Cateva idei:
aerograful este de neinlocuit pentru un modelism de calitate, mai bine spus pentru o vopsire de calitate, atunci cand nu se poate folosi vopsirea din spray.
Exista aerografe cu simpla actiune sau cu dubla actiune, sau simple suflaiuri, de diferite preturi. Pe piata romaneasca sunt destui care vand. Pentru inceput este bun aproape oricare din ele, eu personal folosesc atat un aerograf cu dubla actiune cat si un suflai simplu, de tip revell, dar de la alta firma, unde reglez raportul dintre debitul de aer si cel de vopsea prin ajustarea pozitiei capului de suflare, dezavantajul minim insa, fiind al imposibilitatii de ajustare in timp real.
Compresorul este indispensabil, solutia cu tuburi de aer comprimat este foarte scumpa. Pentru cei care stau la casa se poate folosi un compresor din comert, puternic, plasat undeva intr-un local tehnica, debara, subsol, de la care se vine cu o linie de aer comprimat (pe romaneste un furtun sau teava) pana la locul unde se vopseste. Aceasta solutie am vazut-o si la modelisti care lucreaza pentru reviste si firme producatoare de kituri.
Personal, deoarece stau la bloc, folosesc un compresor home made, realizat dintr-un motor de frigider. In esenta se ia un motor de frigider, se pune un filtru pe admisia de aer (un filtru de dacie de benzina este ok), iar iesirea se conecteaza la o butelie tampon prin intermediul unei supape de sens. Aceasta are rolul de a proteja motorul care nu lucreaza in sarcina in timpul incarcarii buteliei. Butelia poate fi de 8, 12, 24 l. Alimentarea se face printr-un presostat care cupleaza la 1 respectiv 3 bari decupleaza. Se ai foloseste o supapa de siguranta care actioneaza in situatia extrema in care nu mai lucreaza presostatul. Eu am folosit o supapa de 6 bar pentru un rezervor care rezista la min 10 bar. Butelia mai are un manometru, foarte ieftin, fara pretentii. Iesirea o fac printr-un sistem regulator de presiune, cu manometru. Astfel, primul manometru indica presiunea din butelie, iar cel de iesire presiunea reglata la iesirea catre aerograf.
Am vazut mai sus o intrebare referitoare la butelie. Aceasta este obligatorie, lucreaza ca vas tampon asigurand pe de o parte stocarea de aer comprimat si pe de alta parte posibilitatea de a livra la presiune constanta prin regulator. Motorul functioneaza cateva minute, eu avand o butelie ceva mai mare, dupa care minute bune pot folosi aerul comprimat pana cand presiunea din rezervor scade sub 1 bar si motorul incepe din nou sa functioneze. Avantajul acestui sistem este silentiozitatea deosebita.
Ca sfaturi utile: siguranta este fundamentala asa ca nu se va renunta la supapa de siguranta si nu se vor face improvizatii la rezervorul de aer. Acesta trebuie sa fie testat de producator, daca se fac suduri suplimentare pentru alte orificii acestea trebuie facute de cineva cu multa experienta, orice sudura la un astfel de recipient fiind un concentrator de tensiune si o posibila veriga slaba.
aerograful este de neinlocuit pentru un modelism de calitate, mai bine spus pentru o vopsire de calitate, atunci cand nu se poate folosi vopsirea din spray.
Exista aerografe cu simpla actiune sau cu dubla actiune, sau simple suflaiuri, de diferite preturi. Pe piata romaneasca sunt destui care vand. Pentru inceput este bun aproape oricare din ele, eu personal folosesc atat un aerograf cu dubla actiune cat si un suflai simplu, de tip revell, dar de la alta firma, unde reglez raportul dintre debitul de aer si cel de vopsea prin ajustarea pozitiei capului de suflare, dezavantajul minim insa, fiind al imposibilitatii de ajustare in timp real.
Compresorul este indispensabil, solutia cu tuburi de aer comprimat este foarte scumpa. Pentru cei care stau la casa se poate folosi un compresor din comert, puternic, plasat undeva intr-un local tehnica, debara, subsol, de la care se vine cu o linie de aer comprimat (pe romaneste un furtun sau teava) pana la locul unde se vopseste. Aceasta solutie am vazut-o si la modelisti care lucreaza pentru reviste si firme producatoare de kituri.
Personal, deoarece stau la bloc, folosesc un compresor home made, realizat dintr-un motor de frigider. In esenta se ia un motor de frigider, se pune un filtru pe admisia de aer (un filtru de dacie de benzina este ok), iar iesirea se conecteaza la o butelie tampon prin intermediul unei supape de sens. Aceasta are rolul de a proteja motorul care nu lucreaza in sarcina in timpul incarcarii buteliei. Butelia poate fi de 8, 12, 24 l. Alimentarea se face printr-un presostat care cupleaza la 1 respectiv 3 bari decupleaza. Se ai foloseste o supapa de siguranta care actioneaza in situatia extrema in care nu mai lucreaza presostatul. Eu am folosit o supapa de 6 bar pentru un rezervor care rezista la min 10 bar. Butelia mai are un manometru, foarte ieftin, fara pretentii. Iesirea o fac printr-un sistem regulator de presiune, cu manometru. Astfel, primul manometru indica presiunea din butelie, iar cel de iesire presiunea reglata la iesirea catre aerograf.
Am vazut mai sus o intrebare referitoare la butelie. Aceasta este obligatorie, lucreaza ca vas tampon asigurand pe de o parte stocarea de aer comprimat si pe de alta parte posibilitatea de a livra la presiune constanta prin regulator. Motorul functioneaza cateva minute, eu avand o butelie ceva mai mare, dupa care minute bune pot folosi aerul comprimat pana cand presiunea din rezervor scade sub 1 bar si motorul incepe din nou sa functioneze. Avantajul acestui sistem este silentiozitatea deosebita.
Ca sfaturi utile: siguranta este fundamentala asa ca nu se va renunta la supapa de siguranta si nu se vor face improvizatii la rezervorul de aer. Acesta trebuie sa fie testat de producator, daca se fac suduri suplimentare pentru alte orificii acestea trebuie facute de cineva cu multa experienta, orice sudura la un astfel de recipient fiind un concentrator de tensiune si o posibila veriga slaba.