m-am documentat suficient. :grin:
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Sep 27, 2011 3:28 pm

Salut, si eu am un compresor de aerograf Rowi cu rezervor de aer. Chestia e ca depinde pur si simplu de compresorul propriu zis, cum e el facut. Daca smecheria asta pentru nail-art reuseste sa produca un curent de aer constant fara butelie de aer, nu-i nici o problema.

De obicei compresoarele sunt intr-un singur cilindru si din cauza asta curentul de aer iese sacadat, efectiv il simti cum "scuipa" cand mai tare si cand mai incet. Chestia asta poate sa fie deranjanta daca acest curent sacadat se schimba cu frecventa redusa atunci cand incerci sa vopsesti uniform ceva. O sa-ti iasa un jet sacadat, care face stropi cand mai mici, cand mai mari. De aia se prevede butelia de aer: are la intrare o supapa cu un singur sens, prin care aerul poate doar sa intre, astfel incat aerul se tot aduna acolo pana in momentul in care se atinge o presiune prestabilita, moment in care compresorul se opreste. Cand incepi sa golesti butelia, compresorul porneste automat si lucreaza pentru a pastra presiunea constanta in butelie. E o automatizare simpla, dar eficienta. Se poate insa si fara ea. Daca cel pe care-l ai isi face treaba, felicitari, ai gasit solutia potrivita pentru tine!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Sep 27, 2011 3:57 pm

Nu stiu daca se observa din poze insa pe o parte si pe alta sunt ceea ce par a fi pompele de aer. Nu stiu cum sunt legate ele acolo ca nu am desfacut insa sigur merg in antifaza. Cand una trage aer de afara cealalta baga aer spre compresor si invers… eu am vopsit aseara cu el si nu am avut problema “sacadarii” . Inteleg ca rezervorul este mai eficient tocmai datorita presiunii constante insa cand nu-s bani…stiti voi cum e. :grin: pana cand o sa fac rost de componente sa finalizez contructia compresorului meu il voi folosi pe asta...
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mie Sep 28, 2011 12:04 am

rezervorul ala de aer este pentru a da un flux constant si,cel mai important,motorul lucreaza doar cand este nevoie,umple butelia si se opreste,si tot asa.ce inseamna asta,o viata mai lunga pentru motor,economie in buzunar etc.
la inceput am avut si eu un compresor silentios cu motor care lucra pe direct,insa dupa ceva timp se incingea in draci.

Marius ,dai dracu´ de chinezi cu furtunele lor cu tot....aia e solutie ad-hoc,facuta pe genunchi.tot o sa iti lucreze motorul in coninuu :|
daca solutia este asa buna cu motorul pe direct,de ce la camioane nu se foloseste? :P
Cosmin
[Link Removed for Guests]
sesamcave
Mesaje: 717
Membru din: Vin Apr 01, 2016 8:06 pm
Localitate: Timisoara.
Contact:

Mesaj de sesamcave » Mie Sep 28, 2011 8:22 am

Cosmin, aici vorbim de aerografe mici ...nu de camioane mari :grin: ..
Aici nu e neaparat nevoie de atata aer ca sa fie necesar un rezervor de aer....

Asa cum zilele acestea, tocmai s-a rasturnat "Teoria lui Einstein" referitor ca nu se poate calatori mai incolo de viteza luminii, incet incet si in modelism apar solutii...surprinzatoare !!!

...si nu neaparat ca a adoptat o solutie facuta " pe genunchi " , ci doar a aplicat mai bine notiunile din fizica elementara !!!! :wink:
Eu cred ca tocai de aceea , chinezii ne-au si "invadat " cu produsele lor: multe dintre ele chiar au solutii inovatoare fata de cele deja traditionale, consacrate !!!! ....ca altele sunt "solutii furate", aici e alta discutie :-D

Parerea mea: chinezul nu a renuntat la acea butelca de aer pentru ca sa-si dovedeasca el desteptatciunea, ci pentru ...a mai taia din costuri !!!! :-D :grin:


De ceva vreme, stau si ma uit mai cu atentie la toate "prostiile " care vin din China asta mult hulita....unele sunt chiar " bombe", dar altele denota un ascutit simt pentru a fi eficace cu...resurse putine ...adica domnu' chinez "inventeaza din nou roata "...
Asa mi se pare si acest mini-aerograf...

Uite, la Rowi ala, apoi e ditamai dihania cu butelca in spate...si e si destul de greoi....
Chiar o sa-mi iau si eu un aerograf ca al lui Sogard, sa vad cum se comporta !!
Dar daca e deja pe piata si e folosit , apoi nu cred ca nenea chinezu scoate pe piata un produs care se va dovedi ....nevandabil pen' ca e prost construit....e impotriva culturii lor de....capitalisto-comunisti :-D :-D !!

Marius.
HO...HO...HO.....si HOe...HOe...HOe...dragii mosului....
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Roco Multimouse.....Am aceasta centrala ...
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Mie Sep 28, 2011 9:47 am

Cateva idei:
aerograful este de neinlocuit pentru un modelism de calitate, mai bine spus pentru o vopsire de calitate, atunci cand nu se poate folosi vopsirea din spray.

Exista aerografe cu simpla actiune sau cu dubla actiune, sau simple suflaiuri, de diferite preturi. Pe piata romaneasca sunt destui care vand. Pentru inceput este bun aproape oricare din ele, eu personal folosesc atat un aerograf cu dubla actiune cat si un suflai simplu, de tip revell, dar de la alta firma, unde reglez raportul dintre debitul de aer si cel de vopsea prin ajustarea pozitiei capului de suflare, dezavantajul minim insa, fiind al imposibilitatii de ajustare in timp real.

Compresorul este indispensabil, solutia cu tuburi de aer comprimat este foarte scumpa. Pentru cei care stau la casa se poate folosi un compresor din comert, puternic, plasat undeva intr-un local tehnica, debara, subsol, de la care se vine cu o linie de aer comprimat (pe romaneste un furtun sau teava) pana la locul unde se vopseste. Aceasta solutie am vazut-o si la modelisti care lucreaza pentru reviste si firme producatoare de kituri.
Personal, deoarece stau la bloc, folosesc un compresor home made, realizat dintr-un motor de frigider. In esenta se ia un motor de frigider, se pune un filtru pe admisia de aer (un filtru de dacie de benzina este ok), iar iesirea se conecteaza la o butelie tampon prin intermediul unei supape de sens. Aceasta are rolul de a proteja motorul care nu lucreaza in sarcina in timpul incarcarii buteliei. Butelia poate fi de 8, 12, 24 l. Alimentarea se face printr-un presostat care cupleaza la 1 respectiv 3 bari decupleaza. Se ai foloseste o supapa de siguranta care actioneaza in situatia extrema in care nu mai lucreaza presostatul. Eu am folosit o supapa de 6 bar pentru un rezervor care rezista la min 10 bar. Butelia mai are un manometru, foarte ieftin, fara pretentii. Iesirea o fac printr-un sistem regulator de presiune, cu manometru. Astfel, primul manometru indica presiunea din butelie, iar cel de iesire presiunea reglata la iesirea catre aerograf.

Am vazut mai sus o intrebare referitoare la butelie. Aceasta este obligatorie, lucreaza ca vas tampon asigurand pe de o parte stocarea de aer comprimat si pe de alta parte posibilitatea de a livra la presiune constanta prin regulator. Motorul functioneaza cateva minute, eu avand o butelie ceva mai mare, dupa care minute bune pot folosi aerul comprimat pana cand presiunea din rezervor scade sub 1 bar si motorul incepe din nou sa functioneze. Avantajul acestui sistem este silentiozitatea deosebita.

Ca sfaturi utile: siguranta este fundamentala asa ca nu se va renunta la supapa de siguranta si nu se vor face improvizatii la rezervorul de aer. Acesta trebuie sa fie testat de producator, daca se fac suduri suplimentare pentru alte orificii acestea trebuie facute de cineva cu multa experienta, orice sudura la un astfel de recipient fiind un concentrator de tensiune si o posibila veriga slaba.
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mie Sep 28, 2011 11:29 pm

Marius,

vei da o alta valoare unui compresor cu rezervor de aer (si prefereabil silentios) candva,cand vei voi sa lucrezi in linistea noptii,iar zgomotul motorului lucrand in continuu te va deranja,pe tine si pe vecini,fara sa mai vorbesc de cei din casa.o butelie de aer de 8 litri,sa zicem,presurizata la 8 bari de un motocompresor,precum cel de frigideer,iti va furniza aprox. 64 litri de aer,adica cel putin 20-30 min de autonomie in cazul in care folosesti un aerograf la 1-1,5 bari.
insa daca tu esti multumit de furtunele chinejilor, nu mai zic nimic (ba chiar as pune un furtun mai lung si mai gros :-P )
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Joi Sep 29, 2011 12:48 am

Avantajele acestui minicompresor sunt greutatea redusa (1100g), dimensiunile foarte mici si poate nu in ultimul rand pretul. Un aparat pe care il arunci in borseta si mergi cu el unde ai treaba. In aceste conditii sunt anumite compromisuri pe partea tehnica care ii va face pe profesionisti sa-l evite. Restul modelistilor il pot folosi cu rezultate foarte bune, il am in dotare si stiu cum se comporta! Este perfect mai ales pentru cei ca mine, cu volum mic de lucrari, care am fost scutit astfel de bricolarea indelungata a unei intregi instalatii pneumatice cu motor de frigider, doar pentru a vopsi o macheta sau doua. Pragmatismul face casa buna cu modelismul...

Va pot spune asadar ca fluxul de aer nu este super perfect constant ca in cazul compresoarelor cu rezervor, dar in niciun caz nu este sacadat, iar in privinta zgomotului stiu ca va ganditi la acele compresoare de umflat roata la masina. Ei bine nici in privinta asta nu este cazul, zgomotul este foarte redus iar sistemul de amortizare a vibratiilor cu picioruse lungi de cauciuc chiar isi face treaba... ganditi-va ca este un compresor proiectat pentru pictura pe unghii, deci pentru o chestie cat se poate de fina, care se face in saloane linistite si nu in ateliere auto!...
Urcand pe scara N....
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Sep 29, 2011 2:35 am

cristi_m,

nu contest utilitatea compresorului respectiv,dimpotriva...stiu ca sunt silentioase,am spionat si eu un pic prin saloanele de frumusete...
ma refeream doar la lipsa unui rezervor si posibilitatea de a lucra cu diferite presiuni.chiar si cu un aerograf cu dubla actiune, tot nu se poate suplini acest handicap.o umbra,o pata de culoare , unde este necesara o cantitate mica de vopsea la diferite presiuni,va fi ceva nu tocmai usor de realizat.
daca scopul urmarit este doar acoperirea unor suprafete cu vopsea,fara efecte si alte mofturi,atunci isi poate face treaba.insa pentru alte fineturi... :roll:
Cosmin
[Link Removed for Guests]
sesamcave
Mesaje: 717
Membru din: Vin Apr 01, 2016 8:06 pm
Localitate: Timisoara.
Contact:

Mesaj de sesamcave » Joi Sep 29, 2011 7:12 am

Cosmin, ca sa lucrezi in " linistea noptii:, apoi va trebui intai sa incarci acea butelca cu 64 litri de aer....si apoi, vei lucra doar 20-30 minute cate te tine butelca ???
Sogard a si spus ca mini-aerograful e silentios si ok....apoi as vreau eu sa te vad ca-i vopsesti unghiile "Zanei Surprizelor" :-D cu un aerograf care bazaie si paraie...

Tocmai de aceea chinezii au incercat suplinirea unui " rezervor de aer zgomotos cu un
furtun mare si gros "...Wow, ce rima mi-a iesit ! :-D
Eh, sper ca pana plec sa il achizitionez !
Marius.
HO...HO...HO.....si HOe...HOe...HOe...dragii mosului....
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Roco Multimouse.....Am aceasta centrala ...
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Joi Sep 29, 2011 9:27 am

Salutare,
nu rezervorul face zgomot, zgomotul provine intotdeauna, in cazul unui compresor, de la motor. Am folosit mai demult un compresor auto, care este foarte zgomotos, dar tot impreuna cu un vas tampon mic, o butelie de la un stingator auto. Cu toate masurile de amortizare, plasarea lui intr-o incinta cu burete, zgomotul era peste nivelul de acceptabilitate. In rest, fiecare se descurca cum poate.
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Sep 30, 2011 12:26 am

Marius,

ti-am dat un exemplu general,insa in cazul meu am 6 litri x 8 bari,adica 48 litri ...in 2 minute compresorul someaza.si nu face galagie ca are motor de frigider.singurul lucru care il da de gol este fasaitul valvei de golire,atunci cand se umple.

furtunele alea sunt de legatura intre aerograf si compresor,iar in aerul stocat intr-un furtun nu cred ca ca depaseste o jumatate de litru.deci tot trebuie sa lucreze in continuu compresorul.cat este de fiabil,asta nu stiu,va las pe voi sa spuneti,peste catva timp.
in functie de scopul urmarit,poate fi o solutie potrivita, personal prefer (am preferat) alta rezolvare.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Vin Sep 30, 2011 2:29 pm

stageexp scrie:Salutare,
nu rezervorul face zgomot, zgomotul provine intotdeauna, in cazul unui compresor, de la motor. Am folosit mai demult un compresor auto, care este foarte zgomotos, dar tot impreuna cu un vas tampon mic, o butelie de la un stingator auto. Cu toate masurile de amortizare, plasarea lui intr-o incinta cu burete, zgomotul era peste nivelul de acceptabilitate. In rest, fiecare se descurca cum poate.
In cazul acestui compresor nu se pune problema zgomotului deoarece nu este un compresor de masina. El scoate mai degraba un fel de bazait care nu se aude in afara camerei daca usa este inchisa!
Urcand pe scara N....
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1427
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Vin Aug 02, 2013 6:15 pm

Mi-am luat aerograf:

[Link Removed for Guests]

si compresor:

[Link Removed for Guests].

Chiar daca la dealer costa £200 impreuna, am prins oferta buna pe eBay (£79 cu tot cu transport) si, chiar daca nu prea stateam in loc de ele, le-am luat. Mai ales ca sunt in garantie (de obicei au 5 ani).

Acum, timp sa am sa invat sa le folosesc ca altfel e plin internetul de sfaturi...

Vopselurile cele mai usor de obtinut aici sunt emailurile de la Humbrol.
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Tot ce vrei sa stii”