Identificare vagon de calatori

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

costel2007

Active Member
15 Martie 2016
56
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
salut

am regasit acest vagon



cine imi poate spune sub ce culori a circulat,
un plan cu amplasamentul banchetelor
ce inscriptii trebuie sa apara pe el
si inclusiv sugestii poate imi scapa ceva :)
multumesc
 
Vagonul e un Ciuv de pe vremea DRG-ului. In varianta asta Junior a lui PIKO e cam jaf, departe de o macheta, mai ales ca pentru a nu-l mai vopsi, cum era prin anii '60-'70 (cand era si inscriptionat!), au facut acesta nefericire de marita care scoate o suprafata rugoasa, pentru a imita matuirea vopselei. Deci, vagonul era braungrun (verde inchis) la DRG, si grun la DR (DB).

Pentru inspiratie vezi:

http://www.vvm-museumsbahn.de/ix-start.php?env=ss&appl=ss/ss-eisenbahn.html

http://www.eisenbahnmuseum-heilbronn.de/haupttext_ci_28.html



PDI
 
pentru inscriptionarea sasiului (cifrele si literele in relief) foloseste un filtru de tigara muiat putin in vopsea alba si tamponeaza usor

vezi ca Alex a pus geamuri la el (despre vagon la topicul lui)

avantajul acestui model din start set (undeva prin anii '70) este ca acoperisul se demonteaza foarte usor (suruburi)

spor la treaba!
 
:)
tot la tine am citit "schema" cu filtrul
dar m-am lasat de fumat de ~ 1 an si 4 luni :)

se curata cam greu cu lichid de frana.... ce marca era? nu exista si alta solutie?

multumesc
 
@ costel 2007

In lichid de frana trebuie cufundat si lasat o noapte. De regula vopseua se va indeparta usor. E metoda "standard" pe care o foloses si eu!

Nu crede ca noi astia "mai avansati" nu avem vagonul asta! :cool: Eu am chiar cateva, e drept nu le folosesc in nicio garnitura, dar nu se stie la ce poate fi bun in viitor. La unul chiar i-am refacut pasarelele de la capete, am sa postez o poza cu el (dupa ce reusesc sa-l gasesc!!! :lol: ) Practic ma deranjeaza cel mai mult la el inscriptiile in relief, tehnologie prea invechita pentru zilele noastre. Asta se rezolva indepartandu-le si lipind pe lonjeron, intre stalpi, inscriptii conforme, realizate pe cel mai banal PC si tiparite cu o imprimanta. Alb pe negru iese destul de bine cu o imprimanta ceva mai bunicica. E de retinut si pentru placile locomotivelor cu abur (germane, ca CFR le avea turnate, in relief). Mai trebuiesc refacuti sabotii de frana, cam butucanosi, dar nici asta nu e greu. Asa ca, asa cum ai spus, ai pe ce "iti face mana"!

PDI
 
O metoda foarte interesanta de inscriptionare in relif am descoperit-o eu acum vre-o 10 ani din joaca. Cu se face: se ia o fasie mica de polistiren expandat si se foloseste in loc de pensula( ideal ar fi sa existe si un sablon pentru inscriptionare). Ve-ti fi surprinsi de ceea ce va iesi. Din cauza aditivilor din vopsea se va topi o mica parte din polistiren si sa va creea o pelicula care la uscare se va umfla si nu numai va fi in relif dar chiar poti jura ca este din matrita.

Sa nu mai spuneti la nimeni ca-mi fura ideea. :|
 
L-am gasit!

100_2518a.jpg


Inscriptie in varianta ep.IV

100_2519a.jpg


De remarcat neconcordanta intre nr. de pe sasiu, ep.III si cel de pe perete! :lol:

Modificarea am realizat-o in....1982 :confused: Pe atunci si un Ciuv (Baai in ep.IV) era bun.

PDI