Garnitura DRG

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

robertanasa

Well-Known Member
Trenulist
28 Decembrie 2016
1.150
0
48
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cine ma poate ajuta sa pot realiza o garnitura DRG corecta?!
Plecand de la acest vagon:

..doresc sa fac toata garnitura si nu stiu exact cate vagoane a avut si care mai sunt acestea.
Daca ma poate ajuta cineva, raman profund indatorat!
 
Uite aici un set "Dujardin" Arnold (scara N) alcatuit din trei vagoane cisterna identice, tractat de o locomotiva de manevra Bn-2:

http://trains.manvell.org.uk/n-scale/sets/ARN0220-DR-Vollzug_Dujardin.jpg

Despre vagoanele alea nu stiu ce sa-ti spun fiindca pozele sunt prea mici ca sa ne putem lamuri ce epoca sunt. In principiu insa, epoca II se recunoaste dupa inscriptia "Deutsche Reichsbahn" scrisa cu alb pe vagoanele de marfa. Barele acelea care sustin felinarele de semnalizare a sfarsitului de tren sunt de asemenea specifice epocii a II-a.

In schimb, tot in principiu, cisternele cu timonerie de frana deschisa (fara cabina) sunt deja epoca a III-a.

Deci judecand exclusiv dupa asemenea criterii, cisternele 1, 2 si 5 de sus sunt epoca II, iar cisternele 3 si 4 sunt epoca III.

Fii atent ca prima cisterna "Dujardin" este de vin, nu te apuca sa o amesteci intr-o garnitura de cisterne de produse petroliere ca sunt din alta piesa! :fluierat:
 
Eu cred, ca sa faci o garnitura de cisterne, ar trebui ca toate sau aproape toate sa apartina unei companii (Nu ma refer la producatorul de macheta). Nu ar fi logic, ca la ep II sau III sa ai in compunerea trenului o companie de bere din Austria, una din vestul Germaniei, una din Cehia, si una belgiana cu alta olandeza. Nici o garnitura nu tragea amestec, deoarece nu se !produce (a)! amestec. E mai logic sa fie o garnitura cu trei-patru vagoane ale unui producator, eventual unul sau max doua a unui sau altor producatori. Nu cred ca a circulat vre-odata o garnitura cu vagoanele a 10 producatori diferiti.

Eventual la garnitura se pot adauga cateva gondole cu butoaie.

La fel la produse petroliere, cand in acea perioada nu exsista globalizare si nationalismul era la cote maxime.

Nici astazi nu vezi garnituri de cisterne cu Rafo, amestecate cu Petrom si inchise la capete de Rompetrol si OMW.

La fel cu vagoanele specializate de ciment. Prin Cluj trece zilnic o naveta cu 42 de vagoane de ciment apartinand Holcim, operate de ServTrans.
 
@victorian
Trebuie sa te contrazic dar toate vagoanele de mai sus sint epoca II: Dujardin galben si 1 si 2 sint EpIIb iar 3,4 si Dujardin rosu sint EpIIc.
De altfel orice vagon bine inscriptionat are scris pe sasiu in dreapta , anul ultimei revizii la frine si cel al urmatoarei.Asa se poate identifica cu siguranta epoca.
 
Nu vreau neaparat sa fie o garnitura de cisterne, vreau sa fie o garnitura de marfa. Oricum mi-a explicat drg-ul cum sta treaba. Adica pot fi combinate tot felul de vagoane de marfa, numai DRG ep.IIb sa fie.