Lestare vagoane

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut,

stiu ca a mai fost atins acest subiect pe forum insa nu reusesc sa il gasesc,
deci vine intrebarea,
cam ce greutate este recomandat sa aiba un vagon cu 2 osii, respectiv 4 osii.

Am cumparat plumb de la un magazin de articole de pescuit si vreau sa imi lestez vagoanele de marfa.
 
Salut,

eu am desfacut cisternele Roco care nu aveau absolut nici un lest de metal (te miri ca merg cum merg) si am pus lest de plumb de 40 gr in fiecare.
(bucatile de plumb le-am luat de la un magazin de articole de pescuit, 1.5 lei / bucata de 40gr, 2 lei bucatile de 50,60,80 gr).
 
Salut,

Ca punct de plecare poti folosi:

http://www.nmra.org/standards/sandrp/rp-20_1.html - nu ai mentionat scala dar le gasesti pe cele uzuale.

Urmeaza preferinta personala; personal imi plac mai "grele" asa ca mai pun 5-10g la HO.

Acuma depinde si ce locomotive ai si cat de lungi sunt garniturile... :lol:

Succes.

PS. Ca si material incearca sa gasesti barete de plumb care se folosesc la echilibrarea rotilor auto - se taie usor, greutatea este marcata si au si banda adeziva pe spate.
 
Salut,

@Dot merci,
Sandy are dreptate, trenul ruleaza altfel, dupa cum am spus am pus 40 gr plumb, vagonul mi se pare greu dar nu mai greu decat o cisterna Marklin din colectia mea. Oricum nu am decat locomotive puternice in colectie asa ca nu-mi fac probleme legat de capacitatea lor de a trage un marfar din 30 vagoane.
 
Salut!
Florin, vorbesti despre cisternele de gaz ? si daca da unde ai pus lestul?
 
sandy a spus:
Dupa aceasta lestare,Florin a pus garnitura in miscare si am fost extrem de placut surprins cum merge.
Silentios,lasata greu si in plus o excelenta senzatie de real.
Si nu din cauza dioramei :D
s

In plus nu mai sunt probleme la macaze sau mici denivelari si parca s-a accentuat acel sunet atata de placut care rezulta datorita imbinarii sinelor
 
normal despre ce se vorbeste la tararea vagoanelo ar trebui sa se tina cont si de scalarea greutatii sa fie reala 1:87 1tona / 8,7 gr
la 10 tone 87gr

nu ar fi mai real
fiind de meserie tractionist am dus trenuri de carbune care suna asa 400metri lungime ia greutate totala de 2000 tone erau trenuri standard pe ruta petrosani remorcate cu locomotiva EA 6 osii si loc impingatoare la pantele mari
 
Pentru lestarea vagoanelor este foarte important unde se pozitioneaza lestul in vagon , forma geometrica pe care o are l si mai ales greutatea lui .
Pozitionarea si forma lestului ofera o stabilitate si un rulaj mult mai bun al vagonului .
Greutatea este foarte importanta daca este prea mica degeaba este pus daca este prea mare creeaza uzuri ale locasurilor in care se invart boghiurile si vagonul nu mai merge .
Cel mai bine este sa se faca o forma din tabla dupa un lest original dupa care se topeste o bucata de plumb de greutate cu lestul original .
Lestul obtinut va iesi mai subtire decat unul original care este din fier , datorita greutati mai mari a plumbului .
In fabrica pozitonare si greutatea lesturilor sunt obtinute in urma unor calcule care iau in consideratie "n" factori de aceea cel mai bine este sa fie copiat din toate punctele de vedere un lest original sau unul asemanator pe cat posibil .
 
Poate nu trebuie sa-l topesti. It tai si il bati usor cu un ciocan pana obtii un disc sau un dreptunghi (sau orice forma doresti tu). Asa obtii o stabilitate mai mare pe vagon. Oricum nu-mi imaginez ca vei folosi plumbul exact in forma in care l-ai cumparat.

LE: sa nu uiti sa te speli bine bine pe maini dupa ce lucrezi cu plumbul :wink:
 
Pai il voi folosi exact asa cum l-am si folosit, se vede in pozele de mai sus,
nu inteleg care e problema.

Aici imaginea e neclara:



Plumbul e lipit perfect cu pistolul de lipit cu plastic, se poate dezlipi usor oricand,
tot asa l-am pus si in altfel de vagoane, nu vad de ce trebuie neaparat modificata forma lui daca incape perfect.
 
La cata experienta am eu nu imi permit sa critic abordarea, tot ce pot face e sa-mi dau cu parerea :). Problemele care le vad eu sunt doar 2:

1. am vazut in poze plumbul conic. E mai greu de centrat astfel incat sa se apropie cat mai mult de un centru de greutate al vagonului. Adica sa nu fie mai greu in spate sau in fata. (la acest punct nu sunt nici eu convins de ceea ce am zis, asadar daca cineva are contra argumente as fi fericit sa le stiu)

2. daca lipesti direct pe plastic e mai anevoios sa faci corecturi daca acestea vor fi necesare.
 
@Daniel, am zis ca e lipit cu pistolul de lipit cu plastic,
O astfel de lipire iti permite sa lipesti orice piese de orice forma, de orice material, si iti permite sa le dezlipesti apoi foarte usor, fara sa lase in general urme.

Plumbul conic are 1 suprafata dreapta, cisterna este rotunda in interior, nu am avut nici o problema in a lipi plumbul in interior.

Acum no ofense, dar imi permit sa spun ca discutam astfel:
eu avand vagonul in mana, plumbul in mana si testang rulajul garniturii, ba mai mult vagonul s-a perindat si pe la colegii de club in maini, toata lumea spune ca e ok, iar voi aveti doar niste poze pe baza carora discutam.

Repet, ma indoiesc ca conteaza atat de mult ca e plumbul cu 1mm mai la stanga sau 1 mm mai la dreapta, sincer ma indoiesc ca nu este admisa o asemenea toleranta.

90% din locomotivele produse la scara HO (sau poate si mai mult) nu au greutatea corect distribuita pe osii/sasiu, si cu toate acestea, majoritatea ruleaza impecabil.

Vino pana la club sa te convingi ;)
 
o alta varianta de lestare cu plumb, ai putea sa incerci in felul urmator , topesti plumbul intr-o cutie de conserva pe aragaz si iti iese foaie il tai cu o foarfeca la dimensiunea vagonului si apoi sa il lipesti cu plastic avantaj , greutatea se distribuie uniform pe toata suprafata acum depinde cat de greu vrei lestul daca vrei sa fie mai greu pui mai mult plumb pana iese o foaie groasa ,eu zic ca iti iese mai bine asa decat cum ai facut tu atentie cand iei cutia de pe foc pnt ca este foarte lichid si nu trebuie sa il racesti cu apa il lasi sa se raceasca singur iti spun din propria experienta pentru ca eu torn plumbi de pescuit toate cele bune
 
Salut,

poze pentru @Daniel si nu numai:



Nu contest metoda topirii plumbului insa eu chiar nu am timp pentru asa ceva. Probabil ca pentru niste vagoane de calatori este singura solutie, insa la marfa plumbul incape si netopit.
Daca merge si fara topit, ma multumesc cu atat :)
 
Acum, nu sunt nici eu incapatanat pentru ca la sfarsitul zilei conteaza daca vagonul ruleaza mai bine sau nu; si cum au spus deja colegii tai de club, ruleaza mult mai bine.

Asadar, felicitari pentru initiativa :)