Decuplare mecanica/magnetica

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
am inteles perfect acuma, vorba aia, cat traieste omu invata
ce mai sunt curios acuma este ce inseamna acea bunavointa de care vorbea mpursu pentru folosirea unui decuplator automat cu cuple default, aka hoop. Dau erori la cuplare / decuplare sau ce anume te-a suparat la ele ?
 
decuplatoarele alea destepte sunt pentru cuple universale.
cuplele universale se pot cupla cu cele hoop-copling,insa prin curbe,prin pante se mai "pierd" unele de altele....deci cu decuplatoarele ar fi cam aceeasi buba.de aici si "bunavointa" lui mpursu :p
 
decuplara comandata,oriunde in garnitura,unde vrem,cum vrem...nimic nou sub soare,insa interesant...

http://www.youtube.com/watch?v=xvTfzFxEcwI
 
Fascinant.... in special ideea ca prin legarea tuturor vehiculelor impreuna din punct de vedere electric toate rotile garniturii devin culegatoare de curent si in felul asta o intrerupere, chiar serioasa, a alimentarii nu mai opreste trenul. Acolo erau pe putin 10 cm de sina izolata, si trenul trecea fara probleme... Intr-adevar, asta ar cam fi viitorul modelismului feroviar!

Si fiindca topicul este "cupla automata" am si eu o locomotiva Arnold Bt-n2 de manevra la scara N care are, sa zicem, un soi de mica automatizare la cuple. Mai precis, pe fiecare cupla este adaugat un mic mecanism legat la cate o osie a locomotivei, care face ca dupa un numar de ture sa se ridice automat cupla din fata in functie de sensul de mers al locomotivei. Asta face ca odata ce se inverseaza sensul, locomotiva sa plece fara ia si garnitura dupa ea. Foarte util pentru shunting.
 
victorian a spus:
Fascinant.... in special ideea ca prin legarea tuturor vehiculelor impreuna din punct de vedere electric toate rotile garniturii devin culegatoare de curent si in felul asta o intrerupere, chiar serioasa, a alimentarii nu mai opreste trenul. Acolo erau pe putin 10 cm de sina izolata, si trenul trecea fara probleme... Intr-adevar, asta ar cam fi viitorul modelismului feroviar!
.

nu e chiar asa: trebuie sa ai lamele colectoare la fiecare roata, vagoanele de marfa cisterna nu cred ca aveau asa ceva. referitor la cuple, nu e chiar o revolutie, sunt doar cuple cu electromagnet ... si contacte.
 
Doru,

asa cum ziceam,nimic nou sub soare...cuple,contacte...decodoare care au o a 2a adresa...insa ideea in sine este interesanta,desi costurile sunt imense.

felippe...azi o garnitura,maine alta si uite asa treci la H0 :p
 
Ceva revolutie e totusi: din cate inteleg eu contactele folosesc ca bus de comunicare intre cuple (TCCS); acestea sunt legate intr-un fel de daisy-chain care informeaza locomotiva cate vagoane are si care poate decupla selectiv un anumit vagon.

Asta inseamna ca aceste cuple nu sunt chiar chioare ci au ceva materie cenusie, ba mai mult pot alimenta si circuitul de iluminare al vagonului. Nu apare nicaieri ideea de culegere a curentului prin rotile vagoanelor; trecerea peste izolatie fiind asigurata de un "UPS" (condensatoare) care apar in final.
 
felippe a spus:
Ma enervez si imi iau si eu o garnitura macar la H0...

Poti sa iti iei cuple automate la N...

Decuplarea vagoanelor se face cu un decodor montat in fiecare vagon , si decodorul respectiv are aceiasi adresa ca si locomotiva...singura chestie e ca fiecare cupla are o functie alocata...f1 f2 f3 f4...si asa mai departe numarul vagoanelo. nimic nou.

Cupla arata bine spre deosebire de altele.asta da chestie noua.
 
Dupa cum se vede in film , decuplarea se face brusc. Fiind ceva momentan ma gandesc numai la un electromagnet, insa probabil tehnologia de contructie ma gandesc ca este imprumutata de pe la alte miniaturi, cum ar fi bobinele din ceasurile de mana. ceasurile de birou l a1 leu in piata au bobinele ceva mai mari. Fireste acestea sunt la maxim 3 volti dar nu ar fi asta o problema, sarma fiind mica prababil ca in casa nu prea se poate realiza un astfel de electromagnet, poate cu foarte multe pierderi...de sarma si nervi cu carul :D .

In orice caz, e super chestia sa poti sa rupi trenul de unde vrei cand vrei si unde vrei :D . Astept ziua in care o sa pot face si eu asa ceva la N. Ajung la vorba lui Felippe :D
 
sogard_2003 a spus:
...singura chestie e ca fiecare cupla are o functie alocata...f1 f2 f3 f4...si asa mai departe numarul vagoanelo...

nu cred...mai degraba prin apasari succesive pe aceeasi functie,se decupleaza in aceeasi ordine...pentru decuplari "pe sarite" cred ca se mai activeaza o functie ceva...sau se seteaza din butonu regulator nr-ul cuplei...